1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3  |
 |
Ali T
12 yıl önce - Cum 18 Hzr 2010, 12:40
Nerden duyuyorsunuz askıya alındığı haberini.
Bugün MERSİN İL ÇEVRE VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ sitesinde Çed raporunun Orman Bakanlığına sunulduğunun haberi var.
Alıntı: |
İlimiz Tarsus İlçesi Kargılı Köyü Mevkii' n de Ulaştıma Bakanlığı DLHİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan "Çukurova Bölgesel Havalimanı" projesine ilişkin olarak hazırlanan ÇED Başvuru Dosyası Çevre ve Orman Bakanlığı' na sunulmuş olup, ÇED süreci başlamıştır. |
http://www.mersin-cevreorman.gov.tr/duyuru.htm
http://www.mersin-cevreorman.gov.tr/havalimani.htm
|
 |
Emre hazar
12 yıl önce - Cum 18 Hzr 2010, 16:56
Ali Kardeş duyduklarından değil. Malum bildiğimiz çevreler............. Anlamışsındır sen onları.
|
 |
vedat tan
12 yıl önce - Pts 21 Hzr 2010, 10:09
BU HAVAALNI MERSİNLİNİN DEĞİL ADANALININ DERDİ OLDU.HAYIR DİLE KOMŞUNA HAYIR GELSİN BAŞINA...
|
 |
Hakan Ali
12 yıl önce - Cmt 26 Hzr 2010, 15:05
Hayırlı olsun MERSİNİMİZE Dahada adanaya gitmem
|
 |
Hakan ERTÜRK
12 yıl önce - Cmt 26 Hzr 2010, 15:16
Alıntı: |
Hayırlı olsun MERSİNİMİZE Dahada adanaya gitmem |
Bir anda böyle kestirip atamazsın!
İyi düşün ağabey, koca Adana senden gelecek haberi bekliyor, ekle benim meseneyi de bu konuyu yüzyüze konuşalım.
|
 |
Hakan Ali
12 yıl önce - Cmt 26 Hzr 2010, 17:49
Alıntı: |
Bir anda böyle kestirip atamazsın!
İyi düşün ağabey, koca Adana senden gelecek haberi bekliyor, ekle benim meseneyi de bu konuyu yüzyüze konuşalım. |
O değilde neden adanalılar bu havaalanı olayına bu kadar alınıyor anlamadım Ben ezelden beri adanaya 1 kere gittim oda balcalı hastanesinde tanıdığımız vardı onu ziyarete yani .. Sadece havaalanını kullanıyorduk Allahın izniyle bu saatten sonra onada gerek kalmayacak.Onu belirtmek istedim.Hayatta gezmeye gitmem çünkü gezilip görülecek biryeri yok.Bütün adanalılar Mersin'den ev tutup , yazlık tutup gezerken ben adananın neresine gideyim ki gezmek için ..
|
 |
hasanpozan
12 yıl önce - Pzr 27 Hzr 2010, 15:08
MERSİN ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANI PROJESİ
Alıntı: |
1991 yılında gündeme gelen havaalanı projesi ilk olarak Baharlı Havaalanı olarak anılırken, 1995 yılında hazırlanan 2 alternatifli yeni bir proje hazırlandı.
Bu yeni projeye göre; 1. alternatif Çiçekli Bölgesi, 2. alternatif ise Baharlı bölgesi olarak kararlaştırıldı.
Adana'da yer alan hava alanının, şehir içinde kalması, yaşanan çevre ve güvenlik sorunları, gelişme olanaklarının kısıtlı olması gibi nedenlerle bölgeye hizmet verebilecek bölgesel hava alanına ihtiyaç duyulmakta. Bu doğrultuda DLH tarafından 3 alternatif alan belirlendi. Bunlar Taşucu Ovacık, Erdemli Kumkuyu ve Çeşmeli Tece alanlarıydı. Bu 3 alternatif sahanın ekonomik ve sosyal yapılabilirlik, zemin ve topoğrafik olumsuzluklarından dolayı uygun alternatifler olmayacağı kararına varılmıştır.
Bölgesel hava alanı için 2006'da yerinde yapılan incelemeler sonucunda Çiçekli, Baharlı ve Kargılı'da üç altenatif alan daha tespit edilmiştir.
Projenin Teknik Özellikleri:
•Pist : 3500 x 60 m.
•Paralel Taksirut : 3500 x 45 m.
•Terminal Binası (İç ve Dış Hat)
•DiğerÜstyapı Destek Binaları yapılması öngörülmüştür.
Projenin Son Durumu:
Tarsus'a 20 km, Mersin’e 45 km uzaklıkta Çukurova Bölgesinde gelişiminde bağımsız yaklaşmalara müsait, Annex-14 Bölüm 3.1.12’de belirtilen bağımsız yaklaşmalar için min. 1035 m. öngörülen iki bağımsız pist arasındaki mesafe şartlarının sağladığı, arazi topografyasının uygunluğu, üst yapı tesislerinin rahat yerleşimi ve gelişimi göz önünde bulundurularak 1275 m. paralelinde ara mesafeli 2 adet 3500x60 m. boyutlarında konvansiyonel pistleri içeren havaalanı alt ve üst yapı tesisleri yer alacaktır.
Yaklaşık 8.000.000 m2 (800 ha.) arazinin kamulaştırılması gerekmektedir.
PROJE İÇİN DLH TARAFINDAN YAPILAN ve YAPILACAK FAALİYETLER:
•Fizibilite Etüdü tamamlanmıştır.
•Halihazır Harita yaptırılması işi, ihale edilmiş olup, İş 2009 yılı sonunda bitirilecektir.
•Halihazır Haritaların tamamlanmasına müteakip, Detaylı Zemin Etütleri, Altyapı Kesin Projeleri ve Yaklaşık Metraj İcmali hazırlanacaktır.
•ÇED Raporuna esas teşkil edecek Genel Vaziyet Planı ve Yaklaşık Metraj İcmali tamamlanmıştır.
•ÇED Raporu hazırlanması işi ihale edilmiş ancak; yer seçim nedeniyle intikaya uğramış olup, çalışmalara yeniden başlanmıştır. 27.10.2009 tarihinde mahallinde “Halkın Katılımı ve Aydınlatılması Toplantısı”, 03.11.2009 tarihinde ise; Çevre ve Orman Bakanlığında “Bilgilendirme Kapsam ve Özel Format Belirleme Toplantısı” yapılmış olup, süreç devam etmektedir.
PROJE İÇİN DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILAN ve
YAPILACAK FAALİYETLER:
•Havaalanı işletimi Fizibilite Raporu.
•SHY14-A Yönetmeliği gereği yapım izni alınması.
•DLH İnşaatı Genel Müdürlüğünce hazırlanacak Genel Vaziyet Planında belirtilen bağımsız yaklaşmalara müsait 3500x60 m. boyutlarında paralel 2 pisti kapsayacak alanın kamulaştırılması.
•Üst yapı uygulama projelerinin hazırlanması.
•YİD Modeli ile ihale edilmesi. |
http://www.tarsus.gov.tr/default_B1.aspx?content=1037
...
|
 |
Erdal Mindevallı
12 yıl önce - Pzr 27 Hzr 2010, 15:23
Alıntı: |
MERSİN ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANI PROJESİ
|
Bu resim ya örnek için koyulmuş ya da yanlış.
Zira yukarıdaki resim Ankara Esenboğa Havalimanı projesine ait.
Ve resimdeki terminal açıldı.
|
 |
hasanpozan
12 yıl önce - Pzr 27 Hzr 2010, 19:53
Alıntı: |
Bu resim ya örnek için koyulmuş ya da yanlış.
Zira yukarıdaki resim Ankara Esenboğa Havalimanı projesine ait.
Ve resimdeki terminal açıldı |
Havaalanları projesi ne kadar farklı olabilir ki ?
devlet birçok şehirde aynı hazır çizilmiş projeleri uygulamayı seçiyor aynı Türkiyenin her yerine yapılan aynı stadyum projeleri gibi !!!
Mersin, Tarsus Kaymakamlığı resmi web sayfasında yayınlanmış resmi kaynaklı bir haberdir !!!
...
|
 |
Erdal Mindevallı
12 yıl önce - Pzr 27 Hzr 2010, 20:03
Alıntı: |
Havaalanları projesi ne kadar farklı olabilir ki ?
devlet birçok şehirde aynı hazır çizilmiş projeleri uygulamayı seçiyor aynı Türkiyenin her yerine yapılan aynı stadyum projeleri gibi !!!
Mersin, Tarsus Kaymakamlığı resmi web sayfasında yayınlanmış resmi kaynaklı bir haberdir !!!
|
Türkiye'de olan tüm havaalanları zaten büyük meydan değil.
Türkiye'de büyük,körüklü ve ideal pistleri olan
*İstanbul Atatürk Havalimanı
*Antalya Havalimanı
*İzmir Adnan Menderes
*Ankara Esenboğa
*İstanbul S.Gökçen
Bu meydanlar büyük meydanlar.Ve hepsinin projesi birbirinden farklı.
Küçük meydanlar da ise aynı projeler uygulanıyor.Konteyner gibi binalar.
|
 |
sayfa 3  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|