Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Selcuk
16 yıl önce - Sal 25 Şub 2003, 14:06
[İST-G1.13] - İstanbul Ulaşım Projeleri



İstanbul'un tüm Ulasim Projeleri (Metro, Tramvay)!

TAKSİM-YENİKAPI ( METRO)

GÜZERGAH:Taksim-Şişhane-Unkapanı-Şehzadebaşı-Yenikapı  
UZUNLUĞU:5.206 m  
İSTASYON:4 adet (Şişhane-Unkapanı-Şehzadebaşı-Yenikapı)
KAPASİTESİ:70,000 kişi /saat/ yön
ARAÇ SAYISI:72 adet


OTOGAR-BAĞCILAR-MAHMUTBEY-İKİTELLİ (HAFİF METRO+METRO)

GÜZERGAH:Otogar -Bağcılar-Mahmutbey (H.Metro)  -  İkitelli,İBB Başak konutları  (Metro)
UZUNLUĞU:Otogar -Bağcılar-Mahmutbey  7.780 m   -  İkitelli,İBB Başak konutları 7.800 m
İSTASYON:12 adet  
KAPASİTESİ:İkitelli- Bağcılar 70,000 Yolcu/saat/yön,Bağcılar- Otogar 40,000 Yolcu/saat/yön
ARAÇ SAYISI:50


VEZNECİLER-SULTANÇİFTLİĞİ  (TRAMVAY)

GÜZERGAH:Vezneciler-Fatih-EdirneKapı-Sultançiftliği  
UZUNLUĞU:15.800 m  
İSTASYON:22 adet  
KAPASİTESİ:Yüksek
ARAÇ SAYISI:54 adet


ZEYTİNBURNU-GÜNGÖREN-BAĞCILAR  (TRAMVAY)

GÜZERGAH:ZEYTİNBURNU-GÜNGÖREN-BAĞCILAR
UZUNLUĞU:8 km
İSTASYON:12 adet  
KAPASİTESİ:7.200 Yolcu/saat/yön
ARAÇ SAYISI:30


EMİNÖNÜ-KABATAŞ-BEŞİKTAŞ  (TRAMVAY)

GÜZERGAH:Eminönü-Karaköy-Kabataş-Beşiktaş  
UZUNLUĞU:4.953 m  
İSTASYON:6  adet  (Karaköy, Tophane, Salıpazarı, Fındıklı, Kabataş,Beşiktaş)
KAPASİTESİ:50.000 kişi/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:12 adet


TAKSİM-KABATAŞ (FÜNİKÜLER)

GÜZERGAH:Kabataş vapur iskelesi ile Mevcut Taksim Metro istasyonu arasındaki kısımdır
UZUNLUĞU:610 m (Tek tünel)
İSTASYON:2 adet  
KAPASİTESİ:7.500 Yolcu/saat/yön
ARAÇ SAYISI:2


HAREM-KARTAL (HAFİF METRO)

GÜZERGAH:Harem- E-5 - Kartal  
UZUNLUĞU:22 km  
İSTASYON:15 adet
KAPASİTESİ:32.000 kişi/saat/yön
ARAÇ SAYISI:132 adet


ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE (HAFİF METRO)

GÜZERGAH:Üsküdar-Libadiye Cad.-Ümraniye Nato yolu
UZUNLUĞU:16.440 m
İSTASYON:13 adet  
KAPASİTESİ:25.000 Yolcu/gün/yön
ARAÇ SAYISI:120


HALİÇ ÇEVRESİ (TRAMVAY)

GÜZERGAH:
1.alternatif :Eminönü-Eyüp-Sütlüce-Perşembe Pazarı-Karaköy
2.alternatif :Eminönü-Eyüp-Yeşilpınar-Eyüp-Eminönü
UZUNLUĞU:
1.alternatif :20 km
2.alternatif :10 km
İSTASYON:
1.alternatif :22
2.alternatif :11
KAPASİTESİ:
1.alternatif :120.000 kişi/gün/çift yön
2.alternatif : 85.000 kişi/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:
1.alternatif :56
2.alternatif :32


KADIKÖY-BOSTANCI (TRAMVAY)

GÜZERGAH:
Kadıköy-Minibüs yolu-Bostancı
UZUNLUĞU:
8.6 km
İSTASYON:
20 adet  
KAPASİTESİ:
136.000 Yolcu/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:50


E-5 GÖZTEPE KÖPRÜSÜ-ÜMRANİYE (TRAMVAY)

GÜZERGAH:E-5 Göztepe köprüsü-Kurbağalıdere vadisi-Ümraniye
UZUNLUĞU:5.500 m
İSTASYON:10
KAPASİTESİ:85.000 kişi/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:20


E-5 KOZYATAĞI-DUDULLU (TRAMVAY)

GÜZERGAH:Carrefour kuzeyi-Kayışdağı dudullu caddesi
UZUNLUĞU:10 km
İSTASYON:13
KAPASİTESİ:100.000 kişi/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:36


BAĞCILAR-YENİKAPI (METRO)

GÜZERGAH:Bağcılar-Merter-Topkapı-Yenikapı
UZUNLUĞU:8.500 m


İKİTELLİ-KÜÇÜKÇEKMECE (TRAMVAY)

GÜZERGAH:Cennet Mah.-İnönü Cad.-İkitelli Org.San.Böl.-İBB Başak konutları
UZUNLUĞU:10.650 m
İSTASYON:15
KAPASİTESİ:45.000 Yolcu/gün/çift yön
ARAÇ SAYISI:16adet (10 dak. sefer aralığında) – 54 adet(2.5 dak. sefer aralığında)


BOĞAZ DEMİRYOLU TÜP GEÇİŞİ

GÜZERGAH:Avrupa yakasında Kocamustafapaşa mevkiinden başlayıp, Yenikapı üzerinden Sirkeci’ye ulaşır. İstanbul Boğazını Sirkeci-Üsküdar arasında birleştirerek Asya yakasında Üsküdar hattı ile Söğütlüçeşme’ye varır.
UZUNLUĞU:12.466 m (Denizde Batırma Tüp tünel : 1770m )
İSTASYON:5 (K.M.Paşa-Yenikapı-Sirkeci-Üsküdar-Söğütlüçeşme)          
KAPASİTESI:57.000 Yolcu/gün/çift yön


Levent
16 yıl önce - Sal 25 Şub 2003, 14:29

Selcuk bu projeleri nerde buldun. Cok iyi oldu hepsini bir araya koydugun, tesekkurler.

Selcuk
16 yıl önce - Sal 25 Şub 2003, 14:36

Levent demiş ki:
Selcuk bu projeleri nerde buldun. Cok iyi oldu hepsini bir araya koydugun, tesekkurler.


http://www.ibb.gov.tr/ ve http://www.istanbul-ulasim.com.tr/ (Yeni Sayfa!)


Bunlari http://www.ibb.gov.tr/´den aldim!


ASYA YAKASI:

-Banliyö; Haydarpaşa – Gebze; Mevcut

-Hafif Metro; Kartal – Pendik – Kurtköy; Projesi Devam Eden

-Hafif Metro; Ümraniye – Otogar – Göztepe (Kozyatağı); Projesi Devam Eden

-Hafif Metro; Dudullu – Kurtköy; Projesi Devam Eden

-Hafif Metro; Harem – Kartal; Hafif Metro Hattı Projesi biten

-Hafif Metro; Üsküdar – Ümraniye; Hafif Metro Hattı Projesi biten

-Havaray; TRT-Lojmanları-Ümraniye TEM Kavşağı-Tepeüstü Planlanan

-Havaray; Maltepe Sahili – E-5 Kavşağı; Planlanan

-Havaray; Kartal İDO Terminali – E-5 Kavşağı ;Planlanan

-Havaray; Kadıköy – Söğütlüçeşme – Koşuyolu; Planlanan

-Havaray; Çubuklu – Kavacık – Anadolu Hisarı; Planlanan

-Havaray; Üsküdar – Zeynep Kamil – Altunizade; Projesi Devam Eden

-Tramvay; Hattı Dudullu – İçerenköy – Maltepe; Planlanan

-Tramvay; Hattı Kadıköy – Bostancı – Maltepe; Projesi Devam Eden

-Tüp Tünel; Tüp Tünel Hattı; Planlanan



AVRUPA YAKASI:

-Banliyö; Sirkeci-Halkal;ı Mevcut

-Tramvay; Taksim-Tünel; Mevcut

-Finüküler; Tünel-Karaköy; Mevcut

-Cadde Tramvayı; Eminönü-Aksaray-Zeytinburnu; Mevcut

-Metro; Taksim-4.Levend; Mevcut

-Hafif Metro; Aksaray-Otogar-Esenler; Mevcut

-Hafif Metro; Aksaray-Otogar-Yenibosna; Mevcut

-Finüküler; Taksim-Kabataş; Finüküler Hattı; Projesi Biten

-Hafif Metro; Otogar-Mahmutbey; Yapımı Devam eden

-Hafif Metro; Yenibosna-Havaalanı; Yapımı Devam eden

-Hafif Metro; Y.bosna-Sefaköy-Avcılar-Beylikdüzü Projesi; Devam eden

-Havaray; Ayazağa-İstinye; Planlanan

-Havaray; Bakırköy h.Metro İst.-İncirli Cad.-IDO Terminali; Planlanan

-Havaray; Zincirlikuyu-Boğaziçi Üniversitesi; Planlanan

-Havaray; Beşiktaş-Zincirlikuyu Projesi; Devam eden

-Havaray; Okmeydanı-Mecidiyeköy Projesi; Devam eden

-Havaray; Şişhane-Kasımpaşa-Hasköy-Okmeydanı Projesi; Devam eden

-Metro; Aksaray-Yenikapı Yapımı; Devam eden

-Metro; Taksim-Yenikapı Yapımı; Devam eden

-Metro; Otogar-Şişli Projesi; Devam eden

-Metro; Yenikapı-Bağcılar Projesi; Devam eden

-Metro; 4.Levend-Ayazağa; Projesi Biten

-Metro; İkitelli-Olimpiyat Köyü; Projesi Biten

-Metro; Mahmutbey-ikitelli-Başak Konutları Projesi; Biten

-Tramvay Hattı; Bakırköy-Bahçelievler-Bağcılar; Planlanan

-Tramvay Hattı; Taşhan-Aksu Yolu Tramvayı; Planlanan

-Tramvay Hattı; Eminönü-Beşiktaş Cadde Tramvayı; Projesi Devam eden

-Tramvay Hattı; Haliç Çevresi Tramvayı; Projesi Devam eden

-Tramvay Hattı; İkitelli-Sefaköy Tramvay Hattı; Projesi Devam eden

-Tramvay Hattı; Vezneciler-Sultançiftliği Cadde Tramvayı; Projesi Biten

-Tramvay Hattı; Bağcılar-Cumhuriyet; Projesi Biten

-Tramvay Hattı; Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar; Projesi Biten

-Tüp Tünel; Tüp Tünel Hattı; Planlanan



Selcuk
16 yıl önce - Cum 07 Mar 2003, 17:13

“Marmaray”da iş ihaleye kaldı

Yeni yüzyılın en büyük ulaşım projeleri arasında yeralan İstanbul Tüp Geçişi’de içine alan “Marmaray” sistemi projesinde geri sayım başladı. Tamamlandığında saatte 70 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak “Marmaray’ın en önemli etabını oluşturan İstanbul Boğazı’ndaki deniz sondaj çalışmalarının ilgili konsorsiyum tarafından Şubat ayı içinde tamamlandığı öğrenildi. Projenin kontrolörlük hizmetlerini yürüten Avrasya grubu tarafından bu yönde hazırlanan rapor da Ulaştırma Bakanlığına kısa bir süre önce sunuldu.

Avrasya konsorsiyumu tarafından İstanbul Boğazında atık madde tespiti ve suların kimyasal deneylerini kapsayan labaratuvar test sonuçlarının bu ay tamamlanması planlanıyor. Bu çalışmaların ardından hazırlanacak raporlar DLH Genel Müdürlüğüne gönderilerek sistemin yapımı ile ilgili inşaat ihalesi süreci başlatılacak.


Bakalim Insaati bu sene basliyacakmi!


Selcuk
16 yıl önce - Cum 07 Mar 2003, 17:17

Ya trafikte boğulacağız ya da raylı araca bineceğiz

Büyükşehir Belediyesi’nin yaptırdığı “İstanbul’un 2010 yılı trafik senaryosu”na göre sokaklardaki özel otomobil sayısı 2,5 milyona ulaşacak. İçinden çıkılmaz bir hale dönüşecek olan trafik sorununun çözülmesi için acil olarak 220 kilometrelik raylı sistemin kurulması gerekiyor.

İstanbul trafiğiyle ilgili yapılan bir bilimsel araştırmada, şehirdeki özel otomobil sayısının 2010 yılında 2,5 milyona ulaşacağı, gerekli önlemlerin alınmaması durumunda trafiğin korkunç boyutlara ulaşacağı belirlendi. Trafik sorununun çözülmesi için acil olarak 220 kilometrelik raylı sisteme ihtiyaç duyuluyor. İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gerçek’in, İstanbul Büyükşehir Belediyesi için yaptığı araştırma, “İstanbul’un 2010 yılı trafik senaryosu”nu ortaya çıkardı. Buna göre, son on yıldaki artış eğilimi dikkate alınarak yapılan hesaplamada, bin kişi başına düşecek özel otomobil sayısının 162 olacağı bildirildi.

İstanbul sokaklarındaki bir milyonu aşkın özel otomobil sayısının ise 2,5 milyona ulaşacağı vurgulanırken, bugün bile şehrin en büyük sorunlarının başında gelen trafiğin, gerekli ulaşım sisteminin kurulmaması ve yolların iyileştirilmemesi durumunda, içinden çıkılmaz hale geleceği ve İstanbulluların günlerinin büyük bölümünü yollarda geçireceği belirtildi.

Raporlara göre 2010 yılında da İstanbul trafiğinin rahatlaması koca bir hayal. Uzmanlar, trafiğin geçen süre içinde daha da içinden çıkılmaz hale geleceğini tahmin ediyor. 1996 yılında 39 dakika olan ortalama yolculuk süresi, 2010 yılında 52 dakikaya çıkacak, saatte 28 kilometre olan ortalama araç hızı ise 21 kilometreye düşecek.

Çözüm: Raylı sistem
İstanbul Kent İçi Ulaşım Şûrası’nda uzmanların hazırladıkları raporlar ise İstanbul trafiğinin içinden çıkılmaz sorunlarını ve yanlış ulaşım politikalarını gözler önüne seriyor. Raporlara göre, İstanbul’un araç ve yolculuk sayısındaki bu patlamanın altından kalkabilmesi için ulaşım sisteminin temelinin “raylı sisteme” oturtulması gerekiyor. Ulaşım sisteminin araçların yerine insanların hızlı, güvenli ve ekonomik biçimde ulaştırılması üzerine kurulması gerektiğine işaret edilen çalışmada, “Toplu taşıma sistemlerinin geliştirilmesi ve özendirilmesi gerekiyor.” ifadelerine yer verildi.

Raporu hazırlayan uzmanlara göre, İstanbul’da 220 kilometrelik raylı sisteme acil olarak ihtiyaç var. Sistemin kurulması halinde otobüs ve minibüs yatırımlarından elde edilecek tasarruf 534 milyon dolar. Sistemin yolculuklarda sağlayacağı günlük zaman kazancı 1,1 milyon saat, günlük ekonomik kazanç ise 1,8 milyon dolar.


Wow 2,5 Milyon arac!



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Prş 13 Tem 2006, 14:22
2003'ten 2006'ya


Bu başlığın ilk açıldığı günden bu yana ne kadar yol katedebilmişiz.

3 senede yapılabilinenler :

1* Yenibosna-Havaalanı LRT  ( 1.5 Km )

2* Eminönü-Kabataş Tramvayı (  2.5 Km )

3* Moda Tramvayı ( ? )

4* Kabataş-Taksim Füniküleri ( 0.7 Km )

Topu topu 3 senede 5 Km lik ray.Takke düşer kel görünür böyle işte.

Bir elin parmaklarını bile bulmuyor  YAZIK ÇOK YAZIK


adnan yasar
11 yıl önce - Çrş 10 Ekm 2007, 23:08

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNDEN YENİ PROJELER
Alıntı:
Trafik, havaray sistemiyle çözülecek


İstanbul, 12 milyonu aşan nüfusu ile büyük ulaşım sorunu yaşarken; yetkililer, trafik sorununa yeni çözüm arayışlarını da sürüyor. Bu çerçevede İstanbullular 2008 yılında yapımına başlanacak 'Havaray Sistemi' ile tanışacak.




Büyükşehir Belediyesi, İstanbul'da ilk havaray projesine Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Salonu arasında başlayacak. Toplam 300 milyon YTL' ye mal olması planlanan projenin 2010 yılında tamamlanması öngörülüyor.

2008 yılı yatırım programına alınan Şişhane ile Şişli arasındaki havaray hattı, Kasımpaşa üzerinden Kulaksız'a, oradan da Cemal Kamacı Spor Kompleksi'ne ulaşacak. İstanbul'un trafik sorununun çözümü için üretilen sistemlerden havaray projeleri, 2000'li yılların başında gündeme gelmişti. O yıllarda havaray sistemi, Beşiktaş-Etiler-Boğaziçi Üniversitesi güzergâhı için önerilmişti. Daha sonra aynı sistem Bakırköy sahili ile İncirli arasında yapılması gündeme gelmişti. Beşiktaş-Zincirlikuyu, Üsküdar-Altunizade, Kadıköy-Koşuyolu, Okmeydanı-Mecidiyeköy, Çubuklu-Anadolu Hisarı, Zincirlikuyu-Boğaziçi, Kartal sahili-Otoban, Ayazağa-İstinye, TRT Lojmanları-Ümraniye Tepeüstü için de önerilen havaray sistemi, ilk olarak Şişhane-Cemal Kamacı Spor Salonu arasında uygulanacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı 2008 yatırım uygulama programında 827 yatırım için toplam 5 milyar 181 milyon YTL harcama yapılacak. Programda, 2008 yılında yatırımların yüzde 52,6'sı ulaşıma ayrıldı. Ulaşım sektörü kapsamında yapılacak iskele, liman, kavşak, yol, metro, tramvay, tünel ve köprü inşaatları için yaklaşık 2 milyar 725 bin YTL ayrıldı. Toplam 206 proje arasında ilk sırayı altyapı hizmetleri, ikinci sırayı ise raylı sistemler aldı. Çevre yönetim sektöründe ise toplam 22 adet proje için 612 milyon YTL, tarihi çevre, kültür ve turizm sektöründe ise 119 yatırım için yaklaşık 357 milyon YTL kaynak ayrıldı.

2008-2010 Yatırım Planı'nda Büyükşehir Belediyesi'nin 23 proje için toplam 8 milyar 388 milyon 476 bin YTL dış kredi kullanması öngörüldü. Dış kredi kullanılacak yatırımların çoğunu raylı sistemler oluştururken, kentsel dönüşüm konutları inşaatı için de 150 milyon YTL dış kredi kullanılacak. Yatırım planında, İstanbul genelinde açık gösteri alanları, fuar alanları, kongre merkezi, kültür merkezi, kütüphane, müze, eğlence parkı, yat limanı etüt projelerinin hazırlanması da yer aldı. İstanbul genelindeki toplu ulaşım sistemini 2008'de yeniden ele alacak olan belediye, toplu ulaşım bilgi sisteminin kurulması, toplu ulaşımın izlenmesi ve denetimi için yaklaşık 13 milyon YTL harcayacak. Belediye, ayrıca 2 milyon YTL yatırımla yol güvenlik bariyerlerine darbe emici yerleştirecek.

Büyükşehir Belediyesi, okul bahçelerinin altını otopark haline dönüştürme projesini de ilk kez yatırım programına aldı. 2008'de okul bahçeleri zemin altına otopark yapımı için 20 milyon YTL, 2009'da ise 10 milyon YTL harcanacak. Belediye, toplam 410 milyon YTL yatırımla Dolmabahçe-Fulya, Fulya-Levazım, Levazım-Akatlar, Levazım-Zincirlidere arasında tünel yol inşaatına başlayacak.

Belediyenin, 2008'de başlayacağı yeni projeleri arasında Florya Botanik Parkı, Kardeş Şehirler Parkı, Beykoz Akvaryum ve Botanik Bahçesi yapımı yer aldı.

Büyükşehir Belediyesi 22 milyon YTL'lik dış krediyle, İstanbul genelinde Doğal Afetler Eğitim parkları inşa edecek. Parkların inşaatı 2010 yılına kadar sürecek. Yatırım planına göre, Harbiye Kongre Merkezi 220 milyon YTL' ye inşa edilecek. İnşaatın 2009'da tamamlanması hedefleniyor. İstanbul'un çeşitli bölgelerindeki tarihi eserlerin dış cephelerinin aydınlatılması için 20 milyon YTL kaynak ayrıldı.



www.zaman.com.tr/ 10/10/2007 HABERİ saygılarımla



inanç09
9 yıl önce - Pts 15 Mar 2010, 01:29

İstanbulun Nüfusu artık ulaşımda çözülemez noktalara gelmeye başladı bence ne kadar proje üretilirse üretilsin temel proje göçü durdurmak ve Anadoluda yeni istanbullar oluşturmak olmalıdır yada İstanbul özerk bir bölge olmalıdır yoksa şehrin altyapı ve ulaşımda sorunları giderebilmek gibi bir imkanı kalmayacaktır

Ertan Akyüz
7 yıl önce - Prş 05 Oca 2012, 16:56

Alıntı:
-Hafif Metro; Y.bosna-Sefaköy-Avcılar-Beylikdüzü Projesi; Devam eden

Bu proje daha önceden yoktu diyenler utansın ! Allahtan 2003 ten kalma bu başlık var !
Şu an Bu projenin ismi 2007 den itibaret Bakırköy - Beylikdüzü LRT olarak geçiyor .
Ve 2012 senesine girdik aradan 9 Sene geçmiş hala ortada bişey yok 1 çivi bile çakılmadı!

(Başlığı okurken bir anlık gülme krizi geçirdim 2008 yılında İstanbul havaray ile tanışaak yazıyor )


Cenk ataman
7 yıl önce - Cum 06 Oca 2012, 00:08

bu listenin hepsi 2099 belki biter bu hızla....



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM