Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
brk1979

7 yıl önce - Sal 25 May 2010, 15:39
KOC » Kuzey Marmara Otoyolu Kocaeli İli Güzergahı



Alıntı:

KOCAELİ’NE İKİNCİ OTOYOL

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili İlyas Şeker, Marmara Otoyolu Projesi Kocaeli ayağının güzergâhını açıkladı. Fuar alanındaki Basın Merkezi’nde yapılan basın toplantısında Başkan Vekili Şeker, kent merkezindeki trafik yükünün büyük ölçüde azalacağını vurguladı.

AĞIR TONAJLAI ARAÇLAR TRANSİT GEÇECEK

Mevcut altyapının taşımaya yetmediğini belirten Başkan Vekili Şeker, “Yeni projeler hayata geçiriliyor. Kocaeli’mizde de mevcut yolların tamamı şehrin merkezinden geçiyor. Egzoz gazı kentimizi, sağlığımızı tehdit ediyor. Bu proje ile kamyonlar, ağır tonajlı araçlar şehre uğramadan transit geçecek” dedi.

KOCAELİ GÜZERGÂHI BELLİ OLDU

Başkan Vekili Şeker, şöyle konuştu: “İstanbul’a yapılacak olan 3.Boğaz Köprüsü’nün bağlantısı olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kocaeli ayağının güzergâhı belli oldu. D–100 ile Tem Otoyolu’nun trafik yükünü azaltacak proje Karayolları Genel Müdürlüğü ile ortaklaşa görüşmeler sonucunda hazırlandı. Kocaeli trafiği için çok önemli olan projenin uzunluğu 83 kilometreden oluşuyor.

GEBZE BALÇIK KÖYÜNDEN BAŞLIYOR

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kocaeli güzergâhı Gebze’ye bağlı Balçık Köyü’nden başlayarak, Pelitli Köyü’ne ulaşıyor. Buradan TEM Otoyoluna paralel ilerleyen proje, Gebze ile Dilovası arasındaki İzmir Yolu ayrımına ulaşacak (Dilovası-Hersek Burnu arasına yapılacak olan Asma Köprü). Buradan İzmit’e doğru ilerleyen otoyol, Dilovası’nın Çerkeşli, Demirciler köyleri sınırlarından geçerek Körfez’e ilçesine ulaşacak.

KÖRFEZ KÖYLERİNDEN GEÇECEK

Toplam 260 Kilometre uzunluğunda olacak olan Kuzey Marmara Otoyolu, Tavşancıl’ın üstündeki köylerden Körfez ilçesine uzanacak. Buradan Körfez İlçesine bağlı Kalburca, Dereköy ve Belen köylerinin sınırlarından Derince’ye doğru ilerleyecek.


DERİNCE-İZMİT-AKMEŞE

Otoyol, Derince ilçe sınırları içinde Toylar köyünün altından İzmit’e doğru ilerleyecek. İzmit sınırlarına gelindiğinde yol, Kabaoğlu, Sekbanlı ve Sepetçi köyleri sınırları içerisinden geçecek. Yassıbağ köyünün altından geçecek yol, Emirhan, Biberoğlu, köylerinden geçerek, Gedikli ve Karaabdülbaki köyünden Akmeşe’ye uzanıyor. Akmeşe’den sonra Sakarya sınırına ulaşıyor. Sakarya sınırından geçen yol, Adapazarı istikametine doğru ilerliyor. Kuzey Marmara Otoyolu Sakarya’nın Akyazı ilçesinde sona erecek.


KOCAELİ’DE KAMULAŞTIRACAK BİNA YOK

Toplam 260 kilometreden oluşan proje de toplamda 222 bina kamulaştırılacakken Kocaeli de kamulaştırılacak bina bulunmuyor. Kocaeli de Otoyol güzergâhı 19 Milyon 500 Bin metrekareyi kapsıyor bunun 7 Milyon 750 Bin metrekaresi orman arazisinden oluşuyor. Oran olarak ise orman alanı yüzde 40, özel arazi oranı ise yüzde 60’ı kapsıyor. Yapımına 2011 yılında başlanacak olan proje, 5 yılda bitecek.

KOCAELİ SINIRLARINA 9 TURNİKE;


D–100 ile Tem Otoyolunu rahatlatacak yolda 9 turnike olacak. Bunlar;

Kandıra Çıkışı- Akmeşe mevkii
Uzunçiftlik Çıkışı–1 ve 2 No’lu otoyolun bağlantı noktası
İzmit Çıkışı –Çayırköy mevki
Derince’ye Çıkış- Toylar mevkii
Körfez Çıkışı -Sevindik Köyü güneyi
Dilovası OSB Çıkışı- Dilovası Kuzeyi
İzmir Otoyolu Bağlantı Çıkışı- Körfez Geçişi
Gebze çıkışı- Pelitli Köyü
Çayırova Çıkışı -Balçık Köyü

KOCAELİ HALKI RAHATLAYACAK

Körfez Geçiş Köprüsü’nün hayata geçmesi ile Kocaeli şehir içi trafiğinde önemli oranda rahatlayacaktır. Kuzey Marmara Otoyolu Körfez Geçiş Köprüsü bağlantı yolu ile vatandaşlar artık İzmit Şehir merkezine girmeden Körfez Geçiş Köprüsünü kullanarak İstanbul istikametine veya İzmir İstikametine gidebileceklerdir. İzmit Körfezi'nin birbirine en yakın noktası olan Gebze Dilovası'ndaki Dil Burnu ile Karamürsel İlçesi'ndeki Hersek Burnu arasında yapılması planlanan köprü sayesinde Gebze ile Yalova arası ortalama 15 dakikaya düşecek”

www.kocaeli.bel.tr


brk1979

7 yıl önce - Sal 25 May 2010, 15:51

herşeyden önemlisi bu yol bittiğinde şuanki TEM otoyolunun çevreyolu olarak ücretsiz kullanılması şart yoksa bir anlamı kalmaz Kocaeli için. D100 den geçen kamyon, tır ve otobüsler direk çevreyoluna kaydırlarak şuanki D100 kocaeli şehir içi yolu olarak kullanıma açılmalı ve 24 saat kamyon, tır, otobüslere yasak olmalı.

cenk CAMCAY
7 yıl önce - Sal 25 May 2010, 15:57

Bu yoldan daha önemli olan İzmit ilinin güneyindeki yıllardan beri yapılacak denilip bir türlü yapılamayan güney çevre yolu yapılmalı.İzmit-yalova arasında özellikle gölcük ve karamürsel merkezlerde çok ciddi trafik sıkıntısı yaşanıyor.Bu yolda sürekli ölümlü trafik kazaları oluyor.



DURSUNC

7 yıl önce - Çrş 01 Arl 2010, 18:26

Bu yazılan yerlerin çogunu bilmiyorum balçık köyü hariç.Acaba bu yol gebzeden kandıraya ulaşımı kısaltıyormu bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim

Tunahan_41
6 yıl önce - Sal 29 Ksm 2011, 16:41

izmit tem otoyolu artık kapasitenin çok üzerinde araç trafiği var bence bu yolla birlikte izmite çevreyoluda lazım tıpki izmirdeki gaziantepteki gibi çünkü yakında eğer dubai port yapılırsa trafik dahada artacak tem izmit geçişi günde en az 100 bin araç geçişi oluyordur bence.

brk1979

6 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2011, 12:25

Alıntı:
izmit tem otoyolu artık kapasitenin çok üzerinde araç trafiği var bence bu yolla birlikte izmite çevreyoluda lazım tıpki izmirdeki gaziantepteki gibi çünkü yakında eğer dubai port yapılırsa trafik dahada artacak tem izmit geçişi günde en az 100 bin araç geçişi oluyordur bence.


kuzey marmara otoyolu yapılınca TEMde bir kayma olacaktır paralı yol yeni yapılan yol olacak muhtemelen şuanki TEM kocaeli geçişi çevre yolu olarak kullanılacak. çamlıca gişeleride kaldırılmış olacak



Tunahan_41
5 yıl önce - Pts 20 Şub 2012, 16:24

bu otoyol eğer yapılırsa gaziantep nurdağı viyadüklerini geçecek şekilde viyadükler inşa edilecektir Atatürk viyadüğü 150 metre buraya rahat 160 metre lik viyadükler yapılacaktır çünkü 400 metrelik tepelerden 200 metrelik dev vadilere geçiş vardır vede izmit merkeze doğru yükselti kademeli düştüğünden rampalar da olacaktır.
kardeş birde kgm şu bizim otoyola [O-4] Tem otoyolu bir el atsa şu yol geniletilemezmi yolaar çok dar Şkarpınar Kavşağı(K.6) dan gebze ankara yönü çıkışına kadar yolda meniyet şeridi var hemde 2x3 şerit gerisinde yok gebze kavşağından itibaren yol 2x3 şerit ama emniyet şeritsiz birtek hereke viyadükleri vede çenedere viyadüğü hariç geri kalan viyadükler 2x2 şerit izmit(Batı) çıkışından itibaren yol 2x2 şerit oluyor taki izmit(doğu kavşağı ankara yönünden itibaren 2x3 şeritli emniyet şeridi dahil oluyor tabi otoyol 1984 yılında yapıldığından gebze kavşağı-izmit(doğu) kavşağı arası eski standartlarda yani çevre yolu olsa rezillik olur vede bu çevreyolu olsa kandıra kavşağından gölcüğe kadar olmalı çevreyolu. zten çevreyolu olsa otoyol kodu ne olacak istanbul-ankara otoyolu kdu ile mi kullanacağız.


Tunahan_41
5 yıl önce - Çrş 30 May 2012, 09:39

birşey soracağım gebze-izmit otoyolu inşa edildiğinde 2 normal şerit 1 emniyet şeridi yani 2x2 olarak inşa edildi. bunun devamı olan izmit adapazarı arasıda 2x2 şerit olarak inşa edildi ama bugün bakıyorum o yol adapazındaki 3x2 şerit +emniyet şeridi nasıl oluyor anlamadım gitti.

Tunahan_41
5 yıl önce - Prş 07 Hzr 2012, 11:43

Tem otoyolu 1984 yılında ilk gebze-izmit arası inşa edildi o yapıldığı seneki fotoğrafı







otoyol 2x2 şerit (2 gidiş 2 geliş + emniyet şeridi) olarak yapılmıştı

oysa 1990 lı yıllarda izmit sakarya otoyolu uzatmasıda 2x2 şerit olarak inşa edildi

buda 99 depreminde tem deki yıkılan arifiye köprüsü altında 2x2 şerit otoyol görünüyor.


ama 2011 yılında arifiye köprüsünün olduğu yer ise şöyle



yani 3x2 şerit(3 gidiş 3 geliş + emniyet şeridi)

ama tem izmit 2x2 şerit hala sadece gebze-izmit batı arası 3x2 şeritli ama emniyet şeritsiz ve şeritler oldukça dar
2012 kocaeli tem

[url=http://wowturkey.com/t.php?p=/tr519/Tunahan_41_PICT0751.jpg]

(+)


asokrates
1 yıl önce - Sal 23 Şub 2016, 22:07

İhale 3. Kez ertelendi. Bu defa mayısta.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara