Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Serdar OKAN
8 yıl önce - Cmt 15 May 2010, 00:43

Alıntı:
Alt Katı Demir Yolu, Üst Katı Karayolu Projesinde ... Bulunmadı



Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Türkiye'nin en uzun demir yolu köprüsü özelliğini taşıyan Fırat Demir Yolu Köprüsünün üzerine iki şeritli karayolu yapılması uygulaması ile ilgili hazırlanan fizibilite raporuna göre, projenin uygulanmasında teknik bir sıkıntı olmadığı kaydedildi.

Fırat Demir Yolu Köprüsü'nün üzerine karayolu yapılması uygulamasının fizibilite raporunu hazırlayan Barbaros Sarıcı, Nick Marianos ve Alp Caner tarafından Vali Ulvi Saran'a bir brifing verildi.

Vali Saran, köprünün hali hazırdaki durumunu incelendiğini ve köprünün yapılan incelemesinde karayolu kullanımı için yeterli olduğunun belirlendiğini kaydederek, Köprünün artan deprem riskine karşı ortaya çıkan takviye yapımının da bu yolla giderilmiş olacağını ifade etti. Saran, "Yapılan çalışma ile köprü aynı zamanda depreme karşıda dayanıklı hale getirilmiş olacak. Üzerinde karayolu olmasa bile köprüyü bir takviye yapmak zaten gerekiyor" dedi.

Fırat Demir Yolu Köprüsü Fizibilite Raporu'nu hazırlayan ekipte görev alan Barboros Sarıcı, "Deprem yükümüz, çok önemli. Köprünün yapıldığı dönemdeki deprem yükü, 1993 yılında hazırlanan rapora göre artmış durumda. Deprem yükü 1980'de 0.2g olarak ölçülürken, 1993 yılında 0.418 olarak ölçülmüş. Artan deprem yükünden dolayı zaten bir güçlendirme yapılması gerekiyor" dedi.

Sarıcı, köprünün üzerine yapılacak karayolu tabliyesi için hızlı imalat ve montaj, hafif, ekonomik ve deprem performansını arttırıcı, mevcut köprüye en az seviyede müdahale kriterlerini belirlediklerini ifade etti.


Serdar OKAN
8 yıl önce - Sal 06 Tem 2010, 22:17

Alıntı:
PROJE SON AŞAMAYA GETİRİLDİ



Türkiye'nin Baraj Gölü Üzerindeki En Uzun İki Katlı Köprü Projesi

Malatya'da ki Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 400 metre uzunluğundaki Fırat Köprüsü'nün üst kısmına karayolu yapılması ile ilgili olarak proje çalışması aşamaya getirildi.

Şuanda sadece tren ulaşımına açık olan Fırat Demir Yolu Köprüsünün üzerine iki şeritli karayolu yapılması uygulaması ile ilgili olarak sürdürülen proje çalışmalarını Vali Ulvi Saran ve çalışmayı yürüten Barbaros Sarıcı, Nick Marianos ve Alp Caner Fırat Demiryolu üzerinde tren geçişleri esnasındaki gerçek yükün hesaplanması çalışmasını birlikte yaptılar.

Vali Saran inceleme esnasında yaptığı açıklamada, "Köprü, Elazığ ile Malatya arsında karayolu geçişine el vermeyen sadece trenlerin geçişine izin veriyor. Demiryolu köprüsü üzerinde karayolu araçlarının da geçmesi için yaptığımız çalışma önemli bir noktaya geldi. Çalışmayı sonlandırma aşamasına geldik.

Uzman ekiplerimiz çalışmalarına devam ediyor. Köprü üzerinden geçen trenlerin gerçek yükünün tespiti ile ilgili bir çalışma yapılıyor. Sonuç itibariyle projemizin tamamlanması halinde iki il arasında on yıllardır var olan sosyal ve ekonomik ilişkilerin sürdürülmesi ve iki il arasında gidiş ve gelişlerin sağlanamaması köprünün üzerine karayolu yapılması ile sağlanacak. Demiryolu köprüsü üzerine bir kaplama ile karayolu araçlarına geçiş sağlanacak. Şuandaki öngörülere göre teknik anlamda bir sıkıntı yoktur. Köprü projesini tamamlanmasını bekliyoruz, ondan sonra ihale aşamasına gelinecektir" dedi.

Vali Saran, köprüde yapılan çalışma ile köprünün yeniden depreme dayanıklı hale getirilmesinin de gündeme getirildiğini ve köprü üzerine karayolu araç geçişlerine açılması ile deprem dayanaklığı çalışmalarının da yapılacağını kaydetti.

Vali Saran, "Proje çalışması burada önemli bir ağırlık taşıyoruz. Gerçekçi bir proje yapılması işin anahtarı. Bundan sonra sadece inşa aşamasına geliyor. Projenin 1 ay içinde bitmesini ve Devlet Planlama Teşkilatı'nın ondan sonra yatırım programına almasını bekliyoruz" diye konuştu.

Projeyi yürüten uzman ekip içerisinde yer alan Barbaros Sarıcı, "Yaptığımız testler ile yaptığımız bilgisayar modelinin bir birine uyuşup uyuşmadığına bakıyoruz. Daha fazla analiz yaparak projeyi sonlandıracağız. Daha önce fizibilite çalışması yapmıştık. Şimdi uygulama projesini yapıyoruz, inşaatının ihaleye çıkması noktasına getireceğiz. İki şeritli bir karayolu köprüsü olacak. Tren geçişleri esnasında karayolu araçlarının da geçebileceği bir proje olacak" dedi.

Bu arada, toplam uzunluğu 2 bin 400 metre olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demir Köprünün 1981 yılında ihale edildiği ve 1986 yılında ise dönemin Başbakanı Turgut Özal tarafından tren ulaşımına açıldığı belirtildi. Yapım maliyeti 22 milyon TL olan köprünün temelleri kazık, ayakları betonarme tabliyeleri ise çelik. Köprüde 29 adet tabliye bulunuyor. Malatya'nın Battalgazi ilçesindeki Fırat Tren İstasyonu ile Elazığ'ın Baskil ilçesinin Kuşsarayı Tren İstasyonu arasında bulunan Fırat Demiryolu Köprüsü'nün eni 4.5 metre, yüksekliği 6 metre, taşıyacağı tonajın ise 20 ton dingil basıncı olduğu kaydedildi.

Eğer proje gerçekleşirse, Türkiye'nin ilk baraj gülü üzerindeki iki katlı köprüsü yapılmış olacak. Köprünün alt kısmında trenler, üst kısmında ise karayolu araçları geçecek.


umitcoskun
8 yıl önce - Cum 20 Ağu 2010, 14:47

 



Ergün.
8 yıl önce - Cum 24 Eyl 2010, 20:00



(+)

uçaktan Karakaya Demiryolu Köprüsü


Serdar OKAN
8 yıl önce - Sal 28 Eyl 2010, 19:25

Alıntı:
PROJE TAMAM

Vali Saran, Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.



Malatya ve Elazığ'ı birbirine bağlayan ve Türkiye'nin en uzun köprüsü olan Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine yapılacak karayolu köprüsüyle iki il arasındaki ulaşımın kolaylaşacağı bildirildi.

Malatya Valisi Ulvi Saran, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.

Demiryolu köprüsünün üzerine yapılması planlanan karayolu projesinin tamamlandığını anlatan Saran, Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü olan 2080 metre uzunluğundaki Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine yapılacak karayolu köprüsünün bölge insanın ihtiyaçlarına cevap vereceğini kaydetti.

Saran, şöyle konuştu:

''Elazığ'ın Baskil ilçesinden gelip de Malatya'da ikamet eden 40 binin üzerinde insan var. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısı Malatya'da pazarlanıyor. Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil'den Malatya'ya, gerekse Malatya'dan Baskil'e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı ve tarım ürünlerinin Malatya'ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında da 10'un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali bize Kömürhan Köprüsü'nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor.''

Baskil ilçesinden Malatya'ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesinden Malatya'ya uzmanları davet ettiklerini söyledi.

Saran, şunları kaydetti:

''Yaptığımız çalışmalar neticesinde köprünün projesini tamamladık. Köprünün projesi için yurt dışından da bir uzman çalıştı. Yapılan mühendislik hesaplarına göre köprünün ayakları epeyce sağlam. Üzerindeki çelik yapı da mukavemete sahip olmakla birlikte ağır tonajlı kamyonların da geçebileceğini dikkate alarak kenarlıklarına takviye yaptık. Köprünün çelik konstrüksiyonunu yeni demir çelik ilavesi ile güçlendireceğiz. Köprünün üzerine yapılacak olan bir kaplama ile Malatya tarafından ve Elazığ tarafından bir rampa ile iki yönlü ulaşım sağlanacak.''

Köprünün Türkiye'nin ilk iki katlı köprüsü olacağını ifade eden Saran, şöyle konuştu:

''Köprünün projesini Karayolları Genel Müdürlüğüne gönderdik. Köprünün gelecek yılın programına alınmasını umuyoruz. Köprünün yakın gelecekte hizmete açılması sonucu bölgeye hareketlilik gelecek. Hem Malatya'dan köprüye kadar hem de köprüden Baskil'e kadar olan yollar Karayolları Genel Müdürlüğünün yol ağına alınacak. Bu yollar da iyileştirilecek.''


umitcoskun
8 yıl önce - Çrş 29 Eyl 2010, 00:29

  (+)



Serdar OKAN
8 yıl önce - Sal 05 Ekm 2010, 13:10

Alıntı:
Proje Aşamasında



Malatya ile Elazığ arasında yapılacak olan karayolu köprüsünün fizibilite çalışmasının tamamlanıp, proje aşamasına gelindiği bildirildi. Türkiye'nin en uzun trenyolu köprüsü kafes yapısının üstüne tabliyeli bir sistem konularak, karayoluna uygun hale geterilmesi çalışmaları önümüzdeki yıl tamamlanacak.

Vali Ulvi Saran, sözü edilen köprüyle ilgili olarak verdiği bilgide, "Bu proje ile Malatya'nın Battalgazi ilçesi ile Elazığ'ın Baskil ilçesi arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerine kurulu Türkiye'nin en uzun trenyolu köprüsü yeniden yapılandırılmış olacak. 2 bin 30 metre uzunluğundaki trenyolu köprüsü üzerine tabliyeli sistem konularak karayoluna uygun hale getirilecek"dedi.
Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İnşaat Fakültesi akademisyenlerinin kontrollüğünde mevcut demiryolu üzerine kafes yapısının üstüne tabliyeli bir sistem konularak, karayoluna uygun hale geterilmesi çalımalarında son aşamaya gelindiğini bildiren Vali Saran, trenyolu üzerine yapılacak karayolu ile hem maliyetin düşeceğini, hem de iki il arasında vatandaşların daha rahat yolculuk yapacaklarını ifade etti.

Malatya'nın Battalgazi ilçesi ile Elazığ'ın Baskil ilçesi arasındaki ulaşım şu anda Karakaya Baraj Gölü üzerinden feribotlarla sağlanıyor. Sözü edilen karayolu köprüsü önümüzdeki yıl hizmete açılınca ulaşıma alternatif olarak karayolu da devreye girmiş olacak. 


Emre TURKKAN

8 yıl önce - Sal 05 Ekm 2010, 13:15

o kopruden gece trenle gecmek ne zevkli oluyor biliyor musunuz! kopru uzun, tren kopru uzerinde 40-50 km'e kadar yavasliyor. ayisiginin suda ki goruntusuyle denizin ortasinda giden uzun bir katar.

Serdar OKAN
8 yıl önce - Çrş 13 Ekm 2010, 14:40

Alıntı:
TÜRKİYE'NİN İLK 2 KATLI KÖPRÜ PRJOESİ TAMAMLANDI



MALATYA (İHA) - Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerine kurulu Türkiye'nin en uzun tren yolu demir köprüsünün üst katının karayolu köprüsü yapılması ile ilgili proje çalışması tamamlandı. Projeyi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'da takip ediyor.



Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 30 metre uzunluğundaki Fırat Demiryolu Köprüsünün yeni yapılandırılması kapsamında alt kattan trenin geçmesi, üst kattan ise karayolu araçlarının geçmesi ile ilgili projeyi yüklenen RUA Mühendislik Şirketi tarafından projenin son durumu ile ilgili olarak bilgilendirme yapıldı.

Vali Ulvi Saran, Battalgazi Kaymakamı Abdulmuttalip Aksoy, TCDD Yol Yapı Dairesi Başkanı Ferhat Demirtaş, TCDD Bölge Müdürü, Karayolları Bölge Müdürü Yasin Altunyuva, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sami Er, Battalgazi Belediye Başkanı Selahatin Gürkan, İnşaat Mühendisleri Odası temsilcileri katıldılar.

Toplantını açılışında konuşan Vali Saran, "Fırat Demiryolu köprüsünü üzerine karayolu yapılması ile
İlgili çalışma sonlandırıldı. 1985 yılından buyana hizmet veren ve TCDD'nin Trükiye7deki en büyük köprüsü olan Fırat Demiryolu Köprüsü önemli bir geçiş güzergahında bulunuyor. Malatya ile Elazığ arasında çok ciddi sosyal ve ekonomik ilişkiler bulunuyor. Baskil'de yetiştirilmekte olan kayısı ve sebze ile meyveler Malatya'da pazarlanıyor. Köprünün olduğu noktada yeni bir köprü yapılmak büyük bir ekonomik yük getiriyor. Ancak biz mevcut demiryolu köprünü üzerin ekleme yaparak karayolu ulaşımını da sağlayacağız. Köprü projelendirildi. Projenin Devlet Planlama Teşkilatı tarafından 2011 Yılı Yatırım Programına alınması ile ilgili çalışmalar sürüyor. Büyük bir ihtimalle 2011 yılı yatırım projesine alınacak" dedi.

Proje hakkında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da bilgi verildiğini anlatan Saran, "Türkiye'de bir ilk meydana gelecek. bir kere ilk kez iki katlı bir köprüye sahip olacağız. İkincisi Türkiye'nin en uzun karayolu köprü geçişi sağlanmış olacak" şeklinde bilgi verdi.

Toplantıda RUA Mühendislik Genel Müdürü Barbaros Sarıcı, mevcut köprünün son deprem standartlarına göre yeniden yapılandırılacağını belirterek, aynı zamanda köprünün çalışmalarda depreme karşı güçlendirilmiş olacağını söyledi.

Köprü üzerinde uygulanacak olan projenin yıllardır ABD'de yapıldığını anlatan Sarıcı, aynı anda tren ve üst kattaki 2 şeridin kullanılabileceğini ve Avrupa Köprü Şartnamesine göre de projelendirilmenin yapıldığını kaydetti.

Projede yer alan ABD'li köprü uzmanı Nick Maianos ile Alp Caner'de katılımcılara proje hakkında bilgi verdi.

Bu arada, projenin inşaat kısmını ihale edilmesi durumunda en fazla 1 yıl içerisinde tamamlanarak hizmete gireceği kaydedildi.


En son Serdar OKAN tarafından Çrş 13 Ekm 2010, 14:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Zafer

8 yıl önce - Çrş 13 Ekm 2010, 14:45

Foto isteriz illa ki.. Geceli gündüzlü.

Memleketimize hayırlı olsun..



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET