Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
onurnazliaka
3 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 01:23



Çalışkanlar Petrol



tantekin
3 yıl önce - Çrş 19 Oca 2011, 18:25
şehirlerarası otobüslerin aşti dışında yolcu indirememesi sorunu


Ankarada yaşayıpta zorunlu olarak AŞTİ de inip binme işini tamamen saçma buluyorum. Büyükşehir Belediyesinin aldığı kararlara saygılıyım. Ancak Ankara halkınıda cezalandırmaması gerekir. Doğu ve Batı terminali yapımı bence uygun değildir. Ancak Ankaranın 4 bir yanına indirme ve bindirme yapılabilmesi amacıyla mini terminaller yapılabilir. Ana merkez AŞTİ olur. Firma yolcusunu giderken mini terminalden alır dönüştede yine mini terminale bırakır. Kişi isterse bu mini terminallerde iner veya biner. Bu ağın kurulması yine Büyükşehir Belediyesinin öncülüğünde firmaların koordinesinde gerçekleştirilebilir.Firmalar bunu bilet fiyatlarınada yansıtabilirler. Buda Taksi fiyatından iyidir

Ahmet Soğancı

3 yıl önce - Prş 20 Oca 2011, 00:57

http://www.cayyolum.com/haberDetay.asp?id=1680

İndirme-bindirme kararının iptali için ÇABA, idare mahkemesinde dava açtı


ÇABA Derneği, avukatı eliyle, Eskişehir Yolu üzerindeki indirme ve bindirme yasağı kararının iptali için Büyükşehir Belediyesi'ne İdare Mahkemesi kanalıyla dava açtı.

Bilindiği gibi bu konuyla ilgili olarak ÇABA Derneği'nde bir dizi toplantı gerçekleştirilmiş, bir komisyon oluşturulmuş, ciddi bir çalışmanın ertesinde kararın iptali için dava açılması gerekliliği ortaya çıkmıştı.

Ankara 6. İdare Mahkemesi 2011/5 numaralı dosyasından işlem görecek.


Hakan_ank89
3 yıl önce - Pzr 23 Oca 2011, 14:21

Alıntı:
YagmurAri: Servisler diyorum. Aştiden diyorum. Neden kalktı? Şimdi memur servisleri de kalkacak diyorlar doğru mudur

06melihgokcek: Servisleri otobüs şirketleri kaldırdı. Kendilerine büyük mali yük getiriyordu..

http://twitter.com/06melihgokcek

Dün akşam Melih Gökçek'e gelen soru ve Gökçek'in cevabı. Türkiye'nin pek çok ilinde servis faaliyetleri yürüten firmalar, neden Ankara'da zarar etsin ki, bu cevap bana çok kaçamak bir cevap gibi geldi.

Ben bu servisleri UKOME kaldırdı diye biliyordum, demek ki yanlış biliyormuşum, tüm Türkiye'de servis faaliyeti sürdüren otobüs firmaları, Ankara'da zarar ettikleri için servisleri kaldırmışlar demek ki.


İ.Hakkı Erdoğan
3 yıl önce - Pzr 23 Oca 2011, 14:23

UKOME kaldırdı servisleri bu tartışmasız bir bilgi.Ancak UKOME'ye bu teklifi verenlerin kim olduğu, hangi gerekçeyle verdikleri önemli.Yani UKOME kaldırdı ama UKOME'ye esnaflar/şirketler teklifte de bulunmuş olabilir, o dönemin UKOME kararını incelemek lazım.


Tuna Yersu
3 yıl önce - Pzr 23 Oca 2011, 14:25

Alıntı:

YagmurAri: Servisler diyorum. Aştiden diyorum. Neden kalktı? Şimdi memur servisleri de kalkacak diyorlar doğru mudur

06melihgokcek: Servisleri otobüs şirketleri kaldırdı. Kendilerine büyük mali yük getiriyordu..


Otobus sirketleri manyak galiba.. Ankara da herkes servisleri Gokcek in kaldirttigini biliyor.

Daha komigi servisleri Karayalcinin borclari yuzunden kaldirdik, yada CHP bizi engelledigi icin kaldirildi da diyebilirdi.


onurnazliaka
3 yıl önce - Pzr 23 Oca 2011, 15:48

Servisler 2005 Mayıs ayında gerçekleşen UKOME toplantısıyla kalktı. Ancak bu karara tepki üzerine ''UKOME kararına rağmen şirketlerin servis koymasında bir engel olmadığı, şirketlerin servisi kendilerinin kaldırttığı'' gibi şeyler söylendi. İş kılıfına uydurtulmuştu, büyük olasılıkla belediye ve şirketler servislerin kaldırılması konusunda anlaşmış, UKOME de böyle bir karar almış ve tepkilerin üzerine sorumluluğun kendinde değil şirkette olduğunu bildirmişti. Yani kimin ne yaptığının tam olarak belli olmadığı danışıklı dövüş durumu söz konusuydu.

Tekrar ediyorum, Türkiye'de servislerin olmadığı 2 il var: Ankara ve Gaziantep. Ankara'da servisler kalktığı zaman Metro Çarşı'ndaki Gezer'de bulunuyordum, inanır mısınız Ankaray terminale giden ve terminalden gelenlerle dolup taşıyordu, valizli insan akını vardı. Gaziantep'teyse 3D kodlu bir hat var, sabahın 05.30'un terminalin önüne dizilip gece 23.00'e (yani son Ankara ve İstanbul arabaların kalktığı saate) kadar çokça sefer yaparlar. Yani kıssada hisse bu servislerin kalkması işinde vatandaş dışında herkes kazanmaktadır. Otobüsü, metrosu, taksisi, dolmuşu herkes bu işten karlıdır da bir vatandaş karlı değildir. Hani şu reklam vardı ya ''Alın verin, ülkeye can verin'', bunlar da bizi yolunacak kaz olarak değerlendirip kendi ekonomilerine can verecek kaynak olarak değerlendirdiklerinden servisleri kaldırmakta hiç bir sakınca görmüyorlar.


Ahmet Soğancı

3 yıl önce - Çrş 16 Şub 2011, 00:38

AŞTİ dışında indirememe sorunu Polatlı Baysal için yok. İlçe arabası olduğu için olmalı. Ş.KOçhisar arabaları da AŞTİ dışında indirme yapabiliyor mu.Örnek Dikmen ışıklarda indirebilir mi ?

onurnazliaka
3 yıl önce - Çrş 16 Şub 2011, 01:03

Alıntı:
AŞTİ dışında indirememe sorunu Polatlı Baysal için yok. İlçe arabası olduğu için olmalı. Ş.KOçhisar arabaları da AŞTİ dışında indirme yapabiliyor mu.Örnek Dikmen ışıklarda indirebilir mi ?

Bu araçlar ÖTA değil, Ankara ilinin merkez olmayan ilçelerine gidiyorlar. Ancak ÖTA olmamalarına karşın şehirlerarası otobüs gibi de değiller, ikisinin tam arasında konumları var. Pek çok noktadan yolcu alabiliyor veya yine pek çok noktada yolcu indirebiliyorlar. Ancak bu araçların yolcu indirip bindirebileceği yerler her hatta göre farklı olsa gerek. Yani araçlar güzergahları üzerindeki her yerde değil de belli yerlerde duruyor olmalılar.

- Şereflikoçhisar araçları yani Tuz Gölü Seyahat bildiğim kadarıyla Dikmen ışıklarında duruyor. Zaten Dikmen ışıklarında şehirlerarası otobüs bile çevirebilirsiniz, birkaç defa Konya arabalarının orada işaret çeken yolcuyu aldıklarını gördüm.
- Beypazarı araçları da duruş yapabiliyor. Tabi belli sınırlamalar kaydıyla. (Örn: Şehiriçi taşımacılık yasağı) Beypazarı araçlarının Fatih-Eryaman üzerinden gidip oralarda bile yolcu indirdiğini gördüm.
- Kırıkkale araçları da çok şanslı. Mamak Köprüsü üzerinde yolcu indirip bindirmek zaten bir gelenek. Hatta Metro City logolu İlhan Demir araçlarının Kayaş eskiyola girerek bile yolcu indirdiği oluyor.,
- Polatlı araçları çevre otoyolu içinde biraz daha dikkatli dururken çevre otoyolu dışında diledikleri yerde duruyorlar.


Ahmet Soğancı

3 yıl önce - Çrş 16 Şub 2011, 10:28

Alıntı:
Kırıkkale araçları da çok şanslı


Hatta AŞTİ kalkışlı firmalar Gimat'ın , Özankara'nın oralarda selektör yapıyorlar.

Akşam 10'dan sonra F.S.Mehmet Bulvarını kullanmak serbest olduğundan Bartın ve Zonguldak firmaları duruma göre belli kavşaklarda indirebiliyor.

Hatta Kırşehir ve Çankırı arabaları da İvedik Otoban kavşağında bazen durup alıyor.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet