Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15

Adana'ya Yapılan Yatırımlar Sizce Yeterlimi?
yeterli 18.9%  18.9%  [20]
yetersiz 81.1%  81.1%  [86]
Toplam Oy : 106

alperen522
1 ay önce - Pzr 24 May 2020, 02:01

Alıntı:
Balcalı tarafına her gün gidip gelen toplamı 50 bine varan bir öğrenci, personel ve hasta grubu var diyorsunuz. Doğrudur. Bu rakam Adananın tamamından gelen toplam kişi sayısı.. Peki 2.etap yapıldığında bunun kaçta kaçı metroyu kullanmaya başlayacak, kaçı yine otobüsle gidecek, kaçı özel araçla gitmeye devam edecek? O 50 bin kişinin hepsinin metro kullanacağını neye dayanarak söylüyorsunuz? Mesela, benim gibi Özal'da oturan biri, veya K.Evrende, Baraj yolunda, Real-Gürselpaşa tarafında oturan biri Balcalıya gitmek için metroya nasıl ulaşacak, daha da önemlisi en fazla 10-15 dakikada otobüsle veya aracıyla gitmek dururken neden metroyu tercih edecek? Aklıyla dalga geçmeyin insanların.. 2.etap metro evet bazı semtlerin işine yarar, ama hiç bir zaman öyle 200 bin kişi filan olmaz. Adananın tamamında zaten dolmuş otobüs metro hepsini toplasan günlük 200 bin kişi etmiyor.. Böyle yanlış güzergahlı sorunlu bir metroyla asla olmaz.. İstanbulda bile en işlek metrolar zar zor ulaşıyor o rakamlara ayrıca..


Toplamı 50000'e varan değil. Sadece üniversiteye giden 50000. Balcalı hastanesi günde binlerce hastaya irili ufaklı hizmet veriyor. 2. Etap Güzergahındaki Yüreğir Devlet Hastanesi günde 12000 kişiye hizmet ediyor. Yakındaki Yüreğir Başkent Hastanesi, Adalet Sarayı, Bölge İdare Mahkemesi ve 3 tane liseyi hiç işin içine katmıyorum. Bu saydıklarım 2. Etap Metro güzergahına en fazla yürüyerek 10 dk uzaklıktalar. Buralara ulaşmak isteyenlerin oldukça büyük bir kısmı toplu taşıma kullanıyor. Buraya giden otobüslerin ağzına kadar dolu olmasından bunu anlayabilirsiniz.

Ahmet bey özel aracınızla sabah oturduğunuz yerden Balcalı'ya hız sınırlarını zorlayıp 10-15 dk'da belki varırsınız ama toplu taşıma ile o iş yaş. Siz 154'ün sadece kapı eşikleri boş gelmesi için dua edin. Gelirse sabah trafiğinde 25 dk'da Balcalı'ya varırsanız şükredin. Bayramda da otobüste beraber seyahat ettiğiniz insanları ziyaret edersiniz (Virüsü yok sayarsak tabi). Artık yeni akrabalarınız oldu. Turgut Özal'dan toplu taşıma kullanınca durum bu. Birde daha uzak olan yerleri düşünün. Ayrıca kimse 50000 ÇÜ öğrencisinin tamamı metroya binecek demedi. O 50000 sayısı sizin "üç beş semtten Balcalı'ya her gün giden 300-500 kişi için metro mu yapılır?" mesajınıza istinaden söylendi. Konuyu başka tarafa çekmeyiniz.

Ahmet bey siz günlük ve saatlik yolcu terimlerini karıştırıyorsunuz. Saatte tüm Adana'da toplu taşımayı 150000 yolcu belki kullanıyordur. Biz günlük sayılardan bahsediyoruz ve günlük Adana'da toplu taşımayı kullanan yolcu sayısı 1 milyonu rahat geçer. Kaldı ki İETT'ye göre İstanbul'da günlük karayolu, demiryolu, metro, vapur vb. toplu taşıma kullanan yolcu sayısı 15 milyon kişi. Buradan kıyas yapınız ve günlük sayılardan bahsettiğimizi gözden kaçırmayınız.

"Tamam 2. Etap yapıldı. Peki yolcuyu nasıl toplayacağız?" diye soracak olursanız. 2. Etap açılınca Adana'nın ana ulaşım omurgası görevi görecek. Aynı İstanbul'daki metrobüs gibi. Bu omurga tek başına büyük bir yükü omuzlayacağı için Adana'yı boydan boya kateden otobüs hatlarının çoğuna gerek kalmayacak. Buradan açığa çıkacak otobüsler ile metro istasyonlarına besleme hatları açılabilir. Bahsettiğiniz Real ve Gürselpaşa'nın yanında 2000 Evler, Belediye Evleri, 100. Yıl, Pınar, Yeşilevler, Fevzipaşa... bu liste uzar gider.

Buradaki yolcuları besleme hattı veya bisiklet ile metroya taşıyabilirsiniz. Adana'da metro - belediye otobüsü aktarması 1 saat içinde ücretsiz. İstanbul'da aktarma ücreti alındığı ve istasyonlar çoğu yerde yerin baya altında olduğu için aktarmalar uzun sürüyor ve aktarma sistemi tam verimle çalışamıyor. Adana bu açıdan daha cazip.

Şu an metro güzergahı sorunlu. Bunu herkes kabul ediyor. Ama biz diyoruz ki 2. etap biterse sabah otobüslerde gördüğümüz manzaranın biraz hafifletilmiş halini metroda göreceğiz. Günlük 35000'den 240000 yolcu sayısına ulaşılacak. Zaman ve paradan tasarruf edilecek.

"Peki 2. Etap için ek depo sahası yapımı ve araç alımı gerekir mi?" diye sorarsanız. İlk etap yapılırken depo sahası inşaatı ve araç alımı 2. Etaba göre yapıldı. Bu konuda sorun yok.

Şunu tekrar edeyim. 2. Etap metronun gerekli olup olmadığı konusu tartışmaya kapalıdır. 2. Etap metro Adana için çok acil ihtiyaçtır. Bu projenin kim tarafından nasıl yapılacağı tartışılmalıdır. Gerekliliği değil.

Bu arada herkesin bayramı mübarek olsun.


En son alperen522 tarafından Pzr 24 May 2020, 21:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ceyhanlı umut
1 ay önce - Pzr 24 May 2020, 14:07

Ahmet beyin dediklerine katılmıyorum
Adana Çukurova ilçesinden ibaret değil
metroyu Güney mahallelerde kullanacak
2.etap metro yapılınca zaten belediye otobüsleri azaltılır
örneğin yamaçlı-balcalı
Dağllıoğlu-bakcalı
Şakirpaşa balcalı gibi direkt balcalıya giden hatlar iptal edilir
şakirpaşadan ring seferi ile İstiklal iatasyonuna gelir ordan metro ile balcalıya gider
yani metro+ring seferi şeklinde ulaşım sistemi oluşur
Yavuzlar dolmuşların balcalıya giden hatları iptal edilir
Metro2.etap yapılıp ring seferleri ile beslenirse kendi borcunu öder hale gelir



oguzbuyuka
1 ay önce - Pzr 24 May 2020, 19:03

Geçenlerde birinin Adana'yla ilgili paylaşımına denk geldim: "Bir köy yolunda Adana'dan Kayseri'ye geçtiğinizi asfaltın renginin değişiminden anlayabilirsiniz, öylesine unutulmuştur, yok sayılmıştır, gözden çıkarılmıştır Adana."

kaan0703
1 ay önce - Pzr 24 May 2020, 19:39

Dediginiz yazi facebookta bende gorup fotosunu cektim sonra kaybettim ancak o yazidan evvel.kendimde anlatabilirim tam 4 yil once bugunlerde aladag uzerinden sellaleye gittik berbat bir yoldu fotosunuda eklemistim bir gece kalip sabahi o yoldan gitmeyelim dedik kayseri yonune giderken mansurlu yazan yaziya istinaden feke kozan adana yapmaya karar verdik mansurlu yonune dondukten sonra 15 veya 20 km gayet muntazam genis bir yoldan gittik taaa ki bir tepe dogru cikirken sert bir virajin oldugu yerden birden yol delik desik hale donustu..yolun kenarinda da bir tabela vardi ne yaziyordu tahmin edebilirsiniz ADANA il siniri asla unutmayiz o yol komple fekeye mi saimbeyline mi ciktik hatirlamiyorum rezildi..

ads 1940
1 ay önce - Pzr 24 May 2020, 22:46

Alıntı:
Mevcudu kaç kişi kullanıyor da devamını herkes kullansın?

Bana şunları cevaplar mısınız?

Balcalı tarafına her gün gidip gelen toplamı 50 bine varan bir öğrenci, personel ve hasta grubu var diyorsunuz. Doğrudur. Bu rakam Adananın tamamından gelen toplam kişi sayısı.. Peki 2.etap yapıldığında bunun kaçta kaçı metroyu kullanmaya başlayacak, kaçı yine otobüsle gidecek, kaçı özel araçla gitmeye devam edecek? O 50 bin kişinin hepsinin metro kullanacağını neye dayanarak söylüyorsunuz? Mesela, benim gibi Özal'da oturan biri, veya K.Evrende, Baraj yolunda, Real-Gürselpaşa tarafında oturan biri Balcalıya gitmek için metroya nasıl ulaşacak, daha da önemlisi en fazla 10-15 dakikada otobüsle veya aracıyla gitmek dururken neden metroyu tercih edecek? Aklıyla dalga geçmeyin insanların.. 2.etap metro evet bazı semtlerin işine yarar, ama hiç bir zaman öyle 200 bin kişi filan olmaz. Adananın tamamında zaten dolmuş otobüs metro hepsini toplasan günlük 200 bin kişi etmiyor.. Böyle yanlış güzergahlı sorunlu bir metroyla asla olmaz.. İstanbulda bile en işlek metrolar zar zor ulaşıyor o rakamlara ayrıca..

Z kuşağı işini de fazla büyütmeyin

Mevcut metro optimum avm ve ruh sağlığı dışında doğru dürüst nereye gidiyor ki yoğun olarak kullanılsın?

Ama 2. etap Yüreğir Otogarı, Yüreğir Başkent Hastanesi, Serinevler Spor Salonu, Yüreğir Devlet Hastanesi, Yeni Adliye Sarayı, 6.Kolordu Komutanlığı, Bilim Teknik Üniversitesi, Şehir Hastanesi, Çukurova Üniversitesi, Balcalı Hastanesi ve son olarak da Yeni Stadyum'u kapsayacağından son derece işlevsel olur diye düşünüyorum tabi aradaki irili ufaklı çok sayıdaki okulu saymıyorum.

Bu saydığım yerlerle ilgili güzergahı ve durak sayısını bir arkadaşımız çizebilir

Evet güzergah otogardan tut 4 hastaneye staddan tut 2 üniversiteye ve 35 Binlik stada varıncaya kadar onbinlerce kişinin kullanacağı bir güzergah en azından Seyhan ve Yüreğir'den Sarıçama ulaşımı sağlayacak olan bu güzergah 1. etaptan daha iyi iş yapar ama sen yapılmasına baştan karşısın o ayrı..

Z kuşağını fazla büyütmeyin demişsin onlar zaten büyüyorlar bu saydığım yerler z kuşağının bolca bulunduğu ve bulunacağı yerler buralara hizmet gitmezse o küçümsediğin kuşak sizlere öyle bir ders verir ki bir daha kendinize gelemezsiniz o yüzden bu kuşağı ihmal etmeye gelmez derim yinede siz bilirsiniz.



alperen522
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 02:06

Alıntı:
Bu saydığım yerlerle ilgili güzergahı ve durak sayısını bir arkadaşımız çizebilir



(+)


2. Etap güzergahındaki istasyon isimleri değişiklik gösterebilir.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 03:04

2.etapın gideceği yerlerde evet çok önemli kurumlar var, üniversite, hastaneler, yeni adliye vb. Fakat benim sorumun cevabı bu değil, Ben diyorum ki, Adana merkez nüfusunun yaklaşık dörtte üçünü oluşturan Çukurova ve Seyhan ilçelerinde yaşayan insanların kaçta kaçı Balcalı-Şehir hastanesi tarafına gitmek için metroyu tercih eder? Metro hattı üstünde kalan belli bazı semtler haricinde tercih eden olmaz bence. Efendim otobüsle en yakın istasyona aktarmalar yapılır, bisiklet kullanır, eyvallah da, kaç kişi yapar bunu? Söz gelimi K.Evren semt pazarı civarında oturan birinin en yakın metro durağına, örneğin Huzurevler durağı diyelim, varması aktarma yapması filan derken yarım saat geçer zaten, adam o aktarmaya o vakti harcayana kadar 20 dakika otobüs bekler, 15 dakikada Balcalıya varır, olur biter. Ayrıca bu metroyu Yüreğirin de tüm mahalleleri kullanacak değil, orda da metro hattına uzak bir sürü yerler olacak. Bence Adana metrosunun en büyük zaafı çarşıya girmemesi, arkayı dolanması. Bu çok yolcu kaybına neden oluyor.. 500-600 metre ne ki, yürünür diyorsunuz ama adana sıcağında kaç kişi yapar onu?

2.etap metro kullanan yolcu sayısını tabiki artırır, ama öyle abartı artış beklemesin kimse. Az araştırdım, 2018 yılında Adana BŞB'ya ait belediye otobüsleri günlük 110 bin yolcu taşıyormuş. 2020 rakamı da yaklaşık aynı olur.. Bu rakama, metro, özel halk otobüsleri ve dolmuşları eklesen toplam rakam en fazla 250-300 bin olur.. Metroyu da bunun ancak %25'i kullanır. O da, 1.etap, 2.etap toplam 65-70 bin yapar. En iyi ihtimalle. Belki o da olmaz. Bu rakam için de ikinci metro faciasına girişmeye değmez.. Ha, ben metroyu millete illa kullandıracağım dersin, otobüs hatlarının çoğunu iptal edersin, dolmuş ve halk otobüsü sayısını azaltırsın, o zaman millet mecburen kullanır metroyu, ama dedemize de bol rahmet okurlar tabi!! Gelmişine geçmişine diye..


oguzbuyuka
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 04:44

Şehirleşmede sadece bugüne bakılmaz. Şehirlerin gelecek vizyonları da vardır. Hatta projeler direkt gelecek vizyonlarına göre yapılır. Arkadaş sadece bugüne göre hesap yapıyor, sabit, bir gram öteye gideyim yok

gökhan gülşin

1 ay önce - Pts 25 May 2020, 10:48

2. Etap metro sadece Ç.Ü. 've stad'a gitmeyecek ki, önümüzdeki 10 yılda en az 500bin nüfusa ulaşması beklenen Sarıçam'a da gidecek.
Ayrıca ilerleyen yıllarda da Sarıçam'dan Adana 0SB'ye uzatılarak günlük 1milyon yolcu sayısına ulaşmak mümkün olacaktır.
Not: Önümüzdeki 10 yılda Adana OSB'deki çalışan sayısının 150bin kişiye ulaşması ön görülüyor.


ceyhanlı umut
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 12:34

Ahmet bey metro illa bir insanın evinin önünden geçmez bir kaç semte hitap eden metro durağı olur
örneğin Denizli narlıca Sakarya Fevzipaşa yeşilevler gibi semtlerden ring seferi ile yolcular istiklal istasyonuna getirilip ordan balcalıya gider
bu sistemle metro çalışır
k evren bulvarından bahsetmişsiniz
ordan balcalıya giden iki otobüs var biri 153 arka caddeden de 151 geçiyor
bu hatlar iptal edilip Mavi bulvar istasyonuna ring seferi yapılır olur biter



sayfa 15
« önceki   123 ... 141516 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET