Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1139
Abdullah Demircii
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 19:17

Alıntı:
Dinlenme tesislerinde dönen paraları bilmemeniz çok tuhaf.


Otoyol aş'nin ekonomiden sizin kadar anlamaması çok tuhaf.


Ustura Faysal
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 19:36

Alıntı:
Yolun ne gibi bakım masrafı oluyor ki? Sağlam yapıldıysa uzun yıllar asfaltına bir şey olacağını zannetmiyorum.


20-30 tonluk kamyon ve tırların yolda oluşturduğu tahribattan haberiniz yok sanırım. İstediğiniz kadar sağlam yapın, kullanıma bağlı olarak yıpranmalar olur.



Sinan Bilgin
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 20:22

Otoyollarda en maliyetli bozukluk sanildigi uzere kirik cikiklar degil . Surekli sag seritten giden tonajli araclarin lastiginin gectigi yerler diger yerlere gore eziliyor ve lastik boyutu genisliginde iki tane geri kalan bolge ile kot farki olusuyor , bu da sanilandan cok daha riskli bir sey

Ozellikle bir sekilde sag seritte hizlanan veya seride giren cikan binek araclarin yoldan ani sapmasina yalpalamasina sebep oluyor

Parca parca buralar yamaniyor


Ustura Faysal
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 20:52

Bu durum.devlet yollarında çok daha ciddi bir şekilde etkiliyor.

Özellikle sollama yaparken binek araçların yalpalamasına ve kontrolü kaybetmeye sebep oluyor. Küçük araçla giderken belki gözle fark edilemeyebiliyor ama otobüs kamyon gibi yüksek araçlarla giderken yoldaki bu çukurlar çok net belli oluyor.

İstediğin kader yüksek kaliteli yol yap, ister Duble yol, ister otoyol, istersen de otoban, ağır vasıtaların sürekli kullandığı sağ şeritlerde belli bir zaman geçtikten sonra bakım ihtiyacı oluyor.


Hüseyin Göktürk
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 20:59

Alıntı:
Yolun ne gibi bakım masrafı oluyor ki? Sağlam yapıldıysa uzun yıllar asfaltına bir şey olacağını zannetmiyorum.


Bütün Dünya'da hatta otoyol inşaatı anlamında lider olan Amerika Birleşik Devletleri ve Almanya'da bile otoyollar her zaman bakım onarım altındadır ve bu normal bir şeydir.



sezgin91
1 ay önce - Sal 11 Ağu 2020, 13:05

Soma bağlantısı yok bu otoyolun Kırkağaç'tan girmek gerekiyor neden bu şekilde acaba?

Manisali 45
1 ay önce - Sal 11 Ağu 2020, 13:12

Otoyolun Soma bağlantısı var.Eger Istanbul tarafına gidecekseniz Soma bağlantısını,İzmir tarafına gidecekseniz Kırkağaç bağlantısını kullanabilirsiniz

Engin Karadereli
1 ay önce - Sal 11 Ağu 2020, 13:29

Dün kullandım.
Gebze-Savaştepe arasındaki dinlenme tesislerinin sıklıkları gayet yeterli, ancak
Akhisar’daki Shell ile Turgutlu’daki Opet arasındaki 55 km boyunca ve
Savaştepe’deki Lukoil ile Akhisar’daki Shell arasındaki 54 km boyunca akaryakıt istasyonu yok.

Bu 50 km üzerindeki boşlukların orta noktalarına birer adet akaryakıt istasyonu (biri Total, diğeri Socar olabilir) açılmalı.


kubilay ulucay
1 ay önce - Sal 11 Ağu 2020, 13:45

Alıntı:
Otoyollarda en maliyetli bozukluk sanildigi uzere kirik cikiklar degil . Surekli sag seritten giden tonajli araclarin lastiginin gectigi yerler diger yerlere gore eziliyor ve lastik boyutu genisliginde iki tane geri kalan bolge ile kot farki olusuyor , bu da sanilandan cok daha riskli bir sey

Ozellikle bir sekilde sag seritte hizlanan veya seride giren cikan binek araclarin yoldan ani sapmasina yalpalamasina sebep oluyor

Parca parca buralar yamaniyor


Otoyol insaat sirketleri yol tasarimda (en) sag seridi betondan yapilmasini opsiyon olarak goruyorlar mi ? Zamanla oteki asfalt seritlerin asinmasiyla renk farkliligi gitgide azalir.
Ornegin Bati Avrupada (Hollandada) trafik lambali kavsaklarda, lambalara yaklasirken son 50-100metre yol asfalt yerine betondan yapiliyor. Fren yapan (agir) vasitalarin betona etkisi daha az. Turkiyede ayni tur kavsaklardaki asfaltin bozulmalarina bakarak, boyle bir hamle hic de kotu olmaz diye dusunuyorum.


kubilay ulucay
1 ay önce - Sal 11 Ağu 2020, 13:57

Alıntı:
Bu 50 km üzerindeki boşlukların orta noktalarına birer adet akaryakıt istasyonu (biri Total, diğeri Socar olabilir) açılmalı.


Totali neden teklif ettiginizi sorabilirmiyim ? Total Turkiyeye her zaman ters dusen Fransiz sirketi. Yine Hollandayi ornek alirsam, Hollandada bir yabanci sirketin benzin istasyonu acmasi hemen hemen imkansiz gibi birsey. Rus LukOil ve Azeri Socar yillardir beri ugrasiyorlar ama bir tane bile istasyon acamadilar. Socar Esso(Exxon) istasyonlari devralip acmak istiyordu, ona da engel oldular. Hollanda ortak oldugu yuzlerce Shell istasyonu disinda PetrolOfisine de nerdeyse tamamen devraldi. (Hollandanin Turkiyede sahip oldugu AVMler bir yana). Ayrica bir zaman once Hollandanin Vopak sirketi Yalovada tam fay hattina uzerine kimyasal atik tesisi kurmak istiyordu(dunyada sanki baska yer yok > amac deprem oldugunda denize yayilacak olan kimyasal atigi yine (pahaliya) toplamak > cunku bu teknoloji sadece Hollandada var).(neyse bu konu otoyollarini asiyor). Yunanistan ornegin kendi EKO sirketi, Rus LukOil ve Sirp Nis Petrol disinda kimseye istasyon acma izni/yetkisi vermiyor. Turkiyede ise butun yabanci sirketler(biz dusman gibi davrananlar bile) at kosturabiliyorlar.



sayfa 1139
ANA SAYFA -> ULAŞIM