Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Serdar OKAN
8 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 16:53
Malatya - Elazığ - Fırat Köprüsü (Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü)


Arkadaşlar Malatya Valisi Karakaya Barajı üzerinde bulunan 2400 Metre uzunluğunda ki Fırat Demiryolu köprüsünün üstünden Karayolu geçirmek için Çalışmalar başlatmış. Bu olay gerçekleşirse gerçekten harika olur. Eski tarihleri biraz hatırlarsak Elazığ'ın BASKİL İlçesi Halkı Malatya'ya bağlanmak için bazı yerlere müracatları olmuştu.

Ancak arada Karayolu bağlantısı olmadığı için bu istekleri gerçekleşmemişti. BASKİLLİ Vatandaşlarda Karakaya barajı üzerine Karayolu köprüsü yapılmasını istemişlerdi. Buda çok maliyetli olacağından köprü istekleride gerçekleşmemişti. Şimdi Malatya'nın yeni Valisi Ulvi SARAN Türkiye'nin en uzun Demiryolu köprüsü üzerine Karayolu yapılıp yapılamayacağı konusunda köprüde inceleme ve çalışmalar başlatmış. Eğer ki Karayolu bağlantısı gerçekleşirse BASKİL, MALATYA'nın 15. İlçesidir...

Alıntı:
Üstten de Karayolu Geçer mi?

Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 400 metre uzunluğunda olan Fırat Köprüsünün üst kısmına karayolu yapılması ile ilgili olarak proje çalışması başlatıldı. Proje gerçekleşirse, Türkiye'nin ilk en uzun 2 katlı köprüsü yapılmış olacak.






Vali Ulvi Saran, beraberinde Battalgazi Kaymakamı Abdulmuttalip Aksoy, Battalgazi Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, TCDD 5. Bölge müdürlüğü yetkilileri ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nden gelen teknik heyet, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Türkiye'nin en uzun demir yolu köprüsü olan Fırat Köprüsünde incelemelerde bulundular.

İnceleme esnasında bir açıklama yapan Vali Ulvi Saran, "Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü. Uzun bir süreden beri 25 yıldan beri hizmet etmektedir. Köprü demiryolu olarak hizmet etmekle beraber, üzerinden karayolu geçebilir mi diye bir çalışma başlattık. Demiryolu köprüsünün sadece tren geçişleri ile sınırlı kalmamalı diye düşündük. Ortadoğu teknik Üniversitesi'nden ve diğer bazı kurumlardan davet ettiğimiz mühendislerimiz tarafından şuanda bir inceleme yapılıyor. Şuanda köprü üzerinde bir inceleme yapılıyor. Köprünün statik yapısı, yük taşıma kapasitesi değerlendirerek, demiryolu köprüsü üzerinden bir karayolu inşa etmek suretiyle iki il arasındaki yolcu ve yük trafiğinin aynı köprü üzerinden taşınması imkanları araştırılıyor. Eğer bu yapılabilirse, Malatya'da oturan çok sayıdaki Elazığ'ın Baskil ve Keban ilçesindeki vatandaşlar ile Elazığ'daki Malatyalıların köprüden karşılıklı geçişleri karayolu imkanları ile sağlanmış olacak. Belki o zaman Karakaya Baraj Gölü üzerindeki feribotla taşıma zorunluluğu kalkmış olacak. Şuanda çalışma yapılıyor. Konusunda yetkin uzmanlarımız var. Heyette, çelik köprülerin karayolu ile birleştirilmesi konusunda deneyimli olan bir ABD'li bir uzman da var. Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nden özellikle köprü konusunda yetkin uzmanlar var. Şartlar uygun olduğu takdirde bu alternatif devreye sokulacak. Önce yapılan incelemenin sonucunu bekleyeceğiz" şeklinde konuştu.

Bu arada, toplam uzunluğu 2 bin 400 metre olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demir Köprünün 1981 yılında ihale edildiği ve 1986 yılında ise dönemin Başbakanı Turgut Özal tarafından tren ulaşımına açıldığı belirtildi.

Yapım maliyeti 22 milyon TL olan köprünün temelleri kazık, ayakları betonarme tabliyeleri ise çelik. Köprüde 29 adet tabliye bulunuyor. Malatya'nın Battalgazi ilçesindeki Fırat Tren İstasyonu ile Elazığ'ın Baskil ilçesinin Kuşsarayı Tren İstasyonu arasında bulunan Fırat Demiryolu
Köprüsü'nün eni 4.5 metre, yüksekliği 6 metre, taşıyacağı tonajın ise 20 ton dingil basıncı olduğu kaydedildi.
Eğer proje gerçekleşirse, Türkiye'nin ilk baraj gülü üzerindeki iki katlı köprüsü yapılmış olacak. Köprünün alt kısmında trenler, üst kısmında ise karayolu araçları geçecek.

Öte yandan, 2002 yılında Karakaya Baraj Gölü'nde yük ve yolcu taşımacılığı yapan Baskil Kaymakamlığı'na ait feribotun alabora olarak 13 kişinin ölümüne yol açması nedeniyle baraj gölü üzerinde köprü yapılması gündeme getirilmişti.


Serdar OKAN
8 yıl önce - Prş 24 Arl 2009, 21:02

Yüksel İnşaat A.Ş.


(+)


Karakaya baraj gölü üzerinde inşa edilen bu köprü Türkiye’nin en uzun demiryolu köprüsüdür. 2.030 m uzunluğundaki köprü, 60 m yüksekliğinde olup, 30 adet betonarme ayağın üzerine, her biri 366 ton ağırlığında ve 65 m boyundaki 29 adet çelik kirişten oluşturulmuştur. Çelik kirişler yer seviyesinde betonarme ayaklar arasında yerleştirilmiş ve daha sonra yerlerine hidrolik krikolarla kaldırılmıştır. İnşaatta; 1.100 ton ağırlığında, 243 m boyunda yüzer çelik servis köprüsü, 11.327 ton betonarme demiri ve 119.320 m³ beton, temelinde 70 cm çapında 420 m kaya ankraj kazığı kullanılmıştır. Köprü 16 Haziran 1986 tarihinde servise açılmıştır.


Serdar OKAN
8 yıl önce - Cum 25 Arl 2009, 22:14

YÜKSEL İNŞAAT A.Ş.





Serhan Erbay
8 yıl önce - Cmt 26 Arl 2009, 15:52

Fırat Havzası Türkiyenin en bereketli topraklarından birisidir.İklim yönünden Doğuanadolunun en sıcak bölgesidir.Bu havzadaki ,Bu köprü tıpkı kömürhan köprüsü gibi Türkiyenin en stratejik ve işlevsel köprülerinden birisidir.Malatya Valisinin gayretini olumlu buluyorum.Ama bu köprünün üzerine karayolu yapmaktansa 8-10 km üst kısmında yeni bir köprünün yapılması ve bu köprüden geçecek yolun Keban-Malatya Karayoluna bağlanması daha faydalı,daha az maliyetli ve gerçekçi olur.Baskilliler derneğinin Milletvekili Necati Çetinkaya dan böyle bir köprü istemişlerdi. Böyle bir köprü hem Malatya hemde Arguvan-Arapgir-hekimhan bölgesine bağlayacak,hemde Malatya gelişimini Eski Malatya yani barajgölü kıyısına da yönlendirecektir.Böyle bir köprü yapılırsa Elazığ-Malatya yakası 4.bir köprüye kavuşmuş olur ve bu havza çok daha hızlı gelişir.

Serdar OKAN
8 yıl önce - Cum 22 Oca 2010, 22:15

Arkadaşlar Baskilliler derneğinin Malatya Valisi Ulvi SARAN'a yaptıkları teşekkür ziyaretinde, Sayın Valimiz Türkiye'nin en uzun Demiryolu köprüsü olan Fırat Karabük Köprüsü üzerine Karayolu yapılması için teknik ekipler tarafından yapılan incelemelerden ilk verilerin olumlu yönde geldiğini belirtmiş.

Alıntı:
'Neticeye Doğru Gidiyor'





Malatya Valisi Ulvi Saran'ın girişimleri ile Karakaya Barajı'ndaki demiryolu üzerine karayolu köprüsü yapılması için çalışma başlatılmasına teşekkür için Baskilliler Derneği'nin organizasyonuyla ziyarette bulunuldu.

Valilik Salonu'nda gerçekleşen ziyarete, Baskilliler Derneği Başkanı Yunus Görgün ve Elazığ'ın Baskil ilçesinde 50 kadar köy ve mahalle muhtarı katıldı.

Ziyaret'te konuşan Baskilliler Derneği Başkanı Yunus Görgün, Malatya Valisi Ulvi Saran'ın girişimleri ile Kömürhan Köprüsü üzerine karayolu köprüsü yapılması için çalışma başlatılmasına teşekkür için Vali Sara'a ziyaret gerçekleştirdiklerini belirtip, köprünün yapılmasının önemini anlattı.

Baskil ilçesi Paşakonak Köyü Muhtarı Aydın Kısak ise konuşmasında, 65 bin nüfusu ilgilendiren Elazığ'ın Baskil ilçesinden Malatya'ya karayolu ile geçişin önemini anlatıp, bu köprünün yapılması ile özellikle tarımsal ürünlerin daha iyi değerlendirilmiş olacağına dikkat çekti.

Vali Ulvi Saran ise, demiryolu köprüsü üzerine karayolu köprüsü yapılması için teknik bir heyetin inceleme yaptığını hatırlatarak, "Ancak mühendislik hesaplarının yapılmasından sonra karayolu köprüsünün yapılıp yapılmayacağı belirlenecek. İlk veriler iyi gibi. Mevcut demiryolu köprüsü üzerine karayolu köprüsünün yapılması olumlu neticeye doğru gidiyor. Ancak yapılma kararı ancak kesin sonuç açıklanınca ortaya çıkacak. Olur raporu verilirse, projesini biz çizdireceğiz, karayolları da yapım işini üstlenecek." ifadelerini kullandı.


Serdar OKAN
8 yıl önce - Cum 22 Oca 2010, 22:30





Serdar OKAN
8 yıl önce - Cum 22 Oca 2010, 22:43

 

Serdar OKAN
8 yıl önce - Sal 26 Oca 2010, 21:38

Fotoğraflar ''HÜRRİYET TRENİ'' sitesinden alınmıştır.



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




(+)





(+)


ZAFER DEMİR
8 yıl önce - Cum 05 Mar 2010, 20:43
MALATYA HIZLI TREN HATLARINA DAHİL EDİLMELİDİR.


malatya,doğu-batı,güney-kuzey ekseninde ulaşım ve sanayi yönünden stratejik merkezdir.hekimhan-hasançelebi-köylüköyü civarı zengin demir,krom,uranyum,thoryum,altın,kömür,mermer (köylüköyü çamkoyak mevkii'nde petrol de olabilir,araştırılmalı) v.s madenleri vardır.bu madenler işletilmeli,sanayi maddeleri için üretim tesisleri kurulmalı ve pazara güvenli ve hızlı şekilde ulaştırılmalıdır.dünya'nın en büyük demir madeni yataklarına sahip hasançelebi kasabası'na demir-çelik fabrikası kurulrak hem demirden katma değeri yüksek maddeler üretilmeli hem de hızlı tren rayları yapılmalıdır.malatya'daki vagon onarım fabrikası yeniden reorganize edilerek hızlı tren fabrikası olarak düzenlenmelidir.bu saydıkalarımız altyapıyla birlikte sivas-malatya-elazığ-tunceli-diyarbakır,malatya-adana-iskenderun,malatya-kurtalan-tatvan-iran,malatya-kayseri,malatya-samsun hızlı tren hatları hemen yapılmalıdır.bölgenin ve ülkenin hızlı kalkınması ve sanayileşmesi için hızlı tren hatları ve sistemlerinin hemen yapılması gerekir.sanayileşen ülkelere baktığımızda fransa,ingiltere,almanya-japonya,abd gibi hzılı tren hatlarını tamamladığı görülür.ayrıca malatya büyükşehir olmalı kentiçi ulaşımda metro yapılmalıdır.ülkemizin 250.000 ve üzeri nüfuslu tüm illerde kentiçi ulaşım raylı sistem,metro ile yapılmalıdır. :p

Serdar OKAN
8 yıl önce - Cum 30 Nis 2010, 23:49

Alıntı:
Karakaya Demiryolu Köprüsü Üstüne Karayolu Yapılm ...ru Verildi

Malatya'da Karakaya Demiryolu Köprüsü üstüne karayolu yapılması incelemesinden sonra yapılabilir raporu verildiği bildirildi.

Malatya'nın Battalgazi ilçesi ile Elazığ'nın Baskil ilçesi arasındaki ulaşımda kullanılacak olan Karakaya Demiryolu Köprüsü üstüne karayolu yapılması konusunda Vali Ulvi Saran'ın ilgisiyle Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nden uzman heyet inceleme yapmıştı.

ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü uzmanlarının çalışması sonucu hazırlanan teknik raporda, düşük tonajlı araçlar için mevcut demir çeliklerin yeterli olduğu, fazla tonajlı araçların geçimi için de demir çelik takviyesi yapılması gerektiği şeklinde görüş bildirildiği ifade edildi.
2 bin 80 metre uzunluğundaki Karakaya Demiryolu Köprüsü'nün üst kısmına atılacak demir ve çelik takviyesi ile karayolu ulaşımının sağlanacağı belirtilirken, bunun maliyetinin de 10 milyon TL civarında olduğu kaydedildi.

Malatya'nın Battalgazi ilçesi ile Elazığ'ın Baskil ilçesi arasındaki ulaşım Karakaya Baraj Gölü üzerinden feribotla sağlanırken, 2002 yılının Ağustos ayında Karakaya Baraj Gölü'nde yük ve yolcu taşımacılığı yapan Baskil Kaymakamlığı'na ait feribotun alabora olarak 13 kişinin ölümüne yol açması nedeniyle baraj gölü üzerinde köprü yapılması gündeme getirilmişti.




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET