Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 717
Tkbthn
4 ay önce - Cmt 11 May 2019, 20:34

✈️✈️✈️✈️✈️✈️
Kahramanmaraş İstanbul seferi an itibariyle gerçekleşmiştir.
PEGASUS ailesine ve Kahramanmaraşlılara geçmiş olsun
✈️✈️✈️✈️✈️
✈️✈️✈️✈️✈️


Ehtiyar
4 ay önce - Cmt 11 May 2019, 23:55

Havaalani Goksun Elbistan istikametinde Goksun ovasina tasinmali.

efy efy
4 ay önce - Pzr 12 May 2019, 09:04

O zamanda kışın çalışmaz havalimanı



erhan344

4 ay önce - Pzr 12 May 2019, 14:48


(+)


İdrs
4 ay önce - Prş 16 May 2019, 10:58

İptaller havalimanı



erhan344

4 ay önce - Cum 17 May 2019, 14:24


(+)


Ahmet YükselS
4 ay önce - Cum 17 May 2019, 22:02
K.Maraş'ın gelecekteki havalimanı.


K.Maraş'ın gelecekteki havalimanı.

Arkadaşlar, sırf kayda geçsin diye paylaşıyorum. Biliyorum, mevcut havalimanı eksiklikleri giderilmeye çalışırken şu aşamada asla gündeme gelmez, ancak 3-4 sene sonra benzer sorunlar devam ediyor olursa mutlaka daha uygun yerde yeni bir havalimanı konusu gündeme gelecektir.

İşte o zaman, aşağıda detaylarını verdiğim bu yer, K.Maraşın yeni havalimanı yeri olarak gündeme getirilmelidir. Bence son derece ideal bir lokasyon. Keşke mümkün olsaydı da, mevcudu iyileştirme yerine daha ilk baştan burası düşünülseydi. Neyse artık, olmuşla ölmüşe çözüm yok. Bundan sonrasına bakalım.

Alıntı:
K.Maraş Yeni Havalimanı Projesi

Yeri;
K.Maraş-G.Antep karayolunun 20.km’sinde, Kapıçamı geçtikten sonra 7-8 km ilerde, G.Antep karayolundan yaklaşık kuş uçuşu 3-4 km içerde, yolun batı tarafında, Tomsuklu diye bilinen araziye yakın, Yeniyurt, Çınarlı, Seyrantepe, Denizli, Maksutuşağı, Halkaçayırı, Abbaslar, Alibeyuşağı köyleri arasında kalan kısmen ağaçlık kısmen ağaçsız plato.. (Not: Bir ara gündeme gelen Karabıyıklı köyündeki plato ile karıştırmayalım, orayla alakası yok)
Zemin özellikleri:
Kısmen ağaçsız kısmen çalılık engebeli arazi, ancak engebeler çok büyük derinlikte değil, tıraşlanması halinde kuzey güney yönünde 3500 metreye yakın bir pist alanı ortaya çıkabiliyor. Yükseltiler 740 metreden 680 metreye kadar değişiyor. Dolgu gereken alan çok az, sadece tıraşlama ile uygun zemin kotu elde edilebilir.
Pist Rakımı; Tıraşlama sonrasında Pistin kuzeyi 680 metre, güneyi 700 metre rakımında oluyor.
Pist yönü, kuzey güney (hafif kuzey batı güney doğu, 32-14 pisti gibi düşünelim)
700 metre pist rakımı demek, K.Maraş mevcut havalimanına (525-480 metre arası) göre yaklaşık 200 metre daha yüksekte olmak demektir.
Bu 200 metrelik fark, etraftaki mania teşkil edecek tepelerin (kapıçamın batı ve doğusundaki 800 metre rakımlı tepelerin) mania olmaktan çıkıp tehlikesiz hale gelmesini sağlıyor. Ahırdağı bile mania olmaktan çıkıyor, çünkü çok uzakta kalıyor..

Avantajları,
1. K.Maraş hakim rüzgar yönüne (kuzeybatı) tam uygunluk,
2. Etrafında yakın mania olmaması,
3. ILS cihazı takılabilme avantajı,
4. Her türlü hava şartında iniş kalkış avantajı, yoğun bulutlu ve sisli hava dahil, hava şartı dolayısıyla uçuşların iptal olma ihtimali son derece düşük, G.Antep havalimanı sis ve kar yüzünden kapansa bile burası kapanmaz, ILS ile iniş yapılabilir.
5. Hem kuzeyden hem güneyden rahat iniş imkanı, Adana-Osmaniye (gavurdağı) üstünden bile yaklaşma yapılabilme imkanı,
6. Uçaklara direkt yaklaşma yaparak iniş yapma avantajı, yüksekten gelip dolana dolana inmenin ortadan kalkacak olması, buna bağlı süre ve yakıt avantajı, inişlerde yaşanan 20 dakikaya varan gecikmelerin ortadan kalkması,
7. Narlı’ya da yakınlığı (8-10 km) nedeniyle, Adıyaman ve Osmaniye, hatta G.Antep (G.Antep OSB’ye yakınlığı) gibi illerden yolcu çekebilme imkanı,
8. Narlı’daki çimento farikalarına ve ilerde yapılacak olan Tomsuklu OSB ile Narlı rafinerisine yakınlık,
9. Askeri amaçla da kullanılabilir. Suriyeye yakın en önemli hava üssümüz olabilir.

Ulaşım:
K.Maraş 20 dakika (karayoluyla), G.Antep merkez 45 dakika, G.Antep OSB 30 dakika, Osmaniye 60 dakika, Adıyaman 110 dakika, Gölbaşı 60 dakika..

Tahmini Maliyet: 100-150 Milyon tıraşlama, 50 milyon pist, 90 milyon terminal, 50 milyon diğer bina ekipman, 10 milyon karayolu (4 km) Toplamda 300-350 Milyon TL civarı. Arazi tamamen kamu arazisi olduğundan istimlak maliyeti yoktur.





Uydu fotoğrafları;




(+)

















(+)




(+)




erhan344

4 ay önce - Cmt 18 May 2019, 15:33


(+)




Ökkeş46

4 ay önce - Cmt 18 May 2019, 21:59

Bilgilendirme için teşekkürler Ahmet kardeşim,
sanırım Türkoğlu belediye başkanı sayın Osman Okumuşunda tarif ettiği yer burası olması gerek.

Bu bölgenin gavur gölüne yakınlığı ile bir yazı okumuştum, göçmen kuşlarla alakalı ama sözkonusu burasımı emin değilim.
Beklemek ve sürekli yetkililere bu bölgeyi hatırlatmak gerekir.


Ahmet YükselS
4 ay önce - Cmt 18 May 2019, 22:35

Selam. Ökkeş ede,
Yok, Türkoğlundaki yer ayrı. Burası Tomsuklu diye bilinen ve Kapıçam ile Narlı arasında kalan bir yer, Antep yolu üstünde.. Düz bir yer değil, kısmen engebeli, İstanbul yeni havalimanına benzer (ondan çok da az tabi) tıraşlama yapılması gerekiyor. Tomsukluda OSB için ayrılan arazinin hemen yanında bulunuyor..
Türkoğlu belediye başkanı Osman beyin bahsettiği yer ise, Türkoğluna çok yakın, hemen lojistik merkez yapılan yerin bitişiği, bir tarafı ise Gavur gölü olduğu için, kuş cenneti dolayısıyla uygun görülmedi.

Bu bahsettiğim yerin ilerde Maraş için önemli olacağını düşünüyorum. Bakalım, mevcut havalimanında iyileştirmeler daha devam edecek, belki pist de uzatılacak, ama şayet bu iptaller konusuna çözüm bulunamazsa 3-4 sene içinde mutlak yeni havalimanı konusu gündeme gelecektir. İşte o zaman bu önerdiğim yeri değerlendirmekte fayda var. Şimdiden gündeme girsin ki, ilerde zaman kaybı olmasın.

İyi akşamlar, Almanyaya, Hamburga selamlar. Bizim akrabalar var Hamburgta. Wilhemsburg'ta oturuyorlar. Bir ara gelip baya bir gezmiştim. Maraş kadar olmasa da güzel bir şehir!!



sayfa 717
ANA SAYFA -> ULAŞIM