Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul - İzmir Otoyolu İnşaatı (Gebze-Orhangazi-İzmir kesimi)
« önceki   123 ... 899091 ... 145146147   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
emir hasan
2 yıl önce - Pts 20 Ağu 2012, 17:49

Alıntı:
Karşı çıkan çok ama otoyol Karacabey geçiş güzergahı belli









Proje gündeme geldiğinde, İstanbul’dan başlayıp Bursa’dan geçerek İzmir’e ulaşacak olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun geçiş güzergâhı Uluabat Gölü’nün güneyinden planlanmıştı.
Devamında ise Mustafakemalpaşa’dan ilerleyip Susurluk’a geçiyordu.
Fakat…
Göl çevresinin Ramsar alanı olarak koruma bölgesinde kalması ve güzergâhta antik kent kazı çalışmaları olması nedeniyle proje değiştirilip yol gölün güneyine alındı.
Bu değişiklik Mustafakemalpaşa’yı devre dışı bıraktı ve güzergâhı Karacabey’e kaydırdı.
Buna da…
Karacabey Ovası’nın verimli tarım arazilerinin yola kurban gidecek olması nedeniyle tepki geldi. Özellikle tarım temsilcileri sert tepkiler gösterdiler.
Mustafakemalpaşa’nın devre dışı kalacak olmasının yol açtığı tepkiler de buna eklendi.
Hatta…
Otoyol Platformu adıyla oluşturulan sivil toplum yapılanması alternatif yol projesi bile üretti.
Gelinen noktada…
İtirazlar da, tepkiler de, öneriler de göz önüne alınmadı. Yol gölün kuzeyinden ve Karacabey’in tarım alanları üzerinden geçiyor.
Hatta…
Karacabey Belediye Başkanı Ergün Koç’un verdiği bilgiye göre, Karacabey geçiş güzergâhı kesinleşti bile.
Buna göre…
Bursa’yı geçtikten sonra Uluabat Gölü’nun kuzeyinden ilerleyecek olan otoyol, Karacabey Küçük Sanayi Sitesi yakınından devam edip Yolağzı-Gönü-Koşuboğazı köyleri güzergâhından Susurluk’a yönelecek.
Bu arada…
Karacabey’e gelmeden, Sütaş üretim tesislerinin hemen arkasında Karacabey bağlantısı için kavşak yapılacak . Mevcut Bursa-Karacabey yoluna bağlanacak kavşağa aynı zamanda otoyol gişeleri de konacak.
***
Çiftçi kamulaştırma bedeli bekliyor
Otoyolun kamulaştırma sorunu olmayan tünel ve viyadük gibi etaplarında çalışmalar sürüyor ama arazi geçişleri sorunlu.
Örneğin…
Orhangazi’den Bursa’ya doğru güzergâh üzerinde bulunan köylerdeki zeytinlikler sıkıntı yaşıyorlar. Yolun kamulaştırma alanında kalan, fakat kamulaştırma bedellerini henüz alamayan çiftçiler, tapuda bağlı arazilere bankalar da kredi kullandırmadığı için sıkıntılı.


kaynak: http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin-yilma ...15857.html

bence gölün güneyinden gitmesi daha mantıklı olacak ancak olmayacak herhalde


Ali Melih Atafırat

2 yıl önce - Sal 21 Ağu 2012, 00:03

Otoyolu gölün kuzeyinden geçirerek hem yolu uzatacaklar, hem de en verimli tarım arazilerinin ortasından geçirecekler! Halbuki güney rotası gölün tam kenarından geçmediği gibi, verimsiz topraklardan geçiyordu. Kuzeyden geçirerek bir taşla iki kuş vurmuş oldular. Hem güneydeki dağlık arazide masraflı köprüler yapmaktan kurtuldular, hem de güya gölü korumuş gibi oldular. O güzelim tarım arazilerine yazık olacak.


serdar ölmez
2 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2012, 16:41

Alıntı:
hem de güya gölü korumuş gibi oldular


Ben burada bir bit yeniği seziyorum nedense !

Haritaya göre gölün güneyi ile kuzeyi arasında çok fazla mesafe farkı yok. Göl sadece 3-4 km boyunca dağ ile tam sınır yapıyor, geri kalan yerler yine tarım arazisi, çok ta problem yaratacak bir doğa olayı yok !
Ancak buralarda pek yerleşim de yok !



Kuzeyde ise kalabalık nüfus ve etkileşim var ! Yani sanayi ve tarım iç içe, iki unsur da bu ulaşımdan faydalanacaktır.


ozvardar2
2 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2012, 19:55

Arkadaslar, verimli tarim arazisi konusunda bir yanilgi var. Turkiye'de bati teknikleriyle 350-400 milyonluk bir nufusu besleyecek miktarda verimli tarim arazisi var -- bunu ben soylemiyorum, EBRD'nin en son katildigim agro konferansindan alinti. Turkiye'deki problem toprak yasasi olmadigindan ortalama tarla boyutu cok kucuk ve ilkel yontemlerden dolayi ortalama rekolte cok zayif. Ulasim altyapisinin iyilestirilmesi gelismeyle birlikte bu tarzdaki ilerlemelere de cok faydali olacaktir. Yani demek istedigim tarim arazisi miktari degil, kullanimina odaklanilmali.


OsMaN UyGuN

2 yıl önce - Çrş 05 Eyl 2012, 16:18

http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolge/dev-otoy ...19632.html
Alıntı:

Dev otoyol projesi Bursa’nın kaderini değiştirecek
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin yap-işlet-devret modeli ile tek seferde yapacağı en büyük projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunda çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Otoyol AŞ Yapımdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı A. Cemalettin Kocamanoğlu, yolun Gebze-Orhangazi-Bursa bölümünü 3,5 senede tamamlayarak hizmete açmayı hedeflediklerini söyledi.


Türkiye nüfusunun yaklaşık üçte birinin yaşadığı İstanbul, Kocaeli ve Bursa illerinin bulunduğu Marmara Bölgesi ile Balıkesir, Manisa ve İzmir illerinin yer aldığı Ege Bölgesi arasını 3,5 saate indirecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu çalışmaları devam ediyor.

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü Hersek şantiyesi, V5 Viyadüğü şantiyesi, V2 viyadüğü şantiyesi ve Samanlı Tüneli Çıkış şantiyesini gezdiren Otoyol AŞ Yapımdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı A.Cemalettin Kocamanoğlu’na; Otoyol AŞ Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nebil Öztürk ve Otoyol AŞ Yapım Proje Müdürü Kutlu Katar ile Otoyol A.Ş. Teknik Müdürü Nurettin Akdeniz de eşlik etti.
Türkiye Cumhuriyet tarihinin en büyük yap-işlet-devret projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi için oluşturulan konsorsiyumda Nurol - Özaltın - Makyol - Astaldi - Yüksel - Göçay İnşaat firmaları yer alıyor. Bu 6 firmanın oluşturduğu güç birliği ile 20 Eylül 2010’da kurulan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ, projenin tamamından sorumlu. 22 yıl 4 aylığına (yapım+işletme) ihale edilen otoyol projesi, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, 377 kilometre otoyol, 44 kilometre bağlantı yolu ve finansman maliyetleri ile birlikte yaklaşık 9,5 milyar dolarlık bütçesi ile dev büyüklükte bir inşaat projesi. Yapım süresinin ise 7 yılda tamamlanması hedefleniyor. Türkiye ekonomisinin bel kemiğini oluşturan Marmara ve Ege Bölgelerini birbirine bağlayacak olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu, bölgeler arasındaki mevcut devlet yoluna göre güzergahı yaklaşık 140 kilometre civarında kısaltacak ve 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek.

“BURSA’YA 3,5 YIL İÇİNDE ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ”

Otoyol AŞ Yapımdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı A. Cemalettin Kocamanoğlu, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun toplam 421 kilometre uzunluğunda olduğunu belirterek, “Bunun en önemli parçaları olan Gebze ile Orhangazi arasındaki ilk 43 kilometrede bulunuyor. Bir asma köprü, peşinden, güney yaklaşım viyadüğü diye adlandırdığımız çelik yapı, uzun bir viyadük ve bir de tünelimiz var. Hem bunların süreleri düşünüldüğünde hem de Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan kamulaştırmaların bu tarafa yapılmasından dolayı, konsorsiyuma oluşturan 6 firmanın öz kaynaklarıyla çalışmalarımızı burada başladık. Hedefimiz, Gebze-Orhangazi-Bursa’ya kadar olan kesimi 3,5 senede tamamlayarak hizmete açmak; akabinde İzmir’e olan kesimi de sözleşmesinden olan süresinden daha evvel bitirebilmek. Bu hedef doğrultusunda ilerliyoruz. Bu hızla devam edeceğiz ve hedefimizi tutturacağız” dedi.
Bu yatırımın miktarının bindirmelerle birlikte 9,5 milyar dolar olduğunu ifade eden Kocamanoğlu, “Bu peyderpey yurt dışından kredi olarak getirilecek. Çalışmalar tamamlandı. Tarafımızdan hazırlanan kredi anlaşması ile şimdi bu anlaşma üzerine incelemeler yapılıyor. Bundan sonra bir noktaya varılacak” dedi.

“HER TÜRLÜ GÜZERGAH DEĞİŞİKLİĞİNE HAZIRIZ”

Basın mensuplarının Uluabat Gölü’nün çevresinden geçecek otoyol ile ilgili çok tartışmaların olduğunu belirterek bu konuda herhangi bir değişikliğin olup olmadığının sorması üzerine ise Kocamanoğlu, “Genel anlamda bu proje ihale edilirken yapılacak otoyolun nereden geçeceği, nasıl geçeceği beliydi. Bize ihale aşamasında verilmişti. Proje anlamında çok müdahil olma şansımız yok. Hazır elimizde bir proje var. Yalnız değişmesi gereken kısımlarda ön hazırlıklar yaparak alternatifler sunuyoruz. İdare onların içinden uygun olanı çekerek talimat veriyor. Oradan devam ediyoruz. Olası güzergah değişikliklerine hazırlığımız var. Çok değişiklik olacağını zannetmiyorum. Artık ufak tefek değişiklikler olur. Vakit kaybettirecek değişiklik yok” diye konuştu.

“KÖPRÜ İNŞAATI 2015 YILINDA YAPILACAK”

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü Hersek şantiyesinde köprü hakkında bilgi veren Otoyol AŞ Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nebil Öztürk, bin 550 metre orta açıklığı olan dünyanın 4’üncü büyük asma köprüsünü inşa edeceğiz. Orta açıklıktan sonra kenarlarda 550 metrelik ilave açıklıklarla 2 bin 660 metrelik asma köprüsü inşası var. Denizden yüksekliği 64 metre olacak. Yaklaşık 160 bin metreküp kadar beton imalatı var. 180 bin ton civarında komple çelik imalatı var. Köprünün tüm aksamları çelik olacak. Kule yükseklikleri Türkiye’de mevcut olan FSM köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü’nden 100 metre daha yüksek ayaklara sahip olacak. Çelik imalatın başlama tarihini 2013 yılını ocak ayında planlıyoruz. Ufak detaylar var. Bununla ilgili gelişmeler sürüyor. Köprü inşaatını 2015 yılında trafiğe açmayı planlıyoruz. Toplam inşaat süremiz dizayn ile birlikte 38 ay. Ayakların imalatları uygulanan teknolojilerden çok farklı. O imalatlar için kuru havuzlar inşa ediyoruz. Temeller karada üretilecek. İçlerine beton doldurulacak. Ayaklar yerine kadar yüzdürülerek götürülecek. Sonra tam lokasyonlarına batırılacak” dedi.

Öztürk, köprüden geçiş için otoyollardan farklı FSM ve Boğaziçi Köprülerinde olduğu gibi ayrı bir ücretlendirme yapılacağını söyledi.

“TÜRKİYE’NİN EN UZUN OTOYOL TÜNELİ”

Samanlı Tüneli Çıkış Şantiyesi Şefi Abdullah Kürşat Erol, Türkiye’nin en uzun otoyol tünelini inşa ettiklerini ifade ederek, “32 aylık yapım süresi vardır. Şubat ayında bu yana çalışıyoruz. 300’e yakın teknik işçi kadrosuyla 24 saat çalışıyoruz. Son teknolojileri burada uyguluyoruz. İş sağlığı güvenliğine dikkat ederek, en kısa zamanda inşaatı tamamlamayı planlıyoruz. Üst toprak kalınlığı 410 metre. Gidiş ve dönüş tünelinin toplam uzunluğu 6 bin 780 metre olacaktır” dedi.

“60 DAKİKALIK KÖRFEZ GEÇİŞİ 6 DAKİKAYA İNECEK”

Proje kapsamında inşa edilecek ve İzmit Körfezi’ni kuzey kıyısındaki Dilovası’ndan güney kıyısındaki Hersek Burnu’na bağlayacak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü dünyanın dördüncü, Avrupa’nın ise en büyük ikinci asma köprü projesi olma özelliğini taşıyor. Köprü ile halihazırda karayolu ile 1 saat 10 dakika, feribot ile 60 dakika olan Körfez geçiş süresi 6 dakikaya inecek. Otoyol A.Ş. tarafından Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Haliç Köprülerinin yanı sıra dünyanın en uzun asma köprüsünü tamamlayan Japon IHI firması ile yine Japonya’nın önde gelen firmalarından ITOCHU’nun oluşturduğu konsorsiyuma taşere edilen ve proje bedeli yaklaşık 1.1 milyar amerikan doları olan köprünün, 2015 yılında tamamlanması hedefleniyor. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin bu özellikleri ile yılda yaklaşık 870 milyon TL tasarruf sağlanması öngörülüyor. Projenin büyüklüğü, finans maliyetleri hariç, 6.5 milyar dolarlık yatırım maliyeti ile 50 ülkenin yıllık bütçesinden fazla; maliyeti ve büyüklüğü ile şu anda Avrupa’nın ve dünyanın sayılı büyüklükteki projelerinden birisi olma özelliğini taşıyor.

“HAYAL PROJE GERÇEK OLUYOR”

Otoyol, gelişmekte olan bu güzergah illeri ile çevre illerin mevcut sanayi üretimlerini ve gelişen sanayi hammaddelerini karşılıklı olarak tüketim ve üretim merkezlerine taşıyacak. İzmir Limanı başta olmak üzere Marmara bölgesi limanları ve yapımına başlanan Çandarlı Limanına bağlantıyı sağlayacak. Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu İzmir-Aydın Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesi Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanmış olacak. Taşıt İşletme Giderlerinin artmasından (artan yakıt tüketimi, araç bakım ve onarım giderleri vb.) oluşan ekonomik kayıplar ortadan kalkacak. Trafik sıkışıklığının neden olduğu emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi çevresel faktörler en aza indirilecek. Mevcut yolun geometrik standardının yetersizliğinden kaynaklanan trafik kazalarının azalması sağlanacak.

RAKAMLARLA OTOYOL PROJESİ

Proje 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğunda. Proje kapsamında toplam 18 bin 212 metre uzunluğunda 31 adet viyadük, toplam 5 bin 142 metre uzunluğunda 2 adet tünel, 209 adet köprü, 21 adet gişe alanı, 8 adet Otoyol Bakım İşletme Merkezi, 7 adet servis alanı ve 7 adet park alanı yer alıyor. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün uzunluğu yaklaşık 3 bin metre ve ana açıklığı ise bin 550 metre olacak. Güzergahtan direkt ve dolaylı olarak 18 şehrin fayda sağlaması ve proje kapsamında çok geniş bir istihdam sağlanması planlanıyor.



tuncemre
2 yıl önce - Pzr 09 Eyl 2012, 22:58

bu otoyolun bir an önce bitmesi gerekli, türkiyenin en işlek yolu olan istanbul-bursa-izmir gibi metropolleri adeta birleştirecek.
geçen hafta sonu bursadan izmire 5 buçuk saatte gittim bu yolda , 3 adet kaza vardı, hala tek şerit olan yerler var balıkesir taraflarında, böyle işlek 1 yolda tam rezalet.


alvardar

2 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2012, 13:33
8 bankadan İzmir otoyolu için 1.3 milyar dolar


İstanbul-İzmir otoyolunun ilk aşaması olan Gebze-Orhangazi arasının tümüyle Türk bankalarının finansmanı ile yapılması kesinleşti. Projenin finansman tablosunun, yapımcı firmalar tarafından, geçtiğimiz Perşembe günü Karayolları Genel Müdürlüğü’ne verildiği öğrenildi.

Bu 8 Türk Bankası; Ziraat Bankası, Halk Bankası, Vakıfbank, İş Bankası , Garanti Bankası, Akbank, Yapı ve Kredi Bankası ile Finansbank olarak belirlendi. Dolayısıyla Türkiye’nin en büyük 8 bankası İstanbul–İzmir Otoyolunun hemen hemen yarısını tümüyle finanse etmiş olacak. Gebze–Orhangazi arasında, asmaköprünün de bulunduğunu, dolayısıyla 45 kilometrelik yolun da bulunduğu bu bölümün toplam projenin yüzde 45’ini oluşturduğunu kaydeden yetkililer bu finansmanın başlamasının hayati öneme sahip olduğunu kaydettiler. Yetkililer Ekim ayı içinde Hazine ve diğer ilgili kuruluşlarla da yapılacak müzakerelerin ardından, bu finansmanın kesinleşeceğini tahmin ediyorlar.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21476313.asp

Hadi hayırlısı.


Murat Caner
2 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2012, 15:11

Alıntı:
Göl çevresinin Ramsar alanı olarak koruma bölgesinde kalması ve güzergâhta antik kent kazı çalışmaları olması nedeniyle proje değiştirilip yol gölün güneyine alındı.


Gözlerim yaşardı. Böyle hassasiyetlerimiz var mıymış?


Murat Caner
2 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2012, 15:15

Alıntı:
Bu 8 Türk Bankası; Ziraat Bankası, Halk Bankası, Vakıfbank, İş Bankası , Garanti Bankası, Akbank, Yapı ve Kredi Bankası ile Finansbank olarak belirlendi.


Yani YHT'ye birkaç yıl kredi kalmadı...
Alıntı:

Turkiye'de bati teknikleriyle 350-400 milyonluk bir nufusu besleyecek miktarda verimli tarim arazisi var --


GDO'lu, antibiyotikli, onkoloji ilaçlı, ilaç kalıntılı tarım.


ozvardar2
2 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2012, 16:23

Alıntı:
GDO'lu, antibiyotikli, onkoloji ilaçlı, ilaç kalıntılı tarım.


Hayir, sadece mekanizasyon ve suyun daha verimli kullanimindan gelen verimden.

GDO cok ayri bir hikaye.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM