Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 731
tilki123
1 ay önce - Sal 01 Ekm 2019, 13:56

Yine bilgisiz bir yazar daha. Allah aşkına insan bir araştırma yapar neden uçak seferlerinin azaldığına dair. THY’nin B737MAX sorunu olduğunu tüm dünya biliyor ama bizim yazarımız bilmiyor. Bu vesileyle istatistiklerde düşüşün bir tek K.maraş Havalimanın’da olmadığını görmüş olurdu. Bu mantıkla Adıyaman, Zonguldak, Kütahya, çorlu ve Hakkarinin kapatılması gerek.

Biraz bilgi bir yazar olsaydı geçen kış yapılan iptalleri teker teker sayardı. Sayamaz çünkü çok sayıda iptal olmadı.

Onu geçtim özel hava yoku şirketleri (Pegasus dışında) pistin kısa olması sebebiyle K.maraş Havalimanı tercih etmiyor. Bu vesileyle pistin 300-400m uzatılacağı belirtildi.

20.04.2019’da gümrükleme başladı. 20.07.2019’da daimi hudut kapısı oldu.

Yanı yapılan yatırımlar (pist dışında) birilerini rahatsız etmektde.

Önümüzdeki yıl Avrupa’dan seferler olabilir.

Ve son olarak Pegausus kış sezonunda haftada 4-5 sefer düzenlemeye karar vermiş.


mafakyanc

1 ay önce - Sal 01 Ekm 2019, 14:01

Esas sorun fuzuli para harcanıp da terminal yapılması değil. Yazar da zaten ironi yapmakta. Ama para harcandı, yeni ve daha büyük artı işlevsel terminal yapıldı ama uçak seferleri azaldı. Buraya layık olacak şekilde ve sayıda uçak seferi yapılması lazım; işin esası orada. TK, 24 adet 737MAX'ı Türkiye ve ABD'de ground ettiğinden, K.Maraş ve benzeri meydanlara uçacak uçakları alıp başka yoğun hatlara kaydırmak zorunda kaldı. Şimdi Ekim sonunda kış tarifesine geçilince hiç değilse günde 1 frekans arttırıma gidebilirler diye ümit ediyorum; yoksa o 737MAX'ların tekrar uçmasını beklersek; vay ki vay!!!

Pegasus'un durumunu tam bilmiyorum ama onlar İstanbul'da sadece SAW'a uçabildiklerinden belki K.Maraş yolcusu onları daha az tercih ediyordur.

Alıntı:
Onu geçtim özel hava yoku şirketleri (Pegasus dışında) pistin kısa olması sebebiyle K.maraş Havalimanı tercih etmiyor. Bu vesileyle pistin 300-400m uzatılacağı belirtildi.


TK ve PC (Pegasus) dışında [AnadoluJet ve SunExpress'i de TK'dan sayacağım...; zaten ilki havayolu değil TK'nın alt markasıdır...] Türkiye içinde çok meydana sefer yapan, elle tutulur özel havayolu kalmış mı ki???



tilki123
1 ay önce - Sal 01 Ekm 2019, 18:06

Sn. Mafakyanc yazdıklarınıza %100 katılıyorum . Saygılarımla

Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 01 Ekm 2019, 18:08

Kapatmak mı? Gökyüzühaber gibi vasıfsız bir sitede çıkmış bir yorumun üstüne yorum yapmaya değmez aslında ama bu vesileyle bir kaç kelam etmekte fayda var.

Bir kere Maraş havalimanı, beklentinin gerisinde kalmasına rağmen, kapatılacak havalimanı kategorisinde değil. Daha ne havalimanları var, günde bir uçak inen, Maraşa hiç olmazsa günde 2-3 uçak inip kalkıyor. Günde 1 uçak inen bir sürü havalimanı var. Sinop, Kastamonu, Merzifon, Zafer, Körfez, Uşak, Tokat, Zonguldak, Eskişehir, aklıma ilk gelenler.

Evet, Maraş havalimanının ciddi mania sorunları var, bunun yanında işlek seferleri olan Antep ve Adanaya olan yakınlık nedeniyle arzu edilen yolcuyu yakalayamıyor, bu doğru. Bu durumun politikacılarla da çok ilgisi yok bence. İroni yapacağız diye mevzunun canını çıkarmaya gerek yok.

Bazı şeyleri aşmak zordur. Sorun sadece terminal değildi.. Yüksek manialar nedeniyle kötü havalarda ve gece uçuşlarında yaşanan sık iptaller maalesef insanları havalimanından uzaklaştırıyor. Bunun çözümü vardı aslında ama kamuoyu baskısı mevcut kötü havalimanını iyileştirme yönünde politikacıları yanılttı. Çok dedik mevcut yer çok sorunlu diye ama kimseyi dinletemedik. Bunda, politikacılara gaz verip bu kötü yere yeni yatırımlar yaptırmaya zorlayan halkın da çok payı var. Şimdi ağlıyorlar.

Çok dedik, terminalle bu iş çözülmez, yarın pist uzatıldığında da yine çözülmeyecek, çünkü havalimanının lokasyonu problemli. Yine iptaller olacak.

Konunun çözümüyle ilgili yaptığım öneri hala geçerli..
İlgilenenler için:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=95981& ...start=7160


Tkbthn
1 ay önce - Cmt 05 Ekm 2019, 22:00

önümüzdeki kış sezonunda PEGASUS AİRLİNES Kahramanmaraş'a haftada 5 sefer düzenleyecek



tilki123
1 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 13:59
DHMİ Eylül 2019 istatistikleri


DHMİ Ocak-Eylül 2019 toplam yolcu sayısı 198.648.

onur2016
1 ay önce - Pzr 13 Ekm 2019, 17:57

antalya,kıbrıs ,londra ucusları olcak diyenler vardı
ben izmire razıydım oda olmadı


Yiğit3344
1 ay önce - Pzr 13 Ekm 2019, 18:12

Geçen yıla göre artış olmuştur illaki. Hatırladığım kadarıyla davasa bir havalimanı yapıldı Maraşa.

tilki123
1 ay önce - Pzr 13 Ekm 2019, 18:38

Onur2016 ede doğru denildi ama yaz uçuş planlaması Mart-Nisan aylarından önce yapılmaktadır. Şimdi neden kışın yok diyeceksiniz haklısınız fakat 14.07.2019 tarihinde daha yeni Daimi Hudut kapısı oldu. Elbette bu sırada dış hatlar seferi Cidde’ye yapıldı. iç hatlarda THY’nin sıkıntıları ortada. THY sefer azaltırken nasıl yeni destinasyonlar açsın? Önümüzdeki yıl hava yolu şirketleri uçuş programına alırsa neden iç ve dış hat seferi artmasın/olmasın. Alt ve üst tapı hazır. Pist 300m daha uzarsa daha’da hazır olacak inşallah.

tilki123
1 ay önce - Pzr 13 Ekm 2019, 18:41

Bu hafta TRT1 dizisi “Benim adım Melek” dizisinin bir kısmı Kahramanmaraş Havalimanın’da çekilmiş. Umarım burası Gaziantep Havalimanı demezler nede olsa Gaziantep dizisi



sayfa 731
ANA SAYFA -> ULAŞIM