Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İzmir Şirinyer Aktarma Merkezi
Sayfa: 1, 2, 3  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
35CEM35

4 yıl önce - Prş 29 Nis 2010, 09:56
İZM » Şirinyer Aktarma Merkezi


Ş.A.M
Şirinyer aktarma merkezi mayıs ayı sonuna kadar faaliyete geçecek.
Sanırım çok yakında
-sadece ŞAM'a kadar gider sözünü çok sık duyacağız.
Bu kadar kısa bir alana, o kadar çok otobüsü nasıl sığrdıracaklar şimdiden çok merak ediyorum. Duyumlarıma göre; sadece Konak otobüsleri iptal edilmeyecek. Misal 74, 104, 105, 171, 285 gibi.
Diğer uzun hatlar 514, 515
Şirinyer pazarı iptal edilir, otobüslerin Menderes'e çıkışı Şirinyer karakolu yanından verilir gibi sözler uçuşuyor.
Bir kaç sayfa sonra merkezin durumunu hep birlikte göreceğiz. Şimdilik geçen hafta çektiğim resimleri koyarak başlıyorum.










Barış_AMD
4 yıl önce - Prş 29 Nis 2010, 11:54

Benim duyduklarımda gazi bulvarında çalışmaların yakında başlıyacağı bir çok gümrük hattının kaldırılacağı konuşuluyordu.Dediğiniz gibi o kadar otobüs nereye sığacak merak konusu özellikle 2-3 tane körüklü aracın arka arkaya geldiğini düşünürsek epey sorun yaşanacak gibi konak hatları sonlandırılmıycak diyorsunuz peki hangi hatlar kısaltılacak.

GeDiZ

4 yıl önce - Prş 29 Nis 2010, 15:38

İşçievleri - Enhoşlar - Evka1 - İzkent - Çamlıpınar - Beyazevler - Şirinkapı - Yıldız Mah. - Çamlıkule - Yeşilbağlar Mah. - Güven Mah. - Buca Koop./Tınaztepe - İnciraltı - Narlıdere - biraz abartırsak Cennetçeşme(671 gibi) yönüne bu Ş.A.M.'dan otobüs kalkması kuvvetle muhtemel... Şimdi bunu yavaş yavaş incelersek...

İşçievleri: 71 ve 72 öğlenleri 22'şer, pik saatler 10-12dk arası değişen sıklıkla çalışıyor. Bu durumda Gümrük-Konak bilmecesine gerek yok, gündüz 4'er adet çalışan İşçievleri araçları 88dkda tam tur dönerken 3 araç 33-40dkda ring yapıp işi bağlayacak.

Enhoşlar-Yeşilbağlar Mah.: Eshot'un don lastiği gibi uzayan hatlarından biri 74 Enhoşlar hattıdır Yeşilbağlar - Göksu Mahallesi'ne kadar uzadığını duymuştum uydu doğruladı. 273-74 arasındaki ufak fark Şirinyer'den sonra çok az bir yerdegüzergah ayrı ardından birleşiyorlar. Bu iki hattın sıklığı 20-30dk civarı desek, 273'te körüklü araçların parçalı girdiğini de düşünürsek yine araç bakımından eskiye göre tasarruf olacaktır 8-9 araçlık iş 3-4 araçla yapılabilecektir, tabi nasıl bir yol izleyecekleri belirsiz...

Evka1 - İzkent: En sevindiğim nokta bu. Körüklüye dönüş sonrası Gümrük ve Konak'ta sorun yaratabilen hatlar. Her ne kadar Şirinyer-Buca E.M.L. arasını aynı yolu kullanacaklar ama Şirinyer'de kalmaları ile parkur süresindeki düşüş çok kazanç sağlayacaktır Evka1 araçlarının hem Buca Stadı hem de Egekent3'ü "U" çizerek dolaşması beni rahatsız ediyor, bakalım buna çare aramayı akıl edebilecekler mi?

Şirinkapı: Gündüz 3 gece 1 aracın çalıştığı bu hattın parkur süresi yarı yarıya azaldığında bakalım ne gibi bir sonuç çıkar karşımıza.

Güven Mah.: İzulaş'ın İsuzu-İveco çalıştırdığı Şirinyer'de görülen tek hat denebilir. Uydudan baktığıma göre gidiş ile dönüş durakları arasında fark var ama ona rağmen 5-8duraklık bir parkur sözkonusu. Gündüz 35dk, pik saatler 25dk sıklık görülüyor. Gündüz tek araç bile yetebilir, Şirinyer'de bitmesiçok verimli olacaktır.

Çamlıkule-Çamlıpınar: Güzergahları farklı, kalkış yerleri Çamlıpınar olan iki hat. Biri Çevik Bir'den biri Üçkuyular'dan aşağı iniyor. Çamlıkule solo Çamlıpınar ise körüklü; bakalım ne düşünüyorlar. 105'i Çamlıpınar'dan Konak'a hat olsun diye uzattıklarını düşünürsek Çamlıkule'den devam etmesin denebilir ama bekleyip görmek lazım. Eshot'u tebrik mi edelim eleştirelim mi anlayamadım; her semtten 2 yere otobüs koymaya çalışmışlar hep.

İnciraltı - Narlıdere: İşte benim en merak ettiğim bu. Mutlaka ve mutlaka Hatay üzerinden 270-670 Şirinyer'e gelmeli ve burada kalmalı. Konak'a git aktarma yap denmesi tepkiyle karşılanır. Devamını Şirinyer'den açılan hatla sağlamalılar. Her ne kadar İzmir metrosu bitince Hatay'dan otobüs çalıştırmak istemiyorlar ama şu an şart. 95-105dk tek yönde süre verilen bu hatlarda hem harcanan yakıta hem yıpranan otobüslere yazık!

Beyazevler: 3 seçenek var.
1. Seçenek: 518 gibi Buca Üçkuyular'dan Kozağaç yönünden giderek(uzamışken Gaziemir yapsa diyecem ama minibüsçü amcalardan çok korkuyorlar!) Herkes Kozağaç üzerinden Buca-Gaziemir arasında kestirmeden ulaşım istiyor ama 75dk ara ile 352'ye bin NATO'yu görmeden gitme diyorlar! İşte işlek minibüs hatlarından biri bu tırsaklar yüzünden oldu!
2. Seçenek: O aktarma merkezinden kalkar, atlı heykelden sağa dönerek Hipodrom'u dolaşır, ardından Fırın durağı ile beraber 73 gibi gider.
3. seçenek: Aktarma merkezinden kalkar, Cem abinin dediği söylentiler gibi karakolun önünden ya da atlı heykelden sola dönerek Nato'ya ulaşmaya çalışır. Ardından Akıncılar üzerinden 73 gibi gider.
Benim görüşüm: 518 gibi olacaksa; Beyazevler'den sonra yeni yapılan Ulaştırma okulu yakınlarındaki alt geçitten geçip Ulaştırma kavşağına çıkmalı, oradan Gaziemir'e giriş yaparak Sosyal Konutlarda son durak yapmalı. Fakat bu dediğim hattı gece seyreltir, 3. seçenek gibi Akıncılar'ı gözönüne alarak daha sık çalışan ikinci hat açabilir. Eshot bu; yardımı kabul etmez, saçmalıklarla imkansızı başarır O yüzden kendi hallerine bırakmak lazım...

Yıldız Mah. - Buca Koop. - Tınaztepe: Bu üçü aslında birbiri ile bağlantılı. Sistemi nasıl oturturlar bilemem ama ya Tınaztepe için öğrenci servisi şeklinde olacak(10-15 sene evvel Buca-İnciraltı öğrenci servisi yapan kurum artık öğrenciyi sadece yerleşkede kampüste zar zor taşıyor! O zamanlar bizzat bindiğim için söylüyorum!) ya Tınaztepe'ye sadece 376 şeklinde dolaşmalı gidilecek ya da 376-171 Buca Koop. eski son durakta kalmalı, 104 Konak'tan gelmesiyle Adatepe'ye geldikten sonra Tınaztepe'de son durak yapmalı. Çare üretmek çok da Eshot bu, bulur bir saçmalama yolunu

Peronun darlığı(daha doğrusu "daha fazla taş döşeme telaşı") yüzünden 270-670-279-671 seçeneklerini rafa kaldırmakta fayda var. Tek korkum; yapacakları aktarmayı öğretmeden yol göstermeksizin birden hatların kaldırılması ve oluşacak tepki karmaşa... Ben Buca'dan Bornova'ya da Balçova'ya da kimsenin tahmin edemeyeceği yollardan giderim ama bunu Ayşe teyzeye Ahmet amcaya Erkan dedeye nasıl anlatacağız...


Kaldırılması gereken hatlar: 514-515-360-375-173
Kısaltılması gereken hatlar: 270-670-671(Cennetçeşme-Şirinyer)-279(Şehitler-Yeşilyurt-Bozyaka-Şirinyer)
Kaldırılmaması gereken hatlar: 604(Otogar yolcusunu tamamen minibüslerin kucağına atmamak lazım)-441

Daha uzun bir mesaj yazardım ama daha sonra devam ederiz. Bundan sonrasında mesajlarda:
"Kısaltılması gereken, kaldırılması gereken, kaldırılmaması gereken, oluşturulması gereken..." şeklinde bir düzen oluşturursak "Aktarma merkezi yanında hipodromda koşturanların gözlüğünden takanlara" yol göstermiş oluruz Giderek Erkin üstada mı benzemeye başladım ne Biraz beyin jimnastiği yapmakta fayda var, özellikle Menderes Cad. mi Forbest Cad. mi kullanılmalı konusunda

Alıntı:
Gediz daha önce konuşmuştuk evka-1 araçları egekent-3 e girip dolaşmaz ise problem çıkabilir önemli sayıda yolcu buradan çıkıyor çünkü mecburen u mantığına devam edilecek.Egekent-3 boyunca 7 durak var 178 egekent-3-konak hattı 285-275'in buraya girmesi için kaldırıldı eğer araçlar buraya girmez ise yolcular yukarıya kadar yürümek zorunda kalacak engellisi var yaşlısı var onlar nasıl gidecekler yukardaki duraklara kadar ?

Yeni mesaj atmadan düzelte basıp örnek olalım bazı üyelere, 2,5 saat ara ile 2 mesaj olmasın

*Barış sana bir ara anlatmıştım, Ş.A.M. durumunu düşünmeden örneğin; 275 Çağdaş Mah., 285 Egekent 3 tarafından çalışıp ileride birleşiyorlardı. Buna benzer bir şey yapılıp Egekent 3'teki "U" dönüşünü uydudan görünen yolla aşılabileceğini düşündük ama olabilir mi orasını bilemem. 1251. sokak hakkında düşünüyoruz, Eshot'un sitesinden 285'in güzergahına bakanlar görebilir. Şu an Evka1 araçları 2 adet büyük "U" çizerek "S" yapıyorlar. Önce Buca Stadı ardından Egekent 3. Rampa in rampa çık, 3 yerine 6 durakta dur kalk, hem zaman kaybı hem de araç yıpranma/yakıt tüketimi bakımından iyi değil.

*Aslında Adatepe garajdan çıkıp semtlere başlamaya giden otobüslerin ve 173-279 hatlarının da kullandığı yoldan (28/1 sokak) bir çözüm üretilebilir ama Adatepe kalkışlı 70-104 Evka1'e uzatılırsa dediğim yoldan uzar. Barış senle msnde bu konuda konuşmaya devam edelim, İzkent-Egekent3-Çağdaş Mah. için 3 ayrı hat düşünebiliriz Yeterki tüm yolu aynı kullanmasınlar; kombinasyon kullanarak hatların çakışmalarını ve sefer sürelerini düşürebiliriz


Saygılar...


En son GeDiZ tarafından Prş 29 Nis 2010, 18:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Barış_AMD
4 yıl önce - Prş 29 Nis 2010, 16:11

Gediz daha önce konuşmuştuk evka-1 araçları egekent-3 e girip dolaşmaz ise problem çıkabilir önemli sayıda yolcu buradan çıkıyor çünkü mecburen u mantığına devam edilecek.Egekent-3 boyunca 7 durak var 178 egekent-3-konak hattı 285-275'in buraya girmesi için kaldırıldı eğer araçlar buraya girmez ise yolcular yukarıya kadar yürümek zorunda kalacak engellisi var yaşlısı var onlar nasıl gidecekler yukardaki duraklara kadar ?

35CEM35

4 yıl önce - Pzr 02 May 2010, 09:34

Bu sabah farkettiğim bir ayrıntıyı paylaşayım.
Yeşildere yolundan Yenişehir kısmına sağa dönerken bir tabela gördüm. Zeytinlik hemzemin geçidi kapandığına dair uyarı yazısı vardı. Ülkü sinemasının oradan geçerken de pazaryeri girişininin beton bariyerlerle kapatıldığını gördüm. Bu ay deneme seefrleri başlayacaktı, demekki artık geri sayım hızlandı. Muhtemeler Konak belediyesi araç parkı girişide kapatılmıştır. Bit pazarına millet arka kısımdan giremeyecek, bu sebeble pazar günleri Yeşildere kısmına park eden arabalar yüzünden oldukça sorun yaşanacak.






ekurhan
4 yıl önce - Pts 03 May 2010, 21:51

Böyle bir cep üçyoldan önce de (Uğur Mumcu Parkı'nın önünde) var. Hangi otobüslerin o duraktan kalktığından emin değilim. Ancak konak montrö ve inönü caddesinden geçen hiçbir hat o durağa girmiyor ve güzergahı kısalmadı. Benzer bir cep halkapınar metro da da var.

erdogans
4 yıl önce - Sal 04 May 2010, 01:14

şirinyer aktarma merkeziymiş, aktar aktar nereye kadar.... şirinyer e aktarma merkezi yapacağınıza, üçyol şirinyer arasını kazın konak yönünden gelen tren üçyoldan şirinyer yönüne sapsın, şirinyere gelincede yerüstüne çıkarak eski tren yolunun bulunduğu yoldan buca merkeze ulaşsın daha sonra bu tren buca merkez den kampüs e kadar çıkarılsın. olmamı? aktar aktar nereye kadar...

Barış_AMD
4 yıl önce - Pts 10 May 2010, 11:20

Aktarmalı ulaşıma kısmen karşıyım metro devreye girmeden aktarmalı ulaşıma geçilmesi bir çok kişi tarafından tepkiye yol açacaktır eshotun gelen şikayetlerden başı ağrımazsa iyidir bazı kişiler dava bile açabilir.Özellikle konak ve gümrük hatlarının kısaltılması en büyük problemlerden biri olacaktır yaşlı ve engelli vatandaşlarımız için ulaşım eziyet haline gelicektir o araçtan in şuraya kadar yürü tekrar başka bir araca bin iyice cıvkını çıkardılar artık bu işten en karlı çıkan dolmuşçular olacak gibi.

35CEM35

4 yıl önce - Cum 28 May 2010, 14:31

Alan darlığı sebebi ile enteresan çözümler bulmuş ESHOT.
1 Sarı: İstasyon
2 Mavi: İndirme peronları
3. Kırmızı: Bekleme peronları

Oradaki arsada yolcu bindirme peronları olacakmış. Dün akşam geçerken gördüm orada park eden tüm araçları temizlemişler, sanırım bu gün çalışma başlamış olabilir.
İstasyon ile bindirme peronları arası 350m!
Nasıl olcak bu mesafe? Yağmurdu çamurdu, temmuz sıcakları, engellisi yaşlısı bebeklisi?
350 metre mesafede aktarmamı olur?
Üstelikte geçiş yolu ana ceddenin ortası?
Bakalım ne olacak...



Barış_AMD
4 yıl önce - Cum 28 May 2010, 18:36

Adam akıllı arazi bulmak zor bucada bence şirinyere aktarma merkezi yapılmamalı şimdiden büyük sıkıntıların olacağı belli oluyor yaşlılar,engelliler ve hamile bayanlar için büyük sıkıntı olucak Allah yardımcıları olsun 350 metre az değil bu işin cıvkını iyice çıkardılar böyle olacaksa istemiyoruz aktarmalı ulaşım eski sisteme devam etsinler karşıyaka ve bornovadaki aktarma merkezleri ne kadar düzenli şirinyere yapılan merkezle onların alakası yok işkenceden başka birşey değil.


Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege