Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4090
Misafir 8bd

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 17:50

Şu an cok keyiflendim wattozzz projesiyle

Arkadaş bizim mühendislerimiz pratik zekalıı
Düşünsene adam milyar dolara ucak gemisi, üstünede 30 tane ucak komuş
Nerden baksan 20 millar dolar

Sen bi 10 wattozzla darmaduman ediyon ya

Kuffar kork bizden şimdi geliyoz milli yerli sillahlarlan


Misafir 669

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 18:14

Biliyorsunuz bizin mikro uydu projemiz var 100 kg uydulardan bahsediliyor . Acaba diyorum sabit ve hareketli büyük hedefler için ( destroyer, uçak gemisi) bu uydular gizli silah olarak kullanilabilirmi. Hiç patlayıcı koymadan ya da güçlü bir patlayıcı koyarak yer hedeflerine düşürülemez mi. Bu sayede maliyet etkin çok gizli bir silahımız olur. Bence araştırmaya değer. 😎😎😎

Hasan Pullu
10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 18:17

Alıntı:
Şu an cok keyiflendim wattozzz projesiyle

Arkadaş bizim mühendislerimiz pratik zekalıı
Düşünsene adam milyar dolara ucak gemisi, üstünede 30 tane ucak komuş
Nerden baksan 20 millar dolar

Sen bi 10 wattozzla darmaduman ediyon ya

Kuffar kork bizden şimdi geliyoz milli yerli sillahlarlan


şimdi bu wattozz işler mi işlemez mi bilmem ama

hava saldırılarının da küçük droneler üzerinden yürüyeceğini f 35 gibi silahların iptal olacağını düşünüyorum.

Gelecek bu tür silahlarda



Misafir 8bd

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 18:43

Hasan gardaşım dogru dersin
F35 ler için aynı watooz un havada olanından yapacaksın
F35 ler gelince bu dronlar f35 lere yapışacak sonra içten patlamayla huooopp gümmm
Sonra izle trumpı ve havarilerini


Mehmet Yeşilbaş

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 19:00

Alıntı:
Mehmet Yeşilbaş

Paylaştığı projeler güzelde gerekli bükçe ayrılmadığı zaman çoğu kağıt üzerinde kalır. Malesef ekonomik olarak bu kadar fazla projeyi yürütecek yapıda değiliz.


Haklısın relazq üstadım gerekli bütçe ayarlanmaz ise bu projeler gerçekleşmez ama iki şeyden ötürü bu projelerin hepsinin tamamlanacağını düşünüyorum belki takvimlerde oynama olur ama mutlaka tamamlanır diyorum.

-Birincisi, 16 yıldır başladığı projeleri bitiren bir hükümet var yönetimde en azından yaptıkları yapacaklarının teminatıdır diyorum.
-İkincisi, Türkiye öyle bir eşiğe geldiki mutlaka üst lige çıkmalı yoksa tepetaklak çok gerilere düşürürler bizi. Bunu hükümette görüyor ve var gücü ile savunma sanayisine yükleniyor. Bilmiyorum bu kadar projenin aynı anda yürüdüğü başka bir ülke var mı dünyada? yani başarılı olmak zorundayız başka alternatifimiz yok bu sebeplede bu projeler bitecektir diyorum.



Mehmet Yeşilbaş

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 19:17

Aselsan dergisinden alınmadır. Aselsanın Radar teknolojilerindeki gelişimini anlatan güzel bir yazı.

ASELSAN RADARLARI: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE


(+)


ASELSAN, 1991 yılında alınan Savunma Sanayi İcra Komitesi kararı doğrultusunda, ülkemizin Radar Teknoloji Merkezi olarak Silahlı Kuvvetlerimizin radar ihtiyaçlarının gelişmiş teknolojiye sahip radar sistemleri ile karşılanması için bu alandaki faaliyetlerini artırarak sürdürmektedir.

Radar Sistemlerine ilişkin teknolojilere sahip olmak ülkeler için kritik önem taşımaktadır. ASELSAN tarafından yürütülen radar faaliyetleri ile farklı fonksiyonlara ve özelliklere sahip kara, deniz ve hava radarlarının millî olarak geliştirilerek üretilmesinde ihtiyaç duyulan bilgi birikimi ve altyapı ülkemize kazandırıldı. Bu altyapı ve bilgi birikimi sayesinde; hava savunma top ve füze sistemleri, sınır ve sahil gözetleme, deniz platformları, havadan keşif gözetleme ve sivil güvenlik sistemleri için ihtiyaç duyulan arama, takip, atış kontrol, silah tespit, gözetleme radarlarının özgün olarak geliştirilerek üretilmesi faaliyetlerine en ileri radar teknolojileri uygulanarak devam ediliyor.

ASELSAN’da, 1991 yılında Savunma Sanayi İcra Komitesi tarafından ASELSAN’ın Radar Teknoloji Merkezi olarak belirlenmesi öncesinde radar alanındaki çalışmalar başlatıldı. Bu amaçla radar geliştirmek ve üretmek için gerekli teknolojilerin araştırılması, gerekli olan teknolojilere göre durum analizi, ülkemizin o dönem ihtiyaç duyduğu radar sistemlerinin belirlenmesi gibi çalışmalar yapıldı.

90’lı yılların başlarında ASELSAN’daki ve Türkiye’deki durum analiz edildiğinde; radar konusunda bilginin edinilmeye başladığı, temel askeri elektronik ve mekanik tasarım ve üretim imkânlarının var olduğu, anten ve mikrodalga tasarım ve üretimleri konusunda kısmen yetenekleri olduğu, çevre koşulları testleri ve ürün kalitesi anlamında yeteneklerinin oldukça iyi olduğu görüldü.

Aynı dönemde Türkiye’nin gündeminde ise şu projeler bulunuyordu.

1. 35 mm Oerlikon Topları İçin Arama ve Takip Radarları: 100’ün üzerinde sistem alımının planlandığı bu proje o dönem gerçekleşemedi ve 2009 yılında AİC (Ateş İdare Cihazı) Projesi adıyla tamamen millî olarak olarak başlatıldı.

2. Alçak İrtifa Savunma Sistemi Üzerindeki Arama ve Takip Radarları: Proje o dönem gerçekleşemedi ve 2009 yılında KORKUT (Kundağı Motorlu Hava Savunma Topu) Projesi adıyla tamamen millî olarak başlatıldı.

3. Mobil Radar Projesi: 14 adet radar sisteminin Ankara’da kurulan Thomson-Tekfen ortak girişimi bir şirket tarafından üretilmesi sağlandı. Ortak girişim şirketi daha sonra HAVELSAN bünyesine girerek HAVELSAN, Teknoloji Radar firmasına dönüştü. 2016 yılında ise tamamen millî Erken İhbar Radar Sistemi Projesi başlatıldı.

4. Kara Gözetleme Radarı: Çok sayıda radar sisteminin üretildiği bu proje ASELSAN’ın ilk radar projesi oldu. 200’ün üzerinde radar sistemi, Fransız Alcatel SEL frmasından alınan üretim lisansı ile ASKARAD Kara Gözetleme Radarı ismiyle üretildi. Daha sonra ARS2000 ve ACAR Gözetleme radarları tamamen millî geliştirilerek üretildi.

5. Silah Tespit Radarları: Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), ihtiyacı olan az sayıdaki sistemi yurt dışından tedarik ederek kullanıma aldı. Silah Tespit Radarları ile ilgili ilk sözleşmeyi ASELSAN 2013 yılında Seyyar Havan Tespit Radarı için aldı ve 15 adet radarın seri üretimini tamamlayarak TSK hizmetine sundu. Daha sonra 2016 yılında uzun menzilli Silah Tespit Radarı için sözleşme imzalandı.

6. Deniz Platformu Arama ve Takip Radarları: Deniz Kuvvetleri Komutanlığının (Dz.K.K.lığının) ihtiyaç duyduğu sistemler MİLGEM Projesine kadar yurt dışından tedarik edildi.

(+)

1991 yılındaki Savunma Sanayi İcra Komitesi kararı sonrası radar alanında tam anlamıyla bir ivme kazanıldı. Çok sayıda ihtiyaç duyulan Kara Gözetleme Radarı Projesi, lisanlı üretim yöntemi ile 1992 yılında başlatıldı. Alcatel SEL firmasının RATAC-S radarı belirlendi ve 1992-2000 yılları arasında 210 adet ASKARAD Radarı üretilerek Kara Kuvvetleri Komutanlığına (K.K.K.lığı) teslim edildi. ASKARAD Projesi ASELSAN için üretim projesinden çok öte bir anlam ifade etmektedir; hem radar üretimine dair altyapılar ve tecrübe edinildi hem de radar tasarımına yönelik önemli bilgi birikimi kazanıldı. Radar üretimi sırasında çıkan problemlerin çözümünde lisans sahibi firmanın yetersiz kalması ve Türkiye’ye özgü bazı ihtiyaçlar ASELSAN’da radar alanında ciddi bilgi birikimi oluşmasını sağladı.

1995 yılına gelindiğinde 100’ün üzerinde radar üretimi yapıldı, millî ve özgün bir kara gözetleme radarı tasarlama fikri gündeme geldi. Bu amaçla ASKARAD Radarı ile benzer operasyonel özelliklere sahip, teknoloji olarak daha gelişmiş bir radarın tasarımı için çalışmalar başlatıldı. Daha sonra ARS-2000 adı verilecek bu radar sisteminde ASKARAD ile aynı mekanik kutuların kullanılması sayesinde, ileride ASKARAD’ların modernizasyonu gündeme geldiğinde sadece elektroniklerinin güncellenmesi ile ihtiyaç duyulan modernizasyonun yapılabileceği değerlendirildi.

2000 yılında ilk millî radarın prototipi tamamlandı ve testlerden başarıyla geçti. Prototip radar sisteminde ASKARAD Sistemine göre 7 kW’lık magnetron yerine 5 kW’lık katı hal güç yükselteç kullanıldı, tamamen sayısallaştırılan sinyal ve veri işleme birimi ile önemli bir fark oluşturuldu.

Bu radardan dokuz adet üretilerek sınır gözetleme sisteminde kullanılmak üzere teslim edildi.

Kara Konuşlu Sistemlerdeki Gelişmeler

K.K.K.lığı tarafından 1994 yılında başlatılan Alçak İrtifa Hava Savunma Sistemi çalışmaları kapsamında, K.K.K.lığı ihtiyaçlarını karşılayacak bir komuta kontrol sisteminin millî savunma sanayi imkânları ile maliyet etkin geliştirilebileceği görüldü. 1999 yılında Millî Savunma Bakanlığı (MSB) ile ASELSAN arasında Hava Erken İkaz Komuta Kontrol Sistemi (HERİKKS) sözleşme imzalanmıştır.

HERİKKS Sisteminde hava resmi oluşturulması için ana arama radarı olarak ilk aşamada ABD yapımı bir radar kullanıldı. 2000 yılında, K.K.K.lığı direktifleri doğrultusunda, Ana Arama Radarının ASELSAN tarafından özgün geliştirilmesi için fzibilite çalışması yapıldı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ile birlikte gerçekleştirilen fzibilite çalışması sonucunda, sanayi-üniversite iş birliği ile millî imkânlarla radar geliştirilebileceği görüldü.

(+)

2003 yılında MSB ile ASELSAN arasında, K.K.K.lığı HERİKKS Sistemine entegre edilmek üzere bir adet Hava Savunma Erken İkaz Radarı tedarikine ilişkin sözleşme imzalandı. Radarın görevi alçak irtifa bölgesinde uçak, helikopter, insansız hava aracı ve füzelerin üç boyutlu arama ve takibi olarak tanımlandı.

2003 yılında başlayan ve daha sonra KALKAN Radarı adını alan bu ilk faz dizili antene sahip radar sistemi, ASELSAN ve ülkemiz açısından önemli bir kilometre taşı oldu. Bu projede ASELSAN ile birlikte ODTÜ, Bilkent Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve yurt içi çözüm ortaklarımızla tasarım ve üretime yönelik birikim ve altyapı kazanımı sağlandı. Kazanılan altyapılar arasında, anten üretimleri için vakum sinterleme, anten ölçümleri için yakın alan yankısız ölçüm odası, radar hedef ortam simülatörü bulunuyor.

2008 yılında ilk sistemin testlerden başarı ile geçmesinin ardından sanayimize güven arttı ve ülkemizin radar ihtiyaçlarının millî imkânlarla sağlanabileceği görüldü. 13 adet KALKAN Radarı üretilerek teslim edildi. 21 adet sistemin üretimi devam ediyor. KALKAN Radarı aynı zamanda HİSAR-O Orta İrtifa Hava Savunma Füze Sisteminin arama radarı olarak seçildi.

1990’lı yıllarda hayata geçirilemeyen hava savunma sistemleri için çalışmalar yeniden başladı ve 2010 yılında Ateş İdare Cihazı ve Kundağı Motorlu Hava Savunma Topu Sistemleri için projeler imzalandı. Bu projeler kapsamında artık lisanslı üretim değil, millî geliştirme ve yerli üretim değerlendirildi. Bu amaçla ASELSAN tarafından Mobil Arama Radarı ve Atış Kontrol Radarı Sistemleri başarıyla geliştirildi ve ilk sistemler teslim edildi. Halen 100’ün üzerinde Mobil Arama Radarı ve Atış Kontrol Radarı üretimi devam ediyor. Mobil Arama Radarı aynı zamanda HİSAR-A Alçak İrtifa Hava Savunma Füze Sisteminin arama radarı olarak seçildi.

ASELSAN, 2011 yılında ülkemizin sınırları içinden ve dışından yapılan havan atışları için ikaz oluşturabilecek, atım/ düşüm noktalarını yüksek doğrulukla tespit edebilecek taşınabilir bir radar sistemi için çalışma başlatıldı. Çalışmanın başarılı olmasının ardından 2013 yılında, KKK.lığı ile Seyyar Havan Tespit Radarı Projesi imzalandı ve 2014 yılında ilk teslimat yapıldı. Daha sonra SERHAT adını alan bu sistemden bugüne kadar 20 adet üretilerek teslim edildi.

Yapılan başarılı çalışmalar ve sistemlerimizin arazideki başarısının ardından 2016 yılından itibaren karaya konuşlu yeni sistemler için sözleşmeler imzalandı.

- Erken İhbar Radar Sistemleri Faz-1: Proje kapsamında dört adet uzun menzilli aktif elektronik taramalı antene sahip Taşınabilir Erken İhbar Radar Sistemi teslimatı yapılacak.

- Silah Tespit Radarı: Proje kapsamında dokuz adet uzun menzilli aktif elektronik taramalı antene sahip Silah Tespit Radarı teslimatı yapılacak.

- Havaalanı Trafk Radar Sistemi: Proje kapsamında 10 adet Birincil ve İkincil Radar Sistemi teslimatı yapılacak.

- Uzun Menzilli Bölge Hava ve Füze Savunma Sistemi Aşama-C: Proje kapsamında EİRS tabanlı bir Uzun Menzilli Arama Radarı ve ÇAFRAD tabanlı bir Atış Kontrol Radarı sağlanacak.

Deniz Platformu Radarları
Deniz platformlarındaki radar sistemlerine yönelik çalışmalar MİLGEM Projesi ile birlikte başlatıldı. Bu kapsamda ilk millî LPI Seyir Radarı olan ALPER Radar Sistemi geliştirildi. ALPER Sistemi MİLGEM 1-2, LST Bayraktar ve Sancaktar gemilerine entegre edildi ve aktif görev yapıyor. ALPER Radarı ayrıca MİLGEM 3-4 ve LHD Anadolu Gemilerine de entegre edilecek.

ALPER mimarisinden yola çıkılarak tasarımı yapılan SERDAR Radarları da başarılarıyla adından söz ettiriyor. Dört m. antene sahip SERDAR dört m. radarından üç adet, yedi m. antene sahip SERDAR yedi m. radarından altı adet teslim edildi. Ondan fazla SERDAR yedi m. üretimi devam ediyor.

Dz.K.K.lığının Gabya ve Barbaros firkateynlerindeki acil modernizasyon ihtiyacını karşılamak üzere Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ve Dz.K.K.lığı tarafından seçilen SMART-S Radarının Thales firması ile ortak üretim projesi başlatıldı. Bu proje kapsamında radarın en kritik bileşeni olan katı hal güç yükselteçlerin bulunduğu gönderme-alma modülleri (TR Modül) firmadan alınan teknik özelliklere göre ASELSAN tarafından geliştirildi ve üretildi. Bu yöntemle üretilmiş ondan fazla radar Dz.K.K.lığı platformlarına entegre edildi.

Deniz platformları alanındaki en önemli gelişmeler ÇAFRAD Projesi ile sağlandı. ÇAFRAD Projesi, Dz.K.K.lığına kazandıracağı operasyonel yeteneklerin yanında, ASELSAN ve ülkemiz için kazandırdıkları ile öne çıkıyor.

Bu sistem ile “minyatür RF elektronik devre tasarımı ve üretimi, RF güç ekseninde yarı iletken teknolojisinin kazanılması, Monolithic Microwave Integrated Circuit (RF MMIC) tasarımı ve üretimi kabiliyetinin önemi” ortaya çıktı. Bu kapsamda ülkemize ASELSAN ve Bilkent Üniversitesinin ortak girişimiyle Gallium Nitride (GaN) MMIC fabrikası kazandırıldı. Bir sistemde 10.000'lerce adet bulunan ve yurt dışından tedariği ihraç iznine tabi olan GaN MMIC’ler bu fabrikada üretilecek. Aynı şekilde bir sistemde 10.000'lerce adet bulunan SiGe (Silicon Germanium) çekirdek entegre devrelerin de üretimi amacıyla TUBİTAK’ta bulunan altyapıların güçlendirilmesi sağlanıyor. Bu amaçla YİTAL A.Ş. adında bir şirket kuruldu ve faaliyetler bu şirket bünyesinde devam ediyor. ÇAFRAD Projesinin ilk fazının 2018 yılında tamamlanması planlanıyor.

Ayrıca ASELSAN, Dz.K.K.lığının ihtiyaçlarına yönelik olarak millî ve yerli arama ve atış kontrol radarı çalışmalarına da devam ediyor.

Hava Platformu Radarları
Hava Platformuna yönelik ilk çalışmalar 2007 yılında TÜBİTAK 1007 Projesi olan SAR Teknolojileri Geliştirme Projesi ile başladı. 2012 yılında başarıyla tamamlanan bu proje ile önemli teknolojik kazanımlar elde edildi. Proje kapsamında geliştirilen sistem ANKA İnsansız Hava Aracına entegre edilerek doğrulandı. ASELSAN kara ve deniz sistemlerindeki başarısını hava platformlarında da gösteriyor. Kazanılan teknolojiler insanlı ve insansız gözetleme uçaklarına ve savaş uçakları için ihtiyaç duyulan sistemlerin geliştirilmesi için önemli bir başlangıç oldu.

ASELSAN sahip olduğu teknolojileri, 2023 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirmesi ve 2026 sonrasında envantere girmesi beklenen Millî Muharip Uçak Çok Rollü Radarı için geliştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda ÇAFRAD Projesi ile kazanılan altyapılar ve birikim de önemli rol oynuyor.

ASELSAN, en önemli gücü olan yetişmiş insan kaynağı, yıllarca biriktirdiği tecrübe ve kazandığı altyapılarla ülkemizin bugün ve gelecekteki radar sistem ihtiyaçlarını karşılamak
için büyük bir özveri ile çalışıyor.

Aselsan Dergisi 2018-01


kamil kamiloğlu
10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 19:25

Bu watoz silahı olayını ciddiye alıp yorum yazanlar var. Bilgisayarda yapılmış efektlerden başka elle tutulur birşey yok ortada aslında. Bu silahı duydukça aklıma erke dönergeci geliyor nedense.



Misafir 172

10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 20:53

ASELSAN ANALİST TOPLANTI NOTLARI

Küresel savunma şirketleri Defense News Dergisi tüm dünyadaki savunma şirketlerini savunma ciroları bakımında sıralıyor. Şirket 2006 yılında 97. Sırada iken 2017 yılında 55. Sıraya yükseldi. Şirketin stratejik planı olarak bu konudaki hedefi 50 büyük firma arasına girmek.
 Şirketin ikincil halka arzından önce Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı’nın yüzde 84.58 olan payı halka arz sonrası yüzde 74.20 oldu. Piyasadaki dolaşımdaki hisseler ise yüzde 15.3’ten yüzde 25.70’e yükseldi.
 Şirket, Ar-ge teşvikleri sayesinde 2023 yılına kadar kurumlar vergisi ödemeyecek.
 Şirket yetkilileri ilk yarıda yeni alınan sözleşmelerin 2.1 milyar $ olduğunu, bakiye siparişlerinin 8.1 milyar $ olduğunu açıkladı.
 Siparişlerin net satışlara oranı 2Ç18’de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40 artış sağladı.
 Şirket yetkilileri halka arzdan elde edilen gelirin sabit getirili enstrümanlarda tutulduğunu bildirdi. Şirket yetkilileri bu konuda net bir açıklama yapmaktan kaçındı.
 Şirketin şu an hali hazırda altı adet muhtemel projesi bulunuyor.

I. HAVASOJ – Şirket söz konusu projeyi 30 Haziran’dan sonra imzaladı. 8.1 milyar dolarlık bakiye siparişinde bu proje bulunmuyor.
II. Dost düşman tanıma sistemi seri üretim
III. Lazer güdüm kiti – 1 milyar $’a yakın yabancı müşterinin ihtiyacına yönelik verilmiş bir teklif. Şirket normalde muhtemel projelere yabancı teklifleri çok koymamaya özen gösterdiğini ancak teklifin büyüklüğü dikkate alındığında bu teklifin projeye eklendiğini bildirdi. Şirket, teklifin ne zaman sonuçlanacağına dair net bir bilgiye sahip değil halen müzakere ediliyor.
IV. MILGEM İ-sınıfı Firkateyn – Savunma sanayi başkanlığı halen tersane ihalesini sonuçlandırmadı. Tersane ihalesi sonuçlandırılmadan şirkete her hangi bir sipariş gelmesi mümkün değil. Çünkü ihaleyi kazandığı açıklanan tersane ile şirket alt yüklenicilik sözleşmesi imzalayacak. Gemi başına 125 milyon Euro dört tane gemi için açılmıştı ihale. Şirket ihale sürecini takip ettiğini bildirdi. MILGEM’in bir de Pakistan boyutu var. Pakistan MILGEM’i yurt içerisindekinden daha farklı. Pakistan teklifi 200 – 300 milyon $ arasında.
V. Milli muharip uçak
VI. ALTAY Tankı seri üretim – Savunma Sanayi ile BMC bir sözleşme imzaladı ancak sözleşmenin tüm şartlarında mutabakat sağlanamadı. Bu nedenle şirket BMC ile sözleşme müzakeresini nihayetlendiremedi. 250 tank için tank başına 3 – 3,5 milyon $ şeklinde. Ancak BMC’nin 250 tankı taahhüt etmesi gerekiyor.

Bunlar haricinde Sağlık Bakanlığının devam eden Tıbbi Cihazlar ihalesi var. Son teklif 30 Ekime uzatıldı.

 Şirket yılsonu tahminlerinde net satışlarının da yüzde 20 – 25 büyümeden yüzde 40 büyümeye revize edildi. FAVÖK Marjının %19 – 21 arasında olacağını ve yatırım harcamalarının 650 milyon TL olduğunu bildirdi.


mehmet GZL
10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 21:33




mehmet GZL
10 ay önce - Pts 20 Ağu 2018, 21:47

Kale prath^whitney in ürettiği motora benzer 2 adet jet egine ile adam uçak yağmış uçurdu






sayfa 4090
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET