Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
kaymak
10 yıl önce - Çrş 10 Oca 2007, 20:54

Sizlere, şu Ankara - Pozantı otoyolunun ilk planlandığı aşamada ne olduğu konusunda biraz bilgi vermek istiyorum. İlk planlamada otoyol Ankara çevre yolundan Eskişehir ayrımını geçtikten sonra mevcut Gölbaşı - Konya - Adana devlet yoluna bağlantı yapmadan daha önce güneye sapacaktı. Şu anda bile o mevkide kavşaklar tamamlanmış durumdadır, fakat kavşak sonraları barikatla kapatılmıştır. Otoyol Gölbaşının doğusundan değil batısından geçerek devamla Hirfanlı baraj gölünün yanından ve daha sonra Aksaray -  Nevşehir yolunun ortasından geçmesi planlanmıştı. Daha sonra ise Niğde'nin doğusundan dolaşarak şimdi o kısmı yapılmakta olan otoyolla devam edecek ve Pozantı'ya ulaşacaktı. Mevcut durumda Ulukışla'yı baypas yapan ve Ereğli yönüne doğru olan yol ana otoyol değil bağlantı yolu idi. Ancak daha sonra bu proje şimdilik rafa kalkmış gibi görünüyor. Sanıyorum mevcut durum şöyle ; Duble yollar projesi çerçevesinde mevcut Ankara - Ulukışla arası duble yol haline getirilecek ve Km:29+470 Ereğli Köp. Kavşağı ile yapılmakta olan kısım ile Pozantıya bağlanacaktır.

İlk proje için bulabildiğim eski bir haritadayıda incelemeniz için veriyorum. Haritada bulunan özel bir firmanın amblemlerini silemediğim için kusura bakmayın.




eng ygl
10 yıl önce - Cum 12 Oca 2007, 17:50

Alıntı:
İlk planlamada otoyol Ankara çevre yolundan Eskişehir ayrımını geçtikten sonra mevcut Gölbaşı - Konya - Adana devlet yoluna bağlantı yapmadan daha önce güneye sapacaktı.

Nitekim, resimde gorulen kavsak da Ankara Cevre Otoyolu'nun Pozanti Kavsagi'dir.

Alıntı:
http://www.nckyao.com
İş bitiş tarihi 1 Haziran 2003 olan proje,  820 gün yasal süre uzatımı ile 02.03.2006'e kadar tamamlanacaktır.

Maalesef artik Kemerhisar-Pozanti kesiminin tamamlanma tarihi icin odenek sikintisi olmazsa 2008 sonu deniyor, bu da aslinda odenek sikintisi olmasa bile 2010 ya da odenek sikintisi olursa en erken 2012 anlamina geliyor

Oysa ki daha once de deginildigi gibi baglanti yollariyla birlikte 100 km'yi bile bulmayan bu kesim oldukca onemlidir.
1. Mevcut karayolunun Ulukisla-Pozanti kesimi bolunmemis, yokuslu, virajli ve kis sartlarinda yolculuk yapmasi cok zor bir kesimdir. Daha once de belirtildigi uzere, ozellikle Istanbul ve Ankara'dan gelen yorgun suruculer icin bu kesim oldukca zorludur. Burayi bolunmus yol yapmak da viyadukler ve tuneller gerektirecegi icin israf olmamasi acisindan otoyola agirlik vermek mantiklidir.
2. Pozanti-Kemerhisar Otoyolu'nun Toroslar'i asip Orta Anadolu'ya ulasmasiyla ayrildigi iki koldan birisi Nigde'ye, digeri Eregli'ye dogru uzanacaktir. Kayseri-Nigde Karayolu su anda bolunmus yol olarak gozukmekte ve Konya-Eregli Karayolu'nda da bolunmus yol calismalari surdurulmektedir. Boylece Konya ve Kayseri gibi iki onemli sanayi kenti, Mersin ve Iskenderun limanlarina bolunmus yol+otoyol ile baglanmis olacaktir.


Derya Yıldız
10 yıl önce - Cum 12 Oca 2007, 19:59

ayrıca Kayseri-Pozantı otoyolu yapılmalı böylece Kayseri Adana ve Mersinle birbirine otoyolla bağlanmış olur şimdiki 2 şeritli yollar pek iç açıcı sayılmaz.umarım Kayseri-Pozantı otoyolu bağlanırda ulaşım dahada kolaylaşır ve İç anadolu ile Akdeniz birbirine otoyolla bağlanır



Erdal
10 yıl önce - Pzr 14 Oca 2007, 03:44
Pozantı


Alıntı:
Oysa ki daha once de deginildigi gibi baglanti yollariyla birlikte 100 km'yi bile bulmayan bu kesim oldukca onemlidir.


Ankara -Pozantı Otoyolunun Pozantı -Ulukışla kesimi kadar önemli bir bölümüde Ankara - Gölbaşı şehir çıkışıdır. Bilindiği gibi Ankara çıkışları halen Gölbaşı Şehir Merkezi içinde eski yoldan yapılıyor. Tehlikeli ve yetersiz olan bu yol Gölbaşı şehir merkezi için büyük bir sıkıntı...

Bana göre madem hükümet Otoyol projesini yavaşlarttı, otoyol - duble feleket bağlantılarına öncelik vermeli.Bunun içinde en öncelikli bağlantı Ankara şehir çıkışı diye düşünüyorum. Aşağıdaki resimde (yeşil) işaretrediğim güzergahdaki bağlantı yollarının ve Otoyolun biran önce yapılması hayati önem taşıyor.Güzergah üzerinde coğrafi zorluk enaz seviyede olduğu için inşaata şimdi başlansa muhtemelen Pozantı - Kemerhisar Otoyolundan daha önce servise verilebilir.



halil17
10 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 10:15

erdal bey
sizin oneriniz gercekten cok yerinde
tesekkur ederim


galpay

10 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 10:48

Alıntı:
Ankara -Pozantı Otoyolunun Pozantı -Ulukışla kesimi kadar önemli bir bölümüde Ankara - Gölbaşı şehir çıkışıdır. Bilindiği gibi Ankara çıkışları halen Gölbaşı Şehir Merkezi içinde eski yoldan yapılıyor. Tehlikeli ve yetersiz olan bu yol Gölbaşı şehir merkezi için büyük bir sıkıntı...

 

(Ankara, Gölbaşı)




u.gönül
10 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 12:09

ben ankara-pozantı otobanı hakkında yorum yapamayacağım çünkü bilmiyorum fakat izmir-aydın-denizli otoyolu projesinin izmir-aydın kesimi yapılmış aydın-denizli kısmı iptal edilmiştir.sorulduğu için yazıyorum.

yusuf38
10 yıl önce - Çrş 04 Tem 2007, 09:06

habere bak ankara-pozantı otoyolu açılıyo diye başlık var. halbuki açılacak olan kesim 6o km kemerhisar-pozantı arası   bölüm
ankara-pozantı otoyolu toplam 350 km diğer kısmın ihalesi bile yapılmadı


Fatih Can
10 yıl önce - Sal 14 Ağu 2007, 17:27

Alıntı:
Türkiye'nin güneyi ve Orta Doğu'ya ulaşımı sağlayan Pozantı-Ankara otoyolunun ek ödenek alınırsa yolun 66,4 km'lik kısmının bu yıl trafiğe açılması planlanıyor.

1998'de 10 kesim halinde ihale edilen yolun, Kemerhisar-Pozantı arasındaki son üç kesimindeki çalışmaların 7 yıl önce başladığı, ilk 7 kesimin ise yatırım programından çıkarıldığı belirtildi. Yatırım programından çıkarılan kesimler 2004'te yeniden programa dahil edildiği ifade edilirken, Ankara-Niğde arasındaki diğer kesimlerin ise yatırım programına alınması için Devlet Planlama Teşkilatına başvurusunun yapıldığı ve sonucunun beklendiği kaydedildi.

Ankara-Pozantı otoyolu bünyesinde 32 viyadük, 8 tünel, 2 köprü, 6 köprülü kavşak, 19 altgeçit köprüsü ve 2 tanede üstgeçit köprüsü bulunurken, Gölcük-Kemerhisar, Kemerhisar-Eminlik, Eminlik-Çiftehan ve Çiftehan-Pozantı kesimlerinde ise 54,6 kilometrelik otoyol, 65,9 kilometre uzunluğundaki bağlantı yolu yapımının ise sürdüğü belirtildi.
Ankara-Pozantı otoyoluna ek ödenek sağlanması durumunda, yıl içinde Ereğli-Pozantı kavşağı arasındaki 66,4 kilometrelik kesminin, Ereğli bağlantı yolu tek yol gidiş-geliş ve Kemerhisar-Pozantı kavşağı arası otoyol kesimi olmak üzere devlet yolu standardında trafiğe açılmasının planlandığı bildirilirken, kalan kesimlerin tamamının ise 2008 ve sonraki yıllarda bitirilmesi hedefleniyor.


http://www.utikad.org.tr/haberler/haber_oku.asp?haber=790


Fahri

9 yıl önce - Çrş 23 Oca 2008, 19:24

Bu projeden bir gelisme varmi?

Bakanlik 6 yeni otoyol projesini acikladi ama onceden kalmis projeler ne asamada hic bilgi verilmiyor maalesef.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet