Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu T1 Kabataş-Bağcılar tramvay hattı
« önceki   123 ... 848586   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
Mustafa Noyan

13 yıl önce - Sal 04 Ekm 2005, 14:13
Tramvay Çevresi


Akın yine güzel bir çalışma başlatmış, Ulaşım AŞ'nin sayfasında sadece Aksaray'a kadar olan bölge yeralmış ve bazı yanlışlar var; kısacası iş yine bize düşüyor, listeye ilk eklemeler benden:

GÜLHANE: Topkapı Sarayı, Alay Köşkü,

HASEKİ: Haseki Hastahanesi, Haseki Külliyesi, Cerrah Mehmet Paşa Camii, Arkadian Sütunu,


FINDIKZADE: Cerrahpaşa Hastahanesi, Çukurbostan, Esekapı, Hekim Ali Paşa Camii, Altımermer,


ÇAPA ŞEHREMİNİ: Çapa Tıp Fakültesi,


PAZARTEKKE: Kalekapı, Oruç Baba Türbesi,


TOPKAPI: Tarihî Surlar, Osmanlı Gezi Parkı, İETT başdurakları, Merkez Efendi Camii, Mevlanakapı,

CEVİZLİBAĞ A.Ö.YURDU: Minibüs başdurakları (Batı surdışı bölgesinin tamamına yakınına), Atatürk Öğrenci Yurdu,  


MERKEZEFENDİ: İETT Köprü Geçişli Hatlar ve Sarıyer başdurakları


SEYİTNİZAM: Seyit Nizam Camii, Kozlu Kabristanı


AKŞEMSETTİN: Zetinburnu adliye, Olivium Alışveriş Merkezi,


MİTHATPAŞA: Nakliye ambarları


ZEYTİNBURNU: LRT Zeytinburnu aktarma istasyonu (Havaalanı istikametine), Merter Tekstil Pazarı, İETT Zeytinburnu Başdurakları,


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 04 Ekm 2005, 15:13

O zaman, üzerlerine tıklandıklarında en yakın tarihi ve önemli yerleri gösteren bir "Tramvay Harita ve İndeksi" yapmanın zamanı gelmiştir beyler!...   Hem de o tarihi mekânlara WOW içindeki başlıklar üzerinden link vererek...

Akın KURTOĞLU


aykut_a

13 yıl önce - Çrş 05 Ekm 2005, 01:10

Topkapı istikametinden Eminönü'ne doğru gelen Tramvay



(+)




Kemal
13 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 11:18

Sirkeci Eminönü arası da sonunda çift hat oldu.Tramvaylar artık beklemeksizin Kabataş'a doğru yol alabiliyor. İnşaat çevre düzenlemesi aşamasımda devam ediyor.


(+)


Burç

13 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 14:30

Bu ek hattın niye daha önce yapılmadığını hiç anlayamadım.
Burada fotoğrafta sağda kalan, bir şeridin alındığı yol zaten hiç tıkanmıyordu.
Bir de Gülhane önünden arabaların tramvay yoluna girmesini gerçekten engelleseler
biraz birşeye benzeyecek. Yok gene yetmez, Topkapı'nın arkalarında garip semtlerde
tur atacağına E5 üzerinden giden bir yol da yapılmalı.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 18:17

Yıllardan beri âtıl duran sağ şerit, Eminönü baş istasyonunu servis dışı bekleyen katarlarının geçici olarak beklemesi için tasarlanan kısımdı. Sefere gireceği zamanı bekleyen katarlar, bir makasla burada döşenmesi düşünülen raylara ayrılacaklar, geçişler sol yoldan verilecekti. Bu düşünce uygulanmadı. Sağ yol bomboş olarak yıllarca bekledi. Şimdi hat, Fındıklı istikametine uzatılınca, mecburen gidiş-gelişlerde bu düğümde oluşabilecek sıkıntıların giderilmesi amacıyla sağ şerit de devreye alındı, çok da iyi edildi.

Eskiden tramvayın baş durağının "Sirkeci" olduğu yıllarda da, geri dönüş/manevra ve bekleme amaçlı bir şube hattı inşa edilmişti. Hem de nereye biliyor musunuz? Tam Sirkeci Garı'nı ile TCDD Parkı'nın arasında kalan caddeye... Yaklaşık 100 metre kadar içeri girerdi burada raylar... Sirkeci istasyonunu hemen geçince makas vardı ve bu makasın sol ucu Eminönü'ndeki kavşakta sonlanır, diğeri ise 90 derece ile sağa saparak, yukarıda bahsettiğim caddeye girer ve orada sonlanırdı. Sonradan burası pek kullanışlı gelmedi, trafiği aksattı vs... 5-6 yıl önce tamamen iptal edildi ve rayları söküldü... (Bende buranın raylı fotoları var).

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 14:01

Tramvay'da Uluslararası Başarı

Alıntı:
Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından yüksek yolcu talebini karşılama alanında “best practice-en iyi uygulamaZeytinburnu-Kabataş hattı seçildi.

Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından yüksek yolcu talebini karşılama alanında “best practice-en iyi uygulama” seçilen Kabataş-Zeytinburnu tramvay hattı, 11-14 Ekim 2005 tarihlerinde Viyana’da Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) ve Wiener Linien (Viyana Toplu Tasşımacılık İşletmesi) tarafından ortaklaşa düzenlenen 3. Uluslararası Pazarlama Konferansı’nda “yolcu sayısının arttırılması” oturumunda “Achieving High Performance Tram Operation in Downtown Istanbul – İstanbul Şehir Merkezinde Yüksek Performanslı Tramvay İşletmeciliğinin Başarılması” başlıklı sunum ile temsil edildi.

Açılış konuşmalarını Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) Başkanı Roberto Cavalieri ve Viyana Belediye Başkan Vekili Dr. Sepp Rieder’in yaptığı konferansa dünya genelinden 300’ü aşkın toplu taşımacılık profesyoneli katıldı. Özellikle, yolcu sayısının arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi ve kalitenin iyileştirilmesinin aynı anda sağlanmasına yönelik çalışmaların tartışıldığı konferans 3 gün sürdü.

Konferansın ilk oturumunda yapılan ve katılımcılar tarafından bir hayli ilgi gören İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin sunumundan sonra düşüncelerini dile getiren Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) Genel Sekreteri Hans Rat, 14 km uzunluğundaki bir hatta, 55 araç ile günde 190.000 yolcu taşınmasının büyük bir başarı olduğunu, bunun ancak çok rafine bir işletmecilik yöntemi ile elde edilebileceğini dile getirdi. İstanbul’daki tramvay işletmeciliğinin dünyadaki diğer bütün kentlere örnek teşkil etmesi gerektiğini belirten Rat, diğer kentlerin İstanbul’dan öğrenecekleri çok şey olduğunu vurguladı.


Kaynak: İBB-WEB Sitesi'nden alınarak düzenlenmiştir.
Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 20:16
Büyük Başarı! Gözlerim Yaşardı...


Alıntı:
190.000 yolcu taşınmasının büyük bir başarı olduğunu, bunun ancak çok rafine bir işletmecilik yöntemi ile elde edilebileceğini dile getirdi. İstanbul’daki tramvay işletmeciliğinin dünyadaki diğer bütün kentlere örnek teşkil etmesi gerektiğini belirten Rat, diğer kentlerin İstanbul’dan öğrenecekleri çok şey olduğunu vurguladı.

Otoriteler şaşırıp, Ulaşım AŞ yi başarılı bulmakta gayet haklı, çünkü korkarım pratiği görmeden rakamlar karşısında yorum yapmışlar.
Ulaşım AŞ'nin cesareti varsa sabah saatlerinde bu ödülü verenlerden bir kişiyi tramvaya bindirsin; Otorite kişi rafine bir yöntem dahilinde balık istifi tramvayda bir saat yolculuk etsin, böylece 190.000 yolcu sayısının hikmetini anlasın; etrafındaki insanlarla itişip kakışıp ağız dalaşına girsin, tramvay yoluna giren araç ve yayalar yüzünden sıksık sert ve ani frenlerle sarsılsın, Sultanahmet'den sonra tramvay yolunun başındaki huniyi kaldırıp indiren, Gülhane ve Sirkeci istasyonları önünde yolu açmaya çalışan değnekçi kılıklı çalışanlarla tanışsın; iki dakika arayla geçen üç tramvaydan sonra 10 dakika araç beklesin; faraza araç içindeki yön levhalarını okuyup Kabataş veya Beşiktaş'a gideceğini zannederken Fındıklı'da inmek zorunda kalsın, etrafındaki insanlarla beraber caddeye arabaların ortasına koşsun; sonuçta bu ödülü hiçbir politik neden veya danışmanlık hizmeti karşılığı olmadan sadece başarısından dolayı Ulaşım AŞ ye verdiği için memnun, müsterih makamına dönsün...


Turhan
13 yıl önce - Sal 18 Ekm 2005, 21:06

Yanlis hatirlamiyorsam,adi gecen güzergah henüz Zeytinburnu-Eminönü hattiyken dünyanin en fizibil güzergahi secilmisti.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 24 Şub 2006, 05:27

BİRAZ DA NOSTALJİ...



(+)


1 Mart 1992: Aksaray-Çarşıkapı arasında ray döşeme çalışmaları devam ediyor... İşçiler 3 vardiya halinde 24 saat çalışıyorlar. Geceleri bile ışıklar yakılıyor ve çalışmalar tüm hızıyla sürüyor... İlk cadde tramvayımızın Nisan'da açılması plânlanıyor...

Resimde görülen yer: Ordu Caddesi'nin Lâleli'den Aksaray'a inen bölümü... Sol tarafta az yukarıda Lâleli Camii...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 848586   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM