Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mordehay kohen

11 yıl önce - Sal 20 Ekm 2009, 22:09
İST » 'Bostancı-Adalar' Hattında Vapurlarla Birlikte Motorların da Çalıştırılması Üzerine




Merhabalar bu gün karar verdim rotamı adalara çevirdim hava güzeldi birde vapurda
Emrah başkanla karşılaştım tesadüfen .ama büyükadaya indiğimde çarşıda her dükkanın camlarında
vapurumu vermiyorum pankartları asılmıştı.íşin aslı budur ido bostancı adalar hattında yetersiz yolcu olmadığı gerekçe göstererek vapur yerine motor koydu . millet haklı olarak vapurunu geriye istiyor neden yarın obirgün dalgalı denizde bu ağızlara alınmıyacak lafları kullanmak istemiyorum bu
güvensiz teknelerle neden seyahat etsinler ? diyelimki idonun yeter derecede vapurları yok . ama hatırlatayım son dönemde 5 yeni vapur katıldı filoya . yok bu vapurları bu hatta kullanmak istemiyor
veyada buradaki iskelelere vapurlar yanaşamıyorlar o zaman 750 yolcu kapasiteli Mehmet akif ersoy
Zübeyde hanım k gündüz arbay tipinde vapurlar çalışabilir fikrindeyim.
yeterki vapurlar seferden kalkmasın.


(+)


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 20 Ekm 2009, 23:05

İDO Basın Müşavirliği'nden evvelsi gün aldığım bilgilendirme mektubunda; bu konu detaylarıyla enine-boyuna anlatılmış. Mektubun yanında da bu hatta çalıştırılan motorlardan çekilen görüntülerin yeraldığı bir CD gönderilmiş. Özürlü arabalarının teknelere alınışında ve indirilişinde kullanılan aparatlar da CD'de takip edilmekte...

Bu hattın araçlarının bir kısmının neden "kış sezonu boyunca" motora tahvil edildiği, edilmek durumunda kalındığı istatistiklerle desteklenmiş. Meselenin aslında bir hat yoketme planının ilk ayağı asla olmadığı, sadece bir araçözüm olarak uygulamaya konulduğu belirtilmiş. Bu bilgileri yarın sitede sizlerle paylaşacağız.

Akın KURTOĞLU


Kaptan Barış Paşa
11 yıl önce - Sal 20 Ekm 2009, 23:37

SS.Mavi Marmara Şirketinin müdürlerini tanıyorum. Yakındada bu koperatiften hat alıcağımız için biliyorum.
İDO Kış tarifesinde yolcu yok diye yakınıyor ama ben şahsen kendim söyliyeyim. Biz bu teknelerle Ayakta yolcu taşıyoruz... Hatta pik saatlerde tekne hafif yan bile yatabiliyor... Yalnız şirketin kiraladığı Zetuesemce motoru 20 dakikada büyükadaya yolcuarını bırakıyor...

İDO , Mavi Marmara koperatifinin 3 tane büyük teknesini kiralamıştır... Teknelerin İsimleri Zetuesemce, Caner Kaptan-2 ve Yeni Ahmet Kaptan tekneleridir. Tabi bu teknelerin gerek motor gücü vs. gibi teknik kriterleri hava muhalefeti nedeniyle teknik özelliklerde seferlerde üstün başarı sağlıan teknelerdir. Tabi normal vapurlarımızın yerini tutamazlar... Bu olayın aslına bakılırsa teknenin kantin gelirleri vs. bayağı düştü... Teknelere bayağı sefer verdikleri için donatanlarla bi çay bile içemiyoruz.

Saygılarımla
Hasan Barış Sevin


Saro Silelyan

11 yıl önce - Sal 20 Ekm 2009, 23:57

vay bee İdo'ya bakın.İstanbulun göbeğinde bile vapur işletmeye yanaşmıyor.Önce Çınarcık-İstanbul sonra Beşiktaş-Üsküdar ve şimdide Bostancı-Adalar hattı allaha emanet yolculuklara kaldı...hadi hepberaber İdo'ya teşekkür edelim

Artık İdo'nun istatistiklerine fln hiç inanmıyor güvenmiyorum.Çınarcıkta Ekim'in ilk haftasonu tıklım tıklım Turyol motorunu gözlerimle gördüğüm için...Bana hala yolcu sayılarına ve taleplere bakılarak seferleri düzenliyor bilmem kaç hatta yolcu taşıyoruz diye mail atıyorlar.İDO motor şirketleriyle kesin olarak anlaşmalıdır.2*2=4


turgutakbaş
11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 01:28

vapurları deniz otobüsüne çevirmeye çalıştılar olmadı şimdide motoramı alıştırmaya çalışıyorlar insanları

bu vapur düşmanlığı nedir yav anlamadım gitti



Süha
11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 01:42

Adaya yıllardır vapur çalıştığından motorla gitmek insana çok koyuyordur. Adalılar bu konuda haklılar ama İnterferry toplantısında Sayın Ahmet Paksoy üstadımız bu hatta verilen motorların çok emniyetli ve güvenli olduğunu hiç bir sorun yaşanmayacağını söyledi. Tamam, iyi günlerde sorun olmayabilir bende bazı konularda hemfikirim.

Fakat 35 filoluk bir vapur kapasitemiz var bildiğim üzere C sınıfı vapurlar verilip filodan ayrılması hiç gündemden düşmüyor. İnsanlar motora bineceklerine C sınıfı vapurlar bu hatta çalışsın. Kiralamalının karlı yönleri de yok değil ama bu vapurdur ne kadar çok seveni var delisi var bu vapurun şarkısını bile yaptılar zamanında " Adalar vapuru yandan çarklı, Bayraklar dolanmış caf caflı " yıllardır süren vapur seferleri adaların o otantik şarkılarının değişmesine de neden olacak. Ben kendi adıma adaya deniz otobüsü, motorla gitmek istemem çünkü o tadı ve o huzuru alamam ki motorla.

Şimdi bu durumun böyle olmasını emin olun siyasete seçime bağlayacaklar. Belki iyi şeyler için düşünülen bir durumdan kötü şeyler çıkaracaklar zaten bu kaçınılmaz. İDO yıllardır hatların ve vapurların istatiklerini çıkartıyor. Aslında bende merak etmiyor değilim Kabataş-Yalova vapur seferlerinin yolcu istatiklerini hatta verseler ben incelemeye razıyım o bilgileri excelde yapardım istatiklerini. Yeter ki gönlünden istekli olalım. Elbet adalılar haklı olarak bu durumda İDO'dan yolcu istatiklerini isteyeceklerdir. Zaten bu kışın bu hattı kullanan vatandaşlar motorların içindeki durumu fotoğraflayıp buraya eklerlerse durumun ehemmiyetini daha da inceleme imkanı buluruz.

Sevgili Saro çınarcık hattına yakınmış doğru haklı çok yazdık çizdik konuda A sınıfı bir vapur çalışsa o hatta Çınarcıkta motora ihtiyaç kalmaz dedik ben Çınarcık hattının istatiklerini incelemek istiyorum. Aslında çınarcık hattına motora gerek yok ama vapurda yıllardır çekilen sıkıntıların düzelmediğini gören vatandaşlar zorunlu olarak motora yöneliyorlar. Yazın çınarcığa gelen arkadaşlarım benden bahsederler ayakta geldik yer yok diye.

Ayrıca sevgili Saro benim teşekkür sayfama da değinmiş evet teşekkür etmek gerekiyor kimi zaman hak ediyorlar da her zaman eleştirecek halimiz yok ya. Yeri geldi teşekkürümüzü esirgemeyiz yeri gelir yaşadığımız tüm sıkıntılar sonuna kadar açık ve net yazarız. Aslında bunca yakınmamıza rağmen bu konuda gelişme olmadığından çınarcık hattı için sitemimizi tekrara belirtmiş olalım. İDO'dan bu konuda açıklama Akın abiye gelim eklediği zaman görelim inceleyelim daha inceleme imkânı bulamadık nelerden bahsediyor merak ettiğimiz sorular var mı görelim ona göre karar verelim. Vapurumuzdan vazgeçemeyelim.


Saro Silelyan

11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 02:03

Sevgili Süha,Çınarcık vapur seferleri konusunda çok doluyum biliyorsun,elimde değil kabullenemiyorum birtürlü.Ekimin başında pazar akşamı o eziyeti yaşadım motor esenköyden gelmeden yarım saat kala iskele tıklım tıklım ve bilirsin turyol iskelesi vapur iskelesi gibi değil.İnsanlar nerdeyse birbirini itmekten denize düşeceklerdi.Okadar kalabalık vardı,insanlar ayıp değilmi bu yolcu yoğunluğuna vapur konmazmı diye ve daha nice ağır laflar söylüyorlardı.Turyol o hattan para kazanabiliyor da ido haftasonlarına özel gidiş-geliş seferi koysa kazanamaz mı?Bir denese ne kaybeder c sınıfı vapurlarla,ama görüyoruz ki artık bostancı-adalar hattına bile c sınıfı vapuru çok görüyor.Keşke Paşabahçe veya Maltepe vapurunu emekli etmeden elden geçirip sürekli olarak Çınarcık hattına verseler.Ama Artık ümidimi iice kaybettim,idoyu turyol nasıl güzel yönetir bir düşünüyorum da.Adamlar bakıyorlar ki yolcu çok pazar akşamı yarım saat arayla 3 motor kaldırıyorlar.Vapurlar turyolda olsa nasıl değerlendirirler kimbilir,vızır vızır gidiş geliş olur.Tabi yabancıya geçerse ido ozmn vapuru hepten unuturz bence o da ayrı konu.

İdo'nun yaptığı olumlu işleri de söylüyorum fakat elimde değil yaptığı olumlu işler bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda.Benim gözlemlediğim iskele bakımları,vapur bakımları,vapurların büfelerindeki fiyatlandırma.

Attığımız mailleri gerçekten yetkili kişilerin okuduğundan bile şüpheliyim.Hep aynı cevaplar geliyor.
Onlara yazdım cuma gidiş 18.30 kabataş-kadıköy-bostancı-çınarcık pazar geliş 18.30 çınarcık-bostancı-kadıköy-kabataş uğradığı yerler değişebilir tabi fakat şu sefer bence ekim-kasım-nisan-mayıs aylarında koyulabilir çok rahat şekilde...neyse konu hep ister istemez çınarcığa kayıyor


Süha
11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 02:15

Sevgili Saro çınarcık konusunda hemfikiriz. Ben kendimde şahit olduklarımı yazdım zaten zamanında.

Şimdi diğer önemli olan konu Bostancı-Adalar olan kısmı. Akın abiye bilgiler ulaşmış bir inceleriz bakalım. Zaten bu konuda şikâyetleri İDO duymuş durumda memnun olunmazsa halk mutlu olmaz elbet bir çaresini bulur iDO.


Eren Adiloğlu
11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 14:36

Motorların tek sorunu küçük ve gürültülü olmaları değil. Minimum alana maksimum yolcu almak üzere tasarlanmış oturma düzenlerinden dolayı sırtımı denize dönerek seyahat etmek beni çileden çıkartıyor. İkarus otobüslerde bile yan koltuk var iken,üst katta gidip denizi seyredememek ne kadar da sinir bozucu birşey!!!

m.erkan
11 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 18:37

Alıntı:
Zetuesemce


Konuyla iligisi biraz alakasiz kalabilir ama, ben adalara calistirlmasi dusunulen motorlardan birinin adina takildim. Bu isme hic bir anlam yukleyemedim. Bu konuda bir biligisi olan bir arkadasimiz paylasirsa sevirim.



sayfa 1
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM