Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1112
Çakırbey
4 hafta önce - Cum 20 Eyl 2019, 17:51

Bu otoyolda ve diğerlerinde denetimler aynı diğer yollarda olduğu gibi olmalı, ayrıca genellikle kavsak ayrımlarında veya uygun noktalarda devlet yollarında yapıldığı gibi Gbt - alkol vs kontrolü yapılmalı, muz cumhuriyeti değilsek. Suçlu veya kaçak kimseler bu yollarda denetim olmadığını zannederek sehir geçişlerinde bu yolu kullanırlar. Ayrıca radarlar ve polisler olmalı diğer yollardan cezai yönden bir üstünlüğü yok bu yolların. Lüks araçlar bazen diğer araçları taciz ediyor ve trafiği tehlikeye atıyor, trafiğe kapalı alanda test etsin aracını 200 le gidebilir.

eray_b
3 hafta önce - Pzr 22 Eyl 2019, 18:38

Bugün Balıkesir batı Susurluk arasını kullandım.Yolda çok fazla yoğunluk yoktu.Susurluga yaklaşırken yol bir ara karşı şeride geçiyor .Yolda asfaltlama çalışmaları vardı.

Ahmetuzuncelebi
3 hafta önce - Pts 23 Eyl 2019, 02:54

Dün akşam Susurluk - Osmangazi arası kullandım. Gece 1 civarıydı saat, İstanbul yönünde çok araç yoktu, İzmir yönünde daha fazlaydı.

Bursa civarındaki tünellerden birinin çıkışında radar vardı diye hatırlıyorum. Tünel girişinde de radar tabelası mevcuttu.

Osmangazi - Kemalpaşa ve Susurluk-Osmangazi güzergahında OGS'de herhangi bir sorun yaşamadım. Çok hızlıca okudu sistem ve bariyer açıldı.



fy2334
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 13:45

Alıntı:

Ustura Faysal
Alıntı:

Alıntı:
Yani bir bakıma "alacağın riske sen karar ver" diyerek bu konu sürücünün insiyatifine bırakılıyor.


Şu videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum. Adam kendi yolunda sakin sakin gidiyor ve başına gelenleri izleyin. Fazla değil sadece 25 saniye.

Keşke herkes aldığı riskin bedelini kendisi ödese ama o iş öyle olmuyor maalesef

Bu videodaki kaza muhtemelen bu virajda karşıdan gelen sürücü cep telefonu vb. bir şeylerle uğraşmış ki virajı almayıp düz giderek araçlara çarpmış.

Bu kişinin kazasının otobandaki araçlarla ne alakası var.

Otoban hızı ve riski farklı, duble yolların hızı ve riski farklı, videoda gözüken yolların hızı ve riski farklı, cadde ve sokakların hızı ve riskleri farklıdır.

Sap ile samanı bir birine karıştırmamak gerekir.


okurtulmus
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 14:06

Belli bir hızı aşınca, güvenlikle ilgili birden çok bileşen birlikte değerlendirmek lazım.

1. Sürücünün ani gelişen bir olaya tepkisi (Örneğin aniden önüne kıran, sollamaya kalkan bir ağır vasıta aracı gördüğü anda frene basma süresi
2. Aracın fren mesafesi
3. Fren anında aracın sağa-sola çekmesi
4. Kullandığınız aracın lastik indeksi ve hatta lastiğin o anki hava basıncı
5. Aşırı hızda çok hafif bir virajda dahi aracın bazen bir şerit sağa kayması (Yol tutuşu)

Otoyolda 200 ile giderken, hafif bir virajda en sağda giden Tırın altına girip, 3 yolcunun da kellesinin koptuğu vaka var tanıdık. Altlarındaki araç AMG

Dolayısı ile yol o an boşsa, gözünüzle gördüğünüz bir mesafede sizden başka araç yoksa ve aracınıza güveniyorsanız, kendi canınızdan mesul olarak hız yapmanız bizi bağlamaz. Ancak yolda gözle görülür mesafede, özellikle ağır vasıta olan yerlerde, virajlara yaklaşırken yapılacak bir hız sadece sizi değil, çevredekileri de tehlikeye atar. Bunu zaman zaman otoyolda 200, (hatta bir keresinde 160 Beygir jetta ile 220) yapan (Artık yapmıyorum ) biri olarak tecrübeyle söylüyorum. Otoyolda hız limitleri sadece altınızdaki arabayla değerlendirilecek bir şey değildir.



Ustura Faysal
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 14:21

Alıntı:
Bu videodaki kaza muhtemelen bu virajda karşıdan gelen sürücü cep telefonu vb. bir şeylerle uğraşmış ki virajı almayıp düz giderek araçlara çarpmış.

Bu kişinin kazasının otobandaki araçlarla ne alakası var.

Sap ile samanı bir birine karıştırmamak gerekir.


Keşke izlemeye 25 saniyenizi ayırdığınız gibi, olayı araştırmaya da iki dakikanızı ayırsaydınız.

Kaza yapan, yani tersten gelen sürücü alkollü çıktı. Bir başka husus ise kaza anında karşı taraftan bir araç daha geliyor. Yani kaza yapan pikap sürücüsü o sonradan gelen aracı solladığı için bu kazayı yapıyor. Yani tamamen şoför kaynaklı ve dikkatsizlik. öyle telefonla konuşuyordur diyerek geçiştiremeyiz.

Otoyol'da da yol düz diye elinde telefonla, ya da alkollü olarak araç kullanabilir misin yani.

Kaza kazadır, hangi yolda olduğunun bir önemi yok. Sen dikkatsiz şekilde araba kullanırsan dümdüz yolda da kaza yaparsın. Hiç mi otobanda dümdüz yolda kaza yapanları görmedik duymadık.


fy2334
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 14:42

Alıntı:

Ustura Faysal

Alıntı:

Alıntı:
Bu videodaki kaza muhtemelen bu virajda karşıdan gelen sürücü cep telefonu vb. bir şeylerle uğraşmış ki virajı almayıp düz giderek araçlara çarpmış.

Bu kişinin kazasının otobandaki araçlarla ne alakası var.

Sap ile samanı bir birine karıştırmamak gerekir.


Keşke izlemeye 25 saniyenizi ayırdığınız gibi, olayı araştırmaya da iki dakikanızı ayırsaydınız.

Kaza yapan, yani tersten gelen sürücü alkollü çıktı. Bir başka husus ise kaza anında karşı taraftan bir araç daha geliyor. Yani kaza yapan pikap sürücüsü o sonradan gelen aracı solladığı için bu kazayı yapıyor. Yani tamamen şoför kaynaklı ve dikkatsizlik. öyle telefonla konuşuyordur diyerek geçiştiremeyiz.

Otoyol'da da yol düz diye elinde telefonla, ya da alkollü olarak araç kullanabilir misin yani.

Kaza kazadır, hangi yolda olduğunun bir önemi yok. Sen dikkatsiz şekilde araba kullanırsan dümdüz yolda da kaza yaparsın. Hiç mi otobanda dümdüz yolda kaza yapanları görmedik duymadık.

Bazı tipler kazaların nedenini hep yüksek hıza bağlarlar.

Ben se bunun yanlış olduğunu belirtiyorum.

Kazaların nedeni yüksek hız değil, dikkatsiz sürüştür.

Alkollu olarak araç kullanmak da dikkatsiz sürüş kısmına girer.

50 hızla ile gidilmesi gereken caddede kişi eğer 100-150 hızla gidiyorsa bu da dikkatsiz sürüş kısmına girer.

Eğer sadece kazaların nedeni hızlı gitmek olsaydı otobüs, kamyon, traktör vb. araçların kazalarını hiç görmüş olmayacaktık.



Ozsoyler
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 15:14

Bana göre otoyoldaki kazaların %70 inin nedeni yavaş giden sürücülerdir. Ortadan veya soldan 100le gidersen, soldan 150yle giden adamdan daha çok tehlike yaratırsın.

Antipode
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 17:10

Alıntı:
Ortadan veya soldan 100le gidersen, soldan 150yle giden adamdan daha çok tehlike yaratırsın.


Otoyolda 150+km/s ile giden bir aracın önünde 100 km/s bir araç seyrediyor:
a. Ona çarpıyor
b. Manevra yapıyor başka arac(lar)a çarpıyor
c. Aniden frenlemesi nedeniyle arkasından gelen(ler) ona çarpıyor (zincirleme kaza en
vahim durum)

Bu durumlar için kusur dağılımı nasıl olacaktır?


kami suyutmaz
3 hafta önce - Sal 24 Eyl 2019, 20:57

150 km ile giden araç tek suçludur..




En son kami suyutmaz tarafından Çrş 25 Eyl 2019, 09:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1112
ANA SAYFA -> ULAŞIM