Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu T1 Kabataş-Bağcılar tramvay hattı
« önceki   1234 ... 848586   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Mehmet Kasım
13 yıl önce - Cmt 25 Şub 2006, 17:01
TRAMVAYIN İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN ÖNERİLER


Tramvay ile ilgili düzenleme çalışmaları yapılabilir.Benim bu konuda önerilerim var :

1*İstasyon sayısını yarıya indirmek ve istenilen yere daha hızlı ulaşmak.Çünkü istasyonlarda 1-1.5 dak. bekleme ve hız kesme  ile birlikte istasyon başına 2-2.5 dakika zaman kaybediliyor.Toplam istasyon sayısını düşündüğümüzde MERTER-KABATAŞ ( ısrarla Merter diyorum buranın Z.Burnu ile alakası Y.O.K. ) arası 40 dak.da alınabilir.

2*Bu zaman kısalması ile sefer sayıları da arttııldığında çok verimli kullanılabilir.

3*HAVAALANI-MERTER-TOPKAPI-EMİNÖNÜ-KABATAŞ arasında aktarmasız DİREKT HAT uygulamasına geçimeli ve bunun olması için gerekli teknik düzenlemeler yapılmalıdır.
( ASLINDA TRAMVAYIN OLDUĞUNCA METROLAŞTIRILMASINI SAVUNUYORUM )

4*Aksaraydan bir kol açılarak UNKAPANI'na tramvay götürümelidir.

5*Merterden bir kol açıarak BAKIRKÖY İDO'ya gitmelidir.( İBB'nin projesi var ama icraat yok hala )

6*Topkapı-Ulubatlı-Edirnekapı  arası entegrasyon sağlanmalıdır.

7*Topkapı'da Abdi İpekçi yönüne sahile YEDİKULE ve Zeytinburnu Merkez'e gitmelidir.

KISACASI DALLANDIRMAMIZ GEREKİYOR.


fatih kocaoglu
13 yıl önce - Cmt 25 Şub 2006, 17:26



fatih kocaoglu
13 yıl önce - Cmt 25 Şub 2006, 18:00



(+)




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 25 Şub 2006, 22:09

CADDE TRAMVAYI NOSTALJİSİ - II...

İnşaat çalışmaları bütün hızıyla sürdü... Ordu Caddesi yarım sene boyunca bayağı bir felç oldu. Ama nedense halk bu konuda hiç mi hiç şikâyet etmedi. Şikâyetin odağında hep bazı gazeteler vardı nedense... (Her yapılan yeni işe bir kulp takma endişesi miydi acaba, yoksa haber yapma azmiyle devamlı olarak ondan-bundan dertlenme ve şikâyet içgüdüsünün açığa çıkartılarak halka aksettirilmesi miydi! bilinmez...) Emeksiz yemek olmuyordu ve ben de bu yolu yarım sene boyunca zorluklarla geçtim ama hergün ypaılan şeyleri takip ettim keyifle... Hiç de gocunmadım...  



Üniversite-Çarşıkapı arası çalışmalar... Rayların birleştirilmesi... (20 Ocak 1992)



Ray çalışmaları. Farklı bir açıdan... (1 Mart 1992)



Lâleli dörtyol ağzına raylar döşenmiş, araları paket taşlarla örülüyor... (12 Mart 1992)



Çarşıkapı makaslarının hazırlanması... (Nisan 1992)



Lâleli-Çarşıkapı arasının 2 gün araç trafiğine kapatılması öncesi halka yapılan duyuru... Ve ardından trafiğin iptali... (20 Nisan 1992) Plantonluktaki uyarı yazısını okuyan meraklı İstanbullular...



Açılması plânlanan ilk seksiyonun mesafe cetveli ve inşa edilmesi düşünülen duraklar...




(+)

Aslında o günlerde yayınlanan measfe haritaları, sistemin tamaını kapasmakta olup, 1 .Seksiyon olarak Aksaray-Çarşıkapı, 2. Seksiyon olarak da Aksaray-Topkapı şeklinde plânlanmaktaydı. Lâkin Aksaray-Topkapı arasındaki İETT tercihli yolu üzerine birebir oturtulacak olan 2. Seksiyon sonradan 3. aşamaya kaldı ve 2. Seksiyonda önceliğin Çarşıkapı-Sirkeci arasına verilmesi kararı alındı. Üstteki plân, önceliğin yanlış olduğu haritalardan biridir. Sadece mesafe bilgileri ve plânlanan durak isim ve yerlerinin görülmesi için iliştirdim.



28-29 Nisan 1992 günü, geceyarısı tırla taşınan [534] numaralı ilk vagon raylara özenle yerleştirildi. Ertesi günü de belediye başkanı tarafından bizzat deneme sürüşü gerçekleştirildi...




(+)



Neticede o büyük gün geldi, çattı... Tramvayın açılışı için tüm hazırlıklar yapıldı. Aksaray balonlarla ve bayraklarla süslendi. İstanbul'daki neredeyse bütün zabıta personeli (kadınlı-erkekli) burada görevlendirildi. Belediye Başkanı Nurettin Sözen ve diğer görevliler tören alanına ulaştılar. 10 Haziran 1992 günü öğlen saatlerinde ilk Cadde Tramvayı törenle hizmete girdi. Düzenli tarifeyle çalışmasına ise; 13 Haziran 1992 günü başladı.

Aksaray'daki ana kalkış noktası, günümüzde tramvay açıkhava deposu olarak kullanılan LRT istasyonunun önündeki dairesel alandı ve burada bir de karşılıklı bir çift istasyon platformu vardı. İkinci istasyon ise tam Aksaray Meydanı'nın ortasında iki araç üstgeçidinin tam ortasına denk gelen noktada, Valide Camii'nin karşısındaydı. Ama buraya geçişler için Aksaray Yeraltı geçidi'nden merdiven iniş-çıkışları unutulduğu için   , halk ana caddeden cambazlık yaparak geçmeye, ya da kenarlardan yürüyüp korkulukların üzerinden maymunlar gibi (!) tırmanmaya başlayınca, kısa süre sonra durağın üzerine iptal edildiğine dair ilânlar asıldı. Yine de 1 ay boyunca halk bu duyuruları umursamadı ve bu durakta azimle beklemeye devam etti. Önlerinden durmayıp geçen tramvay setlerinin arkasından enteresan küfürler etti...   Çareyi istasyonun tamamen yıkmakta buldu görevliler de...

İlk aşamada LRT hattından ayrılan 12 kadar vagon 6'lı set yapacak şekilde caddede çalışmaya başladı. Bunların tekerleklerinin önlerine boydan boya çepeçevre metal kalkanlar monte edildi. Herhangi bir yaya kazası neticesinde, yayanın aracın altında kalıp sürüklenmemesi için alınan bu önlem başarılı da oldu...

Tramvay ilk günlerde ücretsiz olarak yolcu taşıdı. Ama acemilik ve ray inşaatının henüz daha çok yeni olması sebebiyle araçlar Aksaray'dan Çarşıkapı'ya 8 dakika yerine ortalama olarak 15-20 dakikada çıkıp-inmeye başladılar. Millet hafiften mızıklanmaya başlayınca, hız artırıldı.

(Devamı: Çarşıkapı-Sirkeci inşaat süreci... ) (Ehhehhehheee... Gazete yazılarındaki gibi oldu...   )

Akın KURTOĞLU


fatih kocaoglu
13 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 20:47



(+)




fatih kocaoglu
13 yıl önce - Cmt 04 Mar 2006, 15:11



(+)


Esat San
13 yıl önce - Sal 07 Mar 2006, 09:09
Yenileri


Birazda yeni araçlardan resim koyalım.











tolginho

13 yıl önce - Sal 07 Mar 2006, 09:39

Alıntı:
1*İstasyon sayısını yarıya indirmek ve istenilen yere daha hızlı ulaşmak.Çünkü istasyonlarda 1-1.5 dak. bekleme ve hız kesme  ile birlikte istasyon başına 2-2.5 dakika zaman kaybediliyor.Toplam istasyon sayısını düşündüğümüzde MERTER-KABATAŞ ( ısrarla Merter diyorum buranın Z.Burnu ile alakası Y.O.K. ) arası 40 dak.da alınabilir.


İstasyonları tek ve çift olarak ayırmak lazım. Bir sefer çift istasyonlara uğrarken, arkasından gelen araç tek istasyonlarda durabilir. Ya da pik saatlerde daha az istasyonla çalışılabilir.

Özellikle Cevizlibağ bölgesinde istasyonlar çok yakın konumlanmış. Bahçelievler tarafında metroya binmek için 15 dakika yürüyenler olduğunu düşünürsek, aralarda az kullanılan ve yakın olan bazı istasyonlar en azından belirli saatlerde devre dışı kalması makul görünüyor.

TOLGA KAPROL


Mehmet Kasım
13 yıl önce - Sal 07 Mar 2006, 14:10
Bahçelievler ?


Cadde tramvayının duraklarının azatılmasını önermiştim.Hafif Metroda azaltmaya gerek yok.Ama istasonlar tek ve çift uygulaması karmaşaya yol açabilir.

Mustafa Noyan

13 yıl önce - Sal 07 Mar 2006, 16:46
Tek ve Çift Numaralı İstasyonlar


Alıntı:
İstasyonları tek ve çift olarak ayırmak lazım.
Alıntı:
....Hafif Metroda azaltmaya gerek yok ama istasyonlar tek ve çift uygulaması karmaşaya yol açabilir...

Cadde Tramvayı istasyonlarının tek ve çift numaralı olarak bölünmesi ve farklı renkli şeritlerle boyanacak tramvayların sadece tek veya çift numaralı istasyonlarda durması ile ilgili bir çalışma yapıldı; projeye göre ilk ve son istasyonlar dışında sadece "Gülhane" ve "Haseki" istasyonları aktarma istasyonu olarak planlanmış olup her iki tür dizi bu duraklarda duracaktı. Geçen yaz bu projeyle ilgili olarak istasyonlarda yolculara anket çalışması yapıldı; bu anketin sonucu ilan edilmedi ama duraklardaki tanıtım panolarında bu çalışmalardan kalan bilgiler kullanıldığından durak isimleri farklı renklerde kaldı.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 848586   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM