Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
abcd12
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 13:42

Ankara'da asansörlü üstgeçitler birkaç sene önce yapıldı. Ama geceleri it uğursuz tuvaletini falan yapınca işlevsiz hale geldi. Getirilen çözüm önerisi gayet güzel düşünülmüş. Kullanacaklar dışında kişiler içeri giremeyecek..

Altug2011
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 14:01

Alıntı:
Neye göre o yol için 4.5 metrenin uygun olmadığını söylüyorsunuz?

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/08/sanayi-b ...te-takildi
bu kazanın oluş tarihi 08.09.2012

ve bugün yaşanan başka bir kaza (iş makinesi taşıyor)
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/09/14/tir-ust- ...de-takildi

ANAYOL üzerinde geçitlerin daha yüksek olması gerektiğini düşünen tır sürücüleri yada ben hatalıyım.
Bu durumda sanayi boruları ve iş makineleri mümkünse helikopterlerle indirilsin. Bu olmayacağına göre Karayolu bu araçlara kapatılsın yada geçitler 5,5 metre gibi bir yüksekliğe çıkarılsın (gerçekten 4,5 metre makul ve mantıklı değildir)



emre yildiz
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 14:09

Alıntı:
Bu olmayacağına göre Karayolu bu araçlara kapatılsın yada geçitler 5,5 metre gibi bir yüksekliğe çıkarılsın (gerçekten 4,5 metre makul ve mantıklı değildir)


Millet zaten yüksek, kim inip çıkacak diye yaya üstgeçidini kullanmazken, 1 mt. daha yükseltirseniz kullanım oranını iyice düşürürsünüz. Bence yük taşıyan kamyon ve tırların yük taşıma yüksekliklerini yolun durumuna göre ayarlamaları daha yerinde olur.


İ.Hakkı Erdoğan
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 14:24

Alıntı:
ANAYOL üzerinde geçitlerin daha yüksek olması gerektiğini düşünen tır sürücüleri yada ben hatalıyım.
Bu durumda sanayi boruları ve iş makineleri mümkünse helikopterlerle indirilsin. Bu olmayacağına göre Karayolu bu araçlara kapatılsın yada geçitler 5,5 metre gibi bir yüksekliğe çıkarılsın (gerçekten 4,5 metre makul ve mantıklı değildir)


Bunlar kafadan belirlenen rakamlar değil ki. Belli standartlar var. Buna göre belirleniyor. Sizin isteğinizin hangi standarta dayandığını soruyorum ben.

Ülkemizde kara yollarındaki en geniş araçlar 2.5 metre genişliğe sahip benim bildiğim. Bu genişlikte bir aracın, 5.5 metre yüksekliğe sahip olması aracın ağırlık merkezini çok yükseğe taşır ve bu sefer araçların devrilmesine yol açar. Bu rakamlar öyle kafadan atarak belirlenmiyordur herhalde. Bir takım hesaplar yapılır, ona göre bazı rakamlar belirlenir.

Esas olarak bu üst geçidin yüksekliğinin gerçekten 4.5 metre olup, olmadığı ölçülmelidir. Asfalt atılması yüzünden bu rakam azalmış olabilir gibi geliyor bana..


Rauf
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 16:38

Uzun suredir Ankara'da sinirimi bozan bir konu sehir icinden Konya yolu, Eskisehir yolu gibi otoyolvari arterlerin gecmesine ragmen ust gecitlerin sayi olarak yetersizligi, mevcut olanlarin da engellilere ve yaslilara uygun olmamasi.

Cozulmesi aslinda cok da zor bir konu degil.

Ideal olarak dusuk egimli rampalarla beslenen alt gecit yapilabilir, goruntu kirliligi olmaz ancak maliyeti yuksek olur ayrica Turkiye sartlarinda insanlar alt gecit kullanirken hakli olarak kendilerini guvende hissetmeyebilirler. Bu opsiyonu gecelim...

Asansorun maliyeti yuksek, her an bozulma ihtimali var kartli sistem kurmak maliyet, efor. Ayrica sistemde potansiyel sorun cok. Mesela yeni sakatlanmis insanlar kart sahibi olana kadar evlerinde oturmaya devam mi edecek? Kaza sonucu gecici bir sakatlik yasayan ne yapacak? Yasli biri kartini kaybettiginde ne yapacak?

Bariz ortada olan cozum:

Yer darligi olan yerlerde bile biraz yaraticilikla asagidaki resimdekine benzer dusuk egimli, tekerlekli sandalyeyle cikilabilecek rampalarla beslenen engelli ve yaslilara uygun ust gecitler. Bazi yerlerde yer darligi olabilir ama eminimki biraz yaraticilikla cozulmeyecek problemler degil.

Uzun vadede bakim, onarim, kart sistemi vs. gibi masraflari, bozulma ihitmali olmayacagindan mantikli cozum oldugu ortada...





utku piyanist
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 17:09

Gerçekten bahsedilen şekilde eğimli, merdivensiz üst geçitlerin yapılması yerine asansörde inat edilmesinin mantıklı bir gerekçesi varsa bilmek istiyorum ne olabilir gerçekten sebebi?

aslanakpinar
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 17:55

Eskişehir yolu'nda Gordion alışveriş merkezi önündeki yaya üst geçidine tekrar bir TIR'ın çarpması sürpriz değil. Zaten ilk çarpışmanın ardından üst geçit bariz bir şekilde aşağıya doğru eğilmişti. Büyük bir olasılıkla yükseklik olması gerken sınırın altına düştü. Bu üst geçidin artık kafamıza düşmeden önce bir an önce tamir edilmesi ve olabilecekse daha yüksek yapılması lazım. Yoksa bu tip kazalara daha çok şahit oluruz.

Hakan_ank89
7 yıl önce - Cum 14 Eyl 2012, 18:08

Bu yaz İstanbul Yolu'ndaki birçok yaya üst geçidi söküldü, yanlış bilmiyorsam bu üst geçitler uzun süredir davalık olan üst geçitlerdi. Gidip gelirken dikkat edenler göreceklerdir, şu an İstanbul Yolu üzerindeki yaya üst geçidi sayısı çok yetersiz.

Alıntı:
Eskişehir Yolu'nun 17. kilometresinde TIR'ın çarpması sonucu yan yatan üst geçit, trafiğin çift yönlü kapatılmasına neden oldu. Şehir merkezine gelişte yavaşlayan trafik akışı, Eskişehir yönüne gidişte de sürücüleri zorluyor. MEV Koleji önündeki üst geçidin yıkılma tehlikesi nedeniyle bölgedeki araç akışı yan yollara aktarılıyor. Kapanan ana yoldan, yan yollara geçişte uzun araç kuyrukları oluşuyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ankara/21467814.asp

Tırın çarptığı üst geçidin yıkılma riski olduğu için Eskişehir Yolu trafiğe kapatılmış.


Okan YÜKSEL

7 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2012, 19:12
BÜYÜKŞEHİRDEN ÜST GEÇİT AÇIKLAMASI


Alıntı:
- BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ESKİŞEHİR YOLU ÜZERİ ÇAYYOLU MEVKİİNDEKİ ÜST GEÇİTTE ARD ARDA MEYDANA GELEN KAZALAR SONUCU “YÜKSEKLİĞİN YETERSİZ OLDUĞU” YÖNÜNDE ORTAYA ATILAN İDDİALAR ÜZERİNE ŞU AÇIKLAMAYI YAPTI:

“ÜÇ AYRI TIR KAZASINDA DA SÜRÜCÜLER, TRAFİK KANUNUNUN 65/1-G MADDESİ, YANİ GABARİ DIŞI YÜK YÜKLEMEK MADDESİ GEREĞİNCE KUSURLU BULUNMUŞTUR”

-“BUNLAR TRAFİK EKİPLERİNİN RAPORLARINDA DA BELİRLENMİŞTİR”

“KÖPRÜ YÜKSEKLİKLERİ TRAFİK YASASINA GÖRE 4.5 METRE, AZAMİ YÜKLEME SINIRI İSE 4 METREDİR. BUNA KARŞIN BİZİM HASARA UĞRAYAN ÜST GEÇİDİMİZİN YÜKSEKLİĞİ 4.80 METREDİR”

Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Eskişehir Yolu MEV Koleji önündeki üst geçide 10 günde üç ayrı TIR çarpması sonucu ortaya atılan “Üst geçidin yüksekliği standartlara uygun değil mi?” iddialarına yönelik açıklama yaptı.

Köprü Yüksekliklerinin standartları 4.50 metre, azami yüklemenin ise 4 metre olması gerekirken, TIR’ların çarptığı köprünün yüksekliğinin 4.80 metre olduğunu belirten Büyükşehir yetkilileri, 3 TIR kazasında da Emniyet yetkililerinin, sürücüleri azami yüksekliğin üstünde yük yüklemekten kusurlu bulduğunu belirttiler.

Büyükşehir Belediyesi yetkilileri basına da yansıyan haberlere ilişkin şu açıklamayı yaptılar:

“Eskişehir Çayyolu mevkiinde son 10 gün içinde art arda meydana gelen 3 TIR kazasında TIR’ların köprüye çarpması sonucu yaya kullanımındaki üst geçitte hasar meydana gelmiştir. Bu kazalar sonucu basında ve kamuoyunda , ‘Köprü yüksekliği standartların altında mı?’ iddiası gündeme gelmiştir. Bu iddiaların aksine köprü, standart yükseklik olan ve uyarı levhalarında da belirtilen 4.50 metrenin üzerinde 4.80 metre uzunluğunda inşa edilmiştir.

Her 3 kazada da rapor hazırlayan trafik polisleri, sürücüleri ‘2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunun diğer kusurlarından 65/1-G (Gabari dışı yük yüklemek) maddesi (yükün azami yüksekliği 4 metre olması gerekir) doğrultusunda kusurlu bulmuştur. Emniyet yetkililerinin kaza raporlarından da anlaşılmaktadır ki sürücüler azami standartların üzerinde bir yükseklikle köprüden geçmeye çalışmış, ancak doğal olarak geçemeyerek, üst geçitte tahribata yol açmıştır. Kamuoyunun bu noktada doğru bir şekilde bilgilendirilmesi tarafımızca uygun görülmüştür.”

Büyükşehir Belediye Yetkilileri, hasar gören üst geçidin indirilerek tamir edileceğini ve tekrar yerine inşa edileceğini de belirttiler.
http://www.ankara.bel.tr/Haberler/buyuksehirden_a ...klama.aspx


Alper Minaz
7 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2012, 22:07

Yaya üst geçitlerinin yükseklikleri en az 5 metre olnalı, üst geçitlere çıkışlar asansörveya yürüyenmerd,venlerden enuygunu, en ucuz maliyetlisi neyse o şekilde yapılmalıdır. Ayrıca tırların ve yüksek kamyonların çevre yollarını kullanarak geçişlerinin sağlanması gerekir.

Benim bu fikirlerimle sorunlar ve trafik akışı çözülecektir.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet