Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir ESHOT Şikayetleri
« önceki   1234 ... 9899100   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 3
Özkan Özçınar
10 yıl önce - Pts 05 Nis 2010, 09:24

Alıntı:
bırakın eurocityleri doruk vermeleri lazım aynı şekilde 21 e de bu hatlara isuzular ve ivecolar yetmez (bunlarında yeteceğini zannetmem ama neyse )ama kenar mahalle hattı diye hak vermiyoda değilim aslında


Tamam kenar mahalle, dar, yokuşlu mahallelerden bahsediyoruz ama ben sadece 35 Ballıkuyu-Konak hattında Iveco'lar çalışırken 34 Esentepe-Gümrük hattında Isuzuların çalıştırılmasına karşıyım. Dediğim gibi 34 hattına sabahları parçalı balta burun Belde verilmektedir. Bu sebeple yolcu yoğunluğu bu şekilde aşılıyor. Ama 35 hattında Iveco çalıştırmalarına karşıyım, sebebini de üstteki mesajımda belirttim.


Özkan Özçınar
9 yıl önce - Çrş 27 Ekm 2010, 23:05

Bugün Şifa Hastanesi'nin önünde 71 İşçievleri-Gümrük ve 34 Esentepe-Gümrük araçlarından birini bekliyorum. Her ikisine de binsem işim görülecek.

Derken yaklaşık 25 dakika falan bekledikten sonra 34 Esentepe-Gümrük'te çalışan 35DPP58 plakalı BMC Balta önündeki 4 aracı (1 Conecto, 1 Körüklü Sanos, 1 Iveco, 1 Solo Sanos) bekler sıra yolcu almaya başladı. Yolcuları aldıktan sonra sol kırıp yoluna devam ederek beni ve en az 4-5 yolcuyu o durakta MAĞDUR ETMİŞTİR.

Ayrıca bu araç gittikten en az 15 dakika sonra (toplam beklediğim süre de 40-45 dakika oldu dikkatinizi çekmek isterim) 71 İşçievleri-Gümrük aracı geldi ve bir de ne olsun araç tam dolu geliyor. Neyseki zar zor kendimi sıkıştırıp gideceğim yere gittim ama 34'ün şöförünün yaptığına ne diyeyim bilmiyorum.

Ayrıca ben bu araçları beklerken 42 ve 46 4. 5. araçlarını gönderdi. 87 Limontepe-Basmane ve 88 Yeniçamlık-Basmane araçları da 3. araçlarını (Basmane'ye) gönderirken söz konusu hatların (34 ve 71) araçları neden bu kadar geç geliyor anlamış değilim.



H.Bayraklı
9 yıl önce - Prş 28 Ekm 2010, 00:04

Alıntı:
BMC Balta önündeki 4 aracı (1 Conecto, 1 Körüklü Sanos, 1 Iveco, 1 Solo Sanos) bekler sıra yolcu almaya başladı. Yolcuları aldıktan sonra sol kırıp yoluna devam ederek beni ve en az 4-5 yolcuyu o durakta MAĞDUR ETMİŞTİR.

Aynı olay Bayraklı'da da sık sık yaşanmaktadır.

Full dolu vaziyette Sevgi Yolu durağında yolcu almaya çalışan 699'a insanlar binemezken; arkadan bomboş gelen 599 no'lu otobüs, duraktaki 699'u görünce eğer inecek yok ise durağı es geçmektedir. Fakat duraktaki insanlar 699'a binememekten şikayet ederken, aynı son durağa bomboş giden 599'u görünce adeta çıldırmaktadırlar.

ESHOT ve İZULAŞ; şoförlerine seminer v.b. bilgilendirme toplantıları düzenleyerek bu konuda şoförleri aydınlatmalıdırlar.


Özkan Özçınar
9 yıl önce - Prş 28 Ekm 2010, 01:16

Alıntı:
ESHOT ve İZULAŞ; şoförlerine seminer v.b. bilgilendirme toplantıları düzenleyerek bu konuda şoförleri aydınlatmalıdırlar.


Aydınlatılsa ne değişecek ? Ben bir şeyin veya birşeylerin değişeceğini sanmıyorum.
ESHOT değişmeli. Hem de öyle böyle değil, ufak tefek değil KÖKTEN DEĞİŞMELİ !!!
İlk olarak genel müdür görevinden alınarak, yerine daha tecrübeli, olgun düşünen bir isim gelmelidir. En azından ben böyle düşünüyorum.


burak_gultekin
9 yıl önce - Prş 28 Ekm 2010, 11:08

Bnede geçenlerde benzer şikayeti İnönü Caddesi için yapacaktım ama başlığı bulamamıştım Artık insanlar çıldırıyor. Özellikle otobüsler F.Altay'a gidip ordan bir türlü kalkmamakta. Sonra paşalarımız zahmet edip ordan bir çıkıyolar 2-3 tane aynı numaralı otobüs. Biri ölümüne dolmuş diğerleri gezintiye çıkmışcasına durakları es geçmekte. Yetti artık bu eshot'un vurdum duymazlığı. Başlarında bir başkandan önce düzgün bir insan olmalı. Başkan hanımefendi kraliçeler gibi tabi sabah evinden işine akşam işinden evine özel arabasıyla gidip geliyordur. Millet ne çekmiş ona ne!!! Bastığım kentkarttaki her kuruş haram olsun bu kuruma!!!



En son burak_gultekin tarafından Prş 28 Ekm 2010, 14:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


çağdaşizm
9 yıl önce - Sal 09 Ksm 2010, 16:01

Sayın Eshot Yöneticileri ve wowTURKEY'de bulunan Ulaşımdan anlayan değerli üyeler;
Bu mesajı bu başlık altına yazmamamdaki en büyük gerekçe daha dikkat çekilebilir olmasıdır bu başlığın ve herşeyden çok iyi anlayan! ESHOT yetkililerinin sanal ortamda bu yazdıklarıma iyice kulak vermesini sağlamamdır.Lütfen,bu yazıyı tüm üyeler ve ESHOT yöneticileri dikkatlice okusun,biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Şikayetimizin konusu:
501 ÇİÇEK MAHALLESİ HALKAPINAR METRO hattı.

21 Ekim 2010 tarihinde,Eshot Genel Müdürlüğü'ne elden verdiğim dilekçenin,bugün mektup yoluyla bu kadar kısa sürede elime ulaşmasına doğrusu şaşırdım.E-mail yoluyla bir dilekçeme 2 ay sonra cevap geliyordu hayret!Bu kadar kısa sürede cevap gelmesinin tek bir nedeni olabilir,hep aynı olmayan,yanlış anlaşılan!nedenleri gerekçe göstermeleridir.



Elden verdiğim için ve dilekçe cevabı mektup yoluyla elime ulaştığı için kendi gönderdiğim dilekçeyi paylaşamıyorum.Ancak;dilekçemde '501 nolu hattın SABAH seferlerinin çok yoğun geçtiğini bizzatsa Çiçek Mahallesi'nden kalkan 08.00 seferinde 501 nolu hattan başka hiç bir hattın geçmediği 5 durak olan ilk 2 durakta 501 nolu hatta çalaışan Isuzu ve Iveco marka midibüslerin deyim yerindeyse ağzına kadar çakıldığını ve diğer 3 durakta bekleyen toplam 20 kadar yolcunun da mağdur durumda kaldığını belirtmiştim.'Bunun için de Çiçek Mahallesi'nden sabah 07.00,08.00 ve 09.00 seferlerini yapan 501 nolu hatta ek olarak 06.30,07.30 ve 08.30'da mahallemizden kalkacak şekilde ek seferler verilmesini ayrıca 08.00 seferindeki yoğunluğu gözönüne alarak en azından sabahları,gerekli düzenlemeleri yaparak 501 nolu hatta garajda boş yatan Belde,v6'lardan da olsa solo otobüs verilmesi gerektiğini belirtmiştim.Ve ya 08.00 seferi için arka arkaya 2 tane Iveco ve ya Isuzu marka araç gönderilmesini istemiştim.
Resimde gördüğünüz üzere,herşeyden çok iyi anlayan! saygıdeğer ESHOT yöneticileri 501 nolu hattın uydu bağlantılarına bakıldığını ve 7 sefer için ortalama 16 yolcunun taşındığını belirtmişler.İyi,hoş güzel de ben sadece 3 seferin baz alınmasını beklerdim niye akşam seferleri de baz alınıyor?Akşam seferleri için ek sefer mi istedik?Sabah ile akşam seferinin ne alakası var?Sabah seferlerinde 501 nolu hatta çalışan araç doluyor,gelin gözlemleyin,uydu bağlantılı cihazlardan görülmüyor mu 07.00 ve 08.00 seferindeki yoğunluk,daha hangi durakta aracın çakıldığı?
Gelelim ortalama 16 olan yolcunun açıklanmasına...
ESHOT Yönetimi bu işten çok iyi anlıyor ki bunu gerekçe olarak gösterebiliyor!Neye göre 16?501 nolu hat sabah 07.00,08.00 ve 09.00'da Çiçek Mahallesi'nden kalkıyor.Bunun yanı sıra 504 ve 506 nolu araçlarda F.Edip'ten...Eee 501 nolu araç kendi güzergahında çakılıyor daha diğer duraklarda alması gereken yolcuyu aracın ufaklığından dolayı alamıyor(Isızu veriyorlar,çok sağolsunlar,biz solo dedikçe!).Kendi güzergahında sayılı yolcu alan 504 ve 506 hat nolu araçlarda genel durak olarak tabir edebildiğim Bayraklı-Adliye arasında (Iveco ve Eshot'un Isuzu marka araçları çalıştığı için)daha çok yolcu alıyor.Çünkü 501 nolu aracın içinde yer olsa alacak yolcuları ve yoğunlukta artacak.Sorarım size,bu durumda kendi güzergahı dışında 501'den daha fazla yolcu alan 504 ve 506 nolu hatlar mı daha verimli yoksa kendi güzergahında kat ve kat daha fazla yolcu alan ama genel yolcu ortalamasında 504 ve 506 nolu hatlardan daha geride olan 501 nolu hat mı?(SABAHLARI İÇİN)
Bu yoğunluğu tüm verileri göz önüne alarak hesaplayan,her şeyden çok iyi anlayan ESHOT yönetimi,akşam seferlerinde 16.00,17.00,18.00 ve 19.00'da Halkapınar Metro'dan Bayraklı yönüne giden 501,502,504,599 nolu hatların neredeyse tamamının aynı anda kalktığını ve yolcuların(Bayraklı'da inecek)en önde giden araçlara bindiğini,arkada kalan araçların da öndeki araca nazaran daha boş olduğunu(501 genellikle bu kategoride)hiç mi bilmezler?Ki,501 nolu hatta binecekken önde geldiği için 502 ve 599 nolu hatları tercih ettiğini de biliyorlardır,biliyorlardır çünkü 501 nolu hattın ne zaman geldiği ne zaman gittiği belli olmuyor.501 nolu hattın bağlı bulunduğu Bornova Grajı ve Üçkuyular'ı haftada defalarca aramamıza ve dilekçemize cevap gelir gelmez(olumsuz)ESHOT'a tekrar dilekçe yazmamıza rağmen 501 nolu hatta zamanında araç gelmiyor(07.00 ve15.00 seferleri gecikmeli olarak yapılıyor)Şöför bulunmazsa araç göndermiyorlar(AMA BUNU UYDUDAN TAKİP ETMİYORLAR)
Biz,501 nolu hattı kullanmak istiyoruz,başka hatları kullanmak değil.Mahallemize 501 nolu hat hizmet verirken niçin başka hatları tercih edelim?
Gelelim,yazımızın sonuna ve en dikkat çekilmesi gereken yere;
Tüm bu olumsuzlukların yapılmasının tek bir nedeni olabilir.Yolcu azlığı falan bahane!,açıkladım durumu.501 nolu hattan daha verimsiz onlarca hat var İzmir'de ancak oralara günboyu çalışan araçlar,günde karşılıklı hizmet veriyor.Neden?Orası yüksek kesime hitap ediyor.Alpaslan'ın apartmanlı yerleri,F.Edip Baksı'nın apartmanlı yerleri,Narlıdere,Balçova,Karşıyaka gibi yerlerin yüksek gelir sahibi kişilerin oturduğu yerlere çalışan hatların doluluk oranları 501'den daha düşük(Alın size 102 ve 506 nolu hatlar örnek,başka yerlerden de veririm örnek eğer isterseniz,Bayraklı civarından bahsettiğim için bunlar en mantıklısı)102 ve 506 nolu aracın sadece kendi güzergahlarında aldığı yolcu sınırlı ancak ikiside gün boyu çalışıyor ve birine sabah akşam 2 araç veriliyor.Neden?Çünkü apartmanlı lüks yerler.501 nolu hattın hizmet verdiği Çiçek Mahallesi'ne neden araç yok?Çünkü,gecekondulu yapılaşmanın olduğu,düşük gelirli insanların oturduğu yer burası.
Yukarıda iğneleme yaptım ama bu ESHOT yöneticilerinin zihniyetinin değişmesi lazım.Oraya belediyenin adamları değil;ulaşımdan anlayan kişilerin gelmesi lazım.wowTURKEY Ulaşım EGE Bölümü'nden 5 kişiyi koyun ESHOT'un başına,İZMİR'de,ESHOT otobüslerini kullanan kişilerin ulaşım sıkıntısı kalmaz.Ulaşım Daire Başkanlığı'nın başına geçmesi gerek wowTURKEY Ulaşım Ege'de bu işten anlayan üyelerin.
Maksadımı aştıysam özür dilerim,amacım kimseyi zanaltında bırakmak değil,amacım;bu zihniyetin değişmesini istememdir.
Saygılarımla;
Çağdaş ÖZTÜRK


H.Bayraklı
9 yıl önce - Sal 09 Ksm 2010, 16:30

501'in saat 08:00 seferi cidden çok problemli... Çözüm olarak şunu öneriyorum.

503 ÇİÇEK MAHALLESİ-H.PINAR METRO hattı açılsın...
Güzergahı: 1610 Sokak'taki büyük yokuştan aşağı insin ve Özseren-Çorapçı-Dede Fırını duraklarına uğrayarak 599 güzergahında devam etsin.

Neden böyle bir yeni hat önerisinde bulundum? 501'in seferleri sıklaştırılsa olmaz mı?
Özseren-Çorapçı-Dede Fırını durakları sabahları çok kriz yaşanılan duraklardır. Tepeden dolu gelen otobüsler (Borsa Okulu ve Gazi Meydanından bahsediyorum) bu saydığım durakları es geçiyorlar.

Hele hele 599 No'lu otobüs saat 07.45 seferi Çay Mahalle'den bile yolcu almıyor!
Bu sebeple sabahları hergün dolmuşlara binmek zorunda kalıyorum.
Hemde öğrenci olmama rağmen 1.25 TL ücret ödeyerek biniyorum.

Sadece ben değil, 50-75 kişi daha var. Sabahları 599'un 07.45 seferine binip okulumuza gidemiyoruz.

Dediğim şekilde 503 açılırsa hem bizim sorunumuz, hemde Çiçek Mahallesinin sorunu bir nebze çözülmüş olur.

503'ün Sefer Saatleri
Hafta içi - Sabah
Çiçek Mahalle Kalkış: 07.00-08.00-09.30
Halkapınar Kalkış: 07.30-08.50
Hafta içi - Akşam
Halkapınar Kalkış: 16:30-17:30-18:30
Çiçek Mahalle Kalkış: 17.00-18.00

sefer saatleri bu şekilde olursa çok çok çok faydalı ve işleyen bir hat olur görüşündeyim...

504 az yolcu ile çalıştığı halde aynı mahalleye 506'yı açan zihniyet;
sefer sıklığı ihtiyacı duyulan Çiçek Mahallesi'ne 503'ü açarsa zarar etmez heralde.

Çağdaşında bahsettiği üzere Çiçek Mahallesinde toplu ulaşımı tercih eden, maddi imkanları düşük vatandaşlarımız yaşamaktadır. Bu mahallenin toplu ulaşım sıkıntısı mutlaka çözülmelidir.


En son H.Bayraklı tarafından Sal 09 Ksm 2010, 18:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


merveakcali85
9 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2010, 00:38

Sitede sık sık Bayraklı ve mahalleleri konusunda konuşulduğu için,bölgeyide bilmediğim için yorumu bilen arkadaşlara bırakayım.

Ancak Çağdas Bey'in mesajında benim takıldığım nokta şu kısım oldu ;

Alıntı:
Tüm bu olumsuzlukların yapılmasının tek bir nedeni olabilir.Yolcu azlığı falan bahane!,açıkladım durumu.501 nolu hattan daha verimsiz onlarca hat var İzmir'de ancak oralara günboyu çalışan araçlar,günde karşılıklı hizmet veriyor.Neden?Orası yüksek kesime hitap ediyor.Alpaslan'ın apartmanlı yerleri,F.Edip Baksı'nın apartmanlı yerleri,Narlıdere,Balçova,Karşıyaka gibi yerlerin yüksek gelir sahibi kişilerin oturduğu yerlere çalışan hatların doluluk oranları 501'den daha düşük(Alın size 102 ve 506 nolu hatlar örnek,başka yerlerden de veririm örnek eğer isterseniz,Bayraklı civarından bahsettiğim için bunlar en mantıklısı)102 ve 506 nolu aracın sadece kendi güzergahlarında aldığı yolcu sınırlı ancak ikiside gün boyu çalışıyor ve birine sabah akşam 2 araç veriliyor.Neden?Çünkü apartmanlı lüks yerler.501 nolu hattın hizmet verdiği Çiçek Mahallesi'ne neden araç yok?Çünkü,gecekondulu yapılaşmanın olduğu,düşük gelirli insanların oturduğu yer burası.


Yani yıllardır benzer durumdaki serzenişlere durakta,otobüsde vb. denk geliyorum,çevremde de konuşanlar oluyor. Kimse kusura bakmasın ama bu konuda söyliyecek birşey bulamadıktan sonra "fakir edebiyatı" yapmak oldukça moda sanıyorum. Çok detaylı bilmiyorum,o konuda gerekli istatistik ve yorumları bilen arkadaşlar verecektir ancak şöyle etrafa baktığımda -münferit durumlar haricinde- herhangi bir ayrımcılık görmüyorum. "Kenar mahalle" dediğimiz noktalarada yeni araçlar gidiyor,aksamalar olduğu zaman her semtte olabiliyor,ve yine şehrin ana arterlerinden geçen,binlerce insanın yaşadığı bölgelerde otobüs sayısının fazla olması herhalde normal olacaktır ama şu fakir edebiyatı bir türlü bitmiyor,bitmeyecek heralde.

Yine Çağdaş Bey'in azimli uğraşları sonucunda bir gün Çiçek Mahallesine çok daha sık araçlar çalıştığı zaman ve ben durakta dakikalarca beklediği zaman şöyle mi demeliyim? "Ya,şu Çiçek mahallesinin sonuna 3 tane apartman kondurdular,bak oraya nasıl otobüs çalışıyor,bizim mahalleyede bir türlü otobüs gelmiyor!" Böyle bir yorum güzel olurmu?

Tekrar söylüyorum,şikayet ve serzenişlerde tamamen haklı olabilirsiniz o konuda yorum yapacak bilgim yok,ben sadece şu fakir edebiyatı bölümüne takıldım.


Özkan Özçınar
9 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2010, 01:17

Bugün sabah 8.30 civarlarında, Yıkıkkemer'de kentkart rezaleti yaşadım. Yıkıkkemer'de kentkart dolduran 2 yerde de kartımı dolduramadım. Malesef her iki bayide de kentkart kalmamış. Artık son çareyi, otobüse binip 1.50 TL verip başka bir yolcuya bastırmakla buldum. Aslında Yıkıkkemer'de sık rastladığım bir durum bu. Eğer kartı Yıkıkkemer'de dolduramazsam, Şirinyer'e kadar yürümek zorunda kalıyorum. Benim için fazla bir mesele değil ancak işe giden veya okuluna giden birisi ne yapsın !!!

Kusura bakmayın, hep otobüsleri veya şöförleri şikayet edecek değiliz. Biraz da kentkart dolduran bayileri şikayet edelim. SAYGILAR !!!


merveakcali85
9 yıl önce - Cum 12 Ksm 2010, 01:08

Birkaç gün önce Otogar son durakta muhtemelen ya 18.20 ya da 19.00 seferini yapan 604 Ayakkabıcılar-Buca Hal seferini yapan Sanos güç bela Otogar son durak peronlarına geldi,şoför hareket memuruyla konuştuktan sonra araç arızalı olduğu için yolcuları indirdi.

İçindeki yaklaşık 15-20 kadar yolcu ise "biz şimdi nasıl gideceğiz" diyerek hem şoföre hem de hareket memuruna kızıyorlardı,sonuç olarak tartışmaların ardından çoğu yolcu kızgın bir şekilde dolmuşlara binerek uzaklaştılar.

Onlar adına şikayet etmiş olayım.

Eshotun gerçekten yapması gereken olay,çok geç kalan ya da arıza yapan araçların yerine takviye yapma,yedek araç getirme konusunda ciddi çalışma yapmalı.Eğer bunlar yapılamıyorsa bu kadar çok hareket memuru,şef,müdür her neyse neden var? Benzer sorunlara çözüm bulunamıyorsa onların fonksiyonu nedir?



sayfa 3
« önceki   1234 ... 9899100   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege