Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Kamil Büke
13 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 14:18

1 Nisan tarihli Yeni Asır gazetesinde yeralan haber geçen hafta Bursa Hakimiyet'te de sürmanşet olarak yeraldı. Linkini gönderemiyorum , Bursa Hakimiyet'in web sitesinde sorun var. Belki bir arkadaş bulup gönderir. Önemli olan bu yazılanlar doğru ise, Sn.RTE artık Otoyol'ların LÜKS olmadığı kabul etti anlamına geliyor. Arkadaşlar, Türkiye'yi imar edecek bu haberler ile avunup duruyoruz. Batı bunları 30 - 40 sene önce büyük oranda halletti. İster [url]terör[/url] deyiniz , ister yolsuzluk deyiniz istesenizde beceriksizlik deyiniz gerçek ortada. Kaynaklarımız heba edildi. Zamanında Turgut Özal, Ankara - İstanbul Otoyolu'nu yaparkende çok itiraz edildi. Bakın yollar eskidi bile. Benim görüşüm, Türkiyenin kaynakları var. Ulaşım, ekonomi - güvenlik - bölgesel kalkınma v.s. için elzem. Otoyol'da lazım, Hızlı Tren'de..........
Hoşçakalın


zafer yenidünya

13 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 21:38

Bir demiryolu çalışanı olarak yıllardır Ankara'dan gelip giden yetkililere defalarca söylemişizdir,İzmir'e İstanbul'dan bir tren sefere konsun,herkes süre uzun sürsede aktarmasız İzmir'e gitse ne güzel olurdu,malesef başaramadık.
    Zaten şu anda gündemdede yok
                                                             ZAFER YENİDÜNYA



Ayhan
13 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 00:46

Bildiğim kadarıyla Bandırma-İzmir demiryolu hattı modernize ediliyor ve 1-2 ay içerisinde açılacak... emin değilim tabii.

Murat Kandemir
13 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 16:07

Kamil arkadaşa cevap niteliğinde iki söz söylemek isterim. Birincisi istanbul - ankara otoyolu OK bir prestij projesidir de aynı zamanda işlevi de yerine getirmektedir. Fakat İstanbul Edirne otoyolunu Tekirdağ çıkışından sonra kaç araç kullanıyor, Ankara çevre yolunu (ki toplamı 200KM üstünde bir yol) ne kadar araç kullanıyor bunları değerlendirmek lazım. Buralara harcanan ya da dökülen paralar ilerde genişlemeye müsait projelerle gidiş geliş çift yollara ayrılsaydı ülkede bu kadar insan trafik kazalarında telef olmazdı herhalde. İkincisi de Türkiye ne yazık ki bu kadar zengin bir ülke değil aynı işi görecek birkaç proje yapmaya, kaynaklar ki verdiğimiz vergiler ve ülkenin aldığı borçlardır bunlar, yetecek kadar fazla. En başta iyi bir master plan ve bunları iyi uygulayacak akıllı insanlara ihtiyacımız var.

Hoşca ve esenle kalın.


gökhan(D)
13 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 16:19

Bence kaynak israfi denilecek kadar yanlis bir proje, Izmirliler lütfen kizmayin. Otoyol cok pahali bir olay, hele 6 seritli olacak olursa. Hic bir sekilde bu güzergah bu kadar kapsamli bir otoyola ihtiyac duymaz. Otoyol yerine mevcut yol rehabilitasyonu bence yeterli olur. Deniz yolu dururken, demiryolu dururken neden kafamizi takmisiz otoyola? Istanbul ile Izmiri deniz vasitasiyla güzel bir sekilde baglayabilme imkanina sahip oldugumuz icin sevinecegimize biz otoyol yapiyoruz. Arkadaslar bir de baska bir konu: Otoyol ile doganin ne derece tahrip oldugunu eminim sizde biliyorsunuz. Bu milyarlarca dolari demiryoluna harcasak 300km/h hizla giden trenlerle yapsak ulasimi? Hem yük tasimaciligi cok daha ucuz hemde yolcu tasimaciligi cok daha hizli olur. Ayrica deniz yolunu untmayalim. Avrupa'da adamlar ufak nehirleri bile derinlestirip üzerinde gemi tasimaciligi yapiyor. Türkiye ise nereye kaynak aktaracagini sasirmis bir halde gibi koskoca denizin oldugu güzergaha otoyol yapiyor.
Ama körfeze yapilacak asma köprüye(eger sade ve modern olacaksa, hele tek tarafli asma olabilirse) hic dayanamam, ona karsi hic bir sözüm yok
Ayrica otoyol'u benimseyen arkadaslar gerekce olarak cogu zaman Türkiye'deki diger otoyollari saymis. Evet, cok dogru bu otoyollar da bos. Ama bir yanlis yatirim(veya abartili yatirim diyelim) yapildi diye, ayni yanlisi iddia ugruna yine'mi yapmak lazim?



kagancan
13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 15:53

Bence bu otoyol bölge için yaşamsal önem taşıyor. Şu anda yapılmakta olan bölünmüş yollar belli oranda kaliteyi yükseltmiş olmakla birlikte, yapımlarında yolların geometrik düzenleri halledilmediğinden, gereksiz yokuş ve inişlerle sürüş güvenliğini zorlamakta ve kazalara neden olmaya devam etmektedir. Bu tek gidiş ve tek dönüşlü yollarda, özellikle yaz ayları oluşan konvoylar hatalı sollamalara ve kazalara neden olmaktadır. Otoban ztn 120 km azami hız için tasarlanmış olduğundan, ekstra güvenlik önlemlerinden bu riskleri büyük oranda azaltmaktadır.
Deniz ve demiryolu kritik ve özellikle otobanların neden olduğu yüksek hız ve bunun sonucunda oluşan yüksek benzin tüketimi de cabası. Fakat özellikle deniz yolunun hava şartlarına bağlı olması mesafenin de uzun ve açık denizden olması buranın sürekliliğini tartışılır hale getiriyor. Demiryolları da bizdeki şu anki teknoloji ile sadece toplu taşımaya ve mal taşımaya hizmet verdiğinden bireysel taşımaya katkısı kısıtlı. He avrupadaki gibi uzun mesafelerde feribot gibi araba taşıyan trenler ülkemizde de hizmet verir de biz de yüklü benzin faturalarından, kazalardan kurtuluruz.


Alihanb
13 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 18:45

bu otobanın yapılması acil önem taşıyor. Ankara -Pozantı bitirildikten sonra ilk iş olarak istanbul izmir otobanı ve buna dahil olan izmit körfez geçişinin yapılıp tamamlanması lazım. Buna ek olarak eskişehir - izmir hızlı tren projesinin  oluşturulması gerekmekte.
Bir istanbullu olaraktan güney marmara ve ege ile bağlantısız olmak beni üzüyor.Bazı arkadaşlar pahalı diyor anlamıyorum.. İstanbulu sen küçük bir şehre bağlamıyorsunki... Türkiyenin 3. en büyük şehrine bağlıyacaksın..ve bu şehir çok önemli bir liman.. gereksiz bir iş değil. Üzgünüm ama izmir ve ege, karayolu ve demiryolu açısından tecrit altına alınmış gibi şu anda...Bu durumun bir an evvel sonlandırılması gerekmekte.
Buda bir prestij meselesidir..Hükümetin ilk işi  önce büyükşehirleri(istanbul-ankara-izmir-bursa-adana) demiryolları(hızlı tren) ve  karayolu(otoban) olaraktan birbirlerine bağlaması gerekmektedir. Daha sonra diğer tali projelere geçilmesi gerekir.


Yunus18
13 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 03:21

Hükümet bu sene sonu zaten Ihaleye cikior ve Devlet kasasindan 1 kurus bile cikmayacak...Istanbul-Izmir ve Ankara-Izmir...yöntem ise YAP-ISLET-DEVRET MODELI  

Kaynak: www.sabah.com.tr/2006/04/01/gun107.html


Kamil Büke
13 yıl önce - Çrş 31 May 2006, 06:49

Bursa çevre yolu , Otoyol kimliğine kavuşacak. Çalışma var ! SÜRÜCÜLER dikkat!

http://www.olay.com.tr/style2/bursa/

Alıntı:
Çevre Yolu'nun İstanbul Yolu girişi ile İzmir Yolu'ndaki son noktasına kadar olan gidiş bölümü 1-22 Haziran tarihleri arasında ulaşıma kapatılacak. Önce gidiş yönünde yapılacak çalışma süresince bu bölümü kullanan araçlar eskiden olduğu gibi kent içinden geçecekler. Bu süre boyunca yolun karşı tarafı olan İzmir Yolu girişinden İstanbul Yolu ayırımına kadar ki bölümde ulaşım sürecek.
...............................................................................


tahsinsonerada

13 yıl önce - Çrş 31 May 2006, 23:37

sevgili alihanb;
tüm yazılanları okuyamadım ama seinin yazından anladığımkadarıyla , galiba izmir_ istanbul otoyoluna karşı çıkanlar var,
valla sana katılmamak mümkün değil. bi izmirli olarak ulaşım açısından tecrit altında olduğumuzu bende hatırlatmak istedim.
çeşme_ izmirr otoyolu nuda eleştirenler olmuş ama o yol da izmirliler için çok gerekli olan bi yoldur.izmir halkının büyük bir kısmı çeşmeye de gider devamlı
istanbul dan izmire tren , hızlı tren yada araba ile olacaksada 9 saatte gitmek utanç verici bişey
umarım en kısa sürede telafi edilir,
içinde bulunduğumuz çağda okadarlık bi mesafe en fazla 5,5.30 saatte geçilmeli,,,,,,,,



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM