Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1138
Hasan Mihrican
2 ay önce - Prş 23 Tem 2020, 19:07

Keşke araç geçişi garantisi değil de gelir garantisi verilseydi.
Böylece fiyatı düşürerek sürüm artırılır ve garanti edilen gelire daha kolay ulaşılırdı. Hem de daha çok kişinin işine yarardı. Yol bakım maliyeti artardı denebilir ancak bu kadar kıyak koşullarda işletmeci bu maliyete de bir zahmet katlanmalıydı.


Serkan Guzel
2 ay önce - Prş 23 Tem 2020, 19:31

Dünyada yid yöntemi ile yapılan yolların oluşmuş bir piyasası var. Bu da ortalama araç başına 5 euro-cent civarındadır.

Mesela; Temmuz 2020 içinde Aydın - Denizli otoyolu ihalesi yapıldı. Gelen teklifler hep 5 euro-cent civarında oldu. Bunun anlamı; girişimci önünü göremeyeceği bu türden büyük projeli işlere girmez.

İşi aldıktan sonra kredi kullanarak işe başlıyor. Aldığı krediyi ödeyebilmesi için, girişimcinin sabit bir akarı olması gerekir ki, işe talip olsun.

Sonuç olarak; geçiş ücretleri pahalı olsa da, sürecin sonunda karlı çıkan devlet olmaktadır. Bütçe dışı finansman yöntemi ile yapıldığı için bütçe aşımı da yaşanmamaktadır. Girişimci, işletmecilik faaliyeti nedeniyle vergi de ödediği için, devletin geçiş garantisi nedeniyle ödediği ile alacağı vergiler mahsuplaştırılmaktadır. Dolayısıyla, yol kendi kendini ödemektedir, diyebiliriz.



sahinok
1 ay önce - Pzr 02 Ağu 2020, 22:45

Fiyatı pahalı olabilir ama bu otoyol Karacabey-Bursa arasındaki trafiği ve çileyi bitirdi. Eskiden bayram gidiş ve dönüşlerinde o ara kırmızı olurdu şu an yemyeşil. Otoyolun büyük katkısı oldu. Darısı Kuzey Marmara Otoyolu’na.

Güven Hoca

1 ay önce - Sal 04 Ağu 2020, 09:50
Bursa Kuzey Çevreyolu Oksijen Tesisleri



(+)


(+)


UfukRaifoğlu
1 ay önce - Sal 04 Ağu 2020, 09:54

Dün akşam saatlerinde İstanbul'dan Bursa'ya döndüm. İstanbul yönü yoğun trafik vardı.






it308351
1 ay önce - Çrş 05 Ağu 2020, 09:55

Bayramda Bursa-Balıkesir arasında kullandım bu yolu. 62 TL ücret alındı, tek yön.

Güzergahım; Bursa- Altınoluk arasıydı.

Toplamda 2 saat 15 dakikada Altınoluk'taydım.

Diğer günler bilemem ama bence susurluk-karacabey arasındaki trafik yoğunluğunun eziyetini çekmemek için bayramlarda bu yolu kullanmak daha mantıklı. Dur-kalk olmadan gelip-gidiliyor.

Benim şahsi fikrim; Yol 62 tl olmak yerine 30 tl olsa normal zamanda da bu yolu kullanan epey olur. Sürümden kazanma durumuna neden geçmiyorlar?


Abdullah Demircii
1 ay önce - Çrş 05 Ağu 2020, 10:31

Kazanan zaten kazanıyor. Çok araba geçmesi yol sahipleri için dezavantaj.
Geçenden üç geçmeyenden beş akçe aldıklarını bilmemenlz tuhaf.


Ustura Faysal
1 ay önce - Çrş 05 Ağu 2020, 10:34

Alıntı:
Benim şahsi fikrim; Yol 62 tl olmak yerine 30 tl olsa normal zamanda da bu yolu kullanan epey olur. Sürümden kazanma durumuna neden geçmiyorlar?


Hiç araba geçmese de adamlar parasını alıyor, neden daha fazla araç geçirip yolu yıpratsınlar ve daha fazla bakım masrafı çıksın.

İlerleyen dönemlerde olur da devlet yönetimine geçerse o zaman belki fiyatlarda bir indirim olur, aksi durumda indirim beklemeyin, zam yapmasınlar yeter.


it308351
1 ay önce - Çrş 05 Ağu 2020, 10:39

Alıntı:
Hiç araba geçmese de adamlar parasını alıyor, neden daha fazla araç geçirip yolu yıpratsınlar ve daha fazla bakım masrafı çıksın.


Yolun ne gibi bakım masrafı oluyor ki? Sağlam yapıldıysa uzun yıllar asfaltına bir şey olacağını zannetmiyorum.


Şükrü Güllüoğlu

1 ay önce - Çrş 05 Ağu 2020, 13:08

Alıntı:
Kazanan zaten kazanıyor. Çok araba geçmesi yol sahipleri için dezavantaj.
Geçenden üç geçmeyenden beş akçe aldıklarını bilmemenlz tuhaf.

Dinlenme tesislerinde dönen paraları bilmemeniz çok tuhaf.



sayfa 1138
ANA SAYFA -> ULAŞIM