Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
reşitözen
4 yıl önce - Pts 21 Eyl 2009, 23:08

Üstelik bu değişikliği yaptıran da Muğla Milletvekili Olup 4 çocuklu biri.Özellikle Muğla'da yaşanan servis olaylarından sonra sektör temsilcilerinin kendisine şikâyete gelmesi üzerine " Ulaştırma Bakanlığına başvurduğunu,gerekçe olarak da servis taşımacılığı yapan şirketlerin araç yaşı konusunda sıkıntıları bulunduğu,üstelik bu konuda faaliyet gösteren yaklaşık 70.000 aracın yaş sınırı 12'ın üstünde. Bu araçların yenilenmesi işi de büyük bir külfet. İleride ülke olarak gelir düzeyi yükselirse bu durumu tekrar değiştiririz. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı Hurda araç proğramı uygulanmış
olup,Bilimsel araştırma sonucu 20 yaş altı araçlarda fenni muayeneler yapıldığı sürece taşımacılık yapabileceği,bilirkişi raporları ile sabit.Bu durumu Ulaştırma Bakanlığına,onlar da Milli Eğitim Bakanlığına bildirdiler.Bilimsel verilerle karar alındı.MEB ve Ulaştırma Bakanlığı duyarlı davrandı."
E,şimdi soralım bakalım. Ne menem bilimsel veriymiş bunlar.Ayrıca trafik muayenelerinin ne şekilde
yapıldığı herkesin malûmu. Çocuk mu kandırıyorlar,bunlar.


a serdar kaya

4 yıl önce - Pts 21 Eyl 2009, 23:41

Kesinlikle yanlış bir uygulama Hemen geri adım atılması lazım. Zengin çocuklarına birşey olmayacak zaten onların okuduğu okullarda son model konforlu servisler hizmet veriyor. Ordan eskiyen araçlar orta sınıf okullara kaydırılacak ordan da hurdaya çıkmış araçlar, en garibanların olduğu okullara yallaaaah.
Gerisini siz düşünün
Görevlilerin eğitim seviyesinin düşürülmesine gelince o tamamen facia eleştiri yazmaya bile değmez


adnan guven
4 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 11:15

Eğitim sen in bu konuda açıklamalarından bir değişiklik daha öğrendim.
Alıntı:
öğrencilere yardımcı olması için araçta bulundurulması zorunlu personelin yaş sınırının 22'den 20'ye indirilmesi ve ilköğretim mezunu olmasının yeterli sayılmasına ilişkin değişiklik de eleştirildi. Yeterli eğitimi olmayan kişilerin okul servislerinde çocuklara refakat etmesinin pek çok sorunu beraberinde getireceği vurgulandı.

Zorunlu personelde yaş sınırıda 22 den 20 ye indirilmiş. 2 Yaş çok değil gibi görünüyor ama bu askerliği yapmamış anlamınada geliyor. Yani bir anlamda hayata tam atılmamış, geçici iş olarak görenlerde çalışabilecek. Biliyorsunuz , genelde insanlar şimdilik şurada çalışayım, askerden sonra ..... ya gireceğim der. Bu da bir ciddiyetsizliğe sebeb olur diye düşünüyorum.

Avrupa birliğinde servis şartlarıda böylemi acaba.Değilse AB uygulamaları bizde niye yapılmıyor.


Akın Kurtoğlu

4 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 14:36

Hiç iyi yapmamışlar. Çocukların emanet edileceği araçlarda yaş sınırı daha da aşağıya çekilmesi gerekirken, abarttıkça abartmışlar. 20 yaşında araç ne demek? İmal edildiği sene doğan biri, araç hurdaya çıkacağında askere gitmiş oluyor. Bu derece uzun bir zaman dilimi...

Akın KURTOĞLU


adnan guven
4 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 21:36

TMMOB, Eğitim-sen , Eğitim-iş , ODTÜ Vakfı vakıf okulları aile birliği bu konuda tepkilerini gösterdiler.
Alıntı:
Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk: “Yönetmelik kazalara davetiye çıkarıyor. 20 yıllık aracın okul servis aracı gibi hassas bir işte kullanılması mantık dışı bir uygulama.”
Eğitim İş Genel Başkanı Yüksek Adıbelli: “Yardımcı personelin ilkokul mezunu olmasını bırakın şoförler arasında öğrencilerin yanında sigara içenler, argo konuşanlar var.”
ODTÜ Vakfı Okulları Okul Aile Birliği üyesi İbrahim Gündüz: “20 yaşındaki araçlara hem hurda indirimi istiyorlar, hem de çocuklarımızı bu araçlarla taşımaya çalışıyorlar. Çocuklarımızı bile bile tehlikenin içine sokuyorlar

İnşallah en kısa zamanda bu yanlışı anlarlar ve düzeltirler.


Merve Türkan
4 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 22:43

İlk öğretim mezunu ile Lise mezunu neyse önemli değil çocuk sevgisi önemli çocuk sevgisi olan bir kişi olabilir.Fakat 20 yaşa çıkartmanın daha faydalı olduğunu kimse söylemez eğer ki servisten para kazanmak istiyorsa belirli şartlara uymak zorunda ki çok iyi paralar dönüyor servis sektöründe...

Ersin_35
4 yıl önce - Prş 24 Eyl 2009, 23:09

Nedense herkesin aklına sadece İstanbul vs. geliyor.Ama Türkiye çapında binlerce taşımalı eğitim için kullanılan servis var ve bunların çoğu kırsal kesimde kullanılıyor. Ve bu bölgelerde anlattığınız tip yeni arabaları bulmak çok zor. Ayrıca bu bölgelerde lise mezunu bir kişi zaten başka işler yapıyor ve bu kişilerden servis görevlisi bulmak çok zor. Şöförler bundan önceki haldede zaten ilkokul mezunundan olabiliyordu. Ayrıca araçlardaki bu yaş farkını büyütmemek lazım önemli olan aracı kullanan kişinin trafik kurallarına uyma durumudur. Geçmiş yıllarda biri üniversitelileri taşıyan Ankara-kırşehir arasında kaza yapan bir araç vardı yeni bir araçtı(wolsvagen volt yada mercedes sprinter gibi bişeydi) yine buna benzer hatırladığım bir kaç kaza var bunlar yeni araçlardı. Bir arkadaşın dediği gibi abs ebd hepsi var ama kurallara uyulmayınca hepside kaza yapıyor. Şuda unutulmamalıdır ki artık Tüv muayene istasyonlarında yapılan muayeneler gerçekten çok sıkıdır.Eskiden araç gitmeden ruhsatla yapılan vize işlemlerinden sonra şu an ki durum gayet tatmin edicidir. İsteyen gidip istasyonlarda görebilir.
Kısacası şu aracı kullanan ister ilkokul ister üni mezunu olsun araç ister 0 km ister 20 yaşında olsun kurallara uyulmayınca sonuç herzaman kötü olmuştur . Bu anlamda bakımı yapılmış araçlarda kurallara uyularak yapılan yolculuklar emniyetlidir.


adnan guven
4 yıl önce - Cum 25 Eyl 2009, 00:34

İyi güzel diyorsunuzda , taşımalı eğitimde bu kanun geçersiz.Sadece diğer servisler için çıkmış bir karar.Taşımalıda eski şartlar geçerli.
Alıntı:
Değişikliğe göre, okul servis araçlarının kiralanmasına ilişkin şartlar, taşımalı eğitimde uygulanmayacak.


Bu nottan öyle anladım.
Yazınızdan , bu uygulamayı desteklediğinizi anlıyorum ve hayret ediyorum.


C. H. Engin Er

4 yıl önce - Cum 25 Eyl 2009, 21:53

İstanbul'da durum farklı, 10 yaşından büyük araçlar çalışamıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/12554989.asp?gid=233


Korkut Varol

4 yıl önce - Cum 25 Eyl 2009, 22:09

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı kararı var diye servislere tolerans göstermemiş. En azından, öğrenci servislerini 10 yaş ile sınırlamış. Diğer servislere de 15+4 yaş sınırı koymuş (bunun açıklamasını bulamadım, niye 19 değil de 15+4).

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/12554989.asp?gid=233

Konuya gösterdiği hassasiyet için İBB'ne teşekkürler. Darısı diğer belediyelerin başına...(Aslında keşke tüm servislere uygulasaydı ama bu kadarı da olumlu bir adımdır.)

Tabii ki, yukarıda bir arkadaşımızın söylediği gibi eski veya yeni; kurallara uymak lazım. Yoksa tankla da gidilse kurallara uyulmadı mı canlar yanar.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM