Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
D-687 Antalya-Konya karayolu genişletmesi ve Demirkapı Tüneli
« önceki   123 ... 666768   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
SERDARR1
11 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 21:10

Ortalama 2 hafta da bir bu yolu kullanan biri olarak benim güzel bir haber ama daha proje aşamasında epey bir sürer bu yol...

konya beyşehir arasın o yolun şu anda ki durumunu bilmiyorum duble oldu mu ?


H K Akın
11 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 21:18

Bu yolun amacı; turizimden daha ziyade ekonomik olup, Konya'lı ihracatcıyı bir limana, yani Antalya limanına bağlayacak en kısa yol olmasıdır. Bu yol bittikten sonra Antalya limanı, Konya sanayisinin ihracat üssü olacaktır.

mithatbaba
11 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 21:19
Yeni Konya - Antalya yolu


Şu anki mevcut yolla, yapılması planlana yol arsında 50 km. fark olacakmış (yeni yol daha kısa) lakin ikisinin Antalya, Alanya yoluna bağlandıkları yer itibariyle 50 km kadar fark var.
O zaman bu yapılacak yol bir şey kazandırmayacak.


SERDARR1
11 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 23:01

Şu anda ki mevcut yolda hala çalışma lar var hatta ihale edilmiş bölümler var. yani yeni açılınca eski tarih olacak diye bir konu yok şu anda ki mevcut yol alanya ve manavgat daha yakın.

yeni yol açılırsa alanya ve manavgat araçları daha yeni yoldan gitmeyece için trafikte rahatlıyacak.

bilmiyorum ama konya içinde yeni çevre yolu ankara yolu bu yeni yolla birleştirilirse ..

ankara -antalya mesafesi kısalır mı acaba


volkan ozen
10 yıl önce - Pts 07 May 2012, 16:36
2014 yılında hizmete girecekmiş


Yeni konya-antalya yolu 2014 yılında hizmete girecekmiş

http://www.konhaber.com/yeni/haber-70316-SIYASET- ...lacak.html



Batuhan42
10 yıl önce - Cum 02 Ksm 2012, 16:55
Yazık


Gembos yolu sadece 40 km hattı kısaltacak. Bu kadar uzun mesafeye minnacık kısalacak diye bu kadar masraf mı yapılır? Yapılacak hat 50 km olsa ne ise ortalama 200 km. Bu 250 km lik hattın açılması için bir taraftan ilçe yolu olan Beyşehir-Konya yolu duble yol yapılıyor ardından sıcak asfalt, sonra beyşehir'den yaklaşık Serik'e kadar duble yol. Konya çıkışından Serik'e kadar 200 km lik duble ve sıcak asfalt bir yol yapmak neyin nesi? 40 km kısalacakmış. O zaman diğer tüm ilçe yoları da duble ve sıcak asfalt olsun. Yunak, Tuzlukçu,Çeltik, Sarayönü, ..vs. Daha Konya'dan Yunak'a bırakın dubleyi, tek bir hat bile yok. Akşehir üzerinden dolaşarak Konya'ya ulaşımını sağlıyor. Eğer Yunak'tan Konya'ya direk bir hat olsa 60 km kısalacak. Yani gembos yolunun %50 daha fazlası kısalacak. Öyle 200 km falanda hat yapılması gerekmiyor, 90 km lik bir hat, dahası gembos gibi dağlıkta değil, ova, maliyeti daha düşük. Üstelik Konya'dan Eskişehir'e de direk henüz bir hat yok, Bu yolu Eskişehir'e bağlamak da mümkün. Halbuki Antalya-Konya hattı mevcut.

derebucak42
10 yıl önce - Cmt 05 Oca 2013, 03:28
50 km


Görüyorum ki bazı arkadaşlar 50 km.yi kısa bir mesafe olarak görüyolar. Her araç için 50 km yakıt tasarrufu büyük bi değer. Normal benzinli bir arabanın 4 litre gibi bir yakıt tasarruf etmesi demek. Günde 1000 otomobil geçse 4ton yapar. 365*4ton=1460 ton yıllık yapılan tasarruftur. Bunu benzinin litre fiyatıyla çarptığınızda ortaya çıkan miktara bir bakın. Bu yatırımın ne kadar gerekli olduğunu gösteriyor.

ÖNDER FAHRİ

10 yıl önce - Sal 15 Oca 2013, 19:15

Alıntı:
ANTALYA-KONYA ARASI 95 KİLOMETRE KISALACAK


Haber Nehir Gazetesi 17.12.2008 13:22:23

Antalya-Konya arasını 95 kilometre kısaltacak Taşağıl-Beydiğin yol yapımının 2009 yılı yatırım programına alındığını belirten AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, Karayolları 13. Bölge Müdürü Öner Özgür, Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü Proje Başmühendisi Zeynel Ali Demirel ve Devlet Su İşleri(DSİ) 13. Bölge Müdürü Sedat Özpınar, Taşağıl Belediye Başkanı Şakir Ergin, Manavgat Ziraat Odası(MZO) Başkanı Rasim Metin, AK Parti Manavgat İlçe Başkanı Nejat Tığlı ve AK Parti Taşağıl belediye başkan adayı Mimar Adil Aydın´ında aralarında bulunduğu yetkililer tarihi ipek yolu Kesikbeli´nde, Yaklaşık sekiz yüz yıl önce Anadolu Selçuklu Devleti´nin önemli ticaret kervanlarının geçtiği yol güzergahında incelemelerde bulundu.

Taşağıl´ı, Beyşehir ve Konya´ya bağlayacak yol Antalya-Konya arasını 95 kilometre kısaltmasının yanında yol üzerinde bulunan Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde yapılan tarihi eserlerin turizme kazandırılarak ülkemize gelir sağlanması ve yol üzerinde bulunan yerleşim yerlerinin bundan gelir etmeleri hedefleniyor.
2009 yılında Antalya´da 4 yolun yatırım programına alındığını bildiren AK parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, bunların Beydiğin(Kesikbeli)-Beyşehir, Alanya-Karaman (Kuşyuvası yolu), Gazipaşa-Anamur ve Antalya´yı Burdur´a bağlayan Kuzey Antalya yolu olduğunu söyledi. Taşağıl´dan İbradı üzerine bağlanacak olan Beydiğin- Kesikbeli Yolunu´nun tarihi ipek yolu olduğunu ifade eden Badak, Anadolu Selçuklu Devleti´nde Konya´dan Antalya´ya ulaşımın bu yoldan yapıldığını belirterek, “Yolu 2 yıl içinde bitirerek hizmete açmayı hedefliyoruz. Çalışmalar bitince Antalya-Konya arası 95 kilometre kısalacak. Böylece hem zamandan hem de enerjiden tasarruf etmiş olacağız. Yolu hizmete girmesiyle birlikte Manavgat ve İbradı ilçeleri dağ köylerini eko turizmine açacağız.“ diye konuştu.
AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak Konu hakkında yol güzergahı üzerinde bulunan Anadolu Selçuklu Devleti döneminde yapılan Kargıhan´ın içerisinde yaptığı açıklamada “ Biz bugün Taşağıl, Behşehir, Antalya´yı bu yol üzerinden Taşağıl Beyşehiri Konya´ya bağlayacak yolla ilgili Karayolları Genel Müdürlüğünün yetkisi ve kapsamında bu yolu bir yerinde görmek, bu yolla ilgili Karayolları Genel Müdürlüğünün programı var. 2009 programında bu yolu ihale etmek, başlangıcına başlamak ve daha sonra 2010´da da devam etmek programı var. Bugün ilgili teknik arkadaşlarla beraber böyle bir inceleme gezisi yapıyoruz. Bu geldiğimiz yer olan Kargıhan´a kadar asfalt bundan sonrası asfalt değil. Oraya da çıkacağız arkadaşlarla önümüzdeki yıllarda bu yolun açılmasını bekliyoruz. Yol demek medeniyet demek yol yapıldıktan sonra ekonomide gelişiyor, sosyal hayatta gelişiyor, her türlü çalışma bu bölgede gelişiyor. Dolayısıyla önce yol yapılacak sonra bu bölgede ki turistik değerler, bu güzergahta ki diğer değerler ortaya çıkar. Ekonomiye, sektörlere kazandırılmış olur. 73 Kilometre olan yapılacak yolun ihaleye ve kaynağa bağlı olarak iki yıl içerisinde bitirilir. Keşifleri her halde 2009 yılı içerisinde çıkacak, her halde 90 milyon YTL gerekir. Karayolları yapılacak yolun birinci kısmının ihalesini yaptı. İncelemelerini yapıyor. 95 kilometre daha yol kısalmış oluyor bu da normal şartlarda 60-70 dakika kısalması demektir zaman olarak. Şimdi bizim önümüzde ki dönemde yol olarak önem verdiğimiz özel idare yani valilik yetki ve sorumluluğunda yapılmakta olan Antalya, Korkuteli, Denizli duble yolu ve Antalya, Alanya Gazipaşa, Mersin duble yolu hariç o iki yol hariç önümüzde ki dönem için üzerinde durmakta olduğumuz dört tane proje var. Bunlardan bir tanesi Antalya´nın batı çevre yolu, ikincisi Antalya´nın kuzey çevre yolu organize sanayi bölgesinden Isparta yoluna projelendirilmekte olan, üçüncüsü bu yol Taşağıl, Beyşehir yolu, dördüncüsü Alanya´yı Karaman´a bağlayacak olan Kuşyuvası yolu geçtiğimiz Ağustos ayında Kuşyuvasına Ulaştırma Bakanımız bizzat Karayolları Genel Müdürü ve ilgili teknik arkadaşlarla geldi, inceleme yaptı Karaman Milletvekilleri ve Antalya Milletvekilleri bizde oralarda bulunduk. Şu anda Kuşyuvası yolunun proje çalışmaları yapılıyor, alternatifler üzerinde duruluyor. Zannediyorum ki Kuşyuvası mevkiinde 1 kilometrelik bir tünel üzerinde duruluyor. O tünelle Kuşyuvası yolu Karaman, Konya, Alanya´yı bir birine bağlayacak birinci sınıf vasıflı bir yol olacak. Bu yol biraz önce bahsettiğim gibi 73 kilometre Karayolları Genel Müdürlüğü buranında projelerini bitirmek üzere, birinci kısmının ihalesini yaptı. Sonuçlandıracak ümit ediyorum bu yolu önümüzde ki döneme kadar tamamlanması, böylece bu 4 projenin Antalya batı çevre yolu, kuzey çevre yolu, Taşağıl, Beyşehir, Konya yolu ve Alanya, Karaman, Kuşyuvası yolu ile Antalya İlinin İç Anadolu´ya bağlanmasının daha da güçlendirilmiş, kuvvetlendirilmiş olacak. Bugün burada ilgili arkadaşlarla bir inceleme gezisi yapıyoruz. Taşağılın içerisinde, kavşaktan Taşağıla kadar olan bölgede imar olduğu için belediyenin yapması gereken bazı çalışmalar var. Orada Devlet Su İşlerinin 1968 yılında kanaletler var. Bu kanaletlerin düzenlenmesi lazım. Burada belediyenin yapması gereken çalışmalar var. Böylece bir inceleme gezisi yapıyoruz. Bu geziye arkadaşların, vatandaşların, muhtar arkadaşların gösterdiği ilgi bu yolun iktisadi önemini gösteriyor. Bu bakımdan bu yolun bir an önce yapılması lazım, tabii vatandaşın bu arzusu bize de güç veriyor. Bunun bir an önce tamamlanması için hep beraber çaba göstereceğiz“ dedi. İnceleme gezisi sırasında Geziye katılan bir vatandaş tarafından Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde kullanılan sınır kapısını, sınır görevlisi olarak temsili şekilde anlattı. Vatandaş yaptığı açıklamada “ Rakımı 1150 metre olan iki devleti bir birinden ayıran sınırda kayalar oyularak yapılan oturaklarda birinde bir devlete ait, öbür yanında komşu devlet sınır görevlisi varmış. Sınırlar geçildiğinde ücret karşılığında geçişlerine izin verirlermiş. İsmi 1512 numaralı Demirkapı olan sınır kapısı olan ve Türkiye haritalarında belirtilen, Antalya sahilinde bulunan Demirkapı burası. Başka yerlerde de bu sınır kapısından var. 1508 numaralı Demirkapı doğu tarafında da var. Sınır görevlileri için çay koyma yeri, Kapılarda oturaklar, kolunu dinlendirme, dirseğini koyma yeri hepsi mevcuttur“ dedi.
Yol yapım çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte beldelerinde Konya´ya 3 saatte rahatlıkla varılacağını belirten Taşağıl Belediye Başkanı Şakir Ergin, Kesikbeli sınır kapısının Osmanlı Devleti´nde 1512 Numaralı sınır yolu olduğunu il giriş ve çıkışlarını buradan yapıldığını kaydetti. Ergin, “Yolun bir an önce hizmete açılmasını sabırsızlıkla bekliyorum. Beldemiz Anadolu Selçuklu Devleti´nde önemli ticaret kervanlarının geçtiği önemli yol güzergahı. Yol yapımı bitince 800 yıl sonra yeniden eski tarihi konumuna kavuşacağına yürekten inanıyorum.“ diye konuştu.


Bu yapılan proje gerçekten çok önemli bir projedir ve neticesinde çok büyük bir kazanım sağlayacaktır. 95 km. mesafe 1 buçuk saat demektir ki bu çok çok büyük bir kazanımı ifade eder. Konunun aslını öğrenmek isteyenler, yukarıdaki haberi okuyabilirler. Tamamen uydurma bazı, rakamlar ve yorumlarla epeyce bilgi kirliliği oluşturulduğunu gördüm. Örnek vermek gerekirse, bilgisizce Konya - Beyşehir yolundan ilçe yolu olarak bahsedilmiş. Halbuki Konya - Beyşehir yolu il yoludur. Yani, Konya - Isparta yoludur. Şimdiye kadar iyileştirilmemesi duble yapılmaması bir eksikliktir.

Ayrıca Konya Antalya yolu, Türkiye'nin en önemli iki metropolünü ve turizm bölgesini birbirine bağlayan çok önemli bir arterdir. Hatta ve hatta Antalya'nın Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Akdeniz ve Çukurova bölgeleri için bile bu yolun kullanıldığı düşünülünce önemi çok daha iyi anlaşılır. Bilgiye dayanmayan, yalan yanlış, kafadan uydurma yorumlarla bilgi kirliliği oluşturulmasın lütfen.


skemal42
9 yıl önce - Pts 01 Nis 2013, 14:26

Kamuoyunda “Gembos yolu” olarak da bilinen Yeni Konya-Antalya Karayolu’nun hizmete girmesinin ardından iki il arasındaki mesafe daha da kısalacak. Özellikle bu yol, Konya ve Anadolu kentlerinden Manavgat’ın yanı sıra, Serik, Antalya merkez, Kemer, Kumluca, Finike, Kaş ve Demre ilçelerine seyahat etmeyi planlayan sürücüler için ‘daha kısa mesafe‘ ve ‘daha az yakıt harcama” anlamına gelecek.

Kaynak: http://www.konhaber.com/yeni/haber-94460-GUNCEL-K ...liyor.html


selmankahya

9 yıl önce - Prş 04 Tem 2013, 11:27

Arkadaşlar bu yol Eşimin Köyünün hemen yanından geçiyor. Yaklaşık 2 yıldır inşaatı bizzat görüyorum, 2013-2014 e bitmez bu yol. Çok yavaş çalışıyorlar.



sayfa 2
« önceki   123 ... 666768   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM