Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1118
Ozsoyler
1 ay önce - Cmt 05 Ekm 2019, 15:49

Alıntı:
100km üstüne çıkınca arabalar fazla yaktığı için olabilir mi acaba. İnsanlar sonuçta cebini de düşünmek zorunda 😎


otobanda az yakıt yakmaya çalışan aşırı cimridir. sürekli 120-130 arası seyahat ederim. benzinli olan arabam öyle gidince yaklaşık 7 litre yakıyor. 90la gitsem 6 litre yakacak.

diyelim ki 120 kmlik bir yola gideceğim. 90la gittiğimde 1 saat yerine 1 saat 20dk sürecek yol, yakıt olarak ise sadece 1.2 litre benzin (8lira) daha fazla yakacak. kusura bakmayın ama 20dk sürem 8 liradan daha değerli. ayrıca 90la giderken dalıp kaza yapma ihtimalim de daha yüksek.


CARENC
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 00:57

Alıntı:
Ben de biraz önce kontrol ettim, haber güzel, Ataşehir-İzmir 4.5 Saat. 85.- TL olarak belirlemişler. Adını da ‘Ekonomik Hat 2+2’ koymuşlar


Valla ben ufak bir hesap yaptım söyle ki;

Otobüs tam dolu iken maliyet söyle
* 54*85 TL = 4590 TL
* Yakıt 750 TL (100 KM 25 LT * 6,5)
* Otoyol 487 TL
* Otogar giriş çıkış 50 TL
* İşletme maliyeti 600 TL (200 Şöför 400 Bakım vs)
Toplam 1900 TL gider çıkıyor.
Net: 2700 TL sefer başı bürüt hasılat.



Respect91

1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 05:55

Carenc hiçte öyle değil hesap

%30 Kamil koc komisyon ve %18 Kdv tutarını da koyarsan icine üstelik 54 lük arac 100 km de 30 litre yakar :/[/quote]


UfukRaifoğlu
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 07:25

Alıntı:
Carenc hiçte öyle değil hesap

%30 Kamil koc komisyon ve %18 Kdv tutarını da koyarsan icine üstelik 54 lük arac 100 km de 30 litre yakar

Kdv'yu niye koyuyorsun. Kdv'nin firma ile ne alakası var. KDV tüketicilerin aldığı mal ve hizmetlerden kesilip devlete yatırılır. Burada söz konusu son kullanıcı değil firma olduğu için otobüs ile ilgili KDV'yi (lastik, Yakıt, vs) indirebilir. Öyle hemen %18 KDV ödersin yok öyle birşey.


Gizem_K
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 09:52

85 TL bilet fiyatı içinde KDV de var



En son Gizem_K tarafından Pts 07 Ekm 2019, 12:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat FK
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 10:35

Kdvsiz otobüs bileti satılmaz.
KDV dahil 85 TL fiyat.
Bilet alırken yazar üstünde.
Yolcu başına kesinti öder mutlaka şirket.
2700 TL kalmıyor kâr daha fazla giderleri var.
Tek seferde 54 kişilik otobüs paket bile olsa.
Şirketin eline geçen 1750-2000 TL kalır.


Ustura Faysal
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 10:49

Başka bir başlıkta yazacaktım ama vazgeçtim. Burada da KDV muhabbeti dönmüş. Firmanın KDV ödemesi onu etkilemez.

Çünkü kendi yaptığı giderlerde oluşan (yakıt ve diğer masraflar) KDV ile mahsup edilir zaten.

Yani ben 5000 lira kazandım, kağıt üzerinde 900 lira KDV ödemem lazım, ama aldığım malzemelerde, aldığım yakıtta ve hatta yediğim yemekte bile ödediğim KDV ile mahsuplaşır ve geriye kalan yansır. Büyük firmalarda da bu durum genelde kafa kafaya ayarlanır zaten. Kısacası sen bilet alırken KDV ödersin ama firma bunu dert etmez.

Alıntı:
Yakıt 750 TL (100 KM 25 LT * 6,5)

Ayrıca ben altı üstü 30 tane binek araç için bile Motorini 6 liranın altında alıyorum. Otobüslerde de illaki anlaşmalı yerler vardır ve en azından benim aldığım fiyata alırlar. Şu anda Aytemizden 5.80₺'den alıyorum yakıtı. Hem de Aytemiz Karta puan bile yükleniyor 😂


Gizem_K
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 12:09

Kar eden firma (genel giderler de çıktıktan sonra) KDV öder. Zarar eden firma KDV ödemez, ama zarar ediyordur zaten.

"Firma bunu ayarlar" demek vergi kaçırmak demektir, ki buna göre hesap yapılması bu başlığın konusu değil.


kami suyutmaz
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 12:55

KGM otoyol köprü fiyatları,Tren fiyatları vede en son içhat Uçak bileti tavan fiyatıda zamlandıktan sonra sıra şehirlerarası otobüs fiyatlarına geldi bence

Antipode
1 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 14:05

Araç sınıfları ve ücretler arasındaki oranlar İstanbul – İzmir ile İstanbul Ankara arasında şu farklılıkları gösteriyor:
(1. sınıfa göre karşılaştırılmıştır)
İzmir 1: 256.30 TL, 3: 486.95 (+%90), 6: 179.4 (-%30)
Ankara 1: 30.00 TL, 3: 46.50 (+%55), 6: 12.0 (-%60)
İzmir otoyolu için farklı kriterler ve buna bağlı tespitler yapılabilir. Şöyle ki,

Kullanım maliyeti açısından:
Yük kaynaklı yıpranma: Otomobil ve motosiklet ücreti yüksek, kamyon makul.
Yolda iz uzunluğu ve genişliği: Motosiklet ücreti yüksek.
Yolu meşgul etme süresi: Otomobil ve motosiklet yüksek.

Ulaştırma politikası açısından:
Toplu taşımayı teşvik: Otobüs ücreti yüksek, motosiklet makul (otomobilleri 2+ kişi varsayılarak)
Üretim ve ticarete maliyet etkisi: Kamyon ücreti yüksek.


Yukarıdakilerin hepsini tek bir yorumda birleştirmek ise oldukça zor.
Tüm sınıflar için genel ücret seviyesi ise ayrı bir değerlendirme konusudur.



sayfa 1118
ANA SAYFA -> ULAŞIM