Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Serdar OKAN
7 yıl önce - Çrş 27 Ekm 2010, 11:50

Alıntı:
TÜRKİYE'NİN EN UZUN 2 KATLI KÖPRÜSÜ

Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü, iki katlı olacak ve Malatya'yı Elazığ'a karayolu ile bağlayacak. 2 bin 50 metrelik köprü için projelendirme tamamlandı. Haber 7'yi çatkapı ziyaret eden Vali Saran projeyi anlattı.












Karakaya Baraj Gölü üzerinde bulunan Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü, üzerine karayolu köprüsünün de eklenmesi ile iki katlı olacak.

Alt katı demiryolu, üst katı ise karayolu olacak köprü, Malatya'yı Elazığ'a bağlayacak. Projeyi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da yakından takip ediyor.

Malatya Valiliği'nin başlattığı proje; 25 yıl önce Karakaya Baraj Gölü üzerine inşa edilmiş demiryolu köprüsünün üzerinden karayolu köprüsünü eklemeyi, böylelikle Malatya ile Elazığ'ın Baskil ilçesini birbirine bağlamayı hedefliyor.

Daha önce 2002 yılında feribot kazası yaşanması ve 13 kişinin ölümüne yol açması nedeniyle; Karakaya Baraj Gölü üzerinden halen feribotla taşınan vatandaşların Elazığ'a daha güvenli ulaşması için proje, ilk olarak Valilik tarafından gündeme getirildi. Ve köprü için projelendirme tamamlandı.



Haber 7'i çat kapı ziyaret eden Malatya Valisi Doç. Dr. Ulvi Saran, büyük önem verdikleri Fırat Demiryolu Köprüsü ile ilgili projelerini anlattı. Saran, köprünün bir ilk olacağının altını çizdi.

Saran proje ile ilgili; "Fırat Demiryolu köprüsünü üzerine karayolu yapılması ile İlgili çalışma sonlandırıldı. 1985 yılından bu yana hizmet veren ve TCDD'nin Türkiye'deki en büyük köprüsü olan Fırat Demiryolu Köprüsü önemli bir geçiş güzergahında bulunuyor.

Malatya ile Elazığ arasında çok ciddi sosyal ve ekonomik ilişkiler bulunuyor. Baskil'de yetiştirilmekte olan kayısı ve sebze ile meyveler Malatya'da pazarlanıyor. Köprünün olduğu noktada yeni bir köprü yapılmak büyük bir ekonomik yük getiriyor. Ancak biz mevcut demiryolu köprünü üzerin ekleme yaparak karayolu ulaşımını da sağlayacağız.

Köprü projelendirildi. Projenin Devlet Planlama Teşkilatı tarafından 2011 Yılı Yatırım Programına alınması ile ilgili çalışmalar sürüyor. Büyük bir ihtimalle 2011 yılı yatırım projesine alınacak" dedi.

Saran ayrıca; Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsüne üstten karayolu köprüsünün de yapılması ile Malatyalı ve Elazığlı vatandaşlar hem güvenli bir yolculuk yapacaklarını hem de iki şehir arasındaki taşımacılığın da aynı köprü üzerinden gerçekleştirilebileceğini ifade etti.

Proje hakkında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da bilgi verildiğini anlatan Saran, "Türkiye'de bir ilk meydana gelecek. bir kere ilk kez iki katlı bir köprüye sahip olacağız. İkincisi Türkiye'nin en uzun karayolu köprü geçişi sağlanmış olacak" şeklinde bilgi verdi.

Vali Saran, iki katlı köprünün yapım aşamasının başlangıcından bitişine kadar olan süreci belgesel haline getirileceğini de sözlerine ekledi.

Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 50 metre uzunluğundaki Fırat Demiryolu Köprüsü'nün yeni yapılandırılması kapsamında alt kattan trenin geçmesi, üst kattan ise karayolu araçlarının geçmesi ile ilgili proje RUA Mühendislik Şirketi tarafından projelendirildi.

Yıllardır ABD'de benzerleri uygulanan köprünün projelendirilmesi sırasında Avrupa Köprüler Şartnamesi'ne de uyuldu.

Projeye ABD'deki çift katlı köprülerin uzmanı olan Nick Maianos da danışman olarak destek verdi.

2 bin 50 metre olan köprünün üst katı için gereken demir-çelik malzemeleri ile birlikte iki katlı köprü, yaklaşık 10 milyon liraya mal olacak.

Bu arada, projenin inşaat kısmını ihale edilmesi durumunda en fazla 1 yıl içerisinde tamamlanarak hizmete girebileceği öngörülüyor.


Hüseyin_44

6 yıl önce - Cum 16 Arl 2011, 20:57

İki katlı köprü projesi ödenek bekliyor



Malatya Valiliğinin hazırlayarak Karayolları Genel Müdürlüğüne sunduğu, Fırat Nehri üzerine yapılacak olan iki katlı köprü projesi için ödenek bekleniyor.

Malatya Valisi Ulvi Saran, yaptığı açıklamada, Battalgazi ilçesi ile Elazığ'ın Baskil ilçesinin Fırat Nehri üzerine kurulan Karakaya Baraj Gölü ile ayrıldığını belirtti. Bu iki ilçe arasında ulaşımın uzun yıllardır feribotlarla sağlandığını kaydeden Saran, feribot ulaşımının sıkıntılarının bulunduğuna değindi.
İki ilçe arasındaki ulaşımın karayoluyla sağlanması için baraj gölü üzerine köprü inşa etmeyi düşündüklerini anımsatan Saran, daha sonra zaten baraj gölü üzerinde bir demir yolu köprüsü bulunduğunu tespit ettiklerini ve bu köprü üzerine karayolu köprüsü yapmayı düşündüklerini aktardı.
2 bin 36 metre uzunluğundaki bu demiryolu köprüsünün üzerine karayolu köprüsü yapmanın maliyetleri de düşüreceğini etüt ettiklerini dile getiren Vali Saran, iki katlı köprü projesini tamamladıklarını kaydetti.
Vali Saran, şu bilgileri verdi:
''Bu köprünün projelendirme etüt çalışmaları tamamlandı. Burada ikinci bir kat karayolu köprüsü yapılabilir mi sorusu kafaları meşgul ediyordu. Çalışmalarımız sonucunda olacağı anlaşıldı. Bunu ispatladık. Orta Doğu Teknik Üniversitesinden (ODTÜ) uzman öğretim üyeleri etüt çalışmasını yaptı ve yapılabilirliğini onayladı. Türkiye'nin ilk iki katlı köprü projesi tamamlanmış oldu. Proje Karayolları Genel Müdürlüğüne sunuldu. Karayolları Genel Müdürlüğünün bu konudaki yaklaşımını bekliyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü de köprünün maliyetinin yüksek olacağından endişe ediyor. Projemiz Karayolları Genel Müdürlüğünün ödenek ayırmasını bekliyor.''

-''İki il arasındaki sosyal ve ekonomik canlılık artacak''-

Köprünün kısa sürede kendisini amorti edeceğine işaret eden Vali Saran, şöyle devam etti:
''Baskilli 40 bin insan Malatya'da yaşıyor. Hala Baskil ile sosyal ve ekonomik irtibatları devam ediyor. İlçeye feribotla gidebiliyorlar. O da günün belli saatlerinde kalkıyor. Karşıdan karşıya bir karayolu geçidine ihtiyaç var. İki katlı köprü projesi hayata geçirildiği takdirde hem iki il arasındaki sosyal ve ekonomik canlılık artacak, hem de karşı tarafta yetişip de Malatya'da pazarlanan yaş meyve ve sebze ile hububat Kömürhan Köprüsü'nden dolaşarak Malatya'ya getirilmek yerine bu köprüden Malatya'ya gelecek.''
Köprünün karayolu seyahatini 120 kilometreden 60 kilometreye düşüreceğini ifade eden Saran, ''5 milyon lira akaryakıttan, zamandan ve insan unsurundan tasarruf sağlanacak'' diye konuştu.
Saran, iki katlı köprünün yapılması ile mevcut demiryolu köprüsüne çelik konstrüksiyon takviyesi de yapılacağını ve köprünün depreme karşı dayanıklılığının da artacağını belirtti.

MALATYA (A.A)


+lvnt44
5 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 14:40

Alıntı:
'İki Katlı Köprü' Projesi Bakanlığa Sunuldu

Fırat Nehri üzerindeki demiryolu köprüsünün üstüne inşa edilecek karayolu köprüsüyle Elazığ ile Malatya arasındaki feribot ulaşımına son verecek olan ''iki katlı köprü'' projesinin Kalkınma Bakanlığı'na sunulduğu, bakanlığın ödenek tahsis etmesi halinde köprüyü Malatya İl Özel İdaresi'nin yapacağı bildirildi.

Malatya Valisi Ulvi Saran, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçen yıl projesini hazırlayarak Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sundukları ''iki katlı köprü'' projesinin, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bağlantı yollarının da karayolları ağına alınması gerektiği için maliyetli bulunduğunu söyledi.

Fırat Nehri üzerindeki demiryolu köprüsünün üstüne yapılacak köprüyü İl Özel İdaresi aracılığıyla yapmaya karar verdiklerini bildiren Saran, ödenek tahsisi için Kalkınma Bakanlığı'ndan talepte bulunduklarını kaydetti.

Köprünün yapılması halinde uzun yıllardır Malatya ile Elazığ'ın Baskil ilçesi arasında feribotla yapılan ulaşımın yerini karayolu ulaşımına bırakacağını belirten Saran, 2003 yılında burada yolcu taşıyan feribotun yaptığı kazada çok sayıda vatandaşın da yaşamını yitirdiğini hatırlattı.

Ödenek talebinin onaylanması halinde önce köprüyü, ardından da bağlantı yollarını yapacakların bildiren vali Saran, ''Bağlantı yollarını da İl Özel İdaresi'nin köy yolu ağına alarak yapacağız. Köprü için ödenek temini çalışmalarını sürdürüyoruz'' dedi.

Köprünün Malatya'ya yapılması planlanan kuzey çevre yoluna da yakın bir bağlantı olduğunu ifade eden Saran, bu köprünün aynı zamanda Türkiye'nin ilk iki katlı köprüsü olacağını belirtti.

http://www.malatyaaktuel.com/inx/haber-35172-Iki_ ...nuldu.html




Barış23

5 yıl önce - Pzr 01 Tem 2012, 12:41



Barış23

4 yıl önce - Cum 16 Ağu 2013, 16:23

Demiryolu ve Tren.
  (+)


Eray_44

3 yıl önce - Pts 07 Nis 2014, 14:13

Kendi objektifimden Malatya ile Elazığ arasındaki demir yolu köprüsünden bir kare.

  (+)



Eray_44

3 yıl önce - Cmt 12 Nis 2014, 11:35

"Mesuliyet Kabul Etmeyiz" Resti

Vali Vasip Şahin, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Karakaya Demiryolu Köprüsü üzerinde karayolu düzenlemesi yapılarak Malatya ile Elazığ’ın Baskil ilçesi arasında karayolu ulaşımının sağlanması konusundaki projeye, köprünün projesini yapan firmanın karşı çıktığını söyledi.
İl Koordinasyon Kurulu’nda bilgi veren DSİ Bölge Müdür Yardımcısı Sami Güzel, Yoncalı Barajı ihalesinin müteahhitlerin Kamu İhale Kurumuna (KİK) götürüldüğünü belirterek, sonucu beklediklerini belirtti. Güzel, “Yoncalı Barajı’nın 9 bin 300 metre uzunluğundaki tüneli ve sulaması projesinin de ihalelerini yaptık. Recai Kutan Boztepe Barajı’nın sulama ihalesi tamamlandı, işe başlanılacak. Kapıkaya Sulama Projesi’nin ödeneği 10 milyon TL. Burada yüzde 51 oranında fiziki gerçekleşme var. Yalnız, firmanın kayyuma devredildiği bilgisi bize geldi. Mali yönden biraz etkileneceğiz gibi görünüyor. Yoksa Kapıkaya sulamasını yılsonu itibariyle bitirmeyi hedefliyorduk. Medik Barajı’nın yükseltilmesi işi vardı ve onu bu yıl tamamladık, su yükselmeye başladı” dedi.
Vali Vasip Şahin, “Recai Kutan Boztepe Barajı ve Yoncalı Barajı tamamen hizmete girdikten sonra Yazıhan ve Arguvan bölgesinde çok önemli miktarda araziler sulanabilir hale gelecek” dedi.
DSİ Bölge Müdür Yardımcısı Sami Güzel, Recai Kutan Boztepe Barajı’nın tünelinde su sızıntısı olduğu şeklindeki soru üzerine verdiği yanıtta, “Bir su sızıntısı geldi. Şuanda çalışıyoruz, enjeksiyon yapıyoruz. Kaynağı tespit edildi. Ekiplerimiz orada çalışıyor, 2-3 ay içerisinde tamamlayacağız” şeklinde bilgi verdi.
Güzel, barajların su oranları hakkında ise şu bilgiyi verdi, “Polat Barajında geçen yıl 11 milyon küp su varmış, şuanda 6 milyon küp su var. Çat Barajı’nda geçen yıl 129 milyon küp su varmış, bu yıl 890 milyon küp su var. Sultansuyu’nda bir sorun yok. Sürgü Barajı’nda geçen yıl 65 milyon küp su varken, şuanda 62 milyon küp su var.”
Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Karakaya Demir Köprüsü üzerinde karayolu düzenlemesi yapılarak Malatya ile Elazığ’ın Baskil ilçesi arasında karayolu ulaşımının sağlanması projesi ile ilgili olarak Vali Vasip Şahin, “Projeyi ve statiğini hazırlayan firma bu tür haberler çıkınca hemen Noter kanalıyla Valiliğe bir ihtarname çekmiş, ‘buranın statiği demiryoluna göre yapılmıştır, bunun üzerine yapılacak olan her hangi bir yapının yapılması halinde bizim şirketimiz her hangi bir mesuliyet kabul etmeyecektir” diye. Bu çok önemli bir şey. Ancak siz çok aksini bilimsel hesaplamalarla tespit edebilirseniz burada bir proje imal edebilirsiniz, yoksa riski siz üstlenmiş olursunuz. Orada böyle bir durum var. Onunda kamuoyu tarafından bilinmesinde fayda var” dedi.
Karayolları Bölge Müdür yardımcısı Hürrem Çapar, “Konu bize de geldi. Şirket karşı çıktı ve o yükü taşımayacaklarını söylediler. Karayollarına da o yazı geldi ve o konu gündemden çıktı” dedi.
DSİ Bölge Müdür Yardımcısı Sami Güzel, Recai Kutan Boztepe Barajı’nın tünelinde su sızıntısı olduğu şeklindeki soru üzerine verdiği yanıtta, “Bir su sızıntısı geldi. Şuanda çalışıyoruz, enjeksiyon yapıyoruz. Kaynağı tespit edildi. Ekiplerimiz orada çalışıyor, 2-3 ay içerisinde tamamlayacağız” şeklinde bilgi verdi.
Güzel, barajların su oranları hakkında ise şu bilgiyi verdi, “Polat Barajında geçen yıl 11 milyon küp su varmış, şuanda 6 milyon küp su var. Çat Barajı’nda geçen yıl 129 milyon küp su varmış, bu yıl 890 milyon küp su var. Sultansuyu’nda bir sorun yok. Sürgü Barajı’nda geçen yıl 65 milyon küp su varken, şuanda 62 milyon küp su var.”
Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Karakaya Demir Köprüsü üzerinde karayolu düzenlemesi yapılarak Malatya ile Elazığ’ın Baskil ilçesi arasında karayolu ulaşımının sağlanması projesi ile ilgili olarak Vali Vasip Şahin, “Projeyi ve statiğini hazırlayan firma bu tür haberler çıkınca hemen Noter kanalıyla Valiliğe bir ihtarname çekmiş, ‘buranın statiği demiryoluna göre yapılmıştır, bunun üzerine yapılacak olan her hangi bir yapının yapılması halinde bizim şirketimiz her hangi bir mesuliyet kabul etmeyecektir” diye. Bu çok önemli bir şey. Ancak siz çok aksini bilimsel hesaplamalarla tespit edebilirseniz burada bir proje imal edebilirsiniz, yoksa riski siz üstlenmiş olursunuz. Orada böyle bir durum var. Onunda kamuoyu tarafından bilinmesinde fayda var” dedi.
Karayolları Bölge Müdür yardımcısı Hürrem Çapar, “Konu bize de geldi. Şirket karşı çıktı ve o yükü taşımayacaklarını söylediler. Karayollarına da o yazı geldi ve o konu gündemden çıktı” dedi.

Kaynak : http://www.reklam_link.com/haber/mesuliyet-kabul ...sti#f63584


yusufyuşa23
3 yıl önce - Cmt 12 Nis 2014, 12:01

Memlekette bu kadar alt yapı var ama gel gör ki hızlı tren projeleri bu illerimizde düşünülmüyor.

Behçet Salgın
3 yıl önce - Prş 26 Hzr 2014, 10:42

Böylece devasa bir köprü yapılıyor ama tek şeritli

Neden ileriye dönük düşünülmez bu tür projeler anlam veremiyorum... Insan köprüyü gidişli-gelişli yapar/planlar ve bir şeritine YHT gelene kadar Ray döşemez, bunun yerine bir süreliğine araç trafiğine açar


Uğur 23
3 yıl önce - Çrş 24 Eyl 2014, 18:31


(+)




sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET