Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Aydinsert
17 yıl önce - Prş 30 Eyl 2004, 16:01
[İST-C9.06] - İstanbul'da 2 Yeni Metro Hattı İçin İhale Açıldı



Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, Raylı Sistem Uygulama Projeleri kapsamında, ”İstanbul Metrosu Yenikapı-Bağcılar-İkitelli-Olimpiyat Köyü hattı” ile “Bakırköy-Beylikdüzü hafif raylı sistem hattı” uygulamaya esas kesin proje hizmetlerini yaptırmak üzere ihale açtı. Raylı sistem uygulama projeleri (1) İstanbul Metrosu Yenikapı-Bağcılar-İkitelli-Olimpiyat Köyü hattı ile Raylı sistem uygulama projeleri (2) Bakırköy-Beylikdüzü hafif raylı sistem hattı uygulamaya esas kesin proje hizmetleri ihalesi, 9 Kasım 2004 tarihinde saat 14.00 ile 14.30 arasında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nda “açık ihale usulü” ile yapılacak.

İstanbul'un Avrupa Yakası'nda yapılacak olan işler, Yenikapı-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir-Olimpiyat Köyü metre hattının uygulamaya esas kesin projelerinin ve inşaat ihale dokümanlarının hazırlanması hizmetleri, yaklaşık 25 kilometre uzunluğunda metro hattı işini kapsayacak.

İstanbul genelinde raylı sistem uygulama projeleri (2), Bakırköy-Beylikdüzü hafif raylı sistem hattı uygulamaya esas kesin proje hizmetleri ise söz konusu hattın uygulamaya esas kesin projelerinin ve ihale dokümanlarının hazırlanması hizmetleri, yaklaşık 25 kilometre hafif raylı sistem hattını kapsıyor. Kaynak:Nethaber



irfan x
17 yıl önce - Prş 30 Eyl 2004, 17:02

Her ikiside yapılması gereken hatlar, ama bence ilk önce ana arterler birbirine bağlanmalı ve şehir içi trafiği rahatlatılmalı. Bu konuda henüz fazla bir çalışma yok maalesef siz ne düşünüyorsunuz?

Attilla
17 yıl önce - Cum 01 Ekm 2004, 10:55

harika bir haber

insallah en kisa zaman da yapilmaya baslanir.


messiah_haktan

17 yıl önce - Çrş 12 Oca 2005, 18:23

Alıntı:
İstanbul’a yeni metro hatları geliyor

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Dördüncü Levent- Ayazağa ve Kadıköy-Kartal metro ihalelelerinin tamamlandığını ve Şubat’ta resmen temel atılacağını açıkladı.



NTV-MSNBC

12 Ocak 2005— Topbaş, İstanbul’da toplam 40 kilometre olan raylı sistemi 130 kilometreye çıkarmayı hedefliyor. Topbaş, Üsküdar-Ümraniye ve Bakırköy Beylikdüzü metro hatlarını da yap-işlet yoluyla yabancı şirketlere verilmesi için görüşmelerin sürdüğünü söyledi.





Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı, İstanbul’u yeraltı ve yerüstünden raylı sistemle bezemek için kolları sıvadı. İlk hedef son yıllarda kentin finans ve iş merkezi haline gelen Maslak’a metroyu ulaştırmak.
Topbaş, üzerine kurulu olduğu arazinin altından metronun geçişine izin vermeyen 3. Kolordu Komutanlığı’nı ikna ettiğini, yakında metro inşaatının başlayacağı söyledi.
“İhaleyi verdim, Şubat ayında temeli atıyoruz, 30 ayda metro tamam” diyen Büyükşehir Belediye Başkanı, 3.5 km. uzunluğundaki yeni hatın 75 milyon dolara mal olacağını açıkladı.
Büşükşehir Belediye Başkanı Topbaş, yapımı yılan hikayesine dönen Ayazağa Kavşağı’nın da bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi.

ANADOLU YAKASINA RAYLI SİSTEM
Topbaş’ın verdiği bilgilere göre demiryolu dışında toplu taşıma sistemi bulunmayan Anadolu yakası da yakında raylı sisteme kavuşacak. Şubat ayında 21.5 kilometre uzunluğundaki Kadıköy - Kartal hattının inşaatına start verilecek. Proje maliyeti 139 milyon dolar ancak buna elektro mekanik finansmanı ve araç bedelleri dahil değil.
Marmaray’a entegre olacak proje, tamamlandığında Üsküdar-Ümraniye metro sistemiyle de bağlantılı hale getirilecek.
Üsküdar-Altunizade-Ümraniye projesi ise henüz hazırlık aşamasında. Büşükşehir Belediye Başkanı İstanbullulara 17 kilometrelik bu projenin de tamamlanınca ihaleye çıkacağı müjdesini verdi.

BAĞCILAR OTOGAR İKİTELLİ METROSU
Kentin kuzeydoğusuna toplu taşıma sistemi getirecek iki proje de hemen hemen hazır. Bunlar Bağcılar-Otogar hattıyla Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatları. İlki 4.4 kilometre uzunluğunda 183 milyon dolara mal olacak ve 2007 Şubatında hizmete sokulacak. İkincisi ise biraz daha uzun süre alacak. 14.2 kilometre uzunluğundaki hattın maliyeti 800 milyon doları bulacak ve en iyi ihtimalle 2008 Martına yetişecek. Bakırköy’ü Avcılar üzerinden Beylikdüzü’ne bağlayacak hat ise Üsküdar-Ümraniye hattı gibi henüz proje aşamasında.

YABANCI SERMAYE ZEMİN YOKLUYOR
Bir kilometrelik yeraltı yolunun maliyetinin 30-40 milyon dolar arasında olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı, bu yüksek maliyetin karşılanması için en doğru hamlenin yabancı sermayeyi kullanmaktan geçtiğini söyledi.
Belediye Başkanı, yabancıların Üsküdar-Ümraniye ve Bakırköy-Beylikdüzü hatlarını cazip bulduğunu anlattıı. Topbaş’a göre, yabancıların ikna edilmesi halinde Türkiye’ye girecek yabancı sermaye 2 milyar dolar civarında olacak.

İHTİYAÇ 300 KM. RAYLI SİSTEM
İstanbul’da varolan 40 kilometrelik raylı sistemi 130 kilometreye çıkarmayı hedeflediğini anlatan Topbaş’a göre asıl ihtiyaç, Beykoz’dan Silivri’ye kadar ring halde gidebilecek 300 kilometrelik raylı sistem


http://www.ntv.com.tr/news/304867.asp


iskender-fl
17 yıl önce - Çrş 12 Oca 2005, 22:26

Aslinda buyuk finansman destegi olsa gerek yabanci , gerek yerel. Boyle birkac kilometre hat onyillarca surmez. Yap Islet Devret , buyuk yabanci destegi olsa , bir kac tane delici olsa degisik yonlerden ayni anda delinse kazilsa cok daha kisa surer. Dilerim yabancilar suya susamis antiloplar gibi hizli girisip , devasa yatirim yaparlar , bu metro , tren ve altyapi islerine



Burç

17 yıl önce - Çrş 12 Oca 2005, 23:20

Alıntı:
Bir kilometrelik yeraltı yolunun maliyetinin 30-40 milyon dolar arasında olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı,

peki 14 kilometre nasıl 800 milyon ediyor? Hesap tutmuyor başkan bey...


OsmanBey
17 yıl önce - Prş 13 Oca 2005, 00:10

Burç, bu senin sorduğun soruyu resmi görev olarak sorabilecek bir makam veya komisyon yokmu? Yoksa 40 milyon X 14 = 560 milyon yola gerisi de binalar, merdivenler falan mı? Yoksa cep hesabı da mı yapılıyor açık açık?

messiah_haktan

17 yıl önce - Prş 13 Oca 2005, 00:27

Gönderdigim yazida arac ve mekanik sistemin fiyata dahil olmadigi yaziyor

Burç

17 yıl önce - Prş 13 Oca 2005, 00:54

Onu Kartal-Kadıköy için yazıyor, 800 milyonluk hat için ise aynen şöyle yazıyor :
Alıntı:
14.2 kilometre uzunluğundaki hattın maliyeti 800 milyon doları bulacak

ama herhalde senin dediğin gibidir ve haberi yazanın hatasıdır.


Murat Caner
15 yıl önce - Prş 21 Eyl 2006, 21:36

Bu kuşağın Yenikapı Bağcılar arası yapılacak mı? İptal edildiği söyleniyordu.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM