Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6244
Yakup

3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 20:11

Alıntı:


F-16’larimiz daha kac sene ucar?


Son alınan F 16 C/D Blok 50+ gövde ömrü uzatılırsa 2050 yılını görür.


Ozaman bize Simdilik savas ucagi degil, hava savunma sistemi lazim..


drvedat

3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 20:15

EUROJET Türkiye Cumhuriyet'in TFX projesini ve yerlileştirme hedefini tamamen desteklemektedir. Bu kapsamda özel bir yerlileştirme konsepti geliştirmiştir. EUROJET, Türkiye'nin TFX hakları kendisine ait olacak şekilde ihracat taleplerini desteklemekte ve bu kapsamda ihracat gereksinimlerini göz önünde bulundurmaktadır. Aynı zamanda belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde mevcut EJ200 motorunu değiştirme / geliştirme ve uyarlama fırsatı ile birlikte teknoloji paylaşım paketi sunmaktadır. Bu husus özellikle Türkiye Cumhuriyeti'nin uzun vadeli istekleri açısından oldukça önemlidir.

YERLİLEŞTİRME ARACILIĞIYLA TEKNOLOJİ İŞBİRLİĞİ
Türkiye Cumhuriyeti, TFX programı ile pazarda kendi sınıfında mevcut olan en güvenilir ve üstün muharebe motorunu satın alma fırsatı ile sınırlı kalmayacak, aynı zamanda teknolojiyi ve uzmanlığı ülkeye getirerek motoru kendi imal etme fırsatına sahip olacaktır.

EUROJET ve Hissedarları, Türkiye Cumhuriyeti'nin yerlileştirme vizyonunu tamamen desteklemekte olup, cazip bir teknoloji işbirliği konsepti tasarlamıştır: EUROJET, motorun %100 yerlileştirilmesine yönelik görüşmeye açıktır.

EUROJET Yerlileştirme Konsepti, anlamlı ve gerçek bir Teknoloji Transferi (ToT) sağlarken, mevcut EJ200 motorunun Türk Hava Kuvvetleri'nin özel gereksinimlerini karşılayacak şekilde modifiye etme/büyütme ve uyarlama fırsatı sunmaktadır.

Ayrıca EUROJET, Türkiye'nin TFX hakları kendisine ait olacak şekilde ihraç etme isteğini desteklemekte ve ihracat gereksinimlerini göz önünde bulundurmaktadır.

EJ200, teknoloji işbirliği aracılığıyla Türkiye'nin yerlileştirme gereksinimlerini karşılamak üzere kendisini konumlandırmıştır.
http://www.eurojet.de/turkiye/


Dağlı13
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 20:19

Alıntı:
Ozaman bize Simdilik savas ucagi degil, hava savunma sistemi lazim..


İkisinden yeri ayrı birbirinin alternatif olamazlar!

Yüksek irtifa hava savunma sistemi ihtiyacı 30 yıldır bilinen fakat 2017 yılına kadar önlem alınmayan açıktı zaten.



YasharP
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 20:55
Eurojet


Eurojet, RR’un yapmam dedigini, yaparim diyor herhalde.
Hem hürjetin hem de tfx in motorlarını beraber geliştirelim hevesinde.

İyi bir başlangıç.
RR tarafından geliştirilmiş motoru Alman firması bize teklif ediyor. RR git şeyine.... kına yak!

GE Tei’ye yatırım yapıyor. Beraber motor yapalım diye.
Sikorsky yatırım yapıyor beraber 600 adet Black hawk üretelim diye.
Boeing uçaklarının birçok parçası TR de üretiliyor vs vs .
F35 parçaları en ucuz TR de üretiliyor
13 milyar dolarlık satış yapacak Lockheed Martin
TR nin hava kuvvetleri ABD nin bir 50 sene daha hertürlü teknik ve stratejik açıdan esiri olacak F35 lerle
Sonra Caatsa yaptırımı konuşuluyor. Gel çık bu işin içinden!!


golgeler prensi
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:14
Saatte 1600 km uçacak yerli İHA


Paris Airshow’da TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil’den TUSAŞ'ın süpersonik insansız hava aracı (İHA) yapacağı bilgisini aldım. Proje Nisan 2019’da başlamış ve 16 ayda bitecek şekilde de programı yapılmış. Bu tarz projeler artık TUSAŞ için rahatlıkla hayata geçirilecekler arasında yer alıyor. Ama süpersonik İHA meselesi biraz farklı bir konu. Çünkü kullanılacağı alanları ve ulaşması istenen hedefler çok detaylar içeriyor. Habertürk yazarı Güntay Şimşek yazdı..
Türkiye de MMU projesinde İngiltere’den BAE Systems ile işbirliği yapıyor. MMU’nun motoru içinse yine İngiltere’den Rolls-Royce, Kale Grubu ile ortaklık yaparak görev üstlenmek için çaba gösteriyor. Ama henüz neticelenmiş bir şey yok. Ancak MMU’nun prototipleri için ABD’den GE ile 5 adet motor anlaşması yapılmış. Öte yandan yerli motor geliştirme çalışmaları da devam ediyor.

Paris Airshow’da Habertürk TV Airport programım için TUSAŞ Genel MüdürüTemel Kotil ile kapsamlı bir çekim yaptım. Kotil’den bir de önemli bilgi aldım; ‘TUSAŞ süpersonik insansız hava aracı (İHA) yapacak.’ Proje Nisan 2019’da başlamış ve 16 ayda bitecek şekilde de programı yapılmış. Bu tarz projeler artık TUSAŞ için rahatlıkla hayata geçirilecekler arasında yer alıyor. Ama süpersonik İHA meselesi biraz farklı bir konu. Çünkü kullanılacağı alanları ve ulaşması istenen hedefler çok detaylar içeriyor.

Paris’te TUSAŞAr-Ge ve Prototip Operasyonlar Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Öztürk’ten özel bir mühendislik isteyen, projelerin verimli ve hızlı hayata geçmesini sağlayan MMU mock-up’ı hakkında detaylı bilgiler de öğrendim. TUSAŞ/TAI Germany Genel Müdürü Aziz Erdinç ise TUSAŞ-Talay ortaklığının arka planını ve gelecek hedeflerini anlattı. Yeri geldiğince aktaracağım. Gelelim ses hızını aşacak ola süpersonik İHA’ya..

TUSAŞ’ın geliştirmekte olduğu en yeni süpersonik İHA’sı bir hedef hava aracı projesi. Henüz ismi konulmuş değil. Öncelikle hava savunma sistemlerinin testi ve geliştirilmesinde kullanılacak. Milli Muharip Uçak için de görev yapacak. MMU’nun yanında kol uçuşu yapıp, ortak operasyon icra edebilecek. MMU’daki pilot etrafında bulunan bu İHA’ları da yönetebilecek. Ses duvarını aşan hızı ise 1,4 Mach olacak. Yani saatte yaklaşık 1600 km süratte uçabilecek.

TUSAŞ’ın geliştirdiği süpersonik İHA (hedef uçak) rakip savunma sistemlerine kendisini farklı bir uçak olarak mesela F-16, F-4 gibi tanıtabilecek yeteneğe sahip olacak. Böylece muharebe esnasında rakip savunma sistemlerini aldatmak, karıştırmak, erken uyandırıp yanlış atış yapmalarına neden olarak füzelerini tüketmek için de kullanılacak. TUSAŞ’ın en yeni ürünü süpersonik İHA’nın ağırlığı 100 kg’ın altında olacak. Ancak rakip radarlarda görünümü ve tanımı büyük uçak gibi görünecek şekilde sistemler içerecek..

Süpersonik İHA’da TUSAŞ’ın geçmesi gereken kritik bir eşik yok. ‘Yüksek Hızlı Hedef Uçak Sistemi Şimşek’teki motorun geliştirilip kullanılması planlanıyor. Ayrıca gelecek hedefler için yüksek hızda motor çalışması da yapılacak.

Aksungur, Göksungur ve süpersonik

TUSAŞ’ın çift motorlu ANKA-2 insansız hava aracı (İHA) IDEF fuarında yeni ismi Aksungur ile ortaya çıktı. Bu yılın sonunda teslimatlara başlanacak. Prof. Dr. Mahmut Akşit liderliğinde TEI’nin geliştirdiği PD170 milli ve yerli motorla şu an test uçuşlarını gerçekleştiriyor. Orta irtifada 750 kg faydalı yükle ve uydu kontrollü olarak görev yapacak. TUSAŞ’ın ilk İHA’sı ANKA’nın da kanatları büyütülüp, faydalı yük taşıma kapasitesi 250 kg’dan 350’ye çıkarılıyor. Türkiye için artık İHA bambaşka anlamlara geliyor.

Konu açılmışken daha hızlı uçmak üzere tasarlanan Aksungur’un kardeşi Göksungur’a da değineyim. İsmini en hızlı uçan kuş Göksungur’dan (Gökdoğan) alan bu İHA, gelen talepler doğrultusunda Aksungur’un kanatları küçültülüp, hızı artırılarak yeni model geliştirilecek.


Güntay ŞİMŞEK



mustafa1981
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:17

Alıntı:

Eurojet, RR’un yapmam dedigini, yaparim diyor herhalde.
Hem hürjetin hem de tfx in motorlarını beraber geliştirelim hevesinde.


İyi de Eurojet içinde de Rolls royce un hissesi varmış? Sonuçta yine RR ile anlaşmış olmadık mı?
RR herhalde bu motor olayından daha çok para kazanmak istiyor. Birde kendisine rakip çıkarmak istemiyor.
Alıntı:
EuroJet Turbo GmbH, ortak şirketleri Birleşik Krallıktan Rolls Royce, İtalya'nın Avio, İspanya'nın ITP'si ve Almanya'nın MTU Aero Motorları olan çok uluslu bir konsorsiyumdur. Münih yakınlarındaki Hallbergmoos'ta bulunmaktadır.


Ark Berkman

3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:26
Hürjet Motor


Hürjet için motor doğrudan alım, yani ortak üretim olmazsa zaten anlaşmak kolay. Hürjetin eğitim versiyonu için motor bulmak kolay olur. Silahlı versiyonu için sıkıntı çıkar oda ihracat için. MMU motoru için Türkiye tüm IP haklarını istediği için çıktı. Onda da RR geri adım atabilir.



Dağlı13
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:30

Alıntı:
TUSAŞ’ın geliştirdiği süpersonik İHA (hedef uçak) rakip savunma sistemlerine kendisini farklı bir uçak olarak mesela F-16, F-4 gibi tanıtabilecek yeteneğe sahip olacak. Böylece muharebe esnasında rakip savunma sistemlerini aldatmak, karıştırmak, erken uyandırıp yanlış atış yapmalarına neden olarak füzelerini tüketmek için de kullanılacak. TUSAŞ’ın en yeni ürünü süpersonik İHA’nın ağırlığı 100 kg’ın altında olacak. Ancak rakip radarlarda görünümü ve tanımı büyük uçak gibi görünecek şekilde sistemler içerecek..


Buradan anladığım kadarıyla Amerika'nın üzerinden çalıştığı Gremlin projesinin benzeri planlanıyor.





selcukkocak78
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:38

şirketlerle ilgili bilinmesi gereken şeyler vardır.mesela yarıdan bir fazla hissesi olan yönetimde söz sahibidir onun dediği yapılır istediklerin, gerçekleştirir.hesap verme durumu sadece zarar anında iş mahkemeleriyle karar verilir.tei buna bir örnek ortağı ge sadece kar ortağı
ikinci yapı anlaşmalı konsorsiyumlar.burda bir şirketi birkaç şirket bir araya gelerek kurar aralarında yönetim yada idareci belilerler.idari kararlarda kimin söz sahibi olacağına karar verirler yada oylama usulü her yatırım yada iş planınına oylama ile karar verirler.çok uluslu firmalar genelde böyledir.
eurojette ise durum sadece rr ortaklığıyla sınırlı bildiğim kadarıyla.karar verme mekanizmasına değil kar payına ortak diye biliyorum ondan dolayı bu konsorsiyumda karar verici ab üyesi diğer ülkeler.bu firmanın kuruluş gayeside zaten abd baskısını kırmaktı.


erol 123456789
3 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 21:43


mete yarar yavuz sondaj gemisinin içinden kapsamlı görüntüler



sayfa 6244
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET