Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1124
mustafa 1903
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 10:10

Alıntı:
Sürücü + 1 ve benzinli otomobil ile İstanbul İzmir için tercih ettiğim rota Pendik – Yalova + Gemlik – Balıkesir Kuzey 78+67= 145 TL, tamamen otoyol alternatifi ise 4+293+20=317 YL oldu.

Devlet yolu yerine otoyolu kullanmanın ne kadar faydası var? Fiyat/performans açısından soruyorum.

Bayram zamanı otoyol mantıklı olur ama şimdi yoğunluk olmadığı için devlet yolunu kullanmayı düşünüyorum.

Fazla para vermeye değer mi?


Nedim1035

1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 10:15

konfor ve zamanın önemliyse tabiki otoyol ama konfora gerek yok dur kalk sıkışık trafik dersen eski yoldan devam, ve otoyolun sağlayacağı zaman da önemli değil diyorsan eski yol tabiki



kadir akbas
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 13:40

Alıntı:
Fazla para vermeye değer mi?


Zamanın varsa trafik drurumuna göre körfezide dolaşarak 6-7 saat arasında Gebzeden İzmire gidersin.(500km)

Cebinde 293 TL var ise 4 saatte Gebzeden İzmire gidersin.(400km)

Tercih senin?


Yunus65
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 14:20

Türkiyede Otoyoluzunluğu 3000 km aşmış. En az 2000km daha otoyol inşaa edilmesi lazimki belirli bir Standard oluşsun. Ankara-Izmir, Mersin-Taşucu , Ankara-Delice , Ankara-Niğde ve Aydın-Denizli Otoyolları suratlı bir şekilde inşaa edilmesi gerekir

reis2086
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 14:31

Alıntı:
Cebinde 293 TL var ise 4 saatte Gebzeden İzmire gidersin.(400km)

Tercih senin?


Halkın kaçta kaçının yola ayırmayı 'tercih' edebileceği 293 + 293 liralık fazladan bütçesi var?

bu kadar arsayı ve kaynağı halkın kaçta kaçına doğrudan hizmet etmek için bu otoyola ayırdık, geçiş garantisini verirken fiyatlandırmayı hangi halka göre, hangi işletmenin çıkarına göre hesapladık?

Türkiye'nin GSYH'sinin yükseleceğini mi varsaydık, ülkemizdeki gelir adaletsizliğinin azalacağına mı inandık, Katar'lıların batı bölgelerimize yerleşeceğini mi düşündük?

Eğer halkın ciddi bir kısmının alım gücü buna yetmiyorsa, bu yatırımı onlara dürüstçe nasıl açıklayabiliriz? ''Şartlar iyi giderse belki 10, belki 15 sene sonra rahatça kullanabileceğiniz bir otoyol yaptık, ama kullanmadığınız süre boyunca da kentsel dönüşüm, öğrenci yemekhaneleri, sağlık hizmetleri kısıp buraya pay vereceğiz.'' dersek ne kadar doğru olurdu?

Böyle soruları cevaplamak insanlara sunulan tercihi basite indirgemeden anlamamıza yardımcı olabilir.



inanç09
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 14:32

2019 da kaç araç kullanmış bu yolu açıklanmadımı acaba

Nedim1035

1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 14:47

Valla otoyola ayıracak parası yok ama i-Phone almayı becerecek parası olan admlar var,

yemek parası yok ama taksiye binen adamlar var,

konserde en pahalı şarkıcıyı tutabilen ama ilçesine iki kaldırım taşını alamayan borçlu belediyeler var,

Referandum yapılsın sonucu evet çıksın yinede kabul etmem diyen belediye başkanları var,,,,

Varrrr oğlu varrrrrrr...... Tercihhh meselesi ...


hamdiozgun

1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 15:09

Buraya yorum yazanların neredeyse yarısı ya ergen yada bu yolu hiç kullanmak zorunda olmayan kişiler.

Nerden anlıyorsun derseniz; öncelikle körfezi dolanırım diyenlere ne diyeceğimi bilmiyorum Gölcükten başlayan Yalova'ya kadar süren o bitmez trafik lambalarını anlatmak lazım, hele Ford fabrikası geldikten sonra ki o bölgenin popülasyonunu anlatmak lazım sonra Yalova dan Bursa ya kadarki dön dolaşlı rampaları Susurluk'a kendini attınmı yolun yarısı bitti diye sevinmek ayrı dert orada yemek molası ardından Festiva outlet cabası sonra Akhisar çıkışına kadarki sayısız trafik lambası ile mücadele derken İzmir in girişindeki dağı tırmanmak sonunda İzmir, benim 8 -9 saatimi alıyordu hele bu bayramlara denk geliyorsa 12 saati buluyordu he unutmadan radara yakalanmamak için verdiğim mücadeleyi anlatamam. Sonra Feribotla Yalova yapmaya başladım 8 saatimi almaya başladı.
Sizlerin hesabı gibi hiçbir zaman ben 150 TL ye İzmir e gidemedim. Körfez den dolaşırsam 35 lt benzinim + Yemek için 100 TL , Feribot yaparsam + 70 TL feribot.
Ve en önemlisi günümün geri kalanı pert
Şimdi 295 TL otoyol + 27 lt benzin ( yine mola veriyorum ama sadece yarım saat dinlenme ve ihtiyaç molası )

Bana artı olarak 70 TL civarı oluyor.


reis2086
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 15:25

Alıntı:
Tercihhh meselesi ...


Eğer alım gücünü ve hizmetleri sadece tercih üzerinden hesaplamak istiyorsak da ülkenin hangi kesimlerine hizmet edeceğine dair verilen karar da bir tercih meselesi. Eğer bu yolların kimlere doğrudan, kimlere dolaylı hizmet sunduğuna dair düşünceniz varsa paylaşmanızı çok isterim. Mesela alt ve orta gelir grubu bireysel aracıyla seyahat edemiyorsa da otobüsle bu yolu kullanır diyebiliriz. Dolaylı hizmet olur. Tabi o zaman seçim yaklaşırken de dürüstçe yaptığımız yollarda size bireysel aracı değil otobüsleri uygun gördük deriz, bireysel araçla konforlu turistik seyahat ülkemizde sadece demet akalın ve başka yüksek gelir grubundakiler için var deriz.

Bir çok insan, eğer sahip olmazsa toplumsal yaşamın parçası olamayacağına inandığı telefonlara yatırım yapmayı caydırıcı vergilere rağmen değerli buluyor, günümüzde bütün işletmeler app'lere dökülürken, muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkma gayesi olan vatandaşların 7/24 hayatına entegre edilen bir araca değer vermelerini anlayabilir ve onlara hizmet etme iddiası olan yolun ücretinden ayrı değerlendirilmesini bence anlayabilirsiniz. Maalesef dünya para piyasalarındaki son durumdan dolayı artık halkımız en çok Çin markalarına rağbet edebiliyor.

Zaten Çin malı olsa dahi telefon alırken iki kat ödediği vergilerle garanti edilen yola, kat kat fazla ödediği benzini kullanarak gittiği 4 saat için 293 lira biçilmesini alım gücünün dışında bulmasını tarafsız birisi çok kolay anlayabilir. Vatandaş, kamu arazileri de istimlak edilerek yapılan bu yolun fiyatlandırılmasının alt ve orta gelire göre ayarlanmasını bekleyebilir.

Ayrıca konu ile ilgiliyseniz alım gücü hesaplanırken kullanılan ölçütlere dair Türkçe kaynaklar da var, paylaşabilirim. Böylelikle yüzeysel düşüncelerinizi temellendirebilir ve güçlendirebilirsiniz.


dnzykt
1 ay önce - Prş 09 Oca 2020, 20:03

Bu otoyol köprü geçişiyle birlikte pahalı, hem de çok pahalı. Ülkelerin alım gücüne bakıp karşılaşitırırsak, 2020 itibarı ile asgari ücret 2300 TL küsur olmuş, 300 TL civarı otoyol. Katsayı hesabıyla, Batı Avrupa ülkelerinde 1500 Eur civarı asgari ücretle hangi otoyola tek yön 200 EUR veriyorlar? En pahalılarından tren geçişli Öresund köprüsü bile otomobillere 35 Eur civarı yanlış bilmiyorsam. Hadi diyelim Doğu Avrupa. Bulgaristan'da vinyet haftasonu geçerli 10 leva yani aşağı yukarı 5 Eur. Bu ülkede de asgari ücret 300 Eur civarı.

Valla hayretler içindeyim. Tercih meselesi, istemeyen geçmesin diyenleri görünce şaşırıyorum. Giden sizin bizim paramız arkadaşlar. Bu yol ve köprü çoğu kamu bankalarının kredisi ve geçiş garantisi verilmeden kendi imkanlarımızla yapabilirdi ve bunlar konuşulmazdı. Ankara-Istanbul ücreti civarı belki biraz daha yüksek bir ücret olurdu ki kimse ses çıkarmazdı.



sayfa 1124
ANA SAYFA -> ULAŞIM