Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
cem şentürk
11 yıl önce - Prş 02 Arl 2010, 18:17

korkuyorum bir gün sıra kulağımızın arkasına da gelecek.

Kerim AK

11 yıl önce - Prş 02 Arl 2010, 18:42

Alıntı:
Başbakan devletçilik artık öldü diyor.
Alıntı:

Yanlış mı? Devletin işlettiği ve kar ettiği kaç tane kurum var? Ben kamu çalışanıyım, devlet sadece denetleme işi yapsın diyorum...

Kar eden kurumların tamamının satıldığını bilmiyor musunuz? Şaka mı yapıyorsunuz? Anlamadım.Özelleştirme, devlet şirketlerin zaman içinde özel sektöre devredilerek devletin küçülmesini hedeflemektedir diye yıllarca bu şarkı,peşkesi istenilen kurumlarda yüksek sesle söylenerek peşkeşe ortam hazırlandı.TDİ özelleştirme kapsamı dışındaki bir birim olarak muhafaza edilmesi gerekirken, yanlış bir kararlarla bugün motorculara teslim edildi.Özelleştirme halka açılamamış, şeffaf ve hukuki çerçevesi tam olarak yapılmadığından birçok karar yargı yoluyla iptal edilmiştir.Bu nedenle Özelleştirme İdaresi özerk bir kuruluş olmasına karşın, şimdiye kadar ki uygulamalarda o görüntüyü vermemektedir.Çoğunlukla KHK lerle hedeflenen verimlilik, özerklik ve iyileştirme çalışmaları hep yazılı kural olarak kalmış ve uygulama farklı olmuştur. Bu nedenle KİT leri özerk kuruluş haline getirmek gereklidir. KİT'lerin iyi çalışmaması; siyasetçilerin bunların işlerine karışıp, hizmete yönelik olmadan daha çok, belirli amaca göre yapılan atamalarla onları kendi politik yatırımları gibi kullanmasından kaynaklanmaktadır.
*****
Türkiyede kamu kesiminde deniz ulaştırmasını üstlenmiş bulunan TDİ Genel Müdürlüğünün TARİHİ 1828 yılından sonra başlamıştır. Biz her iki kurumdada görev yaptık (TDİ 15 yıl - İDO 6 yıl) 6 yıldır binlerce ihaleyi aynı zatın aldığını,gemi adamının taşerona peşkeş çektirildiğini,çin malı kalitesiz makina ve malzemelerle (halatlarla) her gün bir çok tehlikeye maruz kaldığımızı,adam kayırmanın altın çağını yaşadığını,hizmet alımı diye kaynakların ona buna peşkeş çekildiğini daha önemli 160 yılın alın teri bu miletin mirası olan TDİ'yi dünyanın parasını verip akıl alarak peşkeşe hazırlayıp pazara çıkaranlara alkış tutanlar Allah akıl fikir ve izan versin.

Türkiye'de bugüne kadar özelleştirilen 16 liman, devletin kasasına 1,6 milyar dolarlık gelir getirdi; ama özel sektöre geçen limanların birçoğu işletme ve yatırım konusunda sınıfta kaldı.

TDİ TÜRKİYE DENİZCİLİK CAMİASINA DÜNYA DENİZCİLİK SEKTÖRLERİ TARAFINDAN TAKDİR EDİLEN TECRÜBELİ KADROLARI İLE 182 SENEDEN BERİ HİZMET VERMİŞ vede vermekte olan DEV BİR KURULUŞTU, DENİZCİLİK SEKTÖRÜNÜN HER BRANŞ’INDA ve kademesinde FAALİYET GÖSTERMİŞ VEDE BUNDA BAŞARILI OLMUŞ, DÜNYADA BİR BENZERİ OLMAYAN EĞİTİM KURUMU NİTELİĞİNDE, SARI BACASI ,ÇİFT ÇAPASI İLE DÜNYANIN ÖRNEK ALDIĞI BİR DENİZCİLİK KURULUŞU TARİHE GÖMÜLMÜŞTÜR.


C. H. Engin Er

11 yıl önce - Prş 02 Arl 2010, 19:22

Siyasetçilerin bu işlere karışmasının önüne geçemeyeceğimizi bilmiyormuşsunuz gibi konuşuyorsunuz, 3 tane kar eden devlet kurumu örnek verilerek sanki hepsi aynıymış gibi yorum yapılması çok yanlış. Bugüne kadar özelleştirilen kurumların %90'ı devlet himayesinde zarar ediyordu, hem özelleştirilip devlet kasasına kar olarak girdiler hem de işlerlik kazandılar. Mutlaka herkes kendi sektöründe bu işlerin eksilerini artılarını görüyor, ben eksi yok demiyorum ama artılar daha fazla.

Ben bildiğim sektörden örnek vereyim, bugün gidin Haydarpaşa limanında bir iş yapmaya çalışın heryer pislik içinde, pek çok çalışan amele ırgat açıcı bilmemne rüşvetsiz iş yapmıyor. Depolar teknik malzemeler dökülüyor. Yollar bozuk, her yer bir birine girmiş durumda. Bu örnek yetmezse gidin Erenköy gümrüğüne bakın oradaki depoların içler acısı halini görün, depoların içi bile çamurdan görünmüyor. Karşı örnek olarak da Ambarlı'da limanları gezin iş yaptırın, her şey nizamına uygun heryer pırıl pırıl güvenliker cirit atıyor, sıkıyorsa yanlış yapın. Özel antrepoların çoğunu görün eviniz kadar temiz.

Ne yazık ki devlet bürokratik yapısından dolayı iş yapamaz durumda, ve bu iş çözülmez bir halde en doğrusu devletin işleri kendi yapmadan başkalarına doğru şekilde yaptırması.

Bu arada chpli belediye egerayı yaptırmak için ona buna baskı yapmak yerine yüreği yetiyorsa kendisi yapsaydı ya. Sanki çocuk kandırıyorsunuz, chp li belediye beceremedi resmen avuç açtı akp li bakana...


Kerim AK

11 yıl önce - Prş 02 Arl 2010, 19:41

BEN POLİTİKADAN NEFRET EDİYORUM,BANA PARTİZANLIK YAPMAYIN SADECE ADİL OLUN LÜTFEN.

Alıntı:
Bugüne kadar özelleştirilen kurumların %90'ı devlet himayesinde zarar ediyordu, hem özelleştirilip devlet kasasına kar olarak girdiler hem de işlerlik kazandılar

TDİ ÖZELLEŞTİRME KAPSAMINA ALINDIĞI 1994 YILINDAN BERİ YAPILAN ÖZELLEŞTİRMELER SONUNDA NE OLDU DEVLET KAR MI ETTİ? İŞLERLİK KAZANI DOĞRU AMA PEŞKEŞE DOĞRU.

Tekirdağ Limanı; 25.06.1997 tarihinde, Akport Tekirdağ Liman İşletmesi A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Hopa Limanı; 26.06.1997 tarihinde, Park Denizcilik ve Hopa Liman İşletmeleri A.Ş. 'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Giresun Limanı (Ordu ve Sinop İskeleleri dahil);10.07.1997 tarihinde, Çakıroğlu Giresun/Ordu/Sinop Liman İşletmesi A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Rize Limanı; 13.08.1997 tarihinde, Riport Rize Limanı Yatırım A.Ş. 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Antalya Limanı; 08.09.1998 tarihinde, Ortadoğu Antalya Liman İşletmesi A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
İzmir Körfez Hattı; 09.03.2000 tarihinde, İzmir Büyükşehir Belediyesine 11 yolcu gemisi devredilmiş, 7 adet iskele tahsis edilmiştir.
Alanya Limanı; 08.12.2000 tarihinde, Alidaş Alanya Liman İşletmeleri Denizcilik Turizm ve Ticaret Sanayi A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir
Marmaris Limanı; 02.02.2001 tarihinde, Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Çeşme Limanı; 06.06.2003 tarihinde, Ulusoy Çeşme Liman İşletmesi A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Kuşadası Limanı; 07.07.2003 tarihinde, Ege Liman İşletmeleri A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Trabzon Limanı; 21.11.2003 tarihinde, Trabzon Liman İşletmeciliği A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Dikili Limanı ; 04.12.2003 tarihinde, Dikili Liman ve Turizm İşletmeleri A.Ş.'ne 30 yıl süre ile İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile devredilmiştir.
Şehirhatları - İstanbul Bölgesi; 31.03.2005 tarihi itibariyle, 84 adet gemi ve deniz vasıtası, 59 adet iskele tahsisi ile İstanbul Büyükşehir Belediyesine gerçekleştirilmiştir.
Denizyolları; 31.03.2005 tarihi itibariyle, Ankara feribotu, Samsun feribotu Denizciler Turizm ve Denizcilik A.Ş.'ne, TDİ Karadeniz yolcu gemisi ise Ortadoğu Nakliyat İnşaat Turizm İhracat Pazarlama A.Ş.'ne satılmıştır.
Bunların bir kısmı ihaledeki sorunlar vb.nedenlerle iptal edildi,bir kısmı mahkemeler tarafından iptal edildi,büyük çoğunluğunda çalışanlar,hizmet alanlar ve hizmet verenler devleti mumla arıyor,haberiniz var mı?


gok_han1990
11 yıl önce - Cum 03 Arl 2010, 20:05

BOSTANCI-ADALAR HATTINA ANİ BİR KARARLA YAZA KADAR DENİZ OTOBÜSÜ SEFERLERİ DÜZENLENMİCEK,KAMU KURUMU İDO SİTESİNDE SEFERLERİ KOMPLE İPTAL EDİLMİŞ,MAVİMARMARAYA RANT ELDE ETTİRMEK İÇİN ZATEN VAPURLAR KAMU KURUMU TÜRKİYE DENİZCİLİK İŞLETMELERİNDEN ALINIP KAMU KURUMU İDOYA VERİLMİŞTİ İDODA KAMU KURUMUNDA KAR GÜTTÜĞÜNDEN GÜZELİM HATTA MOTOR ÇALIŞTIRMIŞTI SEFER İDOYA DEVROLDUĞU 2003 SENESİNDE SEYREKLEŞİYOR 2006 SENESİNDE İSE MOTORLAR BOYGÖSTERİYOR O KADAR İSYAN EDİLMESİNE RAĞMEN GÖZÜ KAR GÜDEN KURUM,ARDINDAN ŞEHİRHATLARI ADINDA ŞİRKET KURUP KAMUYA BAĞLI O ŞİRKETDE KENDİ YÜRÜTMÜYÜP ZATEN VAPUR HATTI DİYE GEÇEN BİR HATDA MOTOR ÇALIŞTIRIP,ARDINDAN GEÇEN SÜREÇTE 2009 SONU İTİBARİYLE MAVİMARMARA KOPERATİFİNE DEVROLUYOR ŞUAN İTİBARİYLE BOSTANCI-ADALAR ARASI SADECE ÖZEL SEKTÖR OLAN
Mavimarmara işlemektedir,size sorarım biryerden biryere giderken kamu heryerde görevini sürdürmelidir,ha alternatif olarak özelsektörde olur ama kamu birbölgenin olmazsa olmazıdır,biryerden biryere giderken kamunun yanında özelsektör alternatifleri olur,sırf özelsektöre devretmek anlamsız,seferleri seyrekte olsa vapur çalıştırsalardı,vapura illaki binmek istiyenler o saati bekliyecekti,ama yok tutturdular özelleştirmeyi bölgenin tüm güzelliğini yokettiler başımız sağolsun



Süha
11 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 16:37

ADALAR TEKNESİNDE BALIK İSTİFİ YOLCULUK
Alıntı:
GEÇTİĞİMİZ yazdan beri, Adalıların ulaşımda yaşadığı sıkıntıyı yansıtıyoruz. Biliyorsunuz... Geçen yıl yeni bir uygulamaya geçildi. Adalar’a giden büyük vapurlar seferden çekildi. Yerlerine küçük tekneler verildi. O gün bugündür de Adalıların isyanı dinmedi. Teknelerde hıncahınç yolculuk yapmak zorunda kalan Ada sakinleri feryat ediyor.

AYAKTA YOLCULUK

Acil Şikayet Hattı’na bu konuda yoğun mesajlar geliyor. İşte o mesajlardan biri... “Zarar edildiği gerekçesiyle büyük vapurlar seferden çekildi. Vapurlar bile bu hat için yetersiz kalıyordu. Şimdi teknelerle ulaşımımızı sağlamak zorunda kalıyoruz. Her gün tıklım tıkış motorlarda yolculuk yapıyoruz. Özellikle hafta sonları yoğunluk daha da artıyor. 16.5019.00 saatleri arasında yapılan yolculuklarda, motor küçük olduğu için ayakta yolculuk yapmak zorunda kalıyoruz. Yaz ayları ise tam eziyet. Üstelik bu teknelerde can güvenliğimizden de endişeliyiz. Tıklım tıkış dolan bu teknelerde yolcu sayısına yetecek kadar can yeleği bulunmuyor ve acil durumlarda yolcuların çıkışını sağlayan tahliye kapıları yetersiz. Yerli ve yabancı turistlerin yoğun olarak kullandığı bu hatta, bu kadar ilgisiz kalınması, bir yılı aşkın süredir bu problemin yetkililer tarafından görülmemesi şaşılacak şey...”

Kaynak: http://www.haberturk.com/yazarlar/602204-su-engele-bakin


Süha
11 yıl önce - Cmt 05 Mar 2011, 00:20

‘ADA’MI ÇILDIRTIRLAR!
Alıntı:
Ada’ya giden tekneler, İstanbulluyu canından bezdirdi. Küçük tekneler yoğunluğu taşıyamıyor. Özellikle de hafta sonlarında... Hıncahınç yolculuk yapan vatandaş, eski vapurları istiyor

NE zaman ki Ada vapurları seferden çekilip yerlerine tekneler konuldu, İstanbulluların isyanı da başladı. Aylardır Ada yolcuları feryat ediyor. Küçücük teknelerde tıklım tıkış yolculuk yapıyoruz, ısıtma sistemleri doğru düzgün çalışmayan teknelerde donuyoruz, üstüne üstlük güvenlik önlemleri de yetersiz diye... Teknelerle yolculuk yapmak zorunda kalanlar eski vapurları istiyor istemesine ama yetkililer geri adım atmıyor. Vatandaş da bu teknelerde ne büyük sıkıntı yaşadığını göstermek için çırpınıp duruyor. Bu gördüğünüz fotoğrafları, bir Ada yolcusu, 27 Şubat tarihindeki yolculuğu sırasında çekmiş. Yani birkaç gün önce... Ve bakın bu yolculuk sırasında karşılaştığı zorlukları nasıl anlatmış...

‘SANKİ MÜLTECİ TAŞINIYOR’

“Teknelerle yolculuğun hangi bir güçlüğünden bahsedeyim. Özellikle hafta sonları Ada hattı çok kalabalık oluyor. Tabii küçük motorlar yolcu yoğunluğunu kaldıramıyor.

Milletin çoğu ayakta. Hıncahınç teknede kıpırdayacak yer yok. Çoluk çocuk perişan oluyor. Sanki mülteci vapuru... Tek sorun kalabalık mı? Tabii ki değil... Teknelerdeki can yelekleri de yetersiz. Alt katlarda camların güvenlik açısından açılır olması gerekir ama nerede! Kötü hava koşullarında, şiddetli lodosta tekneler sağa sola savruluyor. Kış şartlarında güvenlik için Ada’ya büyük vapurların gitmesi gerekirken tam tersi yapılıyor. Durun... Daha bitmedi...

İskeledeki elektrik sobaları çalışmıyor, soğuk havada tir tir titriyoruz. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri bu soğuk günlerde bir hafta sonu Ada’ya gitmeye çalışsa da neler yaşadığımızı anlasa...”

Kaynak: http://www.haberturk.com/yazarlar/606961-adami-cildirtirlar


naim12
11 yıl önce - Cmt 05 Mar 2011, 02:27

Birkaç ay vapurlarla birlikte motorlarda çalıştı ondan sonra komple vapurları kaldırdılar alelacele,ulaştırma bakanı binali yıldırımı davet edip davuulluzurnalı törenle hattın rezaletini kutladılar,herşey biranda gelişti,şimdiyse vapur iskelesini mavimarmara koperatifine devretti devlet,işliyen deniz otobüsleride mavimarmara koperatifine rant olsun diye kaldırıldı,yani herkes o köhnemiş motorlara tahamül etmek zorunda,napsak vazgeçmiyorlar hırs bürümüş heryerlerini,ido zamanında bu icraat yapıldı,türkiye denizcilik işletmesinin mirası vapurları teker tker satan ido,şimdide hatları satmaya başladı yakında bir karış toprağı çok görücek bunlar bize

Barış Sevin2

11 yıl önce - Cmt 14 May 2011, 18:11

Galiba Umut Işığı Göründü....
Net bir bilgimidir tam bilemiyorum ama duyduğum kadarıyla, sanırım Yaz Tarifesi'ne geçildiğinde üç saatte bir Bostancı'dan karşılıklı vapur kalkıcağını öğrendim... Kesin bir bilgimidir bilmiyorum fakat Bostancı'da şu an için böyle bir söylenti var...


Saygılarımla


Süha
11 yıl önce - Cmt 04 Hzr 2011, 02:29

ADALAR - BOSTANCI VAPUR SEFERLERİ BAŞLIYOR !
Alıntı:
4 Haziran Cumartesi gününden itibaren Bostancı - Adalar arasında, vapur seferleri başlıyor.

ADA KEYFİNİZİ İKİYE KATLIYORUZ...


(+)



(+)

Kaynak: http://www.sehirhatlari.com.tr/Adalar_Bostanci_Va ...4-166.html



sayfa 13
« önceki   123 ... 12131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM