Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Cem D.
3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 17:12

Hatta bu cep terminallerinin yapılabileceği yerlerle ilgili hemen aklıma gelen birkaç öneriyi de burada paylaşabilirim.

İstanbul Yolu: M3'ün İstanbul Yolu istasyonu yakınında yeterince boş alan var. Geniş bir otopark alanıyla birlikte bu bölgede yapılabilir, gerekirse bir köprülü kavşakla da giriş-çıkışlar kolaylaştırılabilir.

Eskişehir Yolu: Konutkent yol ayrımına ya da Ümitköy Kavşağı'nın Sabancı Bulvarı yol ayrımına yapılabilir. Ancak ikincisi AOÇ arazisi olduğu için hukuki statüsü konusunda emin değilim. Yakın metro duraklarından besleme otobüs çalıştırılabilir, hatta ikinci seçenek olursa, Ümitköy istasyonuna alttan yaya tüneli ile bağlantı sağlanabilir.

Konya Yolu: Samanyolu Villaları zaten uzun zamandır boş durmakta, böylece işlevsellik kazanabilir. Şehre nispeten uzak olmasına karşın gerekli dolmuş-otobüs hatları ile besleme yapılabilir. Bir taşta iki kuş.

Samsun Yolu: YHT istasyonu olarak da düşünülen Mamak veya Kayaş istasyonları yakınına gerekli istimlaklar yapılarak böyle bir alan oluşturulabilir. Gelen yolcu direkt olarak banliyöye, hatta gerçekleşirse ABB'nin Çankaya-Altındağ-Mamak tramvayına yönlendirilebilir.

Havalimanı Yolu: Bu güzergahtan çok fazla otobüsün geçtiğini zannetmiyorum, yine de Keçiören-Pursaklar-Esenboğa bölgesine merkezde dolanmadan ulaşım için Çubuk 1 Barajı yol ayrımı civarı bir yerde ufak bir bölge oluşturulabilir.

Tabii önemli olan bu iş için niyetlenen birilerinin olması, yoksa bu yazdıklarımız havanda dövülen su gibi öylece kaynar gider, arşiv olur.


onurnazliaka
3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 18:04

Ankara Büyükşehir Belediyesi 2005 yılında servisleri anlamsız biçimde kaldırdı. 2010 yılı başıyla da otobüslerin şehiriçinde durması kalktı. Sorun sadece şehirlerarası otobüslerin Aşti dışında yolcu indirememesi de değildir. Servis sorunu da vardır. Bu amaçla eski uygulamaya derhal dönülmesi gerekmektedir. Zaten uygulama içerisinde otobüsler yolcularını indirip bindireceği yeri doğru bir biçimde belirlemekte, hiç bir sorun da çıkmamaktadır.

Burada göz önüne alınması gereken husus vatandaşın menfaatidir. Vatandaş istediği gibi otobüse binebilmeli, istediği gibi otobüsten inebilmelidir. İndirme-bindirme noktaları belirlendikten sonra vatandaş bu noktalara özen gösterecek ve AŞTİ'ye gitme külfetinden kurtulacaktır. Aşti Taksi, Ankaray, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin menfaatleri vatandaşın menfaatinden sonra gelmelidir. Otobüse bir sürü para bayılan vatandaşa bir de toplu ulaşım parasını bayıltmamak gerekmektedir.

Ayrıca Ankara'da bir servis sorunu da vardır. Servisi UKOME kararıyla kaldıran ve sonrasında topu firmalara atan belediye şu an için doğru bir servis organizasyonu kuramamıştır. Pek çok semt servis organizasyonunun dışındadır. Ve ayrıca mevcut servis organizasyonu sadece dağıtım işini üstlenmekte, yolcuları AŞTİ'ye taşımamaktadır. O nedenle büyük firmaların dilediklerleri gibi servis koyabilmesi, diğer firmalarınsa ister kendi servisini koyması isterse de bir servis kooperatifi oluşturması gerekmektedir. Ancak bu yeni oluşumun farkı dağıtımın yanı sıra toplama görevini de üstlenecek olmasıdır. Şu anda Ankara'da hem çok sınırlı hem de tek yönlü yani dağıtmaya dönük bir servis vardır. Üstelik mevcut servisler de yeni düzende kullanılabilecektir. Bu servissizlik işi bir Ankara'da bir Gaziantep'te var, böyle bir rezilliği başka da hiç bir memlekette görmüş değilim.


guveny
3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 20:12

Ayrıca servis olan semtlere de servislerin sıklıkları çok düşük. Bu da servislerin sadece göstermelik konduğunu gösteriyor.

Anadolu bulvarı urankent civarında bazı doğuya giden firmalar yolcu alıp indiriyor. Diğer firmalara hiçbiryerde durmaya izin verilmezken bu firmalar nasıl bu işi yapabiliyor? Benim bu işe karşı olduğum anlaşılmasın aksine bence tüm firmalar belli başlı yerlerde yolcu alıp indirebilmelidir..

Arkadaşlar bu arada belediye başkanımız twitter'da hesap açmış 06melihgokcek ismiyle, vaktim oldukça sorularınızı yanıtlayacağım diyor. Bu durumu ona direk sormayı düşünüyorum.


emre yildiz
3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 22:08

Alıntı:
İstanbul Yolu: M3'ün İstanbul Yolu istasyonu yakınında yeterince boş alan var. Geniş bir otopark alanıyla birlikte bu bölgede yapılabilir, gerekirse bir köprülü kavşakla da giriş-çıkışlar kolaylaştırılabilir.


Cem bey İstanbul tarafından gelen otobüsler İstanbul yolunu kullanmıyor ki, hepsi otoyoldan geliyorlar ve Eryamanın ortasından geçip Optimumun oradan devam ediyorlar...Bence Optimumun karşısındaki otoyolun hemen yanıbaşındaki büyük boş alana mini terminal yapılırsa Sincan, Etimesgut, Fatih, Batıkent ve Eryaman'ın tam orta noktası olur ki, terminal için yerinde bir karar olur...


Arda M Öztürk

3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 22:18

Nilüfer Turizm geçmiş yıllarda Migrosun önünde yolcu alıp indiriyordu.Diğer firmalar böyle yapıyormu?


Ahmet Soğancı

3 yıl önce - Pts 10 Oca 2011, 23:00

Hayır indirme yok. Polatlı firması hariç AŞTİ kalkışlı hiçbir firma otobanın iç kısmında duraklama yapamıyor. Gece 10 dan sonra idare eden firmalar var ama genel olarak yasağa devam.

Cem D.
3 yıl önce - Çrş 12 Oca 2011, 15:21

Alıntı:
Cem bey İstanbul tarafından gelen otobüsler İstanbul yolunu kullanmıyor ki, hepsi otoyoldan geliyorlar ve Eryamanın ortasından geçip Optimumun oradan devam ediyorlar...Bence Optimumun karşısındaki otoyolun hemen yanıbaşındaki büyük boş alana mini terminal yapılırsa Sincan, Etimesgut, Fatih, Batıkent ve Eryaman'ın tam orta noktası olur ki, terminal için yerinde bir karar olur...


Aslında eğer Şeker Fabrikası arazisi ABB'ye devredilirse şu an Elvankent banliyö istasyonu olarak kullanılan ve ileride YHT istasyonunun da yer alacağı durağın yakınında bir bölümü cep terminali için ayrılabilir. Otoyolun dibi. Toplu taşıma için elverişli bir nokta. Belki ileride Eryaman metrosundan bir kol ayrılıp otoyola paralel olarak buraya getirilebilir.


sweenty
3 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 00:45

Arkadaşlar antalyada kayseride vb yerlerde iki garaj varken beldeıye baskanımızn ankaranın ıkıncı gara ıhtıyacı yoktur dıyor ınsanları tek yere mahkum etmeye devam edıyoır helal olsun doguya gıtmek ısteyen kısı ne ısı var astıde ımar planı hazır olan dogu ve batı garajını bır an once hayatı gecırmesı gerek

onurnazliaka
3 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 03:48

Alıntı:
Arkadaşlar antalyada kayseride vb yerlerde iki garaj varken beldeıye baskanımızn ankaranın ıkıncı gara ıhtıyacı yoktur dıyor ınsanları tek yere mahkum etmeye devam edıyoır helal olsun doguya gıtmek ısteyen kısı ne ısı var astıde ımar planı hazır olan dogu ve batı garajını bır an once hayatı gecırmesı gerek

AŞTİ'nin şu anki yeri oldukça iyidir. Şehir içindeymiş gibi görünse de AŞTİ bağlantı yolu ve AOÇ arazisiyle çevrelenmesi sayesinde şehre hiç bir zararı yoktur, aksine ulaşım kolaylığı had safhadadır. O nedenle Aşti ömrünün sonuna kadar kullanılmalıdır.

Doğu terminali yapılsa bile bu sadece indirme-bindirme terminali olmaktan öteye geçemeyecektir. Firmalar yine AŞTİ'ye uğrayacaktır. Kayseri gibi doğu terminali adı geçen bir şehirde doğu terminali genel olarak ilçe araçları içindir, asıl terminal batıdadır ve tüm araçlar batı terminaline uğramaktadır. Yani Ankara'da da durum aynı olacak ve tüm araçlar yine AŞTİ'ye uğrayacaktır. Dolayısıyla doğu terminali yatırımı orta vadede isabetsiz olur; ancak uzun vade için düşünülmelidir. Kaldı ki AŞTİ'yle olası bir doğu terminalinin ulaşım olanakları dahi karşılaştırılamaz. Doğu terminali sanıyorum Samsun Yolu yakınına yapılacak, Kızılay'dan AŞTİ nere Samsun Yolu nere? Ulaşım açısından AŞTİ oldukça iyi bir noktada. Ve ayrıca dağınık 2 terminal oluşturmak yerine merkezi, tek bir terminal oluşturmak fakat indirme-bindirme noktaları belirlemek/düzenlemek daha yararlıdır.

Ankara'da öncelikle şu indirme bindirme ceplerinden yapılması gerekmektedir. Doğu terminali için oldukça erken olduğunu düşünüyorum. Ancak bu süre içinde AŞTİ'deki yoğunluğu aşmak adına bazı tedbirler alınması da gerekli.


adnann02
3 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 04:23

Samsun-Kırıkkale yönünden gelen ve bu yöne giden araçlar Kayaş Çalışkanlar Petrol'de yolcu indirip bindirebiliyor. Üstelik bu petrolde son durağı olan Ulus-Kayaş (otoban) dolmuş hatları var. Burada inip dolmuşla Cebeci'deki evime rahatlıkla ulaşabiliyorum. Aynı şekilde binerken de Aşti'ye gitmek yerine buraya gelip buradan biniyorum otobüse. Sonuçta aynı yolu tekrar geri dönmek zorunda kalmadığım gibi 30-45 dakika arasında da kazancım oluyor. Önceki mesajlar da denildiği gibi bunun gibi illegal duraklar yerine şehrin belirli giriş ve çıkış noktalarına küçük terminaller kurulabilir. Hatta Aşti kaldırılarak yoğunluk tüm bu terminallere aktarılabilir.


Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet