Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 16

Adana'ya Yapılan Yatırımlar Sizce Yeterlimi?
yeterli 18.9%  18.9%  [20]
yetersiz 81.1%  81.1%  [86]
Toplam Oy : 106

Cemalim7
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 13:13

Alıntı:
Ayrıca ilerleyen yıllarda da Sarıçam'dan Adana 0SB'ye uzatılarak günlük 1milyon yolcu sayısına ulaşmak mümkün olacaktır.
Not: Önümüzdeki 10 yılda Adana OSB'deki çalışan sayısının 150bin kişiye ulaşması ön görülüyor.


Mevcut demiryolu halihazırda zaten Adana OSB'den geçiyorken bu bana mantıksız geldi. Doğru olan bir an önce Mersin-Ceyhan arası demiryolunun bir banliyö hattına dönüştürülmesidir. Hattın Adana kısmında pek çok durak olabilir. Otogar ve Osb dahil. Ayrıca hattın metro ile kesiştiği vilayet istasyonunda bir transfer merkezi inşa edilebilir. Aktarmalar bu istasyondan yapılabilir.


alperen522
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 17:02

Alıntı:
2.etapın gideceği yerlerde evet çok önemli kurumlar var, üniversite, hastaneler, yeni adliye vb. Fakat benim sorumun cevabı bu değil, Ben diyorum ki, Adana merkez nüfusunun yaklaşık dörtte üçünü oluşturan Çukurova ve Seyhan ilçelerinde yaşayan insanların kaçta kaçı Balcalı-Şehir hastanesi tarafına gitmek için metroyu tercih eder? Metro hattı üstünde kalan belli bazı semtler haricinde tercih eden olmaz bence. Efendim otobüsle en yakın istasyona aktarmalar yapılır, bisiklet kullanır, eyvallah da, kaç kişi yapar bunu? Söz gelimi K.Evren semt pazarı civarında oturan birinin en yakın metro durağına, örneğin Huzurevler durağı diyelim, varması aktarma yapması filan derken yarım saat geçer zaten, adam o aktarmaya o vakti harcayana kadar 20 dakika otobüs bekler, 15 dakikada Balcalıya varır, olur biter. Ayrıca bu metroyu Yüreğirin de tüm mahalleleri kullanacak değil, orda da metro hattına uzak bir sürü yerler olacak. Bence Adana metrosunun en büyük zaafı çarşıya girmemesi, arkayı dolanması. Bu çok yolcu kaybına neden oluyor.. 500-600 metre ne ki, yürünür diyorsunuz ama adana sıcağında kaç kişi yapar onu?

2.etap metro kullanan yolcu sayısını tabiki artırır, ama öyle abartı artış beklemesin kimse. Az araştırdım, 2018 yılında Adana BŞB'ya ait belediye otobüsleri günlük 110 bin yolcu taşıyormuş. 2020 rakamı da yaklaşık aynı olur.. Bu rakama, metro, özel halk otobüsleri ve dolmuşları eklesen toplam rakam en fazla 250-300 bin olur.. Metroyu da bunun ancak %25'i kullanır. O da, 1.etap, 2.etap toplam 65-70 bin yapar. En iyi ihtimalle. Belki o da olmaz. Bu rakam için de ikinci metro faciasına girişmeye değmez.. Ha, ben metroyu millete illa kullandıracağım dersin, otobüs hatlarının çoğunu iptal edersin, dolmuş ve halk otobüsü sayısını azaltırsın, o zaman millet mecburen kullanır metroyu, ama dedemize de bol rahmet okurlar tabi!! Gelmişine geçmişine diye..


Ahmet bey önceki mesajımda özellikle Kenan Evren ve Barajyolu'nu saymadım. Zira buralar zaten şehrin Seyhan Nehri'nin batı yakasında kalan kısmını ele alacak olursak Balcalı bölgesine en yakın yerler. Neden özellikle bu bölgelere odaklanıyorsunuz onu da anlamadım. Adana sadece buralardan ibaret değil. Ayrıca sizin dediğinize göre sadece güzergah üzerindeki nüfus metroyu kullanacaksa 1. ve 2 etap metro güzergahının geçtiği yerlerde hatırı sayılır miktarda nüfus var. Bu nüfusu aşağıya bırakıyorum.

Belediye Evleri Mahallesi: 57000
Huzurevleri Mahallesi : 62000
Yurt Mahallesi : 45000
Yeşilyurt Mahallesi: 65000
Tellidere Mahallesi: 25000
Fatih Mahallesi: 20000
Namık Kemal Mahallesi: 9500
Mithatpaşa Mahallesi: 20000
Kurtuluş Mahallesi: 12000
Döşeme Mahallesi: 8000
Çınarlı Mahallesi: 2000
Kocavezir Mahallesi: 2000
Mirzaçelebi Mahallesi: 5000
Hürriyet Mahallesi: 6000
Havuzlubahçe Mahallesi: 11000
Cumhuriyet Mahallesi: 7000
Sinanpaşa Mahallesi: 5000
Akıncılar Mahallesi: 9000
Sarıçam Mahallesi: 9000
Tahsilli Mahallesi: 4500
Kazım Karabekir Mahallesi: 7000
Serinevler Mahallesi: 8000
Yavuzlar Mahallesi: 14000
Karacaoğlan Mahallesi: 12000
Kışla Mahallesi: 20000
PTT Evleri Mahallesi: 5000
Gültepe Mahallesi: 16000
Çarkıpare Mahallesi: 4000

Bunları toplayınca 469000 gibi bir nüfus çıkıyor. Aradaki ufak mahalleleri ve küsuratları saymadım bile. Bu nüfus sadece güzergah üzerindeki mahallelerin nüfusu. Etki alanına girersek bu nüfus 1 milyonu rahatlıkla geçer. "Bunların hepsi metroyu kullanmaz." diyeceksiniz. Orasını bilemem ama metroyu kullanabilme potansiyeline sahip nüfusun büyüklüğü ortada.

Aktarma konusundaki sorunuza ise şu örnekle yanıt vermek istiyorum. Sungurbey Anadolu Lisesi en yakın metro istasyonuna 3 km uzaklıkta. Sabah ve akşam saatlerinde bu lisenin öğrencileri ve Şambayat TOKİ'de oturanlar 304 numaralı ring otobüs hattı ile metro istasyonuna git-gel yapıyorlar. Sabah ve akşam saatlerinde 304 baya dolu oluyor. Yolcular 2 araç kullanıp tek ücret ödüyorlar. 304 hattı "besleme hatları nasıl düzenlenmeli?" sorusuna bana göre çok güzel bir cevaptır.

Adana sıcağı demişsiniz de o sıcakta tıklım tıklım otobüslerde, dolmuşlarda onlarca dakika milletin ter kokusunu çekerek gideceğime 500 metre yürür metroda seyahat ederim daha iyi. Kaldı ki metronun en yoğun zamanı okulların açık olacağı zamandır. Bu zaman diliminin hangi mevsimlere karşılık geldiğini de herkes biliyor.

Ahmet bey cidden az araştırmışsınız. 110000'in üzerine ÖHO ve Dolmuşları eklerken çok kısmışsınız. ÖHO ve Dolmuşlar Adana ulaşımında çok yüksek oranda kullanılıyorlar. Ayrıca elinizdeki veriler sadece Kentkart sisteminden elde edilen veriler. Belediye otobüsleri için verilere gerçek diyebiliriz ama ÖHO ve Dolmuşlar için 2018 yılında nakit para kullanıldığını da göz önüne alırsak hiç sağlıklı veriler değil. 2018'de Belediye otobüsü yüzde 22, Metro yüzde 7, ÖHO yüzde 34, Dolmuşlar yüzde 37 oranında tercih edilmiş. Bu verilerin de sadece Kentkart verileri olduğunun altını çizeyim. Bu veriler ışığında günlük 110000 kişi belediye otobüsü kullanıyorsa toplam Kentkart kullanan toplu taşıma kullanıcısı yaklaşık 550000 oluyor. İşin içine nakit ödemeleri katarsak bu sayı büyük ihtimalle 1 milyonu geçer. Bu konudaki sağlıklı verilere ancak 2021 yılında ulaşabiliriz. Zira Kentkart şu anda sürekli toplu taşıma kullananlar için zorunluluk haline geldi.

Abartı artış dediğiniz artışı sadece biz beklemiyoruz. Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi de bu artışı öngörüyor. Nedense sadece siz karşısınız bu işe. Koskoca Cumhurbaşkanı bile mitinglerde "Adana metrosu, eksik kalan parçası yüzünden verimli kullanılamıyor ve büyük zarar ediyor. Bu eksik parçayı, 2. Etabı tamamlayacağız ve Adana ulaşımını büyük oranda rahatlatacağız." vaadinde bulunuyordu.

Ahmet bey Adana'da emin olun 2. Etabın yapılmadığı, otobüslerde birileriyle akraba olmak zorunda kaldığı, durakta dakikalarca otobüs beklediği her saniye birilerinin (muhtemelen Aytaç Durak'ın) dedelerine, gelmişine geçmişine rahmet okuyorlar. Adana halkı 2. Etabı yapacak babayiğite kesinlikle teşekkür edecektir. Siz dışında herkesin merak ettiği şey 2. Etabın gerekliliği değil bunu kimin ne zaman yapacağıdır. Bence bu konuda düşünsek daha yararlı olur.



En son alperen522 tarafından Pts 25 May 2020, 18:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


aytac2011
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 18:10

Adana'da şu anda resmi olarak 800000 (sekizyüzbin) yolcu taşınıyor günde. Öyle birkaç yüzbin falan değil... Şu anda belediye otobüsleri otobüs taşımacılığında en az payı almakta bunun sebebi 65 yaş üstü ve diğer ücretsiz binişlerin yüzde 99 belediye otobüsünü kullanıyor olması diyebiliriz. Bunun haricinde neredeyse kimse binmiyor belediye otobüslerine (ilçelere açılan hatlar ve sadece belediye otobüsünün gittiği güzergahlar hariç) dolayısıyla ağırlık öho ve dolmuşlarda.
Bence ilk iş öho ve dolmuşlar, kamu hizmetine döndürülmeli. Özel ulaşım olmaz bu şekilde.. Önce filonun tamamına sahip olursun kentteki, sonra özel bir firmaya verirsin işletir. Ona amenna ama şu anki haliyle olmaz.
Tüm ulaşım ağı belediyenin olduğu zaman, inanın trafik de rahatlar, ulaşım da daha medenileşir (örneğin klimaların sürekli açık tutulması, duraktan alma ve indirme vb) ve gelecek parayla daha büyük ulaşım projeleri yapılabilir.
Dolayısıyla adana'da net olarak ulaşımla ilgili yapılması gereken ilk iş tüm ulaşım araçlarının kamuya geçmesi ve ilk etapta halk otobüslerinin kaldırılarak 12 metrelik belediye otobüslerine dönüştürülmesi.


ads 1940
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 21:51

Ahmet YükselS

Metro ile gideceğin yere daha çabuk varabilirsin öbür türlü otobüsler çok dolandırıyor trafik ve ışıklar da cabası.

Çukurovanın o hatta entegre olmamasının nedeni H.Sözlünün köprüyü yapamamasıdır.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 04:09

Alıntı:
2. Etap metro sadece Ç.Ü. 've stad'a gitmeyecek ki, önümüzdeki 10 yılda en az 500bin nüfusa ulaşması beklenen Sarıçam'a da gidecek.
Ayrıca ilerleyen yıllarda da Sarıçam'dan Adana 0SB'ye uzatılarak günlük 1milyon yolcu sayısına ulaşmak mümkün olacaktır.
Not: Önümüzdeki 10 yılda Adana OSB'deki çalışan sayısının 150bin kişiye ulaşması ön görülüyor.


Kardeş, Sarıçam asla 500 bin nüfusu görmez. Yılların ilçesi olan ve nerdeyse bir santim bina yapacak boşluk kalmamasına rağmen Çukurova 380 binli nüfusa yeni geldi. İşin ilginci, Adana merkezde nüfus yıllardır hiç artmıyor ki! O da yıllardır 1.7 milyona çakıldı kaldı. Anca ilçeden ilçeye nüfus hareketi oluyor. Sarıçam da Çukurovayla birlikte nüfus alan ilçelerden biri ama 500 bini bir tarafa bırak, 250 bini 10 senede ancak görür. Şu anda 160 bin sanırım.. Çok uzun vadede (25-30 sene sonra) belki 400 binlere ulaşır..
Adana Osb resmi olarak Sarıçam sınırlarında olsa da, ulaşımı Sarıçam üzerinden devam etmez. Hızlı tren hattı bittiğinde belki oraya bir istasyon koyup banliyo şeklide bir ulaşım planlanabilir. O da şehir merkezine olur, Sarıçam üzerinden olmaz.

Alıntı:
Ahmet bey metro illa bir insanın evinin önünden geçmez bir kaç semte hitap eden metro durağı olur
örneğin Denizli narlıca Sakarya Fevzipaşa yeşilevler gibi semtlerden ring seferi ile yolcular istiklal istasyonuna getirilip ordan balcalıya gider
bu sistemle metro çalışır
k evren bulvarından bahsetmişsiniz
ordan balcalıya giden iki otobüs var biri 153 arka caddeden de 151 geçiyor
bu hatlar iptal edilip Mavi bulvar istasyonuna ring seferi yapılır olur biter


Kardeş, mesele ring hattı koymakta değil, özellikle Kuzey Adanadaki istasyonlardan trene binen birinin Balcalıya ulaşması zaten 40-45 dakikadan aşağı olmaz, buna bir de ring ve aktarma süresini ekle en aşağı eder 60 dakika. Halbuki bu sürede birisi otobüsle Balcalıya 2 defa gider gelir..
Ayrıca, onca metro masrafı yaptıktan sonra her istasyona ring hatları koyup yüzlerce otobüse masraf yapacaksak, neye yaradı ki? Zaten aktarmalarda mecbur bu iki binişten biri bedava olmak zorunda.. O zaman metronun borcu nasıl ödenecek?

Alıntı:
Bunları toplayınca 469000 gibi bir nüfus çıkıyor. Aradaki ufak mahalleleri ve küsuratları saymadım bile. Bu nüfus sadece güzergah üzerindeki mahallelerin nüfusu. Etki alanına girersek bu nüfus 1 milyonu rahatlıkla geçer. "Bunların hepsi metroyu kullanmaz." diyeceksiniz. Orasını bilemem ama metroyu kullanabilme potansiyeline sahip nüfusun büyüklüğü ortada.


Aynen öyle, buralardan oturan insanların hepsi tabi ki metroyu kullanmayacak. Hatta çok azı kullanacak. Her şeyden önce bu nüfusun tamamının Balcalı tarafında işi olmayacak ki! Çok azının işi olur.. Kimin işi olur o tarafta belli! 1.Öğrenciler. Onlar da haftanın her günü gitmez, haftasonları gitmez, yaz tatilinde gitmez.. 2.Hastalar. O bölgede 3 büyük hastane var. Toplasan her birine günlük en fazla 3-4 bin hasta geliyor, daha fazlasına zaten kapasiteleri yetmez. Yani toplasan 10 bin hasta anca eder.. Artı, hastaneye gidip gelen herkes metro kullanacak mı? Çoğu insan özel aracıyla gidip geliyor.. Metro hattına uzak yerlerde oturanlar otobüs ve dolmuşla gidip geliyor.. 3. Personel. Maaşlı insanların büyük kısmının yine aracı var, çoğu da Çukurova Seyhan tarafında oturuyor, bunlar da özel aracıyla gider gelir.. 4. Maç izleyicisi. Haftada 15-20 bin kişi maç izlemeye gitse, bunun yüzde kaçı metroyu kullanır, ona göre günlük hesaba kaç kişi düşer, bin kişi olur mu acaba? Şüpheliyim! Demem o ki, şu mahallede bu kadar kişi oturuyor, o zaman metronun şu kadar yolcusu olur diye mantık olamaz. O mahallede nüfus olması, orda yaşayan tüm nüfusun her gün Balcalıya gideceği anlamına gelmiyor. İşi olacak ki gidecek, yoksa niye gitsin? O verdiğin rakamın (469 bin) Onda biri bile metroyu kullansa öp başına koy.. Hayaller güzel ama gerçekler biraz can sıkıcı.

Alıntı:
Abartı artış dediğiniz artışı sadece biz beklemiyoruz. Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi de bu artışı öngörüyor. Nedense sadece siz karşısınız bu işe. Koskoca Cumhurbaşkanı bile mitinglerde "Adana metrosu, eksik kalan parçası yüzünden verimli kullanılamıyor ve büyük zarar ediyor. Bu eksik parçayı, 2. Etabı tamamlayacağız ve Adana ulaşımını büyük oranda rahatlatacağız." vaadinde bulunuyordu.


Bazen cumhurbaşkanını da yanıltıyor birileri.. İktidar muhalefet ayırmıyorum, Adana siyasetçileri genelde vizyonsuz..
Ha şunu da ben tam anlatamadım galiba, ben metroya karşı değilim, savunduğum şey şu, Adana metrosunun 1.etabı yanlış güzergahtan gittiği için, 2.etap yapılsa bile umulan hedef tutmayacak. Gömleğin baş düğmesi yanlış iliklenirse diğerleri de hatalı olur ya onun gibi bu.. 2.etap güzergahı doğru da olsa yanlış bir 1.etabın devamı olacağı için o da tam işe yaramayacak diyorum.. Maalesef, 1.etapta bir tane de değil, 2 tane büyük hata yapıldı.. Hem geçtiği semtler yanlış, hem şehir merkezinden geçmiyor.. Güzergah, Kurttepeden sonra Türkeş yerine T.özal Bulvarından (Veya K.Evren) devam edip, İller Kavşağı, Baraj Yolu, Cemalpaşa, Atatürk caddesi veya Gazipaşa, Dörtyol kavşağı, Şehir merkezi (5 Ocak meydanı) ve devamı şeklinde yapılsaydı kullanımı çok iyi olurdu, o zaman devamı ile yani 2.etap ile de daha iyi bütünleşirdi. Tabi buna rağmen kayıplar olurdu. Çünkü hattı nerden geçirsen illa ki beğenmeyen olacaktır. Ama en ideali bu belirttiğim güzergah olurdu..

Alıntı:
Ahmet YükselS

Metro ile gideceğin yere daha çabuk varabilirsin öbür türlü otobüsler çok dolandırıyor trafik ve ışıklar da cabası.

Çukurovanın o hatta entegre olmamasının nedeni H.Sözlünün köprüyü yapamamasıdır.



Köprü yapılsa bile Çukurovaya tramvay yapılması rantabıl olmazdı, o da ayrı bir konu.. Hazır Özal gibi bir bulvar da elden gider tramvay yolu için..
Sonradan proje değiştirip tramvay yolu eklenmesiyle köprüyü gudubet etti Sözlü. Hiç olmazsa sadece arabalı geçişi hedeflese belki de biterdi köprü çoktan..
Zincirleme hata yapmak gelenek midir nedir bu şehirde aklım almıyor bazen.. Nene lazım be adam senin tramvay, çok gerekti sanki? Önce kara yolunun köprüsünü hallet. istanbul mu bura?

Alıntı:
Ahmet YükselS

Metro ile gideceğin yere daha çabuk varabilirsin öbür türlü otobüsler çok dolandırıyor trafik ve ışıklar da cabası.

Çukurovanın o hatta entegre olmamasının nedeni H.Sözlünün köprüyü yapamamasıdır.



Doğru dersin, bir çok kent dolmuşu kaldırdı, halk otobüsü sayısını azalttı, çağdaş olan bu.. Ancak Adanada dolmuş ve halk otobüsü belediyeler için hep bir rant aracı oldu. Azaltmak bir tarafa hep artırdılar.. Bunun çözümü öncelikle metro ağını yaymak, doğru kullanılabilir güzergahlara metro yapmak, kısmen de otobüs sayısını artmaktan geçiyor ama bunlar çok maliyetli bir iş olunca kimse cesaret edemiyor.. Sorunları halının altına süpürmek daha cazip geliyor.. Korkarım Türkiyede dolmuşu kaldıran en son şehir Adana olacak.. Üstelik de şehir merkezindeki trafiğin baş sorumlusu dolmuşlar olmasına rağmen..



alperen522
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 16:24

Alıntı:
Aynen öyle, buralardan oturan insanların hepsi tabi ki metroyu kullanmayacak. Hatta çok azı kullanacak. Her şeyden önce bu nüfusun tamamının Balcalı tarafında işi olmayacak ki! Çok azının işi olur.. Kimin işi olur o tarafta belli! 1.Öğrenciler. Onlar da haftanın her günü gitmez, haftasonları gitmez, yaz tatilinde gitmez.. 2.Hastalar. O bölgede 3 büyük hastane var. Toplasan her birine günlük en fazla 3-4 bin hasta geliyor, daha fazlasına zaten kapasiteleri yetmez. Yani toplasan 10 bin hasta anca eder.. Artı, hastaneye gidip gelen herkes metro kullanacak mı? Çoğu insan özel aracıyla gidip geliyor.. Metro hattına uzak yerlerde oturanlar otobüs ve dolmuşla gidip geliyor.. 3. Personel. Maaşlı insanların büyük kısmının yine aracı var, çoğu da Çukurova Seyhan tarafında oturuyor, bunlar da özel aracıyla gider gelir.. 4. Maç izleyicisi. Haftada 15-20 bin kişi maç izlemeye gitse, bunun yüzde kaçı metroyu kullanır, ona göre günlük hesaba kaç kişi düşer, bin kişi olur mu acaba? Şüpheliyim! Demem o ki, şu mahallede bu kadar kişi oturuyor, o zaman metronun şu kadar yolcusu olur diye mantık olamaz. O mahallede nüfus olması, orda yaşayan tüm nüfusun her gün Balcalıya gideceği anlamına gelmiyor. İşi olacak ki gidecek, yoksa niye gitsin? O verdiğin rakamın (469 bin) Onda biri bile metroyu kullansa öp başına koy.. Hayaller güzel ama gerçekler biraz can sıkıcı.


Ben o 469000 sayısını sizin bakış açınızdan hesaplamıştım. Bana kalsa 1. ve 2. Etap metro güzergahı etki alanı düşünüldüğünde 1 milyondan fazla insana hitap ediyor. Hepsi kullanmaz bu insanların dediğim gibi. Ama yolcu potansiyeli ortada.

Gelelim asıl konuya. Günlük yolcu sayısı. Sizin ve benim düşüncelerimizi bir kenara bırakıp resmi kurumlar tarafından (Büyükşehir Belediyesi ve Ulaştırma Bakanlığı) yapılan projeksiyonlara ve modellemelere bakacak olursak bunlara göre 2. Etap işletilmeye başlandığında günlük yolcu sayısı 240000'i bulacak. Bu bir hafif raylı sistem için çok iyi bir istatistik. Benim için günlük 100000'i geçse kafi. Bunların üzerine daha fazla söz söylemeye gerek yok.

Alıntı:
Bazen cumhurbaşkanını da yanıltıyor birileri.. İktidar muhalefet ayırmıyorum, Adana siyasetçileri genelde vizyonsuz..
Ha şunu da ben tam anlatamadım galiba, ben metroya karşı değilim, savunduğum şey şu, Adana metrosunun 1.etabı yanlış güzergahtan gittiği için, 2.etap yapılsa bile umulan hedef tutmayacak. Gömleğin baş düğmesi yanlış iliklenirse diğerleri de hatalı olur ya onun gibi bu.. 2.etap güzergahı doğru da olsa yanlış bir 1.etabın devamı olacağı için o da tam işe yaramayacak diyorum.. Maalesef, 1.etapta bir tane de değil, 2 tane büyük hata yapıldı.. Hem geçtiği semtler yanlış, hem şehir merkezinden geçmiyor.. Güzergah, Kurttepeden sonra Türkeş yerine T.özal Bulvarından (Veya K.Evren) devam edip, İller Kavşağı, Baraj Yolu, Cemalpaşa, Atatürk caddesi veya Gazipaşa, Dörtyol kavşağı, Şehir merkezi (5 Ocak meydanı) ve devamı şeklinde yapılsaydı kullanımı çok iyi olurdu, o zaman devamı ile yani 2.etap ile de daha iyi bütünleşirdi. Tabi buna rağmen kayıplar olurdu. Çünkü hattı nerden geçirsen illa ki beğenmeyen olacaktır. Ama en ideali bu belirttiğim güzergah olurdu..


Doğrudur. Keşke metro yapılırken bahsettiğiniz yerlerden geçecek şekilde; 1. ve 2. etap birlikte ihale edilseydi. Buna sebep olan başta Aytaç Durak, projeye onay veren zamanın DPT ve Bakanlar Kurulu üyeleri; bu yanlıştan dönülmesi için çaba göstermeyen zamanın milletvekilleri yüzünden 1. Etabın yarattığı borç kamburunun ceremesini gelecek kuşaklar çekmezdi. 2030 yılına kadar Adana bu borçtan kurtulamayacak maalesef. Ayrıca olan oldu. Geçmişi değiştiremeyiz. Şimdi yapılması gereken elimizde olanı gelecek vizyonlarına uygun olarak en iyi şekilde geliştirmek ve değerlendirebilmektir.

Metroya karşı değilsiniz madem bu kadar boşuna mı yazdık? "2. Etap 1. Etaptan daha büyük bir facia olacak." diye yazıyordunuz önceki sayfalarda. Yazdıklarınızdan "2. Etap gereksiz. Yapmanın bir anlamı yok." manası çıkıyordu. Metroya karşı değilseniz sorun yok bu konuda o zaman.

2. Etap mevzusunda günümüze odaklı değil geleceğe odaklı düşünmemiz gerekir. 2. Etap sayesinde resmi verilere göre yerlerden sürünen Adana Raylı Sistem istatistikleri olumlu yönde etkilenecektir. Bazen haritayı açıp baktığımda yapılan kamu kurumlarının çoğunun özellikle 2. Etap güzergahına yapıldığını görebiliyorum. Gelecekte yapılacak diğer kamu kurumları, iş merkezleri, sanayi bölgeleri, sosyal donatılar ve konut bölgeleri 2. Etap güzergahına yapılabilirse Adana Metrosu'nun kullanımı artırılabilir.

2. Etap yapılsa, sizin dediğiniz gibi umulan hedefler tutmasa; 1. Etabın şu anki halinden daha kötü olamaz. Her türlü 1. Etabın öylece durmasından iyidir. Eldekini iyileştirmek ve geliştirmek şart. Bunun için ilk olarak 2. Etabı yapmak lazım. Yapması ilk etaptan daha kolay ve ucuz. Sadece 274 milyon dolarcık (1.3 milyar TL) gerekiyor . Sonra da gelecek vizyonuna uygun şekilde bu güzergahı bir çekim merkezi haline getirmek lazım. Bunlar da bittikten sonra 3. Etap (Anadolu Lisesi-Şehir Hastanesi hattı), 20-30 yıl sonra da Otogar ve Şambayat uzatmalarını düşünürüz.


ceyhanlı umut
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 18:43

2.etap güzergahında
1200 yataklı balcalı
1550 yataklı şehir hastanesi
400 yataklı yüreğir devlet hastanesi
Altınkoza hastanesi
Çukurova üniversitesi
Alpaslan Türkeş üniversitesi
yeni stadyum
6.kolordu komutanlığı

-çarşıya çıkan askerler
-Maça giden taraftarlar
-üniversiteye giden öğrenciler
-hastanelere giden hastalar
bunlar günde en az 200.000 yolcu yapar


oguzbuyuka
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 19:09

2. etap ile şu anda hiçbir yere gitmeyen ve bu yüzden işlevsiz kalan metro pek çok yere ulaşmış olacak ve verimli, üreten, katkı sağlayan hale gelecek.

Yeni güzergah üzerinde çalışan pek çok insan var. Bunlar işe metroyla gidip gelmek isteyecekler ve bu yüzden konut alımlarında metro istasyonlarına yakın yerleri tercih edecekler. Bu yönelim müteahhitlere bu yönde yatırım yaptıracak ve kentsel dönüşüm büyük hız kazanacak. Aynı zamanda öğrenciler de ev tutarken bunu hesaba katacak, yatırım yapanlar bunu görecek ve buna göre davranacak. Adana'ya çok büyük katkısı olacağını düşünüyorum, bizim şu anda hesaba kattıklarımızdan çok daha fazla.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 01:31

Alıntı:
2. Etap yapılsa, sizin dediğiniz gibi umulan hedefler tutmasa; 1. Etabın şu anki halinden daha kötü olamaz. Her türlü 1. Etabın öylece durmasından iyidir. Eldekini iyileştirmek ve geliştirmek şart. Bunun için ilk olarak 2. Etabı yapmak lazım. Yapması ilk etaptan daha kolay ve ucuz. Sadece 274 milyon dolarcık (1.3 milyar TL) gerekiyor . Sonra da gelecek vizyonuna uygun şekilde bu güzergahı bir çekim merkezi haline getirmek lazım. Bunlar da bittikten sonra 3. Etap (Anadolu Lisesi-Şehir Hastanesi hattı), 20-30 yıl sonra da Otogar ve Şambayat uzatmalarını düşünürüz.


Evet, 274 milyon normalde büyük bir para değil ama Adana zaten sırtında çok büyük borç yükü kamburuyla boğuştuğu için bu rakam önemli hale geliyor.. Bu büyük kamburun üstüne bir de bu 274 milyon dolar binerse, zaten şehircilik yatırımı anlamında geride kalmış durumdayken, bir 20 sene daha aynı dertle uğraşmak zorunda kalır şehir.
Ben Adana BŞ Başkanı olsam ve elimde 274 milyon dolarım olsun, ilk yapacağım şey, şehrin genelinde yıllar önce yapılması gerekirken yapılmamış veya yapılamamış en az bir 30 tane köprülü kavşak yapar, hem trafiği hem insanları rahatlatırım. İnan bana bu 30 tane köprülü kavşak, metrodan daha fazla hayata dokunur, işe yarar.. Bugün Adanada çarşıdan kuzeye gidişler belli saatlerde 1 saati buluyor. Neden? Çünkü her 150-200 metrede bir lamba var, eski sistem kavşaklar var.... Burlara köprülü kavşak yapılırsa çarşıdan kuzey Adanaya, hatta Yüreğire Sarıçam tarafına, hastanelere, üniversitelere gitmek de 10-15 dakikayı geçmez hale gelir.. Bu durumda kentin şehir içi ulaşım sorunu zaten %70 oranında çözülmüş oluyor.. Adana maalesef köprülü kavşak konusunda en geri kentlerden biri şu anda..

Göz ardı edilen bir şey de şu; insanların gelir düzeyi artıkça herkesin bir arabası var artık. Sen metroda veya otobüste çok iyi konfor da sunsan çoğu insan özel araçla ulaşım sağlamaktan vazgeçmiyor.. Hele de şu virüs ortamında insanlar metro, otobüs gibi şeylerden iyice soğudu. Kısa vadede de düzelmez bu soğuma.. O yüzden de, Adana için öncelik, en az 30 tane köprülü kavşakla şehir içi karayolu ulaşımını rahatlatmak olmalı. Sonra paran olursa raylı sistemi de planlarsın. Ama eldeki para sınırlıysa, ki öyle, o zaman öncelik şehir içi trafiği rahatlatmak için yatırımlar, kavşaklar yapmak olmalı..

Bu konuyu çok uzattık insanları sıktık belki ama son olarak bunları da söyliim dedim.


oguzbuyuka
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 02:31

2. etabı metroyu belediye değil artık kamu yapmalı, bunu Adana'ya borçlular.



sayfa 16
« önceki   123 ... 151617 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET