Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
İmam Nikahı...
« önceki   123 ... 891011   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
gürkang
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 12:11

Dini nikah bildiğim yasak değildi, sadece resmi geçerliliği yoktu. Sonradan resmi nikah olmadan dini nikah yapılması suç sayıldı. Bugün de resmi nikah olmadan dini nikah yapmak suç, ama resmi nikah kıyılması durumunda ceza verilmiyor.


Ayşe Topal
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 12:55

Aslında Okan Akın bu konuya Laiklik bahsinde bence  de son noktayı koymuş ve sayfalar kilitlenmiş. Çokta iyi olmuş.
        Nikah tamamen hukuki  bir meseledir. Evlenen kişilerin bu yeni konum içinde yasalar önündeki durumlarını tespite yarar. Bu İslamiyetten çok önce ortaya çıkmış bir sosyal olaydır. Şahitler ve bir nikah kıyıcı şarttır. Ama İslamiyet bazı durumlarda bunu bile şart koşmaz ve Allah'ın tanıklığını yeterli bulurken, bu tartışmalar niye?
        Bilgi eksikliğinden yararlanarak toplumda tansiyonu yükseltmek, hainlerin işine gelir ancak! İyi niyetli bir çok kişinin bence daha uyanık olup buna alet olmaması gerek. İnançlarımızla alay edercesine bizi kullanmalarına izin vermemeliyiz.


serdar.yildirim
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 13:56

Bence  Dini nikah ( Islami veya Kilise veya Haham nikahi) özellikle Kadinlarin hakkini korumasi acisindan ancak Resmii nikahtan sonra yapilabilmeli ve Dini görevlilere Resmii nikah belgesi gösterilmeden yapilan nikahda Cezaii islem uygulanabilinmeli. Dini görevliler bu nikahlari Resmii nikah kiymadan ceza alacaklarini bildikleri zaman kanuna aykiri davranamiyacaklar ve bazi Insanlar 2.3. veya daha fazla Kadini sözde evliliklerle kandiramiyacak , Imam nikahi denilen nikahi kiyacak bir Imam'da bulamiyacaklar. Resmii nikah kiyildiktan sonra fikrimce herkes inandigi sekilde Dini nikahini kiymakta özgür birakilmali .
Nürnberg'den selamlarla
Serdar


ftmalan
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 20:04

İslam'da nikahın ehil bir kişinin huzurunda iki şahit eşliğinde onaylanıp duyrulması genel kurallarıdır ve bunun dışında uygulanan her türlü tören mensup olunan toplumun kuralları çerçevesinde oluşur. İster camide, ister özel bir binada isterse evinizde yapın, ister güzel dualar edip eğlenin bunların hepsi o toplumun yaşayışıyla ilgilidir ve din bunları belirlememiştir. Zaten İslam evrensel ve her topluma yönelik bir din değil midir?

Cumhuriyet öncesi uygulamalar nasıldı bilmiyorum ama her iki nikahın(dini ve resmi) bir imamın kıyması için yetki verilmesi konusu bana oldukça özenti geldiği için kabul edilebilir gelmiyor. Dini kuralları ve uygulamaları bilmekden uzaklaştığımız her noktada televizyondan filmlerden gördüğümüz özellikle hristiyan adetlerini uyarlamaya kalktığımızı düşünüyorum. Mesela bu sıkıntıyı cenaze merasimlerinde de yaşamaktayız.

İmama bu yetkinin verilmesine özentiden dolayı karşıyım ama özellikle Anadoluda yaşayan insanların inançları gereği evli addedilirken resmi olarak bir hiç olmaları ve özellikle kadınların yalnız başına veya o evlilikten olan çocuklarıyla yaşadıkları mağduriyetinin giderilmesi açısından bu durumun gözden geçirilerek düzenlenmesi gerektiğine inanıyorum.

Kaldı ki, dini açıdan bir nikahın geçerli olabilmesi bugünün şartları çerçevesinde resmi nikahın varlığı şarttır ve aklı başında her müslümanın bu duruma mazeret bulması da saçmadır!!!....................


Aylin

7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 20:44

Yazıları okudum da, genel olarak herkes hem fikir. Resmi nikah evliliğin geçerli olması için Türkiye Cumhuriyetin de şart, dini nikah da isteye göre önce veya sonra kıyıla bilir (müslümansanız karı koca sayılmak için kıymak zorundasınız) lakin kanuni hiç bir hak içermez. Zaten çoğu aileler de böyle yapıyor. ABD ve AB de Kilise de dini nikah kıyıldığın da Din görevlisi tarafın dan evlilik cüzdanı veriliyor ve yasal olarak evli görünüyorlar, onlara öyle bir yetki verilmiş. Türkiye de ise Dini nikah kıydırdığınız da, elinize Din adamının herhangi bir kağıta yazdığı hiç bir geçerliliği olmayan bir yazı veriliyor, üzerin de şahitlerin isimleri kadına verilmesi gereken mihir (güvence için) ve evlenen kişilerin adları. Kadın veya Erkek öldü taktir de hiç bir geçerliliği olmayan bir kağıt parçası. Ölen kişinin sizin eşiniz olduğunu ispat etme gibi bir şansınız yok, çünkü yasal değil. Bu dini nikah resmi nikah tartışmalarının Ülkemiz de son bulması için ve sadece dini nikah yapma taraftarı olan insanların kötü niyetlerini engellemek için bizim Din adamlarımıza da aynı yetki verilmesi gerekir. Nasıl Deniz kaptanların uzun yolda nikah kıyma yetkisi var ise onların da olması gerekir. Bu şekilde özelikle Doğu da sadece dini nikah kıyıldığın da aynı zaman da resmi nikah da kıyılmış olur ve kadın güvence altın da olur.
Lakin bunca yıl Devlet Adamları bunu düşünemedi mi? Elbet düşünmüşlerdir örnermişlerdi fakat kabul görmemiştir, çünkü biz Laik bir Ülkeyiz ve Laik ülkeler de dini nikahlar değil resmi nikahlar vardır. ABD gibi Ülkeler de dini nikahın resmi olmasının sebepleri onların Din Ülkesi olmasıdır. Geçen Haberlerde izlemişinizdir sanırım bir Senator du müslüman olduğu için incile değil Kuran a el basarak yemin törenini gerçekleştirmişti. Yemin Törenlerin de kutsal kitaplara el basarak yemin ettiren bir Ülke de laik olamaz. Bence bu konuyu aslın da daha fazla uzatmanın da bir anlamı yok. Sonuç olarak kanunlarımız yıllardır belli, kimse de dini nikah kıymamızı yasaklamıyor. Resmi nikahınız kıyıldığı andan itibaren hemen dini nikahınızı da kıydıra bilirsiniz. Benim dini nikahım kıyıldığın da İmam bize resmi nikahımızın olup olmadığını sormuştu, resmi nikahımız yok ise kendisinin dini nikah kıymasının suç olduğu belirtmişdi. Keşke tüm din adamlarımız o kadar bilinçli olsa. Bir yandan dinimiz de kadın hakları var diyorlar  bir yandan ise kadın haklarını ilegal dini nikahlar kıyarak çiğniyorlar. Resmi nikahınız yaptırmadan dini nikahınızı kıydırmayın arkadaşlar.


En son Aylin tarafından Pts 08 Oca 2007, 09:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


06cevriye
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 21:14
imam nikahı...


resmi nikah kıyarak toplum önünde bu ilişkiyi meşrulaştırısınız ilişkinizi devlet güvencesi altına alırsınız bir takım kuralları kabul edersiniz. aynı şey az çok imam nikahı için geçerlidir. ancak o inançla alakalı bir şey isteyen kıyar isteyen kıymaz. ama bunu kullananlar var. iki yüzlülük bence. yasal olarak hiç bir sorumluluk almadan gönlünü rahatlatmış oluyorlar. dini açıdan evli olunca dini sorumluluktan kurtulmuş oluyorlar. ve  toplumumuzun bir kısmında da bu kabul görüyor. evliliğin resmi nikahla olacağı imam nikahının sadece gelenek ve gönül işi olduğunu imam nikahıyla evli olunmadığının toplumun her kesimi tarafından kabul edilmesi gerekiyor.

ama bence hepsinden önemlisi iki insanın gönül nikahı kıyması. gerçek sevgi ile bağlanmış iki insan için gerisi hikaye bence...


Oktay Kasman

7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 21:16

Her ne kadar konu İmam Nikahı ise benim anlamadığım bir şey var ; Amaç,Kıyılan nikahı Resmiyete dökmek ve yapılan bu nikah akdini(evlilik sözleşmesini) şahitler huzurunda onaylamak ve ilgililere duyurmaksa bu görev niçin Belediye Başkanlarına verilmiş? Bana kalırsa Nüfus Müdürlükleri bu işlere daha uygun değilmidir?Zaten kıyılan nikah sonunda Nüfus idarelerine bildirilmiyor mu?Belediyenin görevleri bu işlere daha uzak diye düşünüyorum.Zaten adı Resmi Nikah olan bir işlemin ilgili daire tarafından yapılması daha uygun olur.Soru İmam Nikahı olduğuna göre;İki insan birlikte bir yaşama başlarken Allah katında da beraberliklerinin tescilini arzu ederler ve buna yardımcı olması için de bir din görevlisine müracaat ederler.Yurdumuzda resmi nikah yapıldıktan sonra itikat gereği evlerine davet edilen bir din adamı vasıtası ile de bu manevi görev yerine getirilir.Ancak doğacak çocukların ana baba larının bilinmesi ve miras hukuku bakımından Resmi nikahın olması gerekir diye düşünüyorum.

çulçapur

7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 22:38
aile kavramı


Ülkemizin toprak butunlugune, birligine, Ataturk ilke ve inkilaplarına inanaların imam nikahına birinci derceden
ıtıbarı etmemesi ancak toplumun din degerlerine saygı arzedip örf ve adet kabul ederek bunu resmi nikahtan
ayırması hatta remi nikahın bit mütememmün cüzzi diye kabul etmesi gerekir.Müslüman degilse buna gerek yok tabii Direkt nikahı resmi yaparsın.her müslümanın yapması bir gelenek olmuştur Rsmi nikah yanında
yapmıyanda oluyor alevi ile müslüman kız evlenince bunlara sahit oldum.Rsmi Nikahsız aile olunmaz ailedeki birlik iktisadi mülkiyet ve zilyetligi birlikte getirir bu aynı zamanda anayasal olarak devletin yükünü hafifletir.
Ülkede kayıt altında şahsiyetli  yazılı hukuk sahibi insanlar olur.vatana millete sevgi perçinleşir.imam nikahı yeter diyenler Ataturkün layiklik kavramını anlamamış Din işlerini devlet işlerine karıstırıp sırf bir  din devleti kurmak isteyen yanı islam hukukunu şimdiki isviçre hukuk temmelli hukukumuza terçih etme girişimi yapmak isteyen kişilerdir . Bir yerde vatan hainidirler..bu görüste..bu sitede şu tehlikeyide ortaya çıkarmak isterim.
LAYİKLİK sadece din işlerinin devlet işleri ile karıstırmak degil DİN işerinin HUKukla,EKONOMİ ile,Sanatla,kılık kıyafetle,imam nikahı vs karıştırılmaması anlamınada gelir.Bumeyanda müslüman iş adamları dernegi,imam nikahı,müslüman avukatlar  muhasebeciler gibi birliklerde ve ülkemizdeki başka dinlerdeki bu egilimler
rum din okulu aclması eküminik meselesi gibi bu meseleler ve bunlara konu dernek ve birlikler vatana ihanetle anılması gerekir .VEki dgm ve İstiklal mahkemeleri olsa oralara bu olayları konu etmek gerekir.
Atatürkün geçlige hitabesine baglıyız.Baglı kalalım ..Yaşasın Türkiye Cumhüriyeti ve tam Bagımsızlıgımız.


hasan p.
7 yıl önce - Pzr 07 Oca 2007, 23:16

Değerli arkadaşlar, bir hukukçu olarak imam nikahı hakkında şunları belirtmek isterim.Birincisi imam nikahı ile yapılan evlilik Türk Medeni Kanunu hükmünce yok evliliktir.Yani resmi evlendirme memuru huzurunda yapılmamış olan bir evlilik yok hükmündedir.İkincisi ise 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu madde 230 a göre resmi evlendirme memuru huzurunda yapılmadan dinsel tören ile yapılan evlenme halinde ceza müeyyidesi sözkonusudur.Ancak bu kişiler hakim huzurunda resmi evlilik yapacaklarını beyan ederler ve bu taahhüdü yerine getirirlerse ceza verilmez.Yani önce resmi evlilik yapılacak, sonra taraflar dilerse dinsel tören (imam nikahı) yapabilirler.Bunun hukukumuza göre bir sakıncası yoktur.
  Eğer taraflar resmi nikah yapmadan dinsel tören yaparlarsa bu evlilik baştan itibaren kurulmamıştır, yok hükmünde olan bir evliliğin hüküm ve sonuç doğurması beklenemez ve Türk Ceza Kanunu anlamında suç teşkil eder.Kanunkoyucu doğacak çocukların soybağını belirleyerek onların hakkını koruma saikiyle hareket ettiğinden tarafları resmi nikah yapmaya zorlamıştır.Biz de bu görüşe katılıyoruz...


sipahi
7 yıl önce - Pts 08 Oca 2007, 09:21

bir evlilikte eğer müslümansan dini nikah yaptırmaya mecbursun, yoksa karı-koca birbirine haram olur. bunu eğip bükmeye gerek yok. bu resmi nikahtan önce olur veya sonra zaten kişiler bunu kendileri tayin ediyor. sosyal düzenin tam oturmadığı memleketimizde resmi evliliğin mecbur kılınması kadınların korunması nazarı dikkate alındığından ortaya çıktığı anlaşılmaktadır ve doğrusuda odur.

fakat şu da var!

şehirde aşk olur köyde zina, iki gönül bir olunca samanlık seyran olur diyende biziz minareyi çalan kılıfını hazırlar diyende.

bir başkadır benim memleketim.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET