Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Antalya - Otoyol ve Çevreyolu
123 ... 293031   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
fatih civelek
8 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 01:41
Antalya - Otoyol ve Çevreyolu


Antalya Otoyol Çevreyolu




Bu başlığı açmak farz oldu artık. Zira 2010 ve 2020 yılları süre zarfında Türkiye'nin Turizm Cennettinin başşehri konumunda Antalya muazzam ilerlemeler kattedecek.

Havaalanının genişlemesi
Raylı sistemin gelmesi
Raylı Sistemin 2020 Projeksiyonu
Belediyenin Tarihinde ilk defa Belediye Otobüslerinin alışı
Kıvamında Limanı oluşu
Expo 2016 Projesi
Euro 2016 Aday Kent oluşu
Eskişehir - Antalya Otoyolu Projesi
Istanbul - Antalya Hızlı Tren Hattı
Bir kaç adet Dünya Spor Organizasyonlarının organize edilmesi


Liste böyle uzayıp gider. Tüm bu projelerin kesiştiği nokta ise " Otoyol Çevreyolu " nun gelmesiyle Antalya görülmemiş en şanslı il olmakla beraber zirve yapacaktır. Neticede Çevreyolu Antalya Ulaşımının Kilit Unsuru konumunda olacak.



(+) Antalya Otoyol Çevreyolu


kaynak: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1370655#1370655


Şimdi çok ilginç bir senaryo çizelim.

fatih civelek demiş ki:
Ben Antalya Limanı'ndayım ve Aksu - Alanya sapağına gitmek istiyorum, çünkü orada expo organize ediliyor. Her çeşit toplu taşıma aracını kullanabilme şartıyla bu noktaya varabilmeliyiz. Nerlere uğramak durumundayız, nasıl ulaşırız ?


Kisaca en verimli proje fikirmizi harita üzerinde bir çizimle destekleyerek Antalya'nın çevreyolu tam olarak nerden en verimli şekilde geçebileceğini belirleyeceğiz. Bu durumda kritik noktaları da ele almış olacağız. Ya da çevreyolunun tam olarak hangi istikameti takip edeceğine dair elimizde veyahut internette elle tutulur bilgi mevcut mudur ? Eğer yoksa o zaman kendimiz bu konuda ilk birikimlerimizi bir araya getirelim. Az sonra kendi çevreyolu çizmimi buraya akaracağım.


Teşekkürler
fatih civelek


setra
8 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 02:45

bu otoyol projesi kesin mi kesinse ne zaman başlanacak ne zaman bitice işatı

Çağrı

8 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 03:08

Aslında bu sorunun cevabı çok basit. Yapımı yarım kalan Batı Çevre Yolu. Projenin asıl amacı Kepez-Liman bağlantısını sağlamak ama mevcut çevreyoluyla birleşince havalimanına da limandan kesintisiz bir ulaşım sağlanıyor. Projenin en önemli noktaları olan köprüler bile inşa edildi ama 1.5 km'lik bölümde yaşanan sorun projeyi kitledi. Belediye bu bölgede Karayollarının kamulaştırma yapmasını istiyor, Karayolları ise bölgenin imara açılarak bu sorunun çözülmesini istiyor. En son Vali işe el koydu ve tarafları buluşturarak anlaşma yolu aradı. Antalya için ulaşım anlamında belki de en önemli proje Batı Çevreyolu olacak. İnşaatın bitmesiyle de Konyaaltı sahil yolu Konyaaltı Belediyesine devredilecek ve bu yol trafiğe kapatılarak yayalar için düzenlenecek. Konyaaltı sahilinin değerine de değer katacak. Yani her yönden çok önemli bir yol aslında.



(+)




berk okul
8 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 19:40

konyaaltı cad. trafiğe kapansa muazzam güzel olur.
çevre yolu konusunda ise batı çevre yolu(otoyol yapısında ) ve doğu çevre yolu ile kundu ya bağlanması kunduda köprülü kavşak, buradan kadriye ( burada yeni üniversiteler yapım aşamasında) olmalı


onurnazliaka
8 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 23:49

Antalya'ya şu anda otoyol kıvamında bir çevreyolu yapılması çok lüks kaçar. Bunun yerine gerçekten de Batı Çevreyolu hızla tamamlanmalıdır. Bu şekilde Liman-Akdeniz Bulvarı-Dumlupınar Bulvarı-Gazi Bulvarı-Serik Caddesi şeklinde akan güzergahın en tehlikeli bölümü olan Akdeniz Bulvarı bölümü devredışı bırakılacaktır.

Ayrıca şu anda 100. Yıl Bulvarı da şehiriçi bir çevreyolu gibi çalışıyor. Otoyol mübarek! Alanya-Kemer arası araç trafiği Gazi Bulvarı'nı kullanmayıp mesafesi görünüşte daha kısa olan ve alt geçitlerle zenginleştirilmiş 100. Yıl Bulvarı'nı seçiyor. Oysa ki Batı Çevreyolu yapılırsa Kemer-Alanya trafiği kendileri açısından daha cazip olacak ve mesafesi de pek fark etmeyecek Liman-Batı Çevreyolu-Hürriyet Caddesi-Gazi Bulvarı-Serik Caddesi güzergahını seçecek ve 100. Yıl Bulvarı da araç trafiğinden bir nebze olsun arınacaktır. Keza 100. Yıl Bulvarı'nın Konyaaltı bölümü, Atatürk Bulvarı ive Akdeniz Bulvarı da oldukça rahatlayacaktır. Mesafenin fazla olmaması da Samsun Çevreyolu benzeri bir durum oluşturacaktır. (Sinop-Ordu güzergahında şehiriçinden geçen yol, Samsun Çevreyolu'ndan daha uzun ve kötü durumda. O misal Antalya çevreyolu Antalya kentiçi yolundan oldukça iyi olup, zaman ve mesafe açısından kısa olacak)

Ayrıca 100. Yıl Bulvarı'nda bir raylı sistem düşünülüyorsa şehrin trafiğinin azaltılarak çevreyoluna verilmesi gerekir ki bu da ancak Batı Çevreyolu'yla sağlanır.

Bir de Batı Çevreyolu'yla bütünleşecek şekilde Gazi Bulvarı ve Hürriyet Caddesi'ni de ele almak gerekecek. Hürriyet Caddesi'nin orta refüjünde eksik kalan aydınlatmalar dikilmelidir. Gazi Bulvarı'nın Kızılırmak Caddesi'yle kesiştiği nokta düzenlenmeli ve gerekiyorsa kavşak yapılarak bir çözüm getirilmelidir. Çallı Kavşağı'nda geçiş üstünlüğü Gazi Bulvarı'na verilmelidir. Yine Gazi Bulvarı'nın Alanya Yolu'ndan Kepez Belediyesi'ne kadar olan ve yanları tarla olup da yol rahatça genişletilebilcek olan alanı 2 şeritten 3 şeride çıkarılmalıdır. Gazi Bulvarı-Serik Caddesi kavşağında o güzel portakallı göbeğimize kıyılarak bir alt veya üst geçit de yapılmalıdır. Kuşkusuz tüm bunlar KGM ve Antalya Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle olacak ve hangi alanın kimin sorumluluğuna gireceği doğru biçimde belirlenecektir.

Bu arada Antalya'ya otoyol ölçüsünde bir çevreyolu lüks kaçar dedik, nitekim yapımı da çok zor olur. Olası bir otoyol ta Ahatlı taraflarından geçecek, Mazıdağı ve Kepez'i ardına alıp dağları aşıp Varsak'ın altından uzanıp Alanya Yolu'na varacaktır. Ve hatta bu otoyolun yapımı için Antalya'ya otoyol gelmesi gerekecektir ki kim bilir ne zaman? Bir otoyolun da projesi çıkarılmalı acak yapımı için en erken 20 sene gerektiği de bilinmelidir.


berk okul
8 yıl önce - Cmt 09 Oca 2010, 00:49

antalyaya otoyol en geç 2015 e gelir diye düşünüyorum.
otoyol çevreyolu lüks kaçar ama yatırım yapmak için trafiğin çok artmasına gerek yok diye düşünüyorum.



Mutu07
8 yıl önce - Cmt 09 Oca 2010, 03:14

Otoyol için arkadaşların da söylediği gibi daha erken olsa da özellikle herkesin aklından geçen en önemli proje Gazi Bulvarına çeki düzen vermek ve buradaki trafik akışını homojen hala getirmektir..

Antalyada Gazi Bulvarı hernekadar şehir içinde kalsa da zaten şuanda da çevreyolu gibi çalışmaktadır.. Bu yol Antalya için gerçekten çok önemlidir.. Trafik akışının birçoğu bu yoldan sağlanmaktadır.. Özellikle doğu-batı ekseninde hareket eden trafiğin resimde işaretlediğim kavşaklarda ışıklara takılması trafiği yoğun günlerde içinden çıkılmaz bir hale getirmektedir..



(+)


Oysa yapılması gereken ileriye dönük bir trafik projesi üretip Gazi Bulvarının doğu-batı eksenindeki tüm kavşakları transit geçişe uyun hale getirmektir.. Yani alt-üst geçit yapmaktır.. Zira Antalyaya nezaman gelsem (Atıyorum Migrosa gitmek istiyorum) yoğun saatlerde bu kavşaklarda ışıkları beklemekteyim.. Ve ışıklar gerçekten çok uzun sürede değişmekte..

Trafiğin büyük bir kesimi doğu-batı ekseninde hareket ettiği için bu doğrultuyu yeraltına alıp (yüzüncüyıldaki gibi) kuzey-güney aksını da altgeçitin üstündeki bir kavşakla çözebilirsiniz..



Ayrıca okuduğum bir makalede ve bakanlığın soru önergesine verdiği cevapta tüm Antalyadaki kazaların tümünün yüzde 4 ünün Gazi Bulvarında gerçekleşmesi tahmin edersinizki gerçekten bir sorunun var olduğunu göstermektedir..

Gazi Bulvarında çok iyi proje üretilip biranönce çalışmalara başlanmalıdır.. Busayede Şehirdışından Migrosa gitmek isteyen birisi Antalya girişteki kavşak dahil Gazi Bulvarındaki hiçbir kavşağa takılmadan sadece Çallı Kavşağındaki ışıklarda bekler ve Migrosun önündeki kavşağa kadar hibir ışıkta bekleme yapmaz.. Yine aynı şekilde şehirdışından veya içinden gelen birisi sanayiye veya batıya doğru gitmek istiyorsa bekleme yapmadan yoluna devam eder.. Bu yüzden resimlerde işaretlediğim kavşaklar hayati öneme sahiptir..


Ve evet yıllardan beri herkesin söylediği Portakallı Kavşak (Antalya girişi) biran önce güzel bir projeyle ışıklardan arındırılmalı ve altüst kavşak haline getirilmelidir..


Bir de şuvarki Antalya-Alanya arasında okadar çok ışığa takılırsınızki belki de Türkiyede iki il arasında bukadar ışık başka biryerde yoktur.. Bu şehirler arası seyahat eden insanları gerçekten çıldırtmakta.. Buyüzden bu kavşakların tamamına zaman sayacı koymalı ve insanların ona göre yavaşlayıp hızlanmaları sağlanmalıdır..

Ayrıca malesef hiçbirkavşakta ışıklar düzgün çalışmamakta (mesela Serik) sarılar yanıp sönmeden yeşilden direk kırmızıya geçmekte bu da büyük kazalara sebep olmaktadır..

Bir düzeltme aklımda yüzde 4 diye kalmış 3.25 miş.. Çok birşeyi değiştirmese de düzeltmek istedim.. Bu gerçekten muazzam bir rakam ve biranönce söylediğimiz önlemler ve geliştirmeler yapılmalıdır..

Alıntı:
http://www.haberler.com/chp-li-collu-antalya-daki-trafik-kazalarini-sordu-haberi/
CHP Antalya Milletvekili Hüsnü Çöllü'nün Antalya-Alanya yolu ve özellikle Gazi Bulvarı'nda meydana gelen kazalarla ilgili soru önergesini, İçişleri Bakanı Beşir Atalay cevaplandırdı.

Son 5 yıllık verilerin incelenmesi sonucu Antalya genelinde 66 bin 901, Gazi Bulvarı'nda ise 2 bin 265 trafik kazası meydana geldiğini belirten Atalay, "Gazi Bulvarı'nda 20 vatandaşımızın hayatını kaybettiği, 500 yaralamalı, bin 765 hasarlı kaza meydana geldiği anlaşılmıştır.

Bu kazalarda toplam 501 vatandaşımız yaralanmıştır. Antalya sınırları içerisinde meydana gelen toplam 66 bin 901 trafik kazasının yüzde 3.25'nin Gazi Bulvarı üzerinde meydana geldiği anlaşılmıştır. Kazaların genellikle yaya ve sürücü hatalarından kaynaklandığı da tespitler arasında yer almaktadır" dedi.


En son Mutu07 tarafından Cmt 09 Oca 2010, 03:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


fatih civelek
8 yıl önce - Cmt 09 Oca 2010, 11:44

Alıntı:
Aslında bu sorunun cevabı çok basit. Yapımı yarım kalan Batı Çevre Yolu. Projenin asıl amacı Kepez-Liman bağlantısını sağlamak ama mevcut çevreyoluyla birleşince havalimanına da limandan kesintisiz bir ulaşım sağlanıyor. Projenin en önemli noktaları olan köprüler bile inşa edildi ama 1.5 km'lik bölümde yaşanan sorun projeyi kitledi. Belediye bu bölgede Karayollarının kamulaştırma yapmasını istiyor, Karayolları ise bölgenin imara açılarak bu sorunun çözülmesini istiyor. En son Vali işe el koydu ve tarafları buluşturarak anlaşma yolu aradı. Antalya için ulaşım anlamında belki de en önemli proje Batı Çevreyolu olacak. İnşaatın bitmesiyle de Konyaaltı sahil yolu Konyaaltı Belediyesine devredilecek ve bu yol trafiğe kapatılarak yayalar için düzenlenecek. Konyaaltı sahilinin değerine de değer katacak. Yani her yönden çok önemli bir yol aslında.


Cağrı bey .. sizin aktardıklarınızı, eğer kabul ederseniz sizin ürettiğiniz haritada bir işaretledim.



(+) Batı Çevre Yolu


Uydu haritasında gördüklerimi işaretledim.

- Kırmızı noktlar = burda boydan boya toprak bir yol görünüyor .. burası hala böylemi acep.
- Kırmızı küçük daireler = 2 adet köprü ayakları belli oluyor dediğiniz gibi. (ırmak ismi nedir?)
- Kırmızı büyük uzun daire = Burada orman içinde geniş bir şerit görünüyor .. ağaçlar kesilmiç görünüyor .. burası bir yol projesi için mi hazılandı, yoksa yangın söndürme çalışmaları için mi yapılmıştır? Neticede çoğrafyayı uydu görüntüsüyle gördüğümüz için buranın yüksekliğini bilmemekteyim.



(+) Batı Çevre Yolu Köprü Ayakları



Dediğiniz gibi köprü ayakları yapıldı. Ama yolun istikameti tam olarak nerde bağanacak bilemiyoruz ve muallakta kalıyor. Son olarak sormak istediğim ise bu ortalama 7- 8 km'lik çevreyolunun hangi 1,5 km'lık bölümü problemli ? Bu konuda yüzeysel bilgiye mi sahibiz, yoksa daha fazla bilgi mevcut mudur bu konuda. Interneti biraz taradım ama bu konuda adam akıllı bir bilgiye rastlayamadım


Teşekküler
fatih civelek


berk okul
8 yıl önce - Cmt 09 Oca 2010, 12:18

benim bildiğim kadarı ile 2 köprü arası problemli

Çağrı

8 yıl önce - Cmt 09 Oca 2010, 13:07

Alıntı:
- Kırmızı noktlar = burda boydan boya toprak bir yol görünüyor .. burası hala böylemi acep.

Evet hala toprak olarak duruyor. Yüklenici firma yasal sorunlar çözülmeden asfaltlama işlemini başlatmıyor.

Alıntı:
- Kırmızı küçük daireler = 2 adet köprü ayakları belli oluyor dediğiniz gibi. (ırmak ismi nedir?)

Deniz tarafından başlayan Boğaçayın ayrılan kolları oluyorlar.

Alıntı:
- Kırmızı büyük uzun daire = Burada orman içinde geniş bir şerit görünüyor .. ağaçlar kesilmiç görünüyor .. burası bir yol projesi için mi hazılandı, yoksa yangın söndürme çalışmaları için mi yapılmıştır? Neticede çoğrafyayı uydu görüntüsüyle gördüğümüz için buranın yüksekliğini bilmemekteyim.

Dediğiniz gibi o yollar sadece orman yolu. Çevre Yolu güzergah olarak benim işaretlediğim şekilde yerleşim birimlerinin yanından devam edecek.

Alıntı:
Dediğiniz gibi köprü ayakları yapıldı. Ama yolun istikameti tam olarak nerde bağanacak bilemiyoruz ve muallakta kalıyor. Son olarak sormak istediğim ise bu ortalama 7- 8 km'lik çevreyolunun hangi 1,5 km'lık bölümü problemli ? Bu konuda yüzeysel bilgiye mi sahibiz, yoksa daha fazla bilgi mevcut mudur bu konuda. Interneti biraz taradım ama bu konuda adam akıllı bir bilgiye rastlayamadım

Çakırlar olarak bilinen tarım arazilerinin olduğu bölge sorunlu aslında. Yani Berk'in de dediği gibi köprüler arası bölüm sorunlu. Belediye bu bölgede tarım arazilerini imara açmak istemior ve Karayollarının kamulaştırma yapmasını istiyor. Karayolları da ödenek yetersizliğini öne sürerek belediyelerden imar çalışması yaparak bu sorunu çözmesini istiyor. En son Akaydın sadece yol kenarı için çok düşük ölçekli bir imar planı(0,10 emsal) önerisiyle gitti. Ama sonuç ne oldu bilinmiyor.

Şu haber videosunu izlerseniz güzergah ve bağlantılarla ilgili belki daha çok bilgi sahibi olabilirsiniz...
http://www.kanalvip.com.tr/haber_detay.asp?ID=214 ...aslik_id=3



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 293031   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM