Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Taksim-Yenikapı Metro İnşaatı
« önceki   1234 ... 474849   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 3
Mert Keski
17 yıl önce - Prş 11 Ağu 2005, 05:23

Aslında tüp geçiş aktarma merkezi olarak Yenikapı değil de Taksim seçilseydi daha işlevsel olurdu diye düşünüyorum. Boğaz geçişi Marmaray ile değil İstanbul Metrosu'nun bir uzantısı olarak Taksim'den başlayıp Beşiktaş üzerinden yapılmalıydı. Kadıköy-Üsküdar istikametinden gelen yolcular Beşiktaş'tan Taksim-Yenikapı yönüne devam eder ya da (şu anda mevcut olmayan) Beşiktaş-Levent-Maslak hattına aktarma yaparlardı. Ve en önemlisi bütün bunlar aynı sistem (İstanbul Metrosu) içinde gerçekleşiyor olurdu. Kadıköy'den Kartal'a, Üsküdar'dan Ümraniye'ye giden metro hatları da bu sistemle tam bir entegrasyon sağlamış olurdu.

alabay

17 yıl önce - Prş 11 Ağu 2005, 10:32

Evet ama tüp geçidi yapmak da o kadar kolay değil. Londra (Thames) ve New York (Hudson) gibi suları bayağı bir kaç tünelle aşan bir şehircilik tabiîki şahane ... Ama biz bunu yapıncaya kadar. Bilmem hiç yaparmıyız ki. Taksim'den Boğaz'ı geçmek bence çok zor olurdu. Muaazam dipten kazılmış bir doğu-batı hattı lâzım olurdu. O finikülerle mukaise edilemez, çünki suyun altından geçecek. Tabiî güzel olurdu, işte şimdi finiküler olarak yapılan hat tam metroluk olsaydı, o zaman da ama Beşiktaş değil, Kabataş olurdu. Bazı şeyler biraz yarım yamalak ypılıyor, bu bence çok İstanbul tipik bir şey. Eski tünel de olsun ... neden meselâ bu hattı zamanında yerin altından Taksim'e ve öteye devam ettirmediler?! Rezalet. Ekeleme kökeleme oraya buraya bir metrocuk, bir tramvaycık şeyetmek yetmez 1880 ile 1920 arası çoğu metro sistemleri oluşmuş, biz de becerebilirdik. Olmadı. Bakalım olacak mı gelecekte. Marmaray'a seviniyorum bir yönden. Ama 1985'te benim odamda duvarda bir gazeteden kağıt asılıydı (Akın, ne yazık ki o yok artık, yoksa sana verirdim ...), aynen o tüp geçit şimdi yapılacak diye. Düşün, 20 sene sonra ...
Şimdi ama burada meselâ çift katlı trenlerde oturduğumda (aslında trenlerin çoğu burada çift katlı - ve hayır, dört biletli değil ), acaba bunlar gibi (onlar da Bombardier yapımı ...) trenler de Marmaray'dan geçermi diye düşünüyorum. Ki Freiburg'cuk 225.000 kişilik bir "köy", trenlerin kalktıkları Offenburg ise 60.000 (!) nüfuslu, gittikleri Basel şehri (İsviçre) ~200.000 küsur. Eh, bir de bizim İstanbul'u düşün. Ama bizde "süs" tramvaylar (Moda, İstiklâl) ... burada iki katlı tren. Ona göre, şu Marmaray nasıl olacak, ne olacak, ne geçecek, tam bilgi isterdim, BULAMIYORUM! Buna da sinirleniyorum. Koca Türkiye'de neredeyse hiç bir trafik ağı gösteren harita yok, nedeneini bilmiyorum. Belki de ben yanlış arıyorum, bunların kendilerine has bir ismi varsa lûtfen beni aydınlatın

Hadi ...

B. Alabay


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 14:52
YENİKAPI-TAKSİM


İBB Bültenlerinden elde ettiğim bilgiler ışığnda işin büyük bir kısmı tamamlanmş durumda.





 


 


 

(+)



 

(+)


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 14:57
Birde 750 Metrelik AKSARAY-YENİKAPI HATTI


METRO YAPMAK BU ÜLKEDE GERÇEKTEN ZOR.

750 metre için 750 engel üreten zihniyetlerle.............




Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 20:31

Bildiğim kadarıyla, "Yenikapı" istasyonu da, tam sahilde olmayacak. Hatta trenyolunun kuzeyinde sonlanacak. Pazarın olduğu noktada (çok daha eskiden odu depoları idi) metro duracak. Buradan sahile; denizotobüsleri, denizjetleri (ve ileride plânlanan vapur) iskelelerine ulaşmak için, önce tren yolu aşılacak, sonra 500 metre kadar güneyde kalan iskelelere ve İETT başduraklarına ulaşılacak... "Metro son durağı"na, aynı zamanda "Havaalanı-Aksaray" LRT hattının da son durağı uzatılıp entegre edilecek (Rakımdan kaynaklanan endişelerden ötürü olsa gerek. Çünkü Yenikapı dolgu alandır ve buradaki kazılarda sürekli su çıkar).

Akın KURTOĞLU



alabay

16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 20:47

Peki sahile yüzden gitseler? Yani oradan da bir "Füniküler" garip olur, ama 500 metrelik yol çok. Yürüyen şeritler yapılabilir, ama yine pek becerilmiş şey değil gibi. Veya o iskeleyi terk edip başka yere kursunlar. Ama nereye?

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 21:09

Alıntı:
Peki sahile yüzden gitseler?


Aslında, "Aksaray-Yenikapı" birbirlerine doğru, oldukça eğimli bir forma sahip iki yerleşmedir. Yenikapı tren istasyonunu yakınlarında yüzeye çıkabilir ve buradan da bir viyadük yardımıyla Kennedy Cadesini üstten aşarak, Yenikapı sahiline kadar ulaşabilirdi (Benzer bir yöntem; "Unkapanı İMÇ 6. Blok yanı - Azabkapı" arasında uygulanacak. Metro burada yeryüzüne çıkarak, belli sabit bir kot izleyerek köprüden geçecek. Hatta "Unkapanı" istasyonu, yerden yüksekte, viyadük üzerinde olacak.).

Bu yapılabilecek olan viyadük de, İDO iskelelerinin önünde merdivenle çıkılan bir platformda son bulabilirdi.

Akın KURTOĞLU


Ahmet Tan
16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 21:41

Alıntı:
Buradan sahile; denizotobüsleri, denizjetleri (ve ileride plânlanan vapur) iskelelerine ulaşmak için, önce tren yolu aşılacak, sonra 500 metre kadar güneyde kalan iskelelere ve İETT başduraklarına ulaşılacak...


sizin de belirttiğiniz gibi burda metro istasyonu ile İDO iskelesi arasında en az 500 metre var. Bu da yolcu aktarımı açısından çok fazla. Bu metro istasyonunun daha ziyade daha yakında olması gereken Marmaray istasyonuna  aktarım için kullanılabileceğini düşünüyorum (Marmarayda bir aksilik olmazsa tabii).. İDO hatlarına aktarmanın daha çok Kabataş, Kadıköy ve Bakırköyde olabileceğini kanısındayım.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 21:59

Alıntı:
sizin de belirttiğiniz gibi burda metro istasyonu ile İDO iskelesi arasında en az 500 metre var. Bu da yolcu aktarımı açısından çok fazla. Bu metro istasyonunun daha ziyade daha yakında olması gereken Marmaray istasyonuna  aktarım için kullanılabileceğini düşünüyorum (Marmarayda bir aksilik olmazsa tabii).. İDO hatlarına aktarmanın daha çok Kabataş, Kadıköy ve Bakırköyde olabileceğini kanısındayım.


Kesinlikle...   Marmaray'a entegrasyonda orta nokta bulmak için düşünülmüş olabilir. Hiç değilse, Marmaray ile İDO iskeleleri arasında olsaydı ve her ikisine de yaya köprüleriyle bağlansaydı. Bu daha kullanışlı olacaktı...

Akın KURTOĞLU


cenkince

16 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 22:46

Hangi hatla ilgili bilmiyorum ama şu an Yenikapı istasyonunda çalışmalar müthiş bir hızla devam ediyor.

Halihazırda Yenikapıdan Samatyadaki Cerrahpaşa hastahanesine kadar 2.5 km'lik mesafede 500 mt eninde bir şeritle tamamen boşaltıldı. Tüm metruk binalar yıkıldı. Arazi dümdüz edildi. Arkeolojik kazılarda da bir hayli yol alındı.

Yenikapı tren istasyonuna gitmenizi ve bu manzarayı seyretmenizi tavsiye ederim.

Sanıyorum Yenikapıda hem tren hem aksaray LRT bağlantısı hem marmaray hem de yenikapı bağcılar hattı ayrıca bir de ayazağa metrosu bağlanacak. dolayısıyla 5 sistemin birbirine bağlanması için kesin olarak çok katlı bir bina gerekecektir. Tıpkı Japonyadaki ranza biçimindeki istasyonlar gibi... tokyo metrosunda da her kattan ayrı metrolar kalkamakta...

Ayrıca bir sevindirici haber de yedikule tarafında. sahil tarafındaki surların etrafı çevrildi ve sanıyorum kazı başladı. etrafta çelik demirler istiflendi. Ayrıca eski gazhanede de çok büyük bir hafriyat çalışması var. Büyük bir alanda toprak dolgusu yapılıyor...



sayfa 3
« önceki   1234 ... 474849   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM