Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türkiye İran İlişkileri
« önceki   123 ... 484950   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Ahmet Kozanlı
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 06:53

Türkiye şu an iranı karakaşına kara gözünü sevdiği için desteklemiyor, tamamen kendi siyasi ve ekonomik çıkarları için savunuyor. Körfez savaşlarından önce Türkiyenin en büyük müşterisi Irak idi, savaşta ekonomimiz çok zarar etti, Eskiden de Irakta teröristler vardı ancak sonradan Kuzey Irak PKK yuvası oldu, bir çok şehit verdik.

ABD eğer İrana girer ve savaş başlarsa bu en çok bize zarar verir, Rusyadan başka doğal gaz aldığımız iran var ve bu durumda iki ülke arasında ciddi fiyat kırdırma politikası güdüyoruz. Irak savaşının acısını unutmadan, bölgemizde yeni savaşın çıkması bizi çok kötü etkiler.

İran bizi sever sevmez bilemem, zaten bizimde iran ı sevdiğimiz söylenemez, iran rejimini degiştirme işi yine iran halkının bir meselesidir, bu iş olacaksa bile iranın içinden olur.


hakan452
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 11:36

ahmet beyın sözlerine yüzde yüz katılıyorum.
zimnen en büyük asger bizim asger.

energi konusunda malesef turkiyemizde hiç güneş energi tarlası görmüyorüz elbette az oranda olsa dahi yel ve rüzgar energisi üretiliyor ama bence özellikle g.dogu anadolumuzda güneş energi tarlaları kurulmalı. sudan da iyi yarar saglıyamıyoruz suyumuz akıp ıraga gidiyo zab ırana üzanıyor ve ırakta terorıstler kullanıyorlar


ömer
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 16:50

Alıntı:
energi konusunda malesef turkiyemizde hiç güneş energi tarlası görmüyorüz elbette az oranda olsa dahi yel ve rüzgar energisi üretiliyor ama bence özellikle g.dogu anadolumuzda güneş energi tarlaları kurulmalı. sudan da iyi yarar saglıyamıyoruz suyumuz akıp ıraga gidiyo zab ırana üzanıyor ve ırakta terorıstler kullanıyorlar

Su konusunda malesef haddinden fazla su kullaniyorus ve bu durum ileride suriye ve irakla gerginlik yasatabilir bize. Türkiye GAP Projesini baslattiginda suriye ve iraga 500m3/s sözü vermisti ve GAP daha tam bitmedigi halde suyun yarisi iniyor oralara. Yani bence GAPden vazgecip günes ve rüzgara gecmemiz lazim yoksa ileride su savasi cikabilir.



ÖZTÜRK_Y77
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 17:14

Alıntı:
Su konusunda malesef haddinden fazla su kullaniyorus ve bu durum ileride suriye ve irakla gerginlik yasatabilir bize. Türkiye GAP Projesini baslattiginda suriye ve iraga 500m3/s sözü vermisti ve GAP daha tam bitmedigi halde suyun yarisi iniyor oralara. Yani bence GAPden vazgecip günes ve rüzgara gecmemiz lazim yoksa ileride su savasi cikabilir.


Evet, haklı olabilirsiniz ancak su sadece Suriye ve Irak’a lazım değil Türkiye’deki büyük bir alana sahip olan tarım arazilerinin sulanması ile şehir şebekelerine verilmesi gereken su aynı zamanda elektrik üretiminin büyük bir bölümünü karşılıyor
Enerjide rüzgâr ve güneş enerjisinden faydalana biliriz ancak sudanda faydalanmak Türkiye’nin doğal tabii hakkıdır.
Suriye ve Irak Türkiye’den yeterli miktarda su almaktalar
Eskiden bir söz varmış
SU AKAR TÜRK BAKAR diye
Artık Türkiye’nin suya bakması gibi bir durum söz konusu olamaz
Türkiye’nin gelişiminde elektrik üretimi ve sulamasında suyun önemini herkes bilmekte

Artık Türkiye suya bakmayacak suyu istediği gibi işleyip ekonomisine ve tarımına kazandıracak


OZAN44
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 17:15

dünya iranla ticaret alış veriş yaparken bir şey yokta biz yapınca neden bir anda hemen içerden ve dışardan bazı kişiler engellemeye çalışıyor beyler yapmayın allah aşkına oraya buraya resim koymuşunuz idam resimleri felan o arkadaşlara sesleniyorum filistin olayında niye bu kadar hassas değiller idam diyorsanız amerikada bu işin kıralını yapıyorlar bu nükleer anlaşmayı istemeyen fransa almanya ya bir bakın iranla ne kadar ticari ilişkilleri var ne kadar doğal gaz petorl alıyorlar ne kadar silah satıyorlar irana biz niye komuşumuzla ticaret yapmayalım mı yani zorla kadınların başını kapattıryorlarmış eeee bizde de zorla açtırıyorlar zorbalıksa ikiside zorbalık

Lütfü Uysal
8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 20:38
Iranmi?


Bana Iran devletini bi kac cümleyle anlatin diye sorsalar, söyle cevap verirdim:

Aslinda cok köklü, kültürlü bugünki bulundugu konuma yakismayan, Türkiye kadar nüfusu olan, petrolü bulunan, pazarliklara her konuda sadik kalabilmeyen, bi cok devletin korktugu ve Türkiye´nin hic güvenemedigi, demokrasinin d sinin olmadigi, vatandaslarin binlerce idam edildigi, Islam dininin kendi sartlarinda yasanmasini ön gören, halkinin demokratik bi ortamda cok ilerde olabilecegini düsündügüm, kocaman bir izole edilmis durumda olan bi ülke diye tanitirdim.



Güzel fatih

8 yıl önce - Cmt 29 May 2010, 21:12

Hakan452 demiş ki
Alıntı:
bu olur kı ıranın ıslamın tum dunyaya yaymalıyız hal
bu ülkenın eline bomba girse ne olur?

Ya Kardeşim Islam Dünya da var zaten vatandaş eğrisi ile doğrusu ile yaşıyor..
Iran ın eline Bomba girerse ne olur demişin olsa ne yazar..misal olsun. ABD sinde Atomu var Moskov un var.Hindistan,Siyonist Israil in var !!ABD si Irak ta kaos bıraktı..sonuç neoldu huzur mu getirdi.Aslan dişi göstermek için elbette güçlü olacan.Hakkını savunman için Adil olacan yoksa önüne gelen şamar oğlanı gibi kullanır.Daha çok uzun Romanlar yazmışın hepsini alıntılamadım.
Keyf Tatil istiyorsan Komşu olarak gel sahillerimize Tatil yap .


hakan452
8 yıl önce - Pzr 30 May 2010, 00:32

ben ıran ı ıslam dedim yanı bir islam ki irana özeldir masala iranın islamında eger bir kayrı muslumanla el versen elini yıkamak zorundasan çun mekruhdur ama benim kardeşim ki arapça phd si var diyor arap kaynaklarında böğle bir şey yok. ya masala eger bir erkek bir namehrem kadinla(masala kardeşinizin eşi) şakalaşıp ya gulumsiye islam dininde 1000 yıl hapsi var ve bunu hatta iş yerlerinde duvarlara asıyorlar kardeşim öğle olsa siz musluman değilsiniz. sayın başbakanımız iranda doğsaydı idama mahkum olardı çun iranın devlet adamları dış yolculuklarında ve toplantılarda konukluklarınla bir sufrada ki içki ola oturmamalıdılar yoksa atılıp ve en kötü cezasıda idamdir
yoksa fatıh bey bizde muslumanız sizden çok olmasak azda değiliz elhemdolellahta kuranıda iyi biliyorum ve 4 kısmetin ezberim ama endonesıa malesıa bengladeş arabıstan ve.... böğle bir şey yok canım kardeşim


Güzel fatih

8 yıl önce - Pzr 30 May 2010, 17:09

Alıntı:
sızı çok kolay kullandı malesef. iranda yaşasaydınız bilerdız

Erdoğan haklı çıktı ABD yalan söylüyor
İşte Obama'nın İran mektubu
kaynak


Emre2001
8 yıl önce - Pzr 30 May 2010, 18:07

hakan bey,

tebriz de yaşıyorsunuz herhalde, ben defalarca gittim geldim iran'a, türklere saygısızlık yapmadıkları gibi gayet de medeni insanlarla görüşüyorum. bunlar azeri de değil pers asıllı, her millette diğer milletleri sevmeyen, karalayan uygulamalar var, neden İran'ı tek kalemde silelim



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 484950   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET