Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Sivas - Belediye Otobüsleri
« önceki   123 ... 195196197   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
ismail özçelik
9 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 16:32

Öncelikle şunu söyleyeyim ki kooperatifimiz ve belediyemiz ulaşım işini çok iyi bilmiyor bu bir gerçek Yılların sistemi uygulanmaya çalışılıyor Sivas'ta. Bu hem halka hem otobüscülere olumsuz yansıyor ama farkında değiller ve ses çıkarmıyorlar. Ben kendi önerimi yazayım mesela. Öncelikle ana durak kesinlikle 1 tane olmamalı. Sayısı 5 olmalı bunlar;
-Otogar (Yenişehir)
-Atakent
-Doğukent
-Mevlana
-Fatih
ve ayrıca bazı son duraklar olmalı ana durak gibi değil ancak belli yoğunluk saatlerinde. Bunlar;
-Üniversite (Sadece bazı saatlerde)
-İşhan Toki (Birkaç hat için)
-Karşıyaka (Birkaç hat için)
-Dikilitaş (Birkaç hat için)
-Mehmetpaşa (Birkaç hat için)
Şimdi bu durakları böyle belirledikten sonra örnek hatlar şu şekilde olabilir.
Hat no-Hat-Güzergah
10-Üniversite-Yenişehir-Atakent: Üniversite'den çıkıp Kayseri cad. oradan Turgut Özal Bulv. ve sonunda Barbaros Bulvarı-Emek meydanı, Mimarsinan'dan geçerek Atakent
11-Üniversite-Yenişehir-Mevlana: Üniversite'den çıkıp Kayseri cad. oradan Kemalettin İbn-i Hümam Cad. Aksu kenarından geçerek İstiklal Cad. oradan Abdulvahabigazi Cad. girerek Mevlana meydanında ki kavşaktan geçip son durağa gidecek.
Örnek çoğaltabilirim bunlar çok basit örnekler inanın Sivas'ta imkanım olsa hem trafiği azaltacak hem vatandaşın işini kolaylaştıracak hemde otobüscü esnafına daha fazla para kazandıracak sistem kurarım. Ama malesef yok, bildiklerini sanıp beceremediğini itiraf etmek kimse için kolay değildir. Ben şahsen otobüsü pek kullanamıyorum çünkü hatların çoğu benim ihtiyaçlarımı karşılamıyor böyle düşünen de tek ben değilim buna eminim.


Eyüp Emre
9 yıl önce - Pzr 11 Ekm 2009, 22:05

Sivas'a solo ve körüklü otobüs şart. Özellikle Üniversite gibi güzergahlarda pik saatlerde bu araçların çalıştırılması gerekiyor. Sivas küçük bir şehir değil ki midibüslerle şehiriçi taşımacılığı yapılıyor, tamam araçların sayısı fazla olabilir ama belli sayılarda da büyük otobüslerin olması şarttır. Abdullatif ŞENER'in Maliye Bakanlığı döneminde Sivas'a getirtilen 10 adet Man otobüs vardı onların akıbeti ne oldu acaba?
Birde anlayamadğım ana durak sayısı neden az ve belli merkezlere yığılmış durumda, küçük şehirlerde bile kentin çeşitli yerlerine dağılmış ana duraklar varken Sivas bu konuda neden adım atamıyor.
Ben O 302'lerle taşımacılığın yapıldığı yıllarda üniversiteye gittim, o bakımsız araçların özellikle kışın bize neler çektirdiklerini anlatsam bitmez. Araçlar yenilendi; fakat sistem oturtulamadı hem ücret uygulaması hemde güzergah yönetimi açısından büyük zaafiyetler var. Mesela Kentkart sistemi vatandaşı koruyan bir uygulama mı, Sivas'a ve Sivas'lıya ne faydası var?


okan temiz
9 yıl önce - Pts 19 Ekm 2009, 03:03

SELAMLARR
Beyler ilk önce şunu söyleyim bu işi halka sormak doğrumu bence doğru değil nieee derseniz herkesin ayrı ayrı dertleri var herksein kendi kafasına göre projeleri var herkes kendi keyfine göre taşimacılık isterler ((bu işlelerle ilgilenenleri ayırıyorum)).sorsan şimdi sivas halkına minibüsler daha iyiydi derler ama sami aydının o dönemde minibüsleri kaldırıp otobuse gecmesini en çok yine sivas halkı istiyordu ve bizzat srt ve sipasın halka tutuğu mikrofonda bu taleplerde vardıtabi bazısıda iyi oldu diyor böyle .herkes oturduğu mahalleye veya çalıştığı semte göre konuşuyor beyler mantıklı düşünun üniversite üniversite diyorsunuuz bugun ünv öğrencisnden fazla yolcu taşinan hatlar var veya az taşinan var bzim için her hattaki yolcumuz değerlidir dakikalarımızı hep minimum tutup yolcuyu bekletmemek en temel prensibimizdir.bazı hatlarda belli saatlerde yoğunluk oluyor doğrudur olacakta çünkü o anda midibus yerine körüklüde olsa o araçda aynı şekilde dolu gidecek onada millet sıkışa sıkışa binecek,burada tek fark körüklü iki defa gider ağır,ağır ama midibüsler seri şekilde dört defa gider olay budur.yani bıraz halkımız sabırlı değil aslında olay burda.taksi gibi hizmet vermemiz imkansız bunuda beklemyin işin aslı taksi gibi servis yapılıor suan kimin evinin yakınından veya kapısının önünden otobüs gecmiyor...diğer illerdeki araç sayılarını ve nüfüsü göz önüne alarak çalışma rotasyonu ve işleyişi de göz önüne alarak inceleme yapabilirsiniz eminimki sivas bu işte önde olduğunu ve tertipli olduğunu göreceksiniz...



okan temiz
9 yıl önce - Pts 19 Ekm 2009, 03:14

Eyüp kardeş sivasa gelen 10 adet man otobusler belediyenin halk otobusu idi.ama o dönem belediye başkanı osman secilmiş 10 adet otobüsü sattı ama otobsuleri vermedi sadece hatlarını sattı şahış kişilere.otobusler ise eğer sivaslı iseniz ve sivasda oturuyorsanız görmeniz lazım belediyenin servislerini yapıyorlar işçi servisi cenaze servisi sağa sola koşturuyorlar işte yani belediyenin halk otobusu yokk hepis satıldı

Fatih C1
9 yıl önce - Pts 19 Ekm 2009, 10:14

O manlar çok iyiydi ya. Liseye giderken İnşallah yeni otobüslerden gelir diye dua ederdik. Sabahın 6 sında o Sivasın soğuğunda sıcacık olurdu çarşıya gidene kadar az kalıyordu uyumamıza Çokta rahattı. Bu günki midibüsler onun yanından bile geçemez. Ama kısa mesafelerde de fazla rahatlık aranmıyor.

Eski rektörün düşündüğü birşey vardı. Zaten üniversiteye yakın geçen demiryolundan üniversiteye bir hat çekilmesi ve demiryolu taşımacılığı yapılması. Bilmiyorum ne kadar yapılabilir birşey ama demiryolu zaten şehir merkezinden üniversteye kadar gidiyor ama burada şehirler arası trafik yoğun olduğu için sorun çıkabilir.



okan temiz
9 yıl önce - Sal 20 Ekm 2009, 00:56

demir yolu ulaşimda üniversiteye cözüm değildir merkezden tren garına millet gidip de binmez ayrıca üniversiteye bugun iki koldan yolcu çekiliyor toki-istasyon diğer hattın yolcusu ne olacakk...bu işi tek ayarlayabilecek yine toplu taşim işinde çalışanlardır.düşüncelerinize saygı duyarım ama tutarsız projler bunlarr

Fatih C1
9 yıl önce - Çrş 21 Ekm 2009, 10:44

Üniversite'ye kolay ulaşım

Üniversite ile şehir arasındaki ulaşım sorununun çözümü için çalışma yapılıyor. Kentte, bazı semtlerden üniversiteye direkt seferler düzenlenmesi ya da indirimli tarife ile mevcut sistemin aynen kullanılması gündemde

Üniversite ile şehir arasındaki ulaşım sorununun çözümü için çalışma yapılıyor. Kentte, bazı semtlerden üniversiteye direkt seferler düzenlenmesi ya da indirimli tarife ile mevcut sistemin aynen kullanılması gündemde. Üniversite ile Sivas Belediyesi arasında bu sorunun çözümü için görüşmeler sürerken, şoför esnafını da mağdur etmeyecek bir çalışma hayata geçirilmek isteniyor.



Üniversite'de yaşanan ulaşım sorunun çözümü için düğmeye basıldı. Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İlyas Dökmetaş konuyu Belediye Başkanı Doğan Ürgüp ve başkan yardımcıları ile birkaç kez görüştüklerini herkesi memnun edecek bir sistem oluşturmak için çalışmaların ve görüşmelerin sürdüğünü söyledi.
Kent merkezinde bulunan 22 bin üniversite öğrencisini ve personelini yakından ilgilendiren çalışma aynı şekilde binlerce Sivaslıyı da oldukça yakından ilgilendiriyor. Üniversite'ye ya da Üniversite hastanesine çeşitli nedenlerle her gün gidip gelen binlerce kişi de oluşturulacak olan sistemden yararlanmış olacak.
Rektör Dökmetaş, konuyla ilgili olarak kendi önerilerinin şehrin bazı bölgelerinden üniversiteye direkt olarak otobüs seferleri düzenlenmesi olduğunu ancak, farklı ve uygun bir sisteme de hayır demeyeceklerini söyledi. Burada önemli olan konunun üniversiteye ulaşımı kolaylaştırmak, öğrencilerin ulaşım sıkıntısını en aza indirmek ve memnuniyetini artırmak olduğunu dile getiren Rektör Dökmetaş, ‘bundan Sivas haklıda faydalanacak. Yaşlı bir amcamız, teyzemiz, üniversiteye direkt olarak sefer düzenlendiğinde Üniversite Hastanesi'ne tek bir araçla gelebilecek. İki araç değiştirip kendisi açısından yorucu bir yolculuk yapmayacak" dedi.
“BAŞKANIMIZLA GÖRÜŞTÜK ÖNERİLERİMİZİ SUNDUK!”
Belediye Başkanı Doğan Ürgüp ile konuyu görüştüklerini dile getiren Rektör Dökmetaş, sorunun çözümü için önerilerini sunduklarını dile getirdi.
Rektör Dökmetaş; “Belediye Başkanımız Sayın Doğan Ürgüp Bey ile birkaç kez bu konuyu görüştük. Daha önceki Belediye Başkanımız Sami Aydın Bey ile de geleceğe yönelik projeler hakkında görüşmüştük. Hedefimiz bizim şu; üniversite öğrencisinin ulaşımının sağlıklı olarak yapılması.
Herhangi bir kaza olmadan zamanında derslerine gelip gidebilmeleri. Huzur içinde yaşantılarını sürdürebilmeleri. Bunun için bizim önerimiz, Kümbet, Alibaba, Fatih Mahallesi, Kılavuz gibi yerlerden üniversiteye direkt seferler yapılması. Şu aşamada şehrimizin değişik alanlarında olan insanlar şehir merkezine bir araçla geliyor. Oradan üniversite aracına biniyor, ikinci bir araçla üniversiteye geliyor. Bunun önemi şurada, Kümbette oturan yaşlı bir teyzemiz, Üniversite Hastanesi'nde tedavi olmak istiyorsa, oradan ayakta duruyor, sıra bekliyor, toplu taşım aracına biniyor. Binmesi, inmesi bir dert, şehirde tekrar bir otobüse biniyor ve yine aynı sıkıntıları yaşayarak üniversiteye geliyor. Burada ben belediye servis şoförlerimize büyük iş düştüğüne inanıyorum. Bu konuyu kısa süre önce ben başkan yardımcılarımızla görüştüm. Şunu söylediler, 'bir çalışma son aşamaya geldi. Ya birbiriyle ilişkili birinci otobüse binildiğinde ikinci otobüste yüzde 50 civarında bir para ödenerek hızlı bir şekilde taşıma yapılacak' deniliyor. Ya da bizim arzu ve talep ettiğimiz gibi bu uzak semtlerden üniversiteye direkt seferler konulacak. Yani Kümbet'ten kişi binecek, direkt üniversite hastanesinin önünde ya da fakültesinin önünde inecek. Fakültesinden binecek, Kümbet'te veya o bölgede olan bir yerde inecek. Bu Kılavuz için de Alibaba için de, Fatih Mahallesi için de geçerli. Böyle olunca üniversite hastanesi de, fakültelerde şehrin her yerine yakın olacak. Öğrencilerimiz o mahallelerde de ev kiralayabilecek. O bölgede yaşayan öğrenciler o bölgenin kültüründe değişime neden olacak. Onlarla iç içe yaşayacak kardeşçe. Komşuluk ilişkilerini geliştirecek. Bundan o bölgede oturan insanımız da faydalanacak, öğrencimiz de faydalanacak. Her ikisinin memnuniyeti şehirde memnuniyeti artıracak. Herkesin memnun kalacağı bir sistem" ifadelerini kullandı.
"HERKES ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNDEN YARARLANIYOR"
Üniversite öğrencilerinin kent ekonomisine büyük katkı sağladığını ve hemen herkesin üniversite öğrencisinden yararlandığını dile getiren Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İlyas Dökmetaş, bunun geri dönüşünün mutlaka öğrenciye yansıması gerektiğini söyledi.
Dökmetaş sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"Tek sıkıntısı olacak olanlar belki şoförlerimiz olacak. İki ayrı ücretle yolcular taşınırken, tek bir ücrete dönecek. Burada da uygun bir fiyat veya uygun bir destekle onları da rahatlatmamız gerekiyor. Çünkü onların da kendileri açısından yaşadığı zorluklar var. Daha önce şoförlerimizle birkaç kez toplantı yaptık, Rektör Yardımcımız Ömer Civit bu konuyla ilgilendi. Üniversite öğrencilerine destek istiyoruz biz. Çünkü bu şehirde, şoförümüz, bakkalımız, manavımız, berberimiz, lokantacımız herkes üniversite öğrencisinden faydalanıyor, yararlanıyor. Öğrencilerimiz onlardan alışveriş yapıyor, gidiyor onlarla oturuyor, bilgi ve birikimlerini onlara aktarıyor. Bunun tekrar üniversite öğrencisine dönmesi gerekiyor. Bu konuda biz yine Şoförler Odası ile birlikte çalışmalarımızı devam ettiriyoruz"

http://www.sivashaber.net/haber/haber_detay.asp?h ...berID=2507



okan temiz
9 yıl önce - Cum 30 Ekm 2009, 01:22

inşallah çözüm bulur ama ney çözülecek onu bilmiyorummm üniversitede hattında daki sorun belli saatlerde yoğunluk olması olay budur.bu sorunda metrobusde çalışsa trende çalışsa körüklüde çalışsa yine olacaktır millet bunu neden anlamıyorkiii

ismail özçelik
9 yıl önce - Sal 29 Arl 2009, 01:10

Sivas'ta ulaşım sistemi çökmüş durumda bunu anlamak gerekiyor.
Bu sistem kaç yılının?
Kim kazanıyor? (halk olmadığı kesin)
Kim kaybediyor?
Profesyonel ekip var mı işin başında?
İhtiyaca cevap var mı?
Halk memnun mu?
Sadece üniversite hattı için değil genel olarak söylüyorum. Kötü bir sistemimiz var. Tabi tramvay metro olsa iyi olur ama yok peki olanı iyi kullanıyor muyuz. Hayır.
Ne yapmak gerekiyor ona bakalım.
Öncelikle 100mt de bir durak olmaz.
Durak dışında yolcu indir-bindir yapılmaz. (zaten tek firma var halk istese de istemese de uyar buna)
Şoförler ve otobüs sahipleri eğitime tabi tutulmalı.
Hatlarda yenileme yapılmalı.
Bazı noktalarda ring sisteminden vazgeçilmeli.


Burak0058
9 yıl önce - Cmt 06 Şub 2010, 13:59

Toplu taşımada mutlu son
Sivas Belediyesi ile Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi arasında beklenen protokol imzalandı.
Belediye Başkan Yardımcısı Yılmaz Uysal ve Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Şaban Yalman, Belediye Meclis salonunda özel halk otobüsleri için 3 yıllık protokole imza attı. Sözleşmenin süresi 2012 yılında sona erecek. Belediye Başkanı Doğan Ürgüp’ün daha önce gündeme getirdiği ve belediye bünyesine almak istediği Kent Kart basımı ve havuz sisteminde her hangi bir değişiklik olmadı. Havuz sistemi ve Kent Kart basımı eskiden olduğu gibi yine halk otobüsü kooperatifinin kontrolünde olacak. Belediye Başkan Yardımcısı Yılmaz Uysal, her türlü görüşmeyi yaptıklarını belirterek, “Toplam 249 halk otobüs var. Şirinevler ve Kümbet minibüs durağı sonradan sisteme dahil olduğu için onların özel bir statüsü var. Onların sözleşme süresinin dolmasına zaman var. Şimdi 214 halk otobüsümüzle sözleşmeleri imzalayacağız” dedi.
Bazı semtlerden üniversiteye direk seferler koyacaklarını kaydeden Yılmaz, “Üniversite öğrencilerimizin zaman zaman bu konuda çok talebi oluyordu. Bunun için özellikle üniversite öğrencilerinin yoğun olarak oturduğu Kümbet, Aydoğan ve Kılavuz bölgelerinden üniversiteye direk otobüsler koyacağız. Sabah saat 07.30 ile 10.00 arasında olacak. Hafta sonu ve üniversitenin tatil olduğu dönemde bu direk seferler yapılmayacak. Bu uygulamamıza Şubat ayının 15’inden sonra başlayacağız. Çünkü o zamana kadar bunun duyurusunu yapmamız gerekiyor” dedi. Halk otobüsleri toplanma merkezinde bazı çalışmalar yapacaklarını kaydeden Yılmaz, “Burada bariyerler ve otoparklar yapacağız. Mevcut fiziki yapıda iyileştirmeye gideceğiz. Ayrıca halk otobüsü şoförlerimize zaman zaman hizmet içi eğitim vereceğiz” dedi.



sayfa 2
« önceki   123 ... 195196197   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM