Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 12
tahsinsonerada

9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 10:43

Bence köprü yapılmamalı.. Bir önceki sayfada ki köprü resimlerinin hiçbiri estetik değil.. İzmir in akdeniz kenti kimliğiyle örtüşmüyor. Ayrıca İzmir' i İzmir yapan imbat rüzgarını da büyük oranda kesecektir.
Varsın İstanbul' a 3. , 4. hatta 5. köprü bile yapılsın. Umrumda değil. İstanbul-İzmir kıyaslaması da doğru değil. Bu iki kentimizin vizyonu , misyonu , hedefleri ,kültürü , insanıı oldukça farklıdır... İstanbullular ; ''İzmir ' in Konak meydanı , Cumhuriyet meydanı , Gündoğdu Meydanı , Karşıyaka'da ki ve İnciraltı' nda ki meydanları çok güzel çok avrupai bizde hiç böyle yok'' diyorlarmı ki biz her seferinde İstanbul ' un gökdelenlerine ve köprülerine gereksiz hayranlık duyuyoruz.
İzmir' e köprü yerine, var olan metro çalışmalarını tamamlasınlar ( Ankara da yaptıkları gibi ! ) ve buna yeni metro projelerini eklesinler bence bu yeterli olur. Köprüye gerek kalmaz. Kordona oturduğumda köprü bacağı seyretmektense deniz den güneşin batışını seyretmeyi yeğlerim. İstanbul' un coğrafik yapısı köprüye müsait ve nüfus u gereği buna ihtiyacı da var. Ama İzmir' in ki bence sadece özentilik..
Lütfen kimse yanlış anlamasın bunu.. Buda benim düşüncem...
Gökdelenlere gelince şuan gökdelen alanı olarak planlanan limanın arkasında kalan bölge çok mantıklı biryer. Gökdelenler sadece bir bölgede olsun. her yerde mantar gibi bitmesinler...
Kordona rastgele gökdelen dikilmesi yerine kordondaki beton yığınlarını yıkıp eski rum evlerinin orjinaline uygun olarak tekrar yapılmasını daha çok isterim..
Son söz olarak Allah İzmir ' i '' çılgın projelerden '' korusun !!!!
Benim İzmirle ilgili çılgın projelerime gelinceee ;
teknik açıdan mümkünmüdür değilmidir bilmiyorum ama İzmir kent merkezinden geçip körfeze dökülen Manda, Meles, Arap, Laka, Poligon ve Bostanlı derelerinin temizlenip , yeniden yapılandırılarak Eskişehir' de ki Prosuk çayı ' na benzer bir şekilde, içinde sandallarla gezilebilecek birer su yoluna dönüştürülmesini istiyorum.
Eğer mevzu özentilikse İstanbul' da ki köprü ve gökdelenlerden çok Eskişehir'de ki veya Venedik' te ki su yollarına özeniyorum!!!
Eminim birçok kişiye saçma, mantıksız gelicektir ama ben küçüklüğümden beri bunun hayalini kurar dururum.. Körfezden Halkapınara veya Şirinyere Yeşil derede ki sandallarla gelebilmeyi çok istiyorum. Veya Bostanlı sahilinden Bostanlının içlerine doğru sandallarla gezintiye çıkabilmeyi...
Tabi bu derelerin etrafınında gecekondulardan temizlenip , ağaçlandrıldığını, rekreasyon alanları oluşturulduğunu, Akdeniz kenti kimliğine uygun yeni projelerle de desteklendiğini düşününce İzmir ' in hem görsel hem altyapı hem de turist çekme açısından hiçbir sorunun kalmıyacağını düşünüyorum.
Bu ütopik hayalin gerçekleşmesi durumunda inanın kıyasladığımız şehirlere fark atmış oluruz.
Ayrıca Konak İskele sinden Foça, Çeşme, Urla, Karaburun ve Kuşadası gibi sahil beldelerine hızlı deniz otobüsü seferleri konulmasını istiyorum. Hem trafiği rahatlatacak, hem konforlu ulaşım sağlanacak hem de o bölgelerin kalkınmasına katkıda bulunulacaktır.
Son çılgın projem ise ;
Kordon dan olmasa bile en azından İnciraltı-Göztepe arasındaki bölgeye ve karışısında da mavişehir- bayraklı arasındaki bölgeye en az üçer tane mavi bayraklı plaj yapılmasını hayal ediyorum. O bölgelerden denize girebilmenin hayalini kuruyorum. Kordon a plaj yapılması bence gereksiz.. Bunun yerine ; körfezimizin yüzülebilecekkadar temizlenmesinin ardından her sene kordonda balık tutma, balık mangal festivali v.b. gibi İzmir ' li lerin deniz le barıştığını gösteren ve İzmir kültürüne uygun çeşitli organizasyonlar düzenlenmesini daha uygun buluyorum.
Ve bu nacizane projelerimle ilgili düşünce ve objektif eleştirilerinizi merak ediyorum...


mertoviçizmir

9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 13:26

izmir icin estetik önemli olmalı bence hep güzel izmir diyoruz ama güzelligini yeterince koruyormuyuz orası meçhul... benim birkac önemli projem var ve kentin merkezi olan konak bölgesini bir anda estetik yapıya kavusturabilir ve cok fazla paraya da ihtiyac yok bunun icin ...
projelerim

1. konaktaki bütün binalar cam kaplamaya dönüstürülmelidir ...( izmir büyüksehir belediyesi , vergi dairesi , karsısındaki binalar , yanlarındaki binalar ve ykm ile iş hanı cam kaplama yapılmalıdır böylece estetik bir yapı ortaya cıkacaktır )
2. dogumevi hastanesi yenilenmelidir
3. atatürk kültür merkezi restore edilmeli ve cagdas bir yapıya bürünmelidir
4. varyant yolunun her iki tarafı agaclarla ve sarmasıklarla süslenmeli ve egzotik bir havaya bürünmelidir ayrıca tarihi köşkler yenilenmeli ve bar , müze , köşk gibi kullanılmalıdır.. , cadde üzerindeki binalar yıkılmalı ve kız yurdu yenilenmelidir

BUNLAR YAPILDIGI TAKDİRDE KONAK BÖLGESİNİN POTANSİYELİNİN ARTTIGINI HERKES GÖRECEKTİR VE COK FAZLA PARA HARCAMADAN BU PROJELER YAPILABİLİNİR


BurakÇınar
9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 15:59

köprü yapılırsa elbette işlevi olur fakat mesafe çok uzun nasıl olur,altından general kargolar,ro-ro gemiler feryboatlar nasıl geçer,geçerse ortaya bu büyüklükte bir beton yığını nasıl bir görüntü oluşturur..
mavişehir üçkuyular arası 7,5 km çarptım topladım aklım almadı..köprüde olsa tüp geçitte olsa böyle bir projenin maliyetiyle izmirin gelmiş geçmiş bütün sorunları halledilir..


Mehmet Ali Ergüvenç
9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 17:45

Alıntı:

mavişehir üçkuyular arası 7,5 km çarptım topladım aklım almadı..köprüde olsa tüp geçitte olsa böyle bir projenin maliyetiyle izmirin gelmiş geçmiş bütün sorunları halledilir..


Forumda bu konunun ayrı başlığı var, orada konuşmuştuk.

Bahsi geçen güzergahtaki derinlik ortalama 2,5 metre. Otoyol viyadüğü yapar gibi çakacaksın kazıkları köprü çıkacak. Ortada bi yere büyük gemiler geçeceği 600-700 metrelik bir bölüm ayıracaksın o kadar.

Neredeyse Karşıyaka tünelleriyle aynı miktara mal olacak


BurakÇınar
9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 17:49

maliyet körfezi derinleştirme çalıştırmalarından sonrada aynı mı kalır peki?



tahsinsonerada

9 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 21:14

köprünün maliyetinden çok estetiği ve İzmir e yakışıp yakışmadığıi ihtiyaç duyulup duyulmadığı daha önemli bence..

En son tahsinsonerada tarafından Prş 28 Nis 2011, 01:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mertoviçizmir

9 yıl önce - Prş 28 Nis 2011, 00:49

köprü konusunda şunu söylemek isterim izmire ivme kazandırır ve göc artar bu da izmir e ekonomik yönden para girdisini arttırır. ve estetik icin neler var dünyada cok zor birsey değil güzel bir köprüyle izmir cag atlar gelecekte de urla civarından cigli civarına dogru da tüp gecit yapılır süper olur

Ayhan
9 yıl önce - Prş 28 Nis 2011, 00:56

Yassıadaya da deniz üstünden köprü yapar, metroyu da oraya uzatırız... ne dersiniz !

Köprüden önce İzmir'in yenilenmesi gerek... Köprü acil bir proje değil, Tahsinin dediği gibi tüm metro ve tramvay projeleri biterse ve de deniz ulaşımına daha fazla önem verilirse, ulaşım sorunu neredeyse ortadan kalkar zaten.


burak_gultekin
9 yıl önce - Prş 28 Nis 2011, 01:01

Alıntı:
göc artar bu da izmir e ekonomik yönden para girdisini arttırır

İzmir'e göç artışı şuan istencek en son şey olmalıdır. Burda bunca düşünülen estetik çalışmasını hayallere gömcek birşey olur bu. Eskilerden gelen göçleri hala Kadifekale gibi göz önündeki yerlerden nasıl temizliceğimiz meçhulken göç sağlıcak şeylerden kaçınılmalı.


En son burak_gultekin tarafından Prş 28 Nis 2011, 01:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mertoviçizmir

9 yıl önce - Prş 28 Nis 2011, 01:25

Alıntı:

Yassıadaya da deniz üstünden köprü yapar, metroyu da oraya uzatırız... ne dersiniz !

Köprüden önce İzmir'in yenilenmesi gerek... Köprü acil bir proje değil, Tahsinin dediği gibi tüm metro ve tramvay projeleri biterse ve de deniz ulaşımına daha fazla önem verilirse, ulaşım sorunu neredeyse ortadan kalkar zaten.

izmirin yenilenmesi gerekir ama bunu belediyenin hazırladıgı projelerle yapmak mümkündür ancak o da malesef suan icin cok zor görünüyor.. metro projelerinde ise malesef bitmiyor göründügü gibi bence belediye ne yapıp edip bornova etabı ve ückuyular etabını bitirip diger metro projelerini hükümete devretmenin yolunu bulmalıdır .. tramvay projeleri ise belediyenin yapabilecegini düsünüyorum ..

Alıntı:

İzmir'e göç artışı şuan istencek en son şey olmalıdır. Burda bunca düşünülen estetik çalışmasını hayallere gömcek birşey olur bu. Eskilerden gelen göçleri hala Kadifekale gibi göz önündeki yerlerden nasıl temizliceğimiz meçhulken göç sağlıcak şeylerden kaçınılmalı.


benim demek istedigim carpık kentlesme değildi , zaten artık sanırım gecekondu yapmak yasaklandı..onun yerine cagdas konutlarla sehrimizin kalitesinin artmasından bahsediyorum... bugün istanbul nüfusu sayesinde her türlü proje yapılıyor ama malesef izmirin nüfusu ve diger sehirlerin nüfusu az oldugundan yeterince parlayamıyor.. oysaki günümüzde avrupa da kücücük sehirler bizim kentlerimizden daha gösterisli... ayrıca modern konutlarda artan nitelikli nüfusun sehrimizdeki gecekondu bölgelerini de harekete gecirtecektir diye düsünüyorum ..



sayfa 12
« önceki   123 ... 11121314   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet