Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Tolga Dt

4 yıl önce - Prş 04 Şub 2010, 23:50
Elazığ - Güney Çevre Yolu


Güney Çevre Yolu Trafiğe Açılıyor



Elazığ'ın trafik sorununa çözüm getirmesi beklenen Güney Çevre Yolu'nda bu yıl yapılacak çalışmaların ardından yolun tek yönlü de olsa trafiğe açılması planlanıyor.

OTOBAN AYARINDA BİR ÇEVRE YOLU

Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altınyuva ve yolu yapan müteahhit firma yetkililerinden bilgi alan Vali Muammer Muşmal, 3 yıl önce yapımına başlanan 14,6 km lik Güney Çevre Yolu'nun Türkiye'de ilk defa şuyulandırma yöntemi ile yapılan bir yol olduğunu belirtti.

Vali Muşmal, "Bu yol 2009 yılının sonuna kadar asfalta hazır hale gelecek. Yasal olarak hiçbir engel kalmadı. Yolun bu hale gelmesinde başta Karayolları Bölge Müdürlüğümüz; bunun yanında Tarım İl Müdürlüğü, Belediyemiz, Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğümüz gerçekten çok büyük emek verdiler. Bu yolun daha önce şuyulandırma ve mera gibi problemleri vardı. Birkaç toplantı yaparak, elbirliğiyle, arkadaşlarında bu konuya olumlu yaklaşmaları neticesinde sonuç bu hale geldi. Tabi bu yol önemli bir yol. Otoban ayarında, gayet geniş, Elazığ'a 40-50 yıl, belki daha fazla hizmet edecek bir yol" dedi.

Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altınyuva Güney Çevre Yolu'nda ekiplerin 24 saat esasına göre çalışmalarını sürdürdüğünü, bu yıl yolu Bingöl Kavşağına toprak işleri seviyesine bağlayacaklarını, 2009 yılı sonunda veya 2010 yılı başında asfaltında bitirilerek ulaşıma açmayı planladıklarını belirtti.

Vali Muşmal daha sonra Elazığ-Malatya Karayolu Abdullahpaşa-Hilalkent arasındaki yol onarım çalışmalarında da incelemelerde bulundu.



(+)


Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altunyuva, bu yıl yolun Aksaray-Gümüşkavak arasındaki bölümünde çalışmaların başladığını, bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte üç şeritli olarak bu yolun trafiğe tek yönlü açılmasını sağlayacaklarını söyledi. Güney Çevre Yolu'nun toplam uzunluğunun 14.6 kilometre olduğunu belirten Karayolları 8. Bölge Müdürü Altunyuva, "Bu yol, orta refüjünde TEDAŞ ile yapacağımız çalışma sonucunda tamamen aydınlatılacak. Böylece yolun hizmete açılmasında hiçbir eksik kalmayacak.
Tabi ki biz bu yolun tamamını bitirerek hizmete açmayı istiyorduk. Ancak bir bölümünün bile hizmete açılması ilin trafik yükünü azaltacaktır. Bu yolu 18 uygulaması ile yapmamız nedeniyle devletimize yaklaşık 100 milyon TL kazanç sağladığımızın da bilinmesini istiyorum" dedi.

Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altınyuva, Malatya kara yolu Baskil Kavşağı civarından Bingöl-Diyarbakır kavşağı olan Kekliktepe bölgesine kadar 14.6 kilometrelik yeni çevre yolu çalışmalarını inceledi ve basın mensuplarına bilgi verdi. Altınyuva, yapımı devam eden yeni çevre yolunun kentin geleceği için büyük önem taşıdığını kaydetti.



(+)



Altunyuva, bu yolun Karadeniz Sahil Yolu`ndan sonra Türkiye`nin en büyük devlet yolu olduğunu belirtti. Yolda geçen yıl toprak işleri çalışmalarının 10. kilometreye kadar tamamlandığını, kalan kısmın bitirilmesi için yoğun şekilde çalıştıklarını bildiren Altınyuva, çalışmaların 24 saat iki vardiya halinde yapıldığını söyledi.

Şu an 12. kilometrede 20-30 metreye ulaşan yarma çalışmaları yaptıklarını ifade eden Altınyuva, şöyle devam etti: `Bu yarmalar, baraj dolgusu veya baraj yarması gibi özellikler taşıyor. Çevre yolundan 1 milyon 300 bin metreküp toprak çıkardık . 300 bin metreküp bir kazı çalışmamız daha var. Kazı alanı sert kayalardan oluşuyor. Çoğu yerlerde patlatma yapıyoruz. Ayrıca yolun son kısımlarında dolgu yapılması gerekiyor. 13.5 kilometreye kadar dolgu çalışmalarını tamamladık. Bir yandan kazarken, diğer yandan kazılan malzemeyi ileriki bölümde dolguda kullanıyoruz`

En geç 2009`un sonuna kadar yolu trafiğe açmak istediklerini ifade eden Altınyuva, `Bu yol Elazığ`ın gururu, kentin geleceği için çok büyük önem taşıyor. Yeni güney çevre yolu, kente ilerde büyükşehir de dahil olmak üzere birçok hizmetler verecek. Yolun standartlarını çok yüksek tuttuk. 3 gidiş, 3 geliş istikameti var. Çalışmalarımızda bizlere destek veren başta sayın valimiz ve ilimiz milletvekillerine ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum` diye konuştu.

Çevre yolunun geçtiği Aksaray Mahallesi`nde alt geçit yaptıklarını da belirten Altınyuva, `Vatandaşlar, çevre yolunu kullanmadan alt geçitle rahat şekilde ulaşımlarını sağlayacak` dedi.

Yerel Basın


En son Tolga Dt tarafından Cum 05 Şub 2010, 00:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mehmet39
4 yıl önce - Cmt 20 Şub 2010, 11:40

Bu yol öncelikle Elazığ'ın gelecek 50 senesinde nasıl bir imar çalışması yapılacağı, şehrin nasıl gelişeceği yönünden çok önemli. Türkiye standartlarının çok üstünde bir yol olacağı kesin. Beton asfaltın dökülmesiyle de doğunun ilk otoyolu olarak kabul edilir heralde...

Tolga Dt

4 yıl önce - Cmt 20 Şub 2010, 14:25

Yol kalite bakımından üst düzeyde inşallah ülkemizin her köşesinde böyle yollar yapılır.Elazığ ın gelecek yıllarda nasıl gelişeceğinin çizgileri belli ediyor..

Barış23

4 yıl önce - Pts 22 Şub 2010, 01:09

Şundan hiç tereddütüm yokki Elazığ Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Doğu Anadolunun Lider şehri olacaktır...Olması için gerekli potansiyel ve altyapısı var,yeterki STK ları ve halkı buna inansın.

cengiz sarıçiçek

4 yıl önce - Prş 25 Şub 2010, 16:50
güney çevre yolu


güney çevre yolu son durum ne arkadaşlar nasıl ilerliyor son gelinen aşama nasıl fotoğraflarla renklendirilirse daha iyi olur bence


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> Diğer Şehirler