Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
hasanpozan
12 yıl önce - Sal 08 Hzr 2010, 16:33
Mersin - Çukurova Bölgesel Havaalanı xxx


MERSİN ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANI PROJESİ

KAYNAK : Mersin, Tarsus Kaymakamlığı Resmi Web Sayfası

PROJENİN Resmi Web Sayfası Linki :

http://www.tarsus.gov.tr/default_B1.aspx?content=1037




Mersin, Tarsus Kaymakamlığı Resmi Açıklaması :

1991 yılında gündeme gelen havaalanı projesi ilk olarak Baharlı Havaalanı olarak anılırken, 1995 yılında hazırlanan 2 alternatifli yeni bir proje hazırlandı.
Bu yeni projeye göre; 1. alternatif Çiçekli Bölgesi, 2. alternatif ise Baharlı bölgesi olarak kararlaştırıldı.
Adana'da yer alan hava alanının, şehir içinde kalması, yaşanan çevre ve güvenlik sorunları, gelişme olanaklarının kısıtlı olması gibi nedenlerle bölgeye hizmet verebilecek bölgesel hava alanına ihtiyaç duyulmakta. Bu doğrultuda DLH tarafından 3 alternatif alan belirlendi. Bunlar Taşucu Ovacık, Erdemli Kumkuyu ve Çeşmeli Tece alanlarıydı. Bu 3 alternatif sahanın ekonomik ve sosyal yapılabilirlik, zemin ve topoğrafik olumsuzluklarından dolayı uygun alternatifler olmayacağı kararına varılmıştır.
Bölgesel hava alanı için 2006'da yerinde yapılan incelemeler sonucunda Çiçekli, Baharlı ve Kargılı'da üç altenatif alan daha tespit edilmiştir.
Projenin Teknik Özellikleri:


Pist : 3500 x 60 m.
Paralel Taksirut: 3500 x 45 m.
Terminal Binası (İç ve Dış Hat)
DiğerÜstyapı Destek Binaları yapılması öngörülmüştür
.



Projenin Son Durumu:

Çukurova Bölgesinde gelişiminde bağımsız yaklaşmalara müsait, Annex-14 Bölüm 3.1.12’de belirtilen bağımsız yaklaşmalar için min. 1035 m. öngörülen iki bağımsız pist arasındaki mesafe şartlarının sağladığı, arazi topografyasının uygunluğu, üst yapı tesislerinin rahat yerleşimi ve gelişimi göz önünde bulundurularak 1275 m. paralelinde ara mesafeli 2 adet 3500x60 m. boyutlarında konvansiyonel pistleri içeren havaalanı alt ve üst yapı tesisleri yer alacaktır.
Yaklaşık 8.000.000 m2 (800 ha.) arazinin kamulaştırılması gerekmektedir.


PROJE İÇİN DLH TARAFINDAN YAPILAN ve YAPILACAK FAALİYETLER:

Fizibilite Etüdü tamamlanmıştır.
Halihazır Harita yaptırılması işi, ihale edilmiş olup, İş 2009 yılı sonunda bitirilecektir.
Halihazır Haritaların tamamlanmasına müteakip, Detaylı Zemin Etütleri, Altyapı Kesin Projeleri ve Yaklaşık Metraj İcmali hazırlanacaktır.
ÇED Raporuna esas teşkil edecek Genel Vaziyet Planı ve Yaklaşık Metraj İcmali tamamlanmıştır.
ÇED Raporu hazırlanması işi ihale edilmiş ancak; yer seçim nedeniyle intikaya uğramış olup, çalışmalara yeniden başlanmıştır. 27.10.2009 tarihinde mahallinde “Halkın Katılımı ve Aydınlatılması Toplantısı”, 03.11.2009 tarihinde ise; Çevre ve Orman Bakanlığında “Bilgilendirme Kapsam ve Özel Format Belirleme Toplantısı” yapılmış olup, süreç devam etmektedir.


PROJE İÇİN DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILAN ve
YAPILACAK FAALİYETLER
:

Havaalanı işletimi Fizibilite Raporu.
SHY14-A Yönetmeliği gereği yapım izni alınması.
DLH İnşaatı Genel Müdürlüğünce hazırlanacak Genel Vaziyet Planında belirtilen bağımsız yaklaşmalara müsait 3500x60 m. boyutlarında paralel 2 pisti kapsayacak alanın kamulaştırılması.
Üst yapı uygulama projelerinin hazırlanması.
YİD Modeli ile ihale edilmesi.

http://www.tarsus.gov.tr/default_B1.aspx?content=1037

...


erdoğan06tr
12 yıl önce - Prş 10 Hzr 2010, 10:54

Resimdeki havalimanı aynı Esenboğa değil mi? Dışı aynısımı olacak yoksa resim sadece örnek olarak mı koyuldu?

sezgin soylu
12 yıl önce - Prş 10 Hzr 2010, 23:15

Herşey kararlaştırılmış , olması gereken prosedürler hayat bulmuştur . Bundan sonra konuşmak laf-ü güzaf ' tır...

vedat tan
12 yıl önce - Cum 11 Hzr 2010, 12:43

gercekten bılmıyorum dogrusunu yazarmısın oguzugr

Ali T
12 yıl önce - Cum 11 Hzr 2010, 15:35

Alıntı:
Gösterilen yer yanlış . Proje Karsavuranda göstermiş belkide bilinçli olarak arkadaş .Kargılıda arkadaşım proje ! Neden yanlış bilgiler verip duruyorsunuz ?
Bu resim doğru.Çed raporunda bu yer gösterilmiş.

http://www2.cedgm.gov.tr/cedsureci/ced_basvuru_do ...52_ptd.pdf

Google da Mersin Havaalanı ÇED yazıp ÇED raporuna bakarsanız.Hasan Pozan'ın resminin doğru olduğunu görürsünüz.
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr386/hasanpozan_Me ...aalani.jpg



cihangir_
12 yıl önce - Cum 11 Hzr 2010, 19:36

Çukurova Havaalanı Mersin sınırları içerisinde ego tatmin etmekten başka bir işe yaramayacaktır. Uçağı her zaman yine Adana dolduracaktır

vedat tan
12 yıl önce - Prş 17 Hzr 2010, 12:31

evet acayıp tatmın oluyoruz hemde ınanılmaz.

hasanpozan
12 yıl önce - Prş 17 Hzr 2010, 20:22

Alıntı:
Çukurova Havaalanı Mersin sınırları içerisinde ego tatmin etmekten başka bir işe yaramayacaktır. Uçağı her zaman yine Adana dolduracaktır


Mersin kazanlıya yapılacak 10.000 yataklı 5 ve 7 yıldızlı otellerden dolayı bu havaalanı çok çalışıcak

ayrıca Mersin'de düzenli olarak yapılan uluslararası çapta fuarlar bu havaalanını yolcu yönünden de artı sağlayacaktır

bu havaalanı uluslararası kargo taşımacılıgı da yapacaktır yani Mersin limanın için de çok önemli

...


oguzugur

12 yıl önce - Cum 18 Hzr 2010, 09:57

Mersine tüm bunlar için yapılacak küçük çaplı turistik bir havaalanıydı oda batısında yer almalıydı.

şenoll
12 yıl önce - Cum 18 Hzr 2010, 10:50

Arkadaşlar şuan bu proje zaten askıda kargılı mevki nin kamulaştırma masrafından dolayı, zaten baharlı mevkiine de etüt çalışmasından onay çıkmadı oda iptal edildi. İnşallah bölgemiz için hayırlı olur.

Bencede mersin merkeze yakın veya batısına kesinlikle orta ölçekli havaalanı yapılası daha iyi olur. Silifke - Mut - Alanya hattına gidecek olanlar içinde alternatif olur.

Birde adana - mersin arasına hızlı tren seferleri olmalı ve özellikle havaalanı ile bağlantılı olmalı.(ama şuanki gibi uyduruktan hızlı tren değil)



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM