Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mustafa Noyan

12 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 19:39

Ben hiçbirşeye kolay şaşırmasam da Adalıların tepkisine hayret ediyorum,
bence tepki göstermeye hakları yok, çünkü Haliç ve Boğaziçi seferlerinde vapurlar kaldırılıp seferlerler kiralık motorlarla yapıldığında, 150 senelik Beşiktaş Üsküdar ve Üsküdar Kabataş hatları ara çözümlere kurban gidip, tamamen motorlara terkedildiğinde sıranın kendilerine de geleceğini düşünmediler; Bostancı iskelesinde vapurlar boş beklerken şimdi İDO'yu seferlerde kullandığı için eleştirdikleri motorlardan daha küçük ve güvensiz olanları tercih ettiler, 15 dakika veya yarım saat beklememek için bindikleri motorlar yüzünden vapur yolcusunun sayısı azalınca da olan oldu, basın açıklamaları vesair ile dövüneceklerine vapurların üstüne soğuk birer bardak su içsinler; zaten basın açıklamasına çağrı yaptıkları davetiyede de aynı motorları tavsiye etmişler

Alıntı:
Siz, değerli dostlarımızdan;
25 Ekim Pazar günü saat 12.30’da Büyükada Atatürk Meydanı’nda yapacağımız “Basın Açıklaması”nda yanımızda olmanızı, destek vermenizi, sesimizi güçlendirmenizi rica ediyoruz.
Teşekkürlerimizle, saygılarımızı sunarız.
ADALAR – BOSTANCI VAPURUMU VERMİYORUM PLATFORMU

Platform adına bilgi için;
Rafet Garip( Büyükada Maden Mah. Muhtarı)  0532-500 95 22
Aslı Barışkan( Heybeliada Muhtarı)    0530-644 93 63            
VAPUR SAATLERİ:
Kabataş’tan:   Şehir hatları:10.30      Deniz otobüsü: 10.50
Bostancı’dan:  Şehir hatları: 10.45     Mavi Marmara Motor: 11.30


Kerim AK

12 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 20:00

Akın Kurtoğlu;
Alıntı:
Meselenin aslında bir hat yoketme planının ilk ayağı asla olmadığı, sadece bir araçözüm olarak uygulamaya konulduğu belirtilmiş.

No Comment. YORUMSUZZZZZZ.
Alıntı:
Zetuesemce

Şehir Hatlarının bu hale gelmesine sebep olanlardan birinin aile efradının ilk hecelerinden oluşan isimler topluluğu.


En son Kerim AK tarafından Çrş 21 Ekm 2009, 20:05 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 22:24

Mavi Marmara Kooperatifinden İDO Adalar Bostancı hattına kiralanan "ZETUESEMCE-1" motorunun Türkiye Denizciler Sendikası Başkanı Turan Uzun ailesine ait olduğunu bilmeyen denizci ve denizcilik meraklısı yoktur herhalde

Kaptan Barış Paşa
12 yıl önce - Prş 22 Ekm 2009, 14:27

Alıntı:
Konuyla iligisi biraz alakasiz kalabilir ama, ben adalara calistirlmasi dusunulen motorlardan birinin adina takildim. Bu isme hic bir anlam yukleyemedim. Bu konuda bir biligisi olan bir arkadasimiz paylasirsa sevirim.

Zetuesemce ismi Turan Uzun'un ailesinin üyelerinin isimlerinin ilk 2 harfidir..
Açılımı
Zehra Turan Esma Emir Cengiz
ZE TU ES EM CE


Teknede Cengiz Uzun ve Emir Uzun kaptanlık yapmaktadır.



Alıntı:
Fakat 35 filoluk bir vapur kapasitemiz var bildiğim üzere C sınıfı vapurlar verilip filodan ayrılması hiç gündemden düşmüyor. İnsanlar motora bineceklerine C sınıfı vapurlar bu hatta çalışsın. Kiralamalının karlı yönleri de yok değil ama bu vapurdur ne kadar çok seveni var delisi var bu vapurun şarkısını bile yaptılar zamanında " Adalar vapuru yandan çarklı, Bayraklar dolanmış caf caflı " yıllardır süren vapur seferleri adaların o otantik şarkılarının değişmesine de neden olacak. Ben kendi adıma adaya deniz otobüsü, motorla gitmek istemem çünkü o tadı ve o huzuru alamam ki motorla.

Süha abi demişki
Geçenlerde Mavi Marmaradan Yeni Ahmet Kaptan teknesini vapur iskelesine yanaştırdıktan sonra iskeledeki görevlilerle konuşurken kulağıma tepkiler böyleydi...
Zübeyde Hanım vapuru 750 kişilik bir gemi bu gemilerinde en az 200 yolcuyla gelmesi lazımken kışları pazar günleri hariç vapurdan 25- 30 kişi indiğini söylediler. Bu gemi günde 9 milyar harcıyor ama 20 yolcuyla şirkette zarara giriyor diyorlardı. Durum açıkçası böyle, tekneler hakkında bir çok bilgiyi paylaşacağım...
Hasan Barış Sevin


simon

12 yıl önce - Prş 22 Ekm 2009, 23:25

Benimde bu konuda kafamı kurcalayan bazı hususlar var. Özellikle Üsküdar-Kabataş ve Üsküdar-Beşiktaş hatlarının motorlara verilmesi bence fıkra gibi. İDO'dan önce ki dönemde özellikle eski Beykoz vapuru İstanbul'da son zamanlarında Kabataş-Üsküdar hattının demirbaşı olmuştu. Vapurların İDO'ya devrolmasından sonra hatırlayacağınız gibi, önce Kabataş- Üsküdar sonra Beşiktaş-Üsküdar hatları 1989-90 yapımı Kumla tipi motorbotlar bir süre bu seferleri yapmışlardı. Ancak daha sonraları bu motorbotlar ıskat edilince, Dentur Avrasya motorları boy göstermeye başladılar. Kabataş- Üsküdar hattı ne zaman kaldırılıp Dentur'a kaptırıldı hatırlamıyorum ama Beşiktaş-Üsküdar hattını Dentur'dan kiralanan (tipsiz) motorlarla yapılmaya başlanmıştı. Burada komik olan şey, Dentur motorları zaten bu hattı yaparken, İDO'nun Dentur'dan motor kiralayıp kendi hattında çalıştırması bana göre komik olduğu kadar'da mantıksız geliyor. İDO Haliç hattı için yaptırdığı motorlara benzer motorlar yapıp tarife üzerinde biraz değişiklik yapıp, Beşiktaş-Üsküdar hattında çalıştırsa rekabet olabilirdi. Ancak Dentur motorları bu hatta cirit atarken, İDO'nun bu motorları kiralaması sonucunda bu işin rekabeti ne kadar olabilir ki. İşte fıkra gibi bir durum. En sonunda bu hattı motorlara kaptırıp'ta daha sonra özel sektörlerinde bundan faydalanması gerek tezine hiç katılmıyorum. Bu işin kolayına kaçmanın dolaylı bir versiyonudur aslında.

Bu sahne, en son Bostancı Adalar hattında sergilenmeye başlandı. Bu konuda kafamda ki soru işareti, bu durum sadece kış tarifesi için mi geçerli yoksa gelecek senenin yaz tarifesi'nde de mi geçerli olacak? Üzüldüğüm bir nokta varsa, estetik kaygı gün geçtikçe ne yazık ki yok oluyor. Buna dahil olarak, motorların kural tanımazlığı, gürültüleri ve şekilsiz görnümleri İstanbul'a gerçekten yakışmıyorlar. Vapura kaptanları ve personellerinin kıyafetleri daha terli toplu ve nizami görnürken motorlarda çalışan personellerin kıyafet konusundaki laçkalıklarıda cabası. Tek avantajları yolcuların baş taraftan inip, binmeleri ve motorların bu yöntemle yanaşmalarının pratik olmalarıdır. Şahsi fikrime gelince, İDO burada özel sektörde faydalansın savını zamanla terkedip, Haliç hattı'nda yaptırdığı motorlara benzer modeller katarak, gerek bu hatta, gerekse diğer hatlarda'da bu motorlarını çalıştırıp, kendi alanı dahilinde kiralanan motorları ekarte etmesidir.



tarkan arslan

12 yıl önce - Prş 22 Ekm 2009, 23:37

Cadde üzerindeki bir dükkanı devr ederken bile çok yüksek para alıyor yada başka bir iş kullanırsın.
Birilerine söz verilmiş. Pazar günkü basın açıklaması ne işe yarıyacak onu çok merak ettim


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 23 Ekm 2009, 02:24

İDO Basın Müşavirliği'ndeki arkadaşlardan son istatistikleri almak için telefonlaştık ve bu mesajı son şekli alabilmek için özellikle geciktirdik. Akşam son istatistikî bilgiler bana liste olarak gönderildi. Bunların üzerinde bizim anlayacağımız dilde bir liste çevirisini yaparak, meselenin olabildiğince detaylı analizine girmeye çalıştım. Basın Müşavirliği'nin açıklaması ve Netice şöyle:

Alıntı:
Hız ve zaman planlamalarına dönük teknik ölçümlemeler doğrultusunda Ada vapurları ile eşdeğer ulaşım koşulları sağladığı belirlenen yolcu tekneleri, kış sezonunda Ada başına (Büyükada- Kınalı- Burgaz-Heybeli) 59 kişiye düştüğü tespit edilen vapur yolcu sirkülasyonunu fazlasıyla karşılayacak bir kapasite ile çalışıyor. Ada vapurlarına ek olarak hizmet veren teknelerde, sefer başına düşen Ada yolcusu sayısı da sefer sıklığına paralel olarak 20 kişiye iniyor. Ekonomik koşullar karşısında olabildiğince özverili, samimi ve iyi niyetli bir yaklaşımı benimseyerek kamu hizmeti anlayışını hassasiyetle koruyan İDO, geçtiğimiz yılı 7,4 milyon TL. zarar ile kapatmasına karşın yolcu taleplerine cevap verecek pek çok ilave hizmeti, oluşan maliyet artışlarının önünde tutan bir yaklaşımla çalışmalarını sürdürüyor.

Her iki yöndeki günlük sefer ve yolcu sayılarını işlediğim vakit şu sonuçları elde ettim:

A. ADALAR-BOSTANCI YÖNÜ:




B. BOSTANCI-ADALAR YÖNÜ:




Günlük seferler vapurlar ve motorlar arasında harmanlanarak, eldeki sabit yolcu sayısının paylaşımına gidilmiş. Böylelikle 775 kişilik C sınıfı vapurların kapasite arzında boş kalan %75'lik eksikliğin yarısı; motorlara yükletilmiş. Bu durumda A yönündeki günlük 2950 kişilik yolcu talebi ortalama %53/%47 civarı bir dilim çiftiyle paylaşılmış. B yönündeki günlük 2618 kişilik yolcu talebi de ortalama %59/%41 civarı bir dilim ikilisiyle paylaşılmış.

Şayet bu seferlerde "tamamıyla vapur" işletilecek olunursa; A yönünde şu anda vapurlar için gerçekleşen %25.1'lik talep yoğunluğu bu kez %22.4'e, B yönünde ise %28.5'dan %21.1'e (5'te bire) inmiş olacak.

İDO, kış aylarındaki bu gevşek seyahat rakamlarını (-ki, 2500 rakamı civarındaki tek yöndeki yolcu adedi, neredeyse A sınıfı bir vapurun sadece bir seferde taşıyabileceği toplam insan adedine eşdeğerdir) motorlar ile paylaşarak; her iki yönde de 1 günde toplam 18 seferde zarar etmekten kurtuluyor.

Neticede; elbette ki motorlar ile seyahat etmeyi hiçbirimiz istemeyiz. Çünkü, şekil ve sunum açısından henüz İstanbul'un, İstanbullunun istediği kriterlere çıkmış değiller. Ancak, kriz ortamında İDO bu şekilde geçici bir araçözüm deneyerek, sonuçlarını almak istediğini belirtiyor. Motorlar ileride nasıl bir vizyon değişikliği yaparlar bilemeyiz, ama günümüzde İDO'nun zorlamasıyla birtakım yeniliklere mecburen ayak uydurmak zorunda kalmaktalar. Meselâ bu hatta özürlüler için rampa mecburiyeti gibi... İleride elle tutulur başka faydalı gelişmeleri görmek ise hepimizin temennisi...

Ayrıca Basın Müşaviri Tolga UYAR'ın göndermiş olduğu bir başka mektupta da; bu hatta wowTURKEY'den bir ekiple beraber seyahat daveti yapılarak, uygulamanın pratikteki işlerliğini önümüzdeki günlerde bize refakat ederek bizzat anlatmak istedikleri de belirtildi.


(+)


Akın KURTOĞLU



Eren Adiloğlu
12 yıl önce - Cum 23 Ekm 2009, 12:00

Bugüne kadar vapurların kan kaybetmesinin sebebi, halk otobüsü mantığı ile alışan, kalkış saatleri vapur saatlerinin 10 dakika öncesine endekslenmiş Mavi Marmara kooperatifidir. Tarifeleri incelerseniz, aynı uygulama kış sezonunda da devam etmektedirler. İdo'nun en kısa zamanda bu soruna el atarak seferleri daha senkronize ve homojen hale getirmesi kamu yararına olacaktır.

Süha
12 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 04:26

Bu motorlar hakkında Akın abiye giden video görüntüsünün aynısını İDO youtube yüklemiş. Her ne kadarda bu DVD elime ulaşmasa da ben aradım buldum.

Motorlar hakkında ve iskeleler hakkında video görüntüleri var özellikle engelli vatandaşlarımız açısından da değinmişler iskeleye yeni saçtan merdiven ve rampa yapmışlar. Ama üzücü olan bir sahnede motorbot adaya ulaştı mı Adada duran vapuru görmek ve o vapur ada beklerken insanların motora binip İstanbul’a geri dönmeleri.

BOSTANCI-ADALAR MOTOR SEFERLERİ - Youtube



BOSTANCI-ADALAR MOTOR SEFERLERİ - Dailymotion



Adalılar keşke Yalovalıların düştüğü rehavete kapılmasa ve vapur saatlerine yoğunluk verseydi belki böyle olmazdı. Daha fazla sahip çıkmak gerekiyormuş.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 18:51

İDO'dan gönderilen yolcu sayılarında; ana hareket saatleri genellikle vapurlarda. Aralarda kalan küsurat saatlerdeki az sayıda yolcu ise motorlar tarafından taşınıyor. Maksimum taşıma değerleri olan 405 ve 360 sayıları vapurlar, en az olan 20 ve 36 şeklindeki yolcu talebi ise motorlar tarafından karşılanmış. 20 sayısı; 775 kişilik bir bir vapurun sadece 1 sıralı koltuğunun kapasitesidir ve toplam arzın yalnızca %2.5'udur (40'da biri).

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM