Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5126
Misafir af7

3 gün önce - Cmt 12 Oca 2019, 22:52

safsata tam tersine aslında bize zararı daha yüksek olacak.şöyle düşünelim çalışacak personel Türk olanlar maaşını dolar olarak almayacak ama motor,gövde ya da aveyonik bakımında merkezinden parça gelecek.dolar üzerinden olduğu için yine aynı olmaz mı sence? birde doların dalgalı gidişatını düşününce.
ben bir pilot değilim ama pilot olan bir arkadaşımdan şunu öğrenmiştim.her savaş uçağı aşağı yukarı verilen görevi belli bir seviyeye kadar yapabilir.ufak tefek nüans farkları var aralarında.kaldıki günümüzde teknolojik ortaklıklar çeşitli kaliteli ürünler çıkmasına vesile oluyor.pakistan jf 17 rezil bir uçak diyebilirmiyiz mesela? demek istediğim görevini layıkıyla yapabilecek ama uçuş sonrası bakım süreleri ve masrafları yüksek olmayan uçaklar bizim açımızdan daha rasyonel bence.zaten hava kuvvetleride böyle düşünüyorki f16 ların bir nevi yağı sıkılıyor.f15,f18 ya da ef2000 alacak parası yokmuydu mesela Türkiyenin? ama özellikle ef2000 uçuş masrafı,bakım masrafı inanılmaz boyutlardaymış.avusturya ve almanya baya eleştirmişti.
eğer f35 gerçekten birim başına 7 milyon dolar tutarsa 100 uçak 700 m dolar ve daha f35 bler var.bu rakamlar bence çok yüksek.7 milyon dolar değilde 5 milyon dolar olsa bile çok yüksek.hele ki tam anlamıyla senin olmayan,sürekli izlenen,takip edilen ve iki günde bir olumsuz haberleri çıkan bir uçak için.boyası sıkıntı çıkardı,kompozit malzemesi sıkıntı çıkardı...bir düzgün işleyen motor var o da fena bir masrafa sahip.benim düşüncem çok sayıda alınmasa daha iyi.2 filo yeter 'bence'.düşük maliyet,maksimum fayda.


YEDİBİR19
3 gün önce - Cmt 12 Oca 2019, 23:52

f35 in birim maliyeti 100milyon doların üzerindeyken geçen sene yaz aylarında birim maliyetinin 90 milyonun altına indiği açıklanmıştı.2020 gibi maliyetin 80milyona yakın bi seviyeye düşeceğini tahmin ediyorlarmış. Buna paralel parça maliyetleride bakım onarım masraflarıda azalacaktır hele birde sürekli eskiyen değişmesi gereken parçaları üretim ortağı olan diğer ülkelerinde üretmesine izin verilirse dahada düşer. Ama bu abd nin işine gelmez gerçi böylede gelmiyor ki şikayet ediyorlarmış. Neyse gülü sevip dikenine katlanacağız bu projenin içinde bulunup kabiliyetlerimizin arttığına sayacağız. Pilotlarımızın 5. nesil uçaklara uyum sağlayıp mmu ya yabancılık çekmeyeceklerine sayacağız. Geliştireceğimiz radarlarda stealth karakterli uçakların nasıl tespit edebiliriz bunu öğrenebilmek için elimizde 5. nesil bi uçak olduğuna sayacağız. Biraz fazla maliyetli olsada elimizde varken etinden budundan sonuna kadar yararlanacağız elbet.

ozbey kara
3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:12

"birader F22,F35 ve MMU nun görev tanımlarını bile bilemi söylüyorsun? yoksa karşılaştırma kiriterinmi başka? "

görev tanımı açısından değil, başka açıdan sıralama yapıyorum.



safsata00

3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:13

Alıntı:
sayın safsata nozzle lar açılıp kapanıyor ben başka birşey görmedim onu tüm jet motorları yapıyor mu zaten özellikle kalkışta iyi itki versin diye?

Madem göremedin o zaman sana şöyle söyleyeyim.Bizimkilerin BAE ile ortak çalışmasında motor dahil hiçbir ihracat kısıtlaması olmadan tam teknoloji transferi olacak.Temel kotil in motorumuzun gücükonusunda 27000lb olacak diye açıklaması var.27000lb ej230 un verdiği güç ve bu motorda itki yönlendirme var.Tam teknoloji transferi konusundada en son ingiliz büyükelçi baya kesin ve net bir açıklama yaptı zaten.


safsata00

3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:15

Alıntı:
"birader F22,F35 ve MMU nun görev tanımlarını bile bilemi söylüyorsun? yoksa karşılaştırma kiriterinmi başka? "

görev tanımı açısından değil, başka açıdan sıralama yapıyorum.

Tamam,envanter dışına alınıp yerine geçecek uçaklar bakımından yazmışsın sen anladım.


ozbey kara
3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:30

mesela sayısal açıdan ABD'de en azdan en çoğa f22 sonra f35 sonra da diğerleri şeklinde bir piramit var.

bizde de sayısal açıdan en azdan en çoğa f35 sonra tfx sonra f16 ve diğerleri şeklinde bir piramit olacak.

teknik yetenek açısından bence en tepeden aşağı doğru f35 sonra tfx sonra diğerleri şeklinde olacak.
tabi gene belirtiyorum, f35 vaad edilen f35 halini 2024-25 yıllarında alacak. şu anki f35'ten bahsetmiyorum yani.


not: ABD'nin gelecek vizyonunda f22 uçağının yerine yeni bir proje düşünülüyor. onların 2050 hava kuvveti vizyonu hakkında fikir sahibi olmak için bu linki inceleyebilirsiniz.

https://www.cbo.gov/system/files?file=2018-12/546 ...unding.pdf



Metehan209
3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:52

Alıntı:
BMC Tuğra'dan "ilk yük" sürprizi:
• 35 TGR 53 plakalı Tuğra, BMC Karasu Fabrikası Temel Atma Töreni için yolda
• Kısa süre önce lansmanı yapılan Tuğra, ilk yükünü tören için taşıyor
• İlk yüke dair ipucu "Çok kıymetli bir şey"


Keşke, Tuğra nın ilk yükü, Altay in motor prototipi olsa ve teknik detatyları da Yunanlı dayıdan öğrenensek


(+)


Hazar23
3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:56

Yarın size Tuğranın ne taşıdığını ilk ben haber verebilirim

Misafir de6

3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:57

Birde 5. Bir Altay inmiyormu.

Metehan209
3 gün önce - Pzr 13 Oca 2019, 00:58

Hazar ne olabilir?



sayfa 5126
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET