Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Süha
12 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 20:25

'HER GÜN, HER AN BİR FACİA OLABİLİR'
Alıntı:


Adalar halkı, İDO'yu uyarmak için yarın Büyükada'da büyük bir eyleme hazırlanıyor.

Adalar halkı, Büyükada-Bostancı Vapurunu kaldırıp yerine "motor" koyan İDO'yu uyarmak için yarın Büyükada'da büyük bir eyleme hazırlanıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İDO'nun Büyükada-Bostancı arasında çalışan vapur sayısını azaltıp yerine "motor" koyması Adalar halkını isyan ettirdi. "Biz daha önce de Adalar halkının uğradığı bir çok haksızlık için eylem yaptık ancak bu sefer ki başka, çünkü can güvenliğimiz tehlikeye atılıyor" diyen Adalılar, yarın saat 12.30'da Büyükada İskelesi'nde bir eylem yapmaya hazırlanıyor.

"DEVLET SADECE KAR ETME MANTIĞI GÜDEMEZ"

İDO'nun "vapuru dolduracak kadar yolcu olmuyor" diyerek bir motor şirketi ile anlaştığını ve eylül ayında Büyükada-Bostancı arasında çalışan vapur sayısını azalttığını belirten Adalılar, bunların yerine "motor" denilen taşıma araçlarının konulmasının "bir faciaya davetiye çıkarmak olduğunu" söylüyor.

Kışın vapur sayısının düşürülmesi anlaşılır bir şey olduğunu ancak bu hatlara ulaşım için motor verilmesini ve can güvenliklerinin tehlikeye atılmasını kabul edemeyeceklerini kaydeden, Gündüz Mutluay, şöyle konuştu:

"Devletin, belediyenin, herhangi bir kamu kuruluşunun sırf kar etmek mantığıyla hareket etmesi anlaşılır ya da kabul edilebilir bir şey değil. Vatandaşının huzurunu ve can güvenliğini de sağlamakla yükümlüdür."

"SERT BİR RÜZGAR VEYA DALGADA FACİA OLUR"

"Bu motorların örneğin Beşiktaş-Üsküdar arasında yani 5-6 dakikalık yolculuklarda, Boğaz gibi sularda çalışmasının bir sakıncası olmadığını belirten Gündüz Mutluay, ancak Adalar denizinin başka olduğunu vurguladı. "Bu motorlar iç denizler için, göl için yapılmış ufak motorlardır. Bunların sert bir rüzgarda veya bir dalgada güvenilirliği yoktur. her gün her an bir facia olabilir" diyen Mutluay, bunun bir "can güvenliği" meselesi olduğunun anlaşılması gerektiğini söyledi.

"ENGELLİ VE YAŞLILAR İÇİN BÜYÜK SORUN"

Bir süredir iskelelerine yanaşan motorların yaşlılar, çocuklar ve engelliler içinde kesinlikle uygun olmadığını ve iskelelerde utanılacak görüntülerin oluştuğunu anlatan Mutluay, şöyle devam etti:

"Bu motorlar iskeleye kafadan yanaşırlar. Dolayısıyla motora binmek için belli bir yükseliği aşmanız gerekir. Tekerlekli sandalyeli bir vatandaşın bir motora binmeye çalıştığını görüntüden utanıyoruz, 5-6 vatandaş birleşip tekerlekli sandalyeyi motorun üstüne çıkarmaya çalışıyoruz ki bu gerçekten çok üzücü bir durum. Bu insanalara bir mal gibi yük gibi muamele edilmesini doğru bulmuyoruz. Aynı şekilde yaşlılar ve çocuklar için de bu durum büyük sıkıntı.

"SAĞLIK MASRAFLARIMIZI İDO MU ÖDEYECEK?"

"Adalar Postası"na konuyla ilgli yorumlarını gönderen ve yetkililerden duruma müdahale edilmesini isteyen Adalılar'dan biri ise isyanını şöyle dile getirdi:

- "Bu sabah 07:25 motoruna bindim. Aşağıda oturacak yer yoktu. Yukarı kata çıktım. Peki kışın ne olacak? KARDA KIŞTA motorun üst katında zatürree mi olacağız? Sağlık masraflarımızı İDO Genel Müdürlüğü mü verecek?"

SELDEN DERS ÇIKARMADILAR MI, İLLA İNSANLAR MI ÖLECEK?

- "İDO adı üstünde İstanbul Deniz Otobüsleri ve Şehir Hatları Vapurları işletmesidir. İstanbul'un herhangi bir kıyı semtinde vapurun yerine motor konulması gibi bir uygulama yokken, Adalılar'a bu uygulama neden yapılıyor? Bu uygulamanın yanlışlığı ancak çetin kış şartlarında, teknenin içinde onlarca insan varken yaşanabilecek bir felaketle mi anlaşılacak? Böyle bir durum meydana geldiğinde sorumluluğu kim alacak? Yanlış uygulamalar sonucu yaşanan son sel felaketindeki can kayıpları ne çabuk unutuldu!

Devlet, en tepeden en aşağıya kadar tüm kurumlarıyla ve birimleriyle vatandaşının can güvenliğini, emniyetini korumakla mükellef değil mi? Vergisini veren, her tür vatandaşlık görevini yerine getiren insanların da belediye hizmetlerinden yararlanması en doğal hakları değil mi?"

Kaynak: http://www.habercem.com/Her-gun-her-an-bir-facia- ..._6401.html


Saro Silelyan

12 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 20:41

Adalar denizi farklıymış adamlar Marmaranın güneyine vapur koymuyorlar Çınarcık yolcusu kışın açık denizi motorla geçmek zorunda bırakılıyor,adayı mı takacaklar?işleri güçleri kar etmek,fırtına çıksın motorlar batıp insanlar ölsün idonun umrunda mı?

Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 21:56

Yolcu sayıları dikkate alınırsa, vapur için imza atan Adalıların, İDO ya karşı ciddi bir tutum sergilemekten uzak olduklarını gösteriyor; gerçekten Adalar ulaşımın vapurlarla gerçeklesmesini isteyen yolcular, Bostancı'ya motor ve vapur seferleri arasından seçici davranarak vapurlarla yapılan seferleri seçmeli ve bu şekilde tercihlerini göstermelidirler, eğer vapur seferleri dolar da, motorlar boş çalışırsa, seferlerin tekrar düzenlenebilme ihtimali doğar, yok bu şekilde yolcu sayısı eşit olursa yolcunun özel bir seçimi olmadığını kanıtlayan İDO haklı çıkar.

Kaptan Barış Paşa
12 yıl önce - Pzr 25 Ekm 2009, 00:16

Alıntı:
"Bu motorlar iskeleye kafadan yanaşırlar. Dolayısıyla motora binmek için belli bir yükseliği aşmanız gerekir. Tekerlekli sandalyeli bir vatandaşın bir motora binmeye çalıştığını görüntüden utanıyoruz, 5-6 vatandaş birleşip tekerlekli sandalyeyi motorun üstüne çıkarmaya çalışıyoruz ki bu gerçekten çok üzücü bir durum. Bu insanalara bir mal gibi yük gibi muamele edilmesini doğru bulmuyoruz. Aynı şekilde yaşlılar ve çocuklar için de bu durum büyük sıkıntı.


Tüm motorlarımızda İskeleye Kalkış ve yanaşmalarda İniş ve Binişlerde Gemimizin Personeli burun kısmında kişilere yardım etmek üzere bekler ayrıca Videoda görülmüş olduğu gibi videoda 13. sn Caner Kaptan 2 gemisinin kaptanlarında Sn. Kemal Aksoy yolcuların iniş ve binişlerinde ve birçok personel kendimide şirketten sayıyorum, bende dahil olmak üzere yolcularımıza kendimizden daha çok önem veririz. Ayrıca emilerimiz kesinlikle güvenli, gerek Zetu gerek Caner ve Ahmet Kaptan tekneleri daha 1 yılını doldurmamış gemiler ne yazıkki insanların geçmişteki olaylardan sonra... binmeye korkar olmuşlar ama hergün binseler alışssalar onların makina ,düdük köşkteki panolar vs. onların seslerine hayran kalıcaklarından eminim... Birde İDO gemilerimiz için kusur ve kabahat bulmak için çalıştıklarını söyliyebilirim...
Neyse! Şimdi bunları bi kenara atalım ve Teknelerimizi Yakından tanıyalım...




Tekne Adı Caner Kaptan 2
Cinsi/Tipi/Arması: Yolcu
Tekne Tam boyu: 39.59
Tekne Genişliği: 9.00
Tekne Derinliği: 2.01
Ana Malzemesi: Çelik
Yaz Yolcu Kapasitesi 750
Kış Yolcu Kapasitesi 440
Yürütme Gücü Cinsi: BHP
Motor Cinsi ve adedi: 2*600 IVECO




ekne Ad Zetuesemce 1
Cinsi/Tipi/Arması: Yolcu
Tekne Tam boyu: 35.00
Tekne Genişliği: 9.00
Tekne Derinliği: 2.01
Ana Malzemesi: Çelik
Yaz Yolcu Kapasitesi 700
Kış Yolcu Kapasitesi 350
Yürütme Gücü Cinsi: BHP
Motor Cinsi ve adedi: 2*800 MITSUBISHI




Tekne Ad Yeni Ahmet Kaptan
Cinsi/Tipi/Arması: Yolcu
Tekne Tam boyu: 36.00
Tekne Genişliği: 9.00
Tekne Derinliği: 2.21
Ana Malzemesi: Çelik
Yaz Yolcu Kapasitesi 700
Kış Yolcu Kapasitesi 350
Yürütme Gücü Cinsi: BHP
Motor Cinsi ve adedi: 2*600 Man


En son Kaptan Barış Paşa tarafından Pzr 25 Ekm 2009, 13:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


reşitözen
12 yıl önce - Pzr 25 Ekm 2009, 00:51

Biliyorsunuz,Büyük Şehir Belediyesinin özel halk ototbüsleri dahil tüm ulaşım sisteminde geçerli olan "Beyaz Kart" sahipleri var.
Peki,Vapurlara rahatça binebilen bu vatandaşlar vapurlar kalkınca acaba motorlara da binebilecekler mi?



Kaptan Barış Paşa
12 yıl önce - Pzr 25 Ekm 2009, 15:16

Reşit Özen demişki
Alıntı:
Biliyorsunuz,Büyük Şehir Belediyesinin özel halk ototbüsleri dahil tüm ulaşım sisteminde geçerli olan "Beyaz Kart" sahipleri var.
Peki,Vapurlara rahatça binebilen bu vatandaşlar vapurlar kalkınca acaba motorlara da binebilecekler mi?

Tabiki kullanılabilir. Gişe Memurlarına gösterdiğinizde engelli vatandaşlımız vb. kişilere yardım ediliyor...

Eren Adiloğlu Demişki
Alıntı:
Bugüne kadar vapurların kan kaybetmesinin sebebi, halk otobüsü mantığı ile alışan, kalkış saatleri vapur saatlerinin 10 dakika öncesine endekslenmiş Mavi Marmara kooperatifidir. Tarifeleri incelerseniz, aynı uygulama kış sezonunda da devam etmektedirler. İdo'nun en kısa zamanda bu soruna el atarak seferleri daha senkronize ve homojen hale getirmesi kamu yararına olacaktır.

Saatleri koperatif belirlemiyor. Hatlara göre İDO koperatiflerle Belediyede toplantı yapıyor, ona göre hat ve saatleri gerekli seyir kurallarını İDO tarafından alıyoruz. Yani bi nevi belediye ile ortak çalışılyor... Her kafadan bir ses çıksaydı. Koperatifler ile belediye arasında sorun olurdu...

Hasan Barış Sevin


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Pzr 25 Ekm 2009, 23:24

Alıntı:
Peki,Vapurlara rahatça binebilen bu vatandaşlar vapurlar kalkınca acaba motorlara da binebilecekler mi?

Neden farklı bir uygulama olsun ki?
Vapurla da, motorla da taşınsa yolcu aynı iskeleyi, aynı şartlarda kullanıyor.


Süha
12 yıl önce - Pts 26 Ekm 2009, 04:15

İDO’DAN ARALIKSIZ ADALAR SEFERLERİ
Alıntı:


İDO, bu kış sezonunda bir ilki gerçekleştirerek Adalar hattı vapur seferlerini, aralıksız sefer yapan yüksek kapasiteli yolcu tekneleriyle güçlendirerek, Ada yolcularına gün boyu aralıksız ulaşım imkanı sunuyor.

İDO, geçen yıl olduğu gibi bu sene de Adalar hattında seferlerini azaltmadan hizmet vermeye devam ediyor. Ayrıca Mavi Marmara Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi’ne ait tekne seferleri de ada yolcuları için gün boyu Bostancı-Adalar hattında sürekli seferler yapıyor.

2009 - 2010 Kış Tarifesi’nde İDO, Bayram ve Pazar günleri hariç Kabataş’tan 9, Kadıköy’den 8 ve Bostancı’dan 16 olmak üzere Adalar hattına gidiş yönünde günde 33 sefer düzenleniyor. Bu yıl yapılan yeni bir düzenleme ile Bostancı – Adalar hattına iş saatleri düşünülerek ayrıca 06:35 seferi de eklendi.

Kamusal bir hizmet olan deniz ulaşım imkanını kurumsal kaynaklarıyla planlayan İDO, hat ve sefer uygulamalarını optimum fayda üzerine kuruyor. Kamunun hizmet alma hakkı belli kriterler – güvenlik, konfor, ekonomik vb.- içerisinde sağlanırken maliyet-yarar ilişkisi de göz önünde tutulmakta. Özellikle son yıllarda yolcu sayısında sürekli azalma trendinde olan Bostancı-Adalar hattında belli düzenlemeler yapılması, ancak bu düzenlemeler yapılırken herhangi bir mağduriyetin oluşmaması bilhassa amaçlanıyor.

Hız ve zaman planlamalarına dönük teknik ölçümlemeler doğrultusunda Ada vapurları ile eşdeğer ulaşım koşulları sağladığı belirlenen yolcu tekneleri, kış sezonunda Ada başına (Büyükada- Kınalı-Burgaz-Heybeli) 59 kişiye düştüğü tespit edilen vapur yolcu sirkülasyonunu fazlasıyla karşılayacak bir kapasite ile çalışıyor. Ada vapurlarına ek olarak hizmet veren teknelerde, sefer başına düşen Ada yolcusu sayısı da sefer sıklığına paralel olarak 30 kişiye iniyor. Ekonomik koşullar karşısında olabildiğince özverili, samimi ve iyi niyetli bir yaklaşımı benimseyerek kamu hizmeti anlayışını hassasiyetle koruyan İDO, geçtiğimiz yılı 7,4 milyon TL. zarar ile kapatmasına rağmen yolcu taleplerini oluşan maliyet artışlarının önünde tutarak sorumlu bir yaklaşımla çalışmalarını sürdürüyor.

Yolcu kapasiteleri 400 ile 600 arasında değişen yolcu tekneleriyle, Adalar hattında çalışan vapurların sahip olduğu konfor, güvenlik ve engelli kullanım standartlarının tümü titizlikle korunarak, güvenli yolculuk imkanı sağlanıyor.

Maliyet artışına rağmen bugüne dek Adalar halkına avantaj sağlayacak Adalar arası transfer hizmetini ücretsiz uygulayan İDO, Mavi Marmara Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi’ne ait tekne seferlerini mevcut seferlerine entegre ederek yolcularının adada bekleme sürelerini yarı yarıya azalttı.

Ada halkına ulaşım konusundaki imkanlarını seferber eden İDO, öte yandan tekerlekli sandalye, valiz ve bebek puseti gibi araçların teknelere iniş binişlerini kolaylaştıran düzenlemeleri de verdiği rutin hizmetler arasında sunuyor.










Kaynak: http://www.denizhaber.com.tr/nakliyat/21890/adala ...ukada.html


turgutakbaş
12 yıl önce - Pts 26 Ekm 2009, 04:18

yüksek kapasiteli yolcu teknesi değil sadece bildiğiniz düz motor bunlar

ah şu basın yayın ah ahh


Adil Akgül
12 yıl önce - Pts 26 Ekm 2009, 15:16

Esefle kınıyorum. Hatta "Vapurunuzu da alın gidin" diyorum. Uzun uzun yazmaya gerek yok.

Ama,

Hasan kardeşim,
Ben motordan pek şikayetçi olmadım, ama yalan beyandan ciddi olarak canım sıkılıyor.
Sizin tekneler ne zaman semirdi, sen bana bir onu anlat hele?
Bozacının şahidi şıracı olunca -hamdolsun- kütükten de kruvaziyer yaparsınız herhal
(Ekteki bilgiler Mavi Marmara Kooperatifi web sitesinden alınmıştır.)

http://www.mavimarmara.net/filomuz.php?sayfa=8


(+)



(+)



(+)




sayfa 3
« önceki   1234 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM