Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
fatih civelek
8 yıl önce - Cmt 12 Eyl 2009, 07:52
Neden Aydın Otoyolu Muğla'ya birtürlü bağlanmıyor ?


Neden Aydın Otoyolu Muğla'ya birtürlü bağlanmıyor ?



Harita üzerinde daha güzel bir çerçeve oluşturabileceğimiz için ekledim. Dikkatimi çekti. Aydın - Muğla arası sadece 99 km ve on yıllarca Türkiyemizin karayol üzerinden hat safhada türist çeken bölgemize güneye doğru önemli bir aks ve önem arz eden bu yol neden acaba ihmal edildi.

Keza Bodrum, Marmaris ve Fetihiye bugün Izmir ve Antalya arasında en çok yerli ve yurtdışından gelen turistleri çeken miknatış şehirciklerimizden. Ayrıca iki uluslararası havaalanımızı da barındıran bu bölgeye kesinlikle otoyol gerekmektedir. Gündelik gida, gazete, giyim, iş ve aş sürekli bu yoldan işlediği gibi, otoyol sayesinde müthiş gelirler elde edilecekti.

Diyorum ki, izmir - çeşme otoyolu yapıldı da çok mu kullanılıyor. Izmir ve çeşme arasında ki otoyol mesafesi de ortalama 100 km. Bu otoyol yatırımı Aydın ve Muğla arası yapılsaydı olmaz mıydı ?
Yine bir başka soruyla Ege bölgesi çoktandır adam akıllı bir otoyol ağına kavuşması gerekirdi. Belkide temmuz ve ağustos ayında en çok turist sayısı karınca yuvası gibi Muğla ilinde dolaşıyor. Acaba yatırım yanlış mı yapılmıştır ?

http://www.illerarasimesafe.com

Görüş ve fikirlerimizi bu konuda belirtmek önemlidir elbet. Birtaraftanda Aydın - Muğla otoyolu bir varsayımla yapıldı diyelim, ikinci etap olarak bu otoyol bir çatalaşma ile Milas Havaalanına mı yoksa uzatılıp Dalaman Havaalanına kadar uzatılması mı gerekir ? Kısa ve Orta vaadede hangisi daha kârlı olur ?

Teşekkürler
fatih civelek


Alişan Şenyüz

8 yıl önce - Cmt 12 Eyl 2009, 23:35

Gerçekten önemli bir konu. Neden Muğla ve turistik yörelere otoyolun uzatılmadığı.
Ama görünen bir şey var ki Aydın-Muğla arasında bölünmüş yolun yapılmasından sonra hem Aydın tarafında hem de Muğla tarafında yine yoğun çalışmalar başlatıldı.
Anladığım kadarıyla bu çalışmaların amacı yolun standardını otoyol seviyesine yükseltmek.
Bu bile turizme ne denli önem verildiğinin göstergesidir denilebilir.


onurnazliaka
8 yıl önce - Pzr 13 Eyl 2009, 00:23

Aydın-Muğla arasında bölünmüş yol çalışmaları sürüyor. Çine-Yatağan arasının bir bölümü dışında yol zaten bölünmüş yol. Bu bölümde de hızlı çalışmalar var. 1 sene sonra Muğla-Aydın arası % 90-95 gibi bir oranda bölünmüş yol olacak. Bu aşamada Aydın-Muğla arası bir otoyol yatırım bu ülkeye çok lüks kaçar. Bu hatta otoyolu gerektirecek kadar bir araç yoğunluğu kesinlikle yok. Yapılacak yatırım tıpkı Çeşme otoyolu gibi atıl kalır. Bunun yerine Aydın-Muğla arası tamamen bölünmüş yolla birleştirildikten sonra Yatağan-Milas arasının da bölünmüş yola çevrilmesinin gerekli olduğunu ve bu şekilde Bodrum gibi önemli bir merkezin yolunun gidiş-gelişten kurtarılarak bölünmüş yola çevrilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca Muğla-Aydın yolunun Yatağan-Aydın bölümünde kullanılan sıcak asfalt ve yolun yapımına gösterilen özen burayı otoyol kalitesine yakın bir devlet yoluna dönüştürdüğünden dolayı da mutluyum.

Baktığımız zaman Aydın-Muğla otoyolunu gereksiz kılan bir diğer durumsa Muğla'ya giden araç sayısının daha az oluşu. Zaten Marmaris'e giden araçların bir bölümü Denizli-Tavas üzerinden geldiğinden Aydın-Muğla yoluna hiç girmiyor, Bodrum araçları da Yatağan'dan ayrılıyor. Bu aşamada Yatağan-Muğla arasında görece hafif bir araç yükü kalıyor. Muğla'ya giden bir otoyol da doğal olarak desteksiz kalıyor. O zaman uzun vadede bir otoyol yapımı düşünülse bile bunun Muğla'ya kadar değil de ya Yatağan'a kadar uzaması gerekmektedir ki buradaki uzun vadeden en az 25 sene anlaşılmalıdır.



serdardemirel
8 yıl önce - Pzr 13 Eyl 2009, 00:26

aydın otobanının aslında denizliye kadar gelmesi gereklidir izmirden aydına kadar olan otobanın denizliye gelirse denizli-izmir arası 1.5-2 saate düşer

H.Bayraklı
8 yıl önce - Pzr 13 Eyl 2009, 00:34

aydın'ın çine ilçesinden muğlaya rahatlıkla gidilebiliyor diye biliyorum. yanlışım varsa düzeltin ama gereksiz bir proje olur. şu an ki yol bile pek fazla işlek değil. otobanı paralı die kimse tercih etmez.

Ahmet Arşipel
8 yıl önce - Pzr 13 Eyl 2009, 01:26

Alıntı:
Harita üzerinde daha güzel bir çerçeve oluşturabileceğimiz için ekledim. Dikkatimi çekti. Aydın - Muğla arası sadece 99 km ve on yıllarca Türkiyemizin karayol üzerinden hat safhada türist çeken bölgemize güneye doğru önemli bir aks ve önem arz eden bu yol neden acaba ihmal edildi.

Keza Bodrum, Marmaris ve Fetihiye bugün Izmir ve Antalya arasında en çok yerli ve yurtdışından gelen turistleri çeken miknatış şehirciklerimizden. Ayrıca iki uluslararası havaalanımızı da barındıran bu bölgeye kesinlikle otoyol gerekmektedir. Gündelik gida, gazete, giyim, iş ve aş sürekli bu yoldan işlediği gibi, otoyol sayesinde müthiş gelirler elde edilecekti.

Diyorum ki, izmir - çeşme otoyolu yapıldı da çok mu kullanılıyor. Izmir ve çeşme arasında ki otoyol mesafesi de ortalama 100 km. Bu otoyol yatırımı Aydın ve Muğla arası yapılsaydı olmaz mıydı ?
Yine bir başka soruyla Ege bölgesi çoktandır adam akıllı bir otoyol ağına kavuşması gerekirdi. Belkide temmuz ve ağustos ayında en çok turist sayısı karınca yuvası gibi Muğla ilinde dolaşıyor. Acaba yatırım yanlış mı yapılmıştır ?

http://www.illerarasimesafe.com

Görüş ve fikirlerimizi bu konuda belirtmek önemlidir elbet. Birtaraftanda Aydın - Muğla otoyolu bir varsayımla yapıldı diyelim, ikinci etap olarak bu otoyol bir çatalaşma ile Milas Havaalanına mı yoksa uzatılıp Dalaman Havaalanına kadar uzatılması mı gerekir ? Kısa ve Orta vaadede hangisi daha kârlı olur ?

Teşekkürler
fatih civelek

Sevgili Fatih,
Bu güzel başlık için teşekkürler.
İzmir - Çeşme otoyolunun yapım önceliği konusundaki sorgulayan düşüncelerine katılıyorum.
Ancak bence Aydın - Muğla otoyolundan önce, yapımı yıllardır devam eden Aydın - Muğla bölünmüş yolunun BSK (Bitümlü sıcak karışım) standardında bir an önce tamamlanmasıdır.
Bence otoyol önceliği Aydın - Denizli olmalıdır. (Bkz. KGM 2008 yılı Trafik Hacim Haritası)
http://www.kgm.gov.tr/images/trafikharita2008.jpg
Öte yandan bölgede Milas - Söke (Didim Kavşağı ayrımı) ve Milas - Yatağan, Muğla - Kale - Tavas arasındaki yolların bir an önce bölünmüş yol haline getirilmesi; yapımına başlanmış olan Gökova - Marmaris ve Gökova - Fethiye arasındaki bölünmüş yolların bir an önce tamamlanması ve Marmaris, Bodrum ve Fethiye turistik yollarının geometri ve standardının ivedilikle yükseltilmesi gerekmektedir.



Turan YAMAN

4 yıl önce - Çrş 13 Şub 2013, 16:47

Muğla marmaris arası bölünmüş yol çalışması neredeyse bitmiş durumda. Muğla Bodruma arası kısım kısım bitmiş durumda. Muğla Fethiye arası içler acısı. Gelmek görmek lazım..

Berktuğ
site denetçisi

4 yıl önce - Çrş 13 Şub 2013, 20:36

Bence Aydın Otoyolu Muğla'ya kadar değil Fethiye'ye kadar uzanmalıdır. Otoyol'un bir kolu da Milas üzerinden Bodrum'a gidebilir. Marmaris ve Muğla Merkez'e ise bağlantı kavşakları yapılabilir. Böylece İzmir-Bodrum ve İzmir-Fethiye otoyolları da oluşmuş olur ve büyük bir katkı sağlar

Emir ERTEN

4 yıl önce - Çrş 13 Şub 2013, 22:40

Aslinda fena olmaz ama yapilmazsa da bir eksiklik yaşanmaz.Aydın Mugla arasi yol gayet kaliteli.Sadece çine dolaylarinda bir kesimde yol kalitesi biraz dusuk.O da yakin zamanda giderilir.

Aras Berkin
4 yıl önce - Çrş 13 Şub 2013, 22:46

Bence bu bölgede bölünmüş yollar şu an için yeterli.
Tatil beldelerine demiryolu gitmesinin otoyoldan daha önemli olduğunu düşünüyorum.
İleride otoyol düşünülebilir, ama Muğla'dan daha öncelikli otoyol yapılması gereken daha bir çok yer var.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege