Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Tugrul
17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 10:32
İstanbul'da köprüler ücretsiz olmalı mı?



Bu konu daha çok İstanbul'da yasayanlari ilgilendiriyor aslinda. Ama diger sehirlerde yasayan arkadaslar da bir sekilde, zaman zaman istanbul'a gelip bu köprü çilesine maruz kalabiliyorlar.
Benim işyerim Balmumcu'da, evim ise Bahçelievler'de. Her ne kadar hergün köprüleri kullarak ulasimimi saglamiyorsam da, özellikle aksam eve giderken köprü trafiginin Haliç köprüsüne kadar kilitlendigini ve insanlarin karsiya geçebilmek için saatlerce beklediklerini gördükçe içim sizliyor.
Bu köprüler yapilirken yapim masraflari amorti edilene kadar ücretli geçis sisteminin uygulanmasi ve maliyet masarflari karsilaninca geçisin serbest olmasi kararlastirilmis. Bu konuda emin degilim ama böyle duydum. Ama tabii ki para her zamanki gibi tatli gelmis olacak ki geçisler hala ücretli. Ayrica kolay para, masrafi yok. Vatandasin ömrü yollarda geçimis kimin umurunda.
Bir de sunu anlamiyorum. Zaten o köprüler milletin cebinden çikan parayla yapildi. Bunun üzerine bir de neden geçis için para aliniyor ki.. Sanki babalarinin parasiyla yaptilar..
Sanirim daha uzun bir süre isten eve giderken kilometrelerce ve saatlerce kuyrukta bekleyen insanlara Allah yardimciniz olsun demek zorunda kalacagim.


ASLI
17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 11:05

Fiyatlar daha da arttirilsin. Boylece her onune gelen arabasini alip Istanbul trafigi yaratmaz. Trafik de sikismaz.
Toplanilan paralarla da yeni otobanlar yapilsin. Bunlar da parali olsunlar.. Bu dongu icerisinde daha yenileri yapilsin, eskiler onarilsin. Turkiye'de artik her ilin otobanlarla birbirine baglanmasini istiyorum.


Gökçe

17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 11:31

Paralı olmasına karşı değilim aksi takdirde köprülerde trafik kilitlenir, ancak şu anki 3milyon fiyat çok yüksek, 2milyon olsaydı çok daha mantıklı olurdu bugünün şartlarında.

Her iki köprünün hasılatı Raylı sistem projelerine aktarılmalı, İstanbul metrosunun ve tüp geçitin büyük kaynağa ihtiyacı var, köprülerden gelen hasılatla bu projeler çok çabuk bitirilebilir.


ASLI
17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 11:36

Bence 3 milyon az bir miktar. Hergun kullanmasi sart olanlar icin aylik abonelikler yapilip belli bir miktar odenmesi mumkun olabilir ama diger gecisler icin fiyatlar arttirilmali diye dusunuyorum. Hem bizim hem de koprulerin hayri icin.

Tup gecit projesi olur da hayata gecerse zaten boyle bir fiyat uygulamasi %100 yapilsin ki insanlar toplu tasima araclarina tesvik edilsin.


Gökçe

17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 11:45

Şu an abonelik var aslında, OGS alınca fiyat 2.400.000 oluyor, yaklaşık 40$ gibi bir depozitosu var yanlış hatırlamıyorsam.

Dediğin doğru eğer hasılat raylı sistem projelerine aktarılıyor olsa 5milyon yapmalarını bile desteklerim ama şu an bütçe açıklarına filan gidiyor para.



Arslan Türegün

17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 12:31

Eğer geri dönüşümü kaliteli asfalt ve sürekli bakım olacaksa (ki şüpheliyim) tabi ki köprü ve otobanların tamamı ücretli olmalıdır.

Kerem K
17 yıl önce - Cum 27 Ağu 2004, 15:02

ücret yarıya indirilebilir veya ücretsiz olabilir, ama otomobillerinde tek başlarına gidip gelen denyolardan 10 kat para alsalar yadırgamam. çünkü bunlar ne kadar köprü yaparsan yap o köprüye dolacak ve trafiği kilitleyecekler...

Mustafa Akın Göktaş
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 16:20

Kaldirilmasin ucretler, bu parayla yeni kopruler yailabilir ya yollar.
Ucrte artis yapabilir trafiki azaltmak icin.
Ucret ne de olsa dursun


senayy
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 16:53

Eskiden bir reklam vardı: "Ödediğiniz vergiler size elektrik, yol su olarak geri dönecektir" derdi. Devletin asli görevleri arasında yer alan, yapılması için bizden vergi alınan şeylerden yeniden ücret alınması sizce de saçma değil mi? Onlar benim paramla yapıldı, zaten benim, öyle ise neden kullanım ücreti ödeyeyim?

Aykan Türk
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 16:54

Ben İstanbul'da yaşamıyorum, dolayısıyla cebime giren veya cebimden çıkan bir para yok  

Ancak duyduğum kadarıyla geçiş ücretleri çok fazla. Tamam belki toplanan paraların bir kısmı köprülerin bakımına harcanıyor olabilir. Ama yine de bir dengesizlik var gibi. Devamlı kullananlar için belki çok düşük bir miktar belirlenebilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM