Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Taksim-Yenikapı Metro İnşaatı
« önceki   123 ... 474849   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 2
cenkince

17 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 18:38

Akın hocam,

Çok güzel düşünmüşsün. Yalnız Unkapanı köprüsünün dubaları böyle bir sistemi kaldırır mı? Bi de geçenlerde açıklaması yapılmıştı ama hareket halindeki bir köprüden bu kadar çok katarı olan bir sistemi geçirmek kolay olur mu?


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 20:39

Cenk Üstadım, çok haklısın... Şu haliyle Unkapanı Köprüsü çift vagonlu katarları kaldırmakta zorlanabilir aslında. Ancak Aynı şekilde dubalar üzerinde yüzen Eski Galata Köprüsü, ta 1914 yılından 1961'e kadar 45 sene boyunca 3 vagonlu "Bahçekapı-Bebek" tramvayları ile 2'şer vagonlu Ortaköy, Şişli ve Beşiktaş katarlarını o günün şartlarında kaldırdı. Kaldı ki, o yıllarda Galata Köprüsü sadece kara ve raylı taşımacılığa değil, bir taraftan da Doğu tarafında boyluboyunca uzanan "5" ve "6" numaralı iskeleler ile Batı tarafında da "9" numaralı Haliç iskelelerine ev sahipliği yapmakta ve görünüm olarak da Doğu yönüne doğru aşağı-yukarı 7-8 derecelik bir meyille ayakta durmaktaydı. Gerek üzerindeki vapur iskelelerinin çıkma dubaları yüzünden, gerekse yapımındaki asimetriden ötürü Karaköy ve Eminönü ayakları arasındaki 50 santimlik kot farkı, köprüyü hafiften bir hilkat garibesi şekline sokmuştu. Buna rağmen üzerinden tramvaylar yavaşlayarak da olsa geçebilmekte ve taşımacılık sürüp gitmekteydi.

Unkapanı Köprüsü'nün üzerindeki iz sayısı 1990'lardaki çalışma sonucunda 5'den 6'ya çıkartılmış ve köprü ortalama 3 metre kadar genişletilmişti. Trafik sıkışması gibi bir sıkıntı pek olacak gibi görünmüyor. Unkapanı Köprüsü Galata Köprüsü'ne göre yaya trafiği yok denecek kadar az olan bir köprüdür ve üzerindeki 2-2.5 metre genişliğindeki yaya yollarının 1'er metre daha daraltılmasında herhangi bir sıkıntı olmayacaktır.

İşin teknik yönüne gelince de, köprü yarı-hareketli dubalar üzerinde tramvay geçişlerinden doğan titreşimleri ne derece absorve edebilir? Bence buraya yeni bir köprü yapmaktansa, halihazırdaki köprünün teknik olarak kuvvetlendirilmesi yönünde çalışma yapılması, hem zaman hem de masraf açısından daha avantajlı olacak gibi geliyor... Haliç Köprüsü'nün her iki yanına 90'ların ortalarında (hem de ana gövdeden bağımsız olarak) ek servis geçişlerini yapmayı becerebiliyorsak, Unkapanı Köprüsü için de birçok alternatif geliştirebiliriz... (Yeter ki isteyelim)

Akın KURTOĞLU


onur***
17 yıl önce - Prş 04 Ağu 2005, 15:39

[ silindi OsMaN UyGuN - Sal 24 Nis 2007, 15:08 ]

Mehmet BERBER

17 yıl önce - Cum 05 Ağu 2005, 02:30

Taksim-Yenikapı metro hattının Yenikapı istasyonu kısmında da arkeolojik çalışma var.
2-3 aydır işe Sirkeci banliyö treni ile gidip geliyorum. 3 ayda bir arpa boyu kadar bile yol alınamamış.. Bu gidişle en az 5 yıl bekleriz Taksim-Yenikapı metrosunun tamamlanmasını..


yusuf38
17 yıl önce - Cum 05 Ağu 2005, 07:53

yenikapıda kazı yapılan bölge marmaray sistemine ait



cenkince

17 yıl önce - Cum 05 Ağu 2005, 08:31
İstimlak Rüzgarı


Esasında Aksaray da 6 sistem birbirine entegre olacak.

1. Yenilevend Yeni kapı Metro Hattı
2. Otogar Aksaray LRT Hattı
3. Marmaray
4. Sirkeci Halkalı tren hattı
5. İDO hatları
6. İETT hatları

Bunun için bölgede çok büyük bir istimlak kararı alınmıştır. Aksaray Polis karakolunun deniz yönündeki ada polonya pazarına kadar yıkılacaktır. (Yaklaşık 1000 Haneyi ilgilendirmektedir.) Böylece bölgedeye daha rahat bir turistik kimlik kazandırılacaktır. Tebligatlar gönderilmeye başlamıştır. Yeni kanun gereğince yıkımlara hızla geçilecek, ödemeler peşin olarak yapılıp, mal sahiplerinin oyunlarına karşılık itiraz davası da bizzat belediye tarafından açılcaktır.


alabay

17 yıl önce - Cmt 06 Ağu 2005, 12:15

Alıntı:
Esasında Aksaray da 6 sistem birbirine entegre olacak.


Aksaray mı? Ben Yenikapı sanıyordum.
Yoksa yanlış mı anlıyorum?
Aksaray'daki metro istasyonu ile oralardan geçen tramvay neden o kadar birbirine uzak ve aktarma için elverişli değil?
Bir de geçenlerde Aksaray'dan metroye bindiğimde farkına vardım: otobüs bağlantısı da pek o kadar şahane değil. Otogar istasyonunda Esenler'e ayrı bir hat işliyormuş (bu doğru mu? Doğruysa bu hat devam edecek mi?).
Ne zaman hat nummaralandırması gelecek?
Tren Havaalanı'na mı Havalimanı'na mı gidiyor?!
Şu LRT'yi artık basit bir şekilde metro diye adlandıramazmıyız?
Bence (Almanya'daki gibi) daha çok bütün Türkiye için geçerli bir simge lâzım Metro [M] ve tramvay için. Metro nasıl metroluğunu yaşıyor yapıyor boşverelim, LRT üstten elektrikli, metro alttan ... Yani ikisi de tünelden veya üstten geçip bir metro sistemi olsun, bitsin. Hamburg'ta da meselâ "Metro" daha çok yukarıdan geziyor, "Banliyö" alttan ... Yine de metro Metro'dur [U] harfini taşır, ötekisi de banliyö treni olarak [S].
İstanbul'da bütün şu trenleri bağlama plânı var mı?
Hatırlıyorum, banliyö trenlerin yeni boyanması konusunda Marmaray'dan Levent tipip metro trenleri geçecek denmişti ... evet ama, oradan ayni anda basit tren, banliyö ve de yük treni Avrasya yolu için geçmeyecek mi? Biraz da korktuğum o, kaç raylı olacak ki, iki üç, bu nasıl yetsin, Marmaray aslında 12 raylı olmalıydı ... neyse, konudan uzaklaşıyorum

B. Alabay


cenkince

17 yıl önce - Pts 08 Ağu 2005, 04:29

alabay,

metro yenikapıda deniz otobüsünün önüne kadar gidemeyecek maalesef,

sanıyorum dolgu alanın 700 - 800 mt bant oluşturması ve deniz seviyesinde su çıkması bunun sebebleri arasında...

Dolayısıyla bu saydığım 6 sistem batıdaki gelişmiş örnekleri gibi ranza yada yatay sistemde bir entegrasyona konu olamayacak. Tıpkı karaköydeki tünel ile iskele arasındaki yol gibi bir sistem çıkacak karşımıza...


alabay

17 yıl önce - Sal 09 Ağu 2005, 12:55

Selâm Cenk,

Shinjuku'dan ne haber?
Metro iskeleye uzak kalsa da, belki yürüyen bant gibi bir şey yaparlar. Paris'te de böyle istasyonlar arası yürüyen merdiven "hatları" yokmuydu bir yerde?

Önemli olan İstanbul'da biraz ağa benzer bir şeyin oluşması.
Ama hâlâ plânlanan sistemi pek anlayamadım, yani "tren" olarak ne vasıtası gezecek raylardan (Marmaray tünelinde bilhassa) ... metro mu, banliyö mü, Münih Bağdat treni mi, yoksa Avrupa Asya yük treni mi ... yoksa hepsi beraber mi?
Yani herhalde mazotlu (dizel) lokomotiflerini geçirmeyeceklerdir inşaallah

Ağ ve hatlandırma hakkında bilgisi olan var mı? Yani numaralar, plânlar, krokiler, falan?

B. Alabay


Kazandibi
17 yıl önce - Prş 11 Ağu 2005, 04:49

Her eski eser tarihi öneme sahip değildir; bu konuda dikkatli olmak gerekiyor.

M.S. 6. Yüzyıl'da yaşamış bir dilencinin kulübesinin içindeki çanak-çömlek parçaları, 10 milyonluk bir kentte yaşayan insanların hayatlarını kolaylaştıracak önemli ve masraflı bir projeye engel olmamalı.

Ancak tabii ki burada söz konusu olan yer tarihi Yenikapı limanı, ve bu bölgede özellikle Bizans döneminden kalma pek çok önemli yapı var (gemi batıklarını saymıyorum bile)

Buranın Bizans döneminde "lüks" bir semt olması (Boukoleon Sarayı ile Sergius & Bacchus Kilisesi'nin (Küçük Ayasofya) hemen yanı) da "dilenci kulübesindeki çanak-çömlek parçası" olasılığını azaltıyor.

O yüzden biraz sabırlı olmamız gerekecek.



sayfa 2
« önceki   123 ... 474849   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM