Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Konya - Hızlı Tren Çalışmaları
« önceki   123 ... 132133134 ... 145146147   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
FAyildiz
2 yıl önce - Çrş 23 Ksm 2011, 10:46
Hızlı Tren, Kullanılabilir olmalıdır.


Hızlı Trenlerin özelliği, trafiğe takılmadan bir yerden bir yere hızlı ulaşımı sağlamadır. Bunun bir maliyeti vardır. Bu maliyetin karşılanması için bir çok kişi tarafından kullanılıyor olması gerekir.
Bununla ilgili Almanyadan iki örnek vereceğim.
Birinci Örnek; Almanyada tren hatlarının alt yapıları zamanla iyi ve yeterli yapıldıkları için şehir içinde hızlı tren hatları yoktur. Şehirler arası hızlı tren hatları yapılmış. Frankfurt İle Köln arasında belki Almanyanın en iyi hızlı tren hattı yapıldı. Frankfurttan kalkan bir hızlı tren normal hattı kullanarak 10 km sonra şehir kenarında olan Havaalanında durur. Sonrasında şehir dışındaki hızlı tren hattına girip Kölne kadar 250 km hızla gide.
İkinci Örnek, Hannover şehrinden güneye giden hızlı trenler, şehrin güney çıkışındaki fuar alanında 1-2 dakika durup, sonrasında şehir dışındaki hızlı tren hattına girip yoluna devam eder.
Bunu Konya Ankara hattına uyarlarsak, Ankaradan batıya giden tüm hızlı trenlerin Sincanda 1-2 dakika durması gerekir. Konyanın girişinde de 1-2 dakika durması gerekir.
Şimdilik bir çok kişi meraktan hızlı trene bindiği için dololuğu iyidir. Zamanla ihtiyacı olan binecektir. O zaman da doluluk azalacağı için zarar olmaya başlayacak.
Bu şekilde uygulama olursa o zaman Hızlı Tren, Konyaya faydalı olabilecek, zararsız bir şekilde çalışmış olur.


serinyon
2 yıl önce - Çrş 23 Ksm 2011, 12:25

Alıntı:
YHT neden havaalanında dursun ki. Belki havaalanına hafif metro ya da tramvay olsa mantıklı olur ama Konya'dan Ankara'ya yola çıkan ve hızlanan bir YHT havaalanında niçin duracak?


Alıntı:
YHT bile tramvaya çevirdiniz her mahalleye bir durak koydunuz


Alıntı:
YHT'yi tercih eden vatandaş, en kısa sürede Konya'dan Ankara'ya veya İstanbul'a gitmek için biniyor. 3-5 kişi indi bindi yapacak diye 5-10 dakika kaybedilemez. Burada dakikalarla oynanıyor, gözden çıkarılamaz.


Şu yorumları görünce YHT nin ne kadar anlıs anlaşıldıgını görebiliyoruz toplumda.

Avrupaya seyahat edin bir gorun bakalım havalimanlarının altından üstünden trenler nasıl geçiyor. Havalanında neden dursun sorusunu sormak bile 2011 yılında Türk insanında hala ulaşım altyapısı ile ilgili büyük "düşünce yanlışlarının" oldugunu gösterir. Almanya'daki havalimanlarına, Amsterdama, zurihe davet ediyorum. Büyük şehir nasıl olunur onun orneklerini havalimanına inince anlayacaksınız.
Ordan net gorunmuyor sanırım.

3-5 kişi olacağını nerden çıkardınız. Hesaplama mı yaptınız bu konuda. 5-10 dakika kaybetmek o insanlara sağlayacagınız avantaj yanında bir hiçtir. Burda herhalde her durakta dursun demiyoruz. Ama durması gereken önemli yerler olucak. su anda 309 km yi durmadan gidiyor. Almanyada bile böyle bir tren yok.

Siz hızlı treni sadece şehir içinde durdurursanız şehirlerin nufus patlamasına engel olamazsınız!

Trenler ana garlar haricinde aradaki duraklarda durmalıdır. BU duruşlar o bölgeleri belki şimdi değil ama 5-10 sene içinde uçurur.

Hala yok tramvay yok 5-10 dakika gibi laflarla oyalanıyoruz ya aklım almıyor. Biraz yurt dışına çıkın gorun neler yapmışlar. Nasıl işletiyorlar?


ali beyaz
2 yıl önce - Sal 29 Ksm 2011, 13:41

ulaştırma bakanı YILDIRIM ın açıklamaları

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-Konya arasındaki günlük YHT seferlerini, gelen yoğun talebi karşılamak için 1 Aralık'tan itibaren 8'den 14'e çıkaracaklarını bildirdi. Yıldırım, Ankara Gar'ında düzenlediği basın toplantısında, Ankara-Konya arasındaki YHT seferlerinin 24 Ağustos 2011 tarihinde başladığını hatırlatarak, aradan geçen 3 ay içerisinde aylık ortalama 100 bin yolcu taşındığını ve ilk günden itibaren doluluk oranının yüzde 100 olduğunu söyledi. YHT'ye Konyalıların daha fazla ilgi gösterdiğini belirten Yıldırım, hem Konyalılara hem de Ankaralılara gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür etti.

Ankara-Konya arasındaki YHT hattının tamamen yerli müteahhit ve mühendisler tarafından yapıldığını hatırlatan Yıldırım, aynı zamanda dünyada en kısa sürede bitirilen hatlar arasında yer aldığını da kaydetti.

Ankara-Konya arasında her gün karşılıklı 8 sefer yapıldığını ifade eden Yıldırım, gelen yoğun talebi karşılamak amacıyla 1 Aralık'tan itibaren günlük sefer sayısını 14'e çıkaracaklarını, böylece gün boyu her 2,5 saatte bir karşılıklı sefer olacağını söyledi. Yıldırım, yeni sefere konulan YHT setlerinin Ankara'dan ve Konya'dan karşılıklı olarak 07.00, 09.30, 12.00, 14.30, 17.00, 19.15 ve 21.30 saatlerinde hareket edeceğini bildirdi.

İlerleyen dönemde gelen talebe de bağlı olarak karşılıklı seferlerin saat başı olacağını belirten Yıldırım, Başkentray projesiyle birlikte 2012'nin ilk çeyreğinde yeni bir uygulamaya geçilebileceğini dile getirdi.


-Şeb-i Arus törenleri için ek sefer-


Bakan Yıldırım, bunun yanı sıra 10-17 Aralık tarihleri arasında yapılacak olan Şeb-i Arus törenlerini izlemek için gidecek vatandaşlar da düşünülerek Konya'dan 23.30'da hareket edecek ek YHT seferinin de konulacağını kaydetti.

Ankara-Konya arasında çalışan YHT'nin 07.00 ve 19.15 seferleri hariç tüm seferlerinin Sincan ve Polatlı'da yolcu indirip bindireceğini belirten Yıldırım, ''1 Aralık'tan itibaren salı, çarşamba ve perşembe günleri Ankara-Konya arasında 20 kişilik öğrenci gruplarında gidiş-dönüş ücreti 25 lira olacak. Yetişkinlerde ise yine aynı günlerde 20 kişilik gruplarda gidiş-dönüş ücreti 30 lira olacak. Önceden 'Git gel Konya 3 saat diyorduk, şimdi buna git gel Konya 25 lira'yı' da ekledik'' diye konuştu.

Bakan Yıldırım, TCDD'nin Ankara-Konya YHT yolcuları arasında bir anket düzenlediğini belirterek, bu anket sonuçlarına göre yolcuların memnuniyet oranının yüzde 98 olduğunu ifade etti. yolcuların yüzde 97'sinin bu trenleri yakınlarına tavsiye ettiğini bildirdiklerini anlatan Yıldırım, bu hatta uygulanan indirimlerin de meyvelerini verdiğini, çocukların ve ailelerin seyahat oranının yüzde 23'e ulaştığını söyledi.

Yapılan ankete göre, seyahat edenlerin yüzde 34'ünün turistik gezi ve ziyaret, yüzde 26'sının eğitim ve yüzde 30'unun iş amaçlı YHT'yi kullandığını belirttiğini kaydeden Yıldırım, şunları söyledi:

''Burası çok önemli. YHT ile seyahat eden yolcularımızın yüzde 68'ini daha önce karayolu toplu taşıma araçları kullanan, yüzde 30'unu özel araç kullanan, yüzde 2'sini de uçak bağlantılı karayolu kullanan vatandaşlarımız oluşturuyor. Bu vatandaşlarımız bu araçlardan YHT'ye geçmişler.

Yolcularımızın yüzde 55'i YHT'yi tercih nedeninin sürat, yüzde 45'i de konfor ve trende verilen ayrıcalıklı hizmetler olduğunu söylemiş. Uzun sözün kısası vatandaşlarımız ilk günden itibaren YHT'yi sahiplenmiş ve boş bırakmamışlardır.

YHT sadece taşıma yapmıyor, Şeb-i Arus'a katılacak vatandaşlarımızı Hazret-i Mevlana ile buluşturuyor.''

www.konhaber.com


Salih Baş

2 yıl önce - Sal 29 Ksm 2011, 13:53

Alıntı:
Ama durması gereken önemli yerler olucak. su anda 309 km yi durmadan gidiyor. Almanyada bile böyle bir tren yok.

Türkiye ile Almanyanın nüfusları hemen hemen yakınken birbirine Almanyanın yüzölçümü bizimkinin yarısı kadardır.Nüfus yoğunluğu daha fazladır.Bunun etkisi diye düşünüyorum.


serinyon
2 yıl önce - Sal 29 Ksm 2011, 15:48

Alıntı:
Türkiye ile Almanyanın nüfusları hemen hemen yakınken birbirine Almanyanın yüzölçümü bizimkinin yarısı kadardır.Nüfus yoğunluğu daha fazladır.Bunun etkisi diye düşünüyorum.


aynen dediğiniz gibi. şehirlerin nufus yogunlugu fazla. işte bunu yaymamız için bu duruşlar gerekli.

Almanya'da 200 binlik ilçelerde bile duruşları var bu trenlerin. Göçü engellemenin en önemli olayı da bu zaten.

Yukardaki habere göre artık polatlıya da durus verilmiş. Polatlı'nın 15 sene içindeki değişimini hep beraber izleyeceğiz bu trenle. Yeni bir merkez yaratılıyor ve bu bence nufus dağılımı açısından cok isabetli bir karar.


Tarık Akın
2 yıl önce - Prş 01 Arl 2011, 18:43

Alıntı:
Avrupaya seyahat edin bir gorun bakalım havalimanlarının altından üstünden trenler nasıl geçiyor.

Doğru söze ne denir? Hızlı trenin Sabiha Gökçen'e ve Avrupa yakasına geçince/geçerse Atatürk hava limanına uğraması şart. Ulaşımda entegrasyon böyle olur.

Başka başlıklar altında Kadıköy-Kartal-Kaynarca metrosunun neden Sabiha Gökçen'e kadar yapılmadığını sorgulayıp, anlamaya çalıştım ama anlayamadım. Pendik'ten başlayan başka bir hat Sabiha Gökçen'e gidecekmiş. Aktarma yapmak gerekecek. Hala anlayamıyorum.

Sirkeci-Halkalı banliyösü çok yakınından geçtiği halde neden Yeşilköy hava limanına uğramaz, bunca zamandır uğramadı anlaşılır gibi değil. Ulaşım master planına konmuş. Kim bilir kaç sene sonra ve bu derece yapılamaşmanın olduğu bu şehirde nasıl olacak?

Ülkemizde çok iyi örneklerde var. Örnek mi? İzmir. Basmane'den, Selçuk, Söke, Aydın, Nazilli, Denizli ve aralardaki istasyonlardan binip neredeyse açık havaya bile çıkmadan Adnan Menderes hava limanına veya tersi yöne gidebilirsiniz.

Alıntı:
Siz hızlı treni sadece şehir içinde durdurursanız şehirlerin nufus patlamasına engel olamazsınız!

Trenler ana garlar haricinde aradaki duraklarda durmalıdır. BU duruşlar o bölgeleri belki şimdi değil ama 5-10 sene içinde uçurur.


İnanın, gelecekteki yaşantımı hızlı trenin Marmara bölgesinde duracağı küçük beldelerin birinde planlamak istiyorum.


yaşar ekin

2 yıl önce - Prş 01 Arl 2011, 19:14

Alıntı:
Yukardaki habere göre artık polatlıya da durus verilmiş. Polatlı'nın 15 sene içindeki değişimini hep beraber izleyeceğiz bu trenle. Yeni bir merkez yaratılıyor ve bu bence nufus dağılımı açısından cok isabetli bir karar.


Dediğiniz doğru Serinyon, önümüzdeki beş yıl içerisinde Polatlı YHT garı mevkiinde yeni yerleşim yerleri yapılır...



(+)


SERDARR1

2 yıl önce - Çrş 07 Arl 2011, 22:10

Dün akşam 17.00 Treniyle ankaraya gittim bugün saat 12.00 treniyle döndüm

çok rahat gidiş 1.40 dakika sürdü ama gelırken arıza oldu 30 dakika rötarlı geldik...

Çok konforlu ve rahat hem güvenlı vakıt olarak mukemmel


Ali Yılmaz
2 yıl önce - Prş 08 Arl 2011, 16:32

Hızlı trende yer bulamadığım için mecburen otobüsle gitmiştim bikere Ankaraya inanın yol çekilmiyor ızdırap oluyor valla çok büyük bi nimet bence yht kıymetini bilelim

Abdullah Taşezen

2 yıl önce - Prş 08 Arl 2011, 19:52

Alıntı:
yht kıymetini bilelim


Bence bazılarının Konyamızın kıymetini bilmesi gerekir


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM