Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5807
Fatihkrblt
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 00:57

Çok geç kaldık beyler çok
Bazılarımızın beğenmediği İran bile yerli otomobili var % 100 yerli ve milli kalmadı gibi şirket evlilikleri veya hisse satışı veya parça bazlı yabancılık oranları vs sebeplerden dolayı
Biz ülke olarak aslında otomobil ilaç savunma sanayi
Tarım inşaat vs gibi sektöre bazda ithalat ve ihracat verilerine kısa vadede odaklanmamız lazım
Sektörel olarak ülke ihtiyaçlarının yerli şirketlerden tedarik etmeliyiz
Bu ülke içinde ticareti ekonomiyi canlandırır istahdamı artırır vs sbeblerden dolayı ulkenin kalkınmışlığı ve gelişmişliği artar


Hus_Ank
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:09

Alıntı:
Gürcan Karakaş’ın açıklamalarına göre yerli otomobil yüzde 50'nin üzerinde yerlilik oranına sahip olacak. Karakaş, açıklamalarının devamında "Yola çıkış noktasındaki yüzde 50'lik oran gayet iyi bir oran.


Elektrikli motordan beslenecek yerli otomobilin ilk prototipi Aralık ayında sergilenecek. Karakaş, otomobilin 48 aylık ürün geliştirme sürecini tamamladıktan sonra, yani 2022 yılının ortasında satışa sunulacağını ifade ediyor. Türkiye Otomobili Girişim Grubu’nun ülkemizdeki otomobil satışları ve küresel satışlar üzerinden yaptığı çalışmalar sonucunda ilk otomobilin C segment SUV model olmasına karar verilmişti. İlerleyen dönemde ilk yerli otomobil ile aynı platform üzerine kurulu farklı segment otomobiller üretilmesi planlanıyor. 2022 yılının ortasında satışa sunulacak yerli otomobilin fiyatının rekabetçi bir fiyat ile karşımıza çıkacağı belirtiliyor.


Bunlardan bir cacik olmaz. Kaportaci cikti bunlar da. 1-2 yili imza sirket kurma diye yediler. Simdi de 4 yil urun gelistirme. %50'nin ne kadari milli o da belli degil. Turkiyenin onde gelen sirketleri 6 yilda bir arac cikaramiyorsa ne diye yirtiniyoruz.Mesele kaportacliksa Elon Musk ile sirket kurulur hic olmazsa yerli diye soguslenmeyiz.


Metehan209
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:16

Aralık'ta gelecek Mustafa kardeşim, yaşayan görecek bakalım mazeret olacak mı. Teşvik de aldılar, bedavadan Platform da. Tamam, yeni model geliştirmek çok zor hak veriyorum da, ellerinde GM platformu var, en azından elektrikli ile paralel
İçten yanmalı, makyajlanmış bir model hazırlanabilirdi,
Ama işte..

Aslında takvimde sarkma yok ki, 2019 sonu prototip 2222
Seri üretim, galiba bizi karamsarlığa iten, cb nın ogg yi tehdidi oldu.



En son Metehan209 tarafından Sal 16 Nis 2019, 01:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


kırtıl
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:18
kgk


bir şey merak ediyorum...acaba kanatlı güdüm kiti ile hareketli hedefler vurulabiliyor mu? çok hızlı kara ve deniz hedefleri vurulamasa bile en azından hızı düşük deniz hedefleri vurulabilir mi? kgk nın böyle bir kabiliyeti var mıdır? eğer varsa aksungur ege ve akdeniz de en az 45/50 km den deniz araçlarını vurma şansına sahip demektir ki bu muhteşem bir üstünlük olur bizim için..aslında kgk nın azami menzili +100 km(30000ft irtifa ile)ama aksungur un mevcut hızının çok yüksek olmayacağını düşünürsek bu menzile eriştiremez kgk yı..

Misafir 714

4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:22

Keske yerli otomobil gırısı grubunda BMC olmasaydı, su acıdan, BMC, ASELSAN onculugunde ve bir Avrupalı, G. Kore veya Japon firmalarından biri ile teknik destek, teknoloji transferi de almak suretiyle yine ulkemızde bılısım, yazılım sırketlerı,elektronik, elektrikli hıbrıd uzerıne calisan firmalar ile bir ekosistem kursa, BMC nın arkasında muazzam petrol ve dogalgaz geliri olan KATAR olduktan sonra, bu ısın altından da kalkabılırdı, BMC nın yaptıgı ve BUNDAN SONRA YAPACAGI PROJELERE BAKINCA, insan ıcınden neden olmasın diyor iste
Ortak gırısım grubundan ayrı ikin ı bir yerlı/milli uretıcımız olması gayet iyi olurdu, Almanya'nın SADECE 2018 YILINDA OTOMOTİV IHRACATI 250 MILYAR EURO, bizim ulkemızın A dan Z ye yaptıgı ihracat ise 160 milyar dolar,
Icten yanmalı motorlu araclarda, treni kacırmıs olabiliriz ama elektrik motorlu araclarda yarısa gec baslamayalım, yeni gelisen bir alan,
Ikı uretıcımız olmasından dıger kastım zaman ıcerısınde yuzbınlerce calisan personel, issızlıgın azalması, ekonomiye muazzam katkı, ithalatın azalması, bırcok yeni teknolojinin bu sayede ulkemızde yuzlerce fırma tarafından gelıstırılıp uretılmesı, zaman ıcerısınde asgari ucretle calisan vatandaslarımızın bile (sımdıkı) passat ayarında bir araba sahibi olması, bırcok alt sektor olusumu ve parca uretıcısı,CARI ACIGIN ONEMLI DERECEDE AZALMASI
Kucuk bir ornek Japonyayı Japonya yapan en onemli girdi 7-8 tane otomotiv firmasının olması, keza suni sekilde G. Kore, Almanya'nın en onemli girdileri arasında otomotiv sanayisinin gelmesi,,su ana kadar yeli ve milli bir firmamız olmamasına ragmen ULKEMIZDE YILLARCA OTOMOTİV IHRACATI BIRINCI SIRADA GELMEKTEDİR, belkı bir 15 yıl sonra neden benimde asgari ucretle calısanım passat ayarında bir otomobili olmasın ki



mustafa1981
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:32

Alıntı:
ellerinde GM platformu var,

Mete haberin yok herhalde. O platform çöpe atıldı. Geliştirilecek otomobilin tamamen sıfırdan yapılacağı açıklandı.
Alıntı:
Aslında takvimde sarkma yok ki, 2019 sonu prototip 2222

Ne yazık ki evet 2222 yılında ancak yerli otomobilimiz olur. Bak sen bile öyle demişsin
2019 sonunda imza prototipi gibi uyduruk bir oto yaptırırlar çinlilere öyle milletin ağzına bal çalarlar ondan sonra 2222 yılına kadar devam



Alıntı:
galiba bizi karamsarlığa iten, cb nın ogg yi tehdidi oldu.

Mete şöyle şifreli konuşmasana. Evet cumhurbaşkanının 5 babayiğit i tehdit etmesi beni iyice karamsar etti. Cumhurbaşkanı bile gerekirse yabancı şirket ile bu otomobil yapılır dediğine göre bu 5 babayiğit paraları yedi.


Metehan209
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:42

sadece 200 yıl abartma Mustafa 2022
Sen bile böyle diyorsan, demek ki durum iç açıcı değil.
Ancak o platform ellerinde, kendi kararları bakarsın kullanırlar
Alıntı:
Cumhurbaşkanı bile gerekirse yabancı şirket ile bu otomobil yapılır dediğine göre bu 5 babayiğit paraları yedi.


Anlaşma şartları gereği cezası olacaktır, birde herkes bizim gibi teknik ve ticari bakmazlar ki olaya, yarın siyasi amaçlı neler denece, düşünmek bile istemiyorum Cb. O boyutu da hesap ediyordur. yediremez bence.



En son Metehan209 tarafından Sal 16 Nis 2019, 01:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Cenkbca
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:52

Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

Metehan209
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 01:59

Alıntı:
Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

Cenk bey, ironi yapmaz


mustafa1981
4 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 02:22

Bence paraları erik gibi kütür kütür yediler
Cb verir cezalarını. Aralıkta prototip çıkmadığında bence herkes anlayacak hanya yı konya yı
(ha bir prototip görürsek de emin olun çin e yaptırılan veya Türkiye de makyajlanmış GM kasası olan bir otomobil göreceğiz. Yani adamların derdinin 2022 yılında üretime başlayacak bir otomobilin prototipini yapmak olduğunu sanmıyorum. )

Alıntı:
Beyler sıkıntı yok.. işin içinde bmc varsa yapılır yerli oto.

BMC yi bilmemde işin içinde İnan Kıraç varsa bence o projeden hayır gelmez. Adamın peugeot da hissesi varken neden başka bir markanın oluşmasına yardım eder ki?
Yerli otomobil olayını aslında Askeri ihale gibi devlet kendisi yapsa ancak olur gibi geliyor bana.
Not: Mete neden bu kadar negatif bakıyorsun diyorsan. Ben kolay kolay umutsuzluğa kapılmam. Ama bazı emareler görürsem de söylemek ten de çekinmem.
Bu babayiğitler daha otomobil fabrikasının nerede kurulacağına karar veremediler. Üstelik söz verdikleri tarihleri de tutamıyorlar. Yaptıkları tamamen zaman kazanma çabası olarak görünüyor bana.
Adamlar çözüm adına değil de sanki zaman kazanma adına basın açıklaması yapıyorlar. Sanki yapmak için değil de yapmamak için uğraşıyorlar gibi geldi bana.
CB nının söyledikleri de şüphelerim de haklı olduğumu gösterdi ne yazık ki.



sayfa 5807
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET