Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 949
Yiğitler
4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 10:46

Tamamlanmamış asfalt ile tam ücret alacaklar bu basitlik değilmi?

DirenJK

4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 12:26

Alıntı:
Bursa-Karacabey-Balıkesir ve Balıkesir-Akhisar arasında çalışmalarımız var. Biz bu bölümleri yer yer aşınma asfaltı olmaksızın binder katıyla açacağız.”


Aradaki kot farkından dolayı binder katından asfalt katına çıktığınız yerde 30 km/sa hızlı bir sürat ile geçerseniz araca zarar verirsiniz, 120 km/sa hızla giderseniz üst segment bir aracınız yoksa takla atmamanız (kaza yapmanız demiyorum) imkansız. Böyle bir riske gireceklerine ihtimal vermiyorum.


Ersin_35
4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 12:42

Alıntı:
Aradaki kot farkından dolayı binder katından asfalt katına çıktığınız yerde 30 km/sa hızlı bir sürat ile geçerseniz araca zarar verirsiniz, 120 km/sa hızla giderseniz üst segment bir aracınız yoksa takla atmamanız (kaza yapmanız demiyorum) imkansız. Böyle bir riske gireceklerine ihtimal vermiyorum.


Tabiki bizim sürücüler kör gibi araba kullandığı için sizde haklısınız ancak daha öncede başka yollarda gördüm bu katlar arası set gibi bırakılmaz. O kısımlar eğimli olarak doldurulur. Birde uyarı tabelası konur ve yavaslanmasi istenir. Sonuçta yolun her kısmı böyle olmaz başlangıç noktası ile bitiş noktasında olur ki dediğim gibi orayı da tabela ile yavaş geçilmesi istenir.



Serkan Guzel
4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 12:55

Binder tabakasıyla yolun açılabilmesi, ancak yolun servis yolu olarak kullanılma zarureti varsa, açılabilir.

Servis yolunda seyir kuralları ise, normal karayolları seyrine göre farklıdır.

Otoyolun açılmayan bölümlerinin servis yolu olarak kullanılma ihtiyacı var mı ? Yok.

Yani, binder tabakası ile otoyol açılmaz.

Binder ile açılabilir değerlendirmesi yaparak, gereksiz mesajlaşmalar yapılmış. Bana göre...


Yiğitler
4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 19:48

Ben açılabilir demedim zaten . 1 şerit te çalışma varsa belki daraltılmış olarak 2 şerit açılır. Ama tabiyki parçalı olamaz.



hüseyin 1717
4 hafta önce - Prş 20 Hzr 2019, 23:31

arkadaşlar şu anda güvenle seyahat yaptığınız duble yolların çoğunda aşınma asfaltı yoktur neyin tartışmasını yapıyorsunuz

Erol_B
4 hafta önce - Cum 21 Hzr 2019, 08:05

Alıntı:
Şunu vurguladı:“Yol açıldıktan sonra, ilerleyen süreçte de aşınma asfaltı dökülecek.” Şunu da ekledi: “Benzer durum Bursa Çevre Yolu açılırken de yaşanmıştı. Karayolları için bazen başvurulan bir uygulama. Yol güvenliği sorunu olmaz.”


Bu nedenle Bursa Çevreyolu'nda otoyol standardına kavuşana kadar 90 km/h'lik hız limiti uygulanmaktaydı. Sonradan tüm çalışmalar bitip KGM tarafından otoyol kabulu yapıldıktan sonra hız limiti 120 km/h'e çıkarıldı.

İnşaat mühendisi olmadığım için aşınma asfaltı olmadan sadece binder katı üzerinde sürüşün araç dinamiğine etkisini çok bilmiyorum açıkçası ancak geçmiş uygulamaya baktığımızda son kat olmadan 120 km/h'lik otoyol hız standardına geçilememesi gerekli.



Gizem_K
4 hafta önce - Cum 21 Hzr 2019, 09:18

Alıntı:
arkadaşlar şu anda güvenle seyahat yaptığınız duble yolların çoğunda aşınma asfaltı yoktur neyin tartışmasını yapıyorsunuz


Duble yol sadece geliş-gidişi ayrılmış yoldur, otoyol değildir. Yüzey kalitesi dışında, eğimler açısından, yolun başka yollarla kesilmesi açısından, viraj çapları açısından, hız limitleri açısından standartları otoyollardan düşüktür. Paralı değildir, yolculuk süresini azaltmaz, yolculuk güvenliği de otoyol güvenliği değildir.

Bunun tartışması yapılıyor.


Mustafa ahmet2
3 hafta önce - Cum 21 Hzr 2019, 10:03

Duble yollara haksızlık etmeyelim yerleşim yeri geçişleri hariç büyük iş görüyorlar yapım maliyeti de az, keşke zamanında 1980 lerde otoyolu yapılacağına bölünmüş yollar yapılmış olsaydı
2000 den sonraki enerjimizi otoyollar a sarf etseydik
Otoban ile yarışacak duble yollarımız var bayramda kullandığım Amasya Gerede arasi gibi


Gizem_K
3 hafta önce - Cum 21 Hzr 2019, 10:37

Hesap sorma-hesap verme kültürü olmayan toplumlarda yöneticiler (Kamu ve özel) genele yararlı hizmetler yerine kendilerine şan-şöhret getirecek gösterişli işler yapmayı tercih ederler.
O zaman ortada bir sürü "Beyaz Fil" oluşur. Örnek mi istersiniz? İstanbul'dan vereyim: Kimsenin oynamak istemediği, yeri kötü, ulaşımı problemli, ama "En Büyük" olan Olimpiyat Stadı.. Hem Türkiye'de hem başka yerlerde böyle projeler görürüz.

Tartışmalarda bunu da dikkate almak lazım



sayfa 949
ANA SAYFA -> ULAŞIM