Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

5 yıl önce - Sal 25 Ağu 2009, 18:34
Kars-Iğdır-Nahçıvan Demiryolu Tasarısı


Alıntı:
BTK Demiryolu’nun yaşama geçirilmesi sonrasında da Türkiye’nin Güney Kafkasya bölgesi ile demiryolu bağlantısını birtakım yeni alternatif projeler ile sağlama çabaları sürecektir. Bu bağlamda, Türkiye Ermenistan’ı devreden çıkaracak alternatif demiryolu projeleri oluşturmaya başladı. Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi ile Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan-Kazakistan arasında, Batum-Hopa Demiryolu Projesi ile Türkiye-Gürcistan-Rusya Federasyonu arasında, Samsun-Poti Hattı ile Türkiye-Gürcistan arasında ve Kars-Iğdır-Nahçıvan (KIN) Demiryolu Projesi ile Türkiye-Azerbaycan (Nahçıvan) arasında yük taşımacılığına olanak sağlayacak alternatif ağların kurulması çözüm yolları olarak düşünüldü.

BTK’nın inşa aşamasına gelmesiyle birlikte Güney Kafkasya’da yeni bir demiryolu hattının daha yapımı gündeme geldi. “Kars-Iğdır-Nahçıvan Demiryolu Projesi” (KIN) ile Ermenistan’ın izole ettiği Nahçıvan’ın Kars üzerinden demiryoluyla Avrupa’ya açılması öngörülüyor. 4 Haziran’da Azerbaycan'a bağlı Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'nde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile biraraya gelen Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, KIN Projesi’ne olumlu baktıklarını ve demiryolunun yapımı için gerekli olan finansmanın Azerbaycan tarafından karşılanabileceğini ifade etti.. 1990’lı yıllarda Türkiye tarafından önfizibilitesi tamamlanan KIN Projesi’nin gerçekleşebilmesi için yaklaşık 750 milyon dolara gereksinim duyuluyor. Azerbaycan, BTK Projesi’nin Gürcistan bölümünü için gerekli olan 220 milyon doları da karşılamış durumda. Türkiye'den Nahçıvan’a 16 yıl sonra yapılan ilk ziyaret olan Erdoğan'ın gezisi sırasında Kars-Nahçıvan-Bakü arasında düzenli uçak seferlerinin de başlatılması kararlaştırıldı. Böylece, 12 Nisan 2004 tarihinde Azerbaycan Başkonsolosluğu'nun da açıldığı Kars, hava, kara ve demiryolu ulaşımı ile Nahçıvan’a bağlanmış olacak.

Dilucu Sınır Kapısı ile Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'ni Aras nehri üzerinden birbirine bağlayan ve 28 Mayıs 1992’de açıldığı gün 'Hasret Köprüsü” adını alan karayolu köprüsünden sonra KIN Demiryolu Projesi, Türkiye ile Nahçıvan’ı birbirine bağlayacak ikinci büyük proje olacak.



Denizcan Dorsam
2 yıl önce - Çrş 15 Ağu 2012, 21:04

Bu demiryolu Nahcivan'in ekonomisini canlandirir gercekten ihtiyaci var buna.

kıvancım
1 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2012, 01:19

Alıntı:
Bakan Yıldırım: “Nahçivan’ı Türkiye’ye Bağlıyoruz” ...(15.10.2012)

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kars, Susuz, Dilucu ve Nahcivan Demiryolu Projesi'yle Nahcivan'ın Türkiye'ye ve oradan Avrupa'ya, Ortadoğu'ya bağlanır hale geleceğini söyledi.

Türk Dünyası Mühendisler ve Mimarlar Birliği tarafından Türk Dünyası Mühendislik, Mimarlık ve Şehircilik Kurultayı'nın 5'incisi Trabzon'da başladı. Hamamizade İhsanbey Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen açılış töreninde konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kars, Susuz, Dilucu ve Nahcivan Demiryolu Projesi'yle Nahcivan'ın Türkiye'ye ve oradan Avrupa'ya, Ortadoğu'ya bağlanır hale geleceğinin müjdesini verdi. Bakan Yıldırım, Türk dünyasının, Türk dilini konuşan topluluklara denildiğini ancak bir gerçeğin de görülmesi gerektiğini belirterek, ''Onlarca yıllar süren asimilasyon politikalarının sonucu Türk diye sadece birbirimizin yüzüne bakıyoruz. Konuşmaya gelince o kadar başarılı olduğumuz söylenemez. Halbuki bu dilin zenginliğine girdiğimizde, kaynağına vardığımızda birbirimizi rahatlıkla anlayacak çok zengin bir birikim olduğunu da biliyoruz. Belki üzerimize düşen, yapmamız gereken, ortak kelimelerin tespiti için çok titiz bir çalışma yapmak lazım." dedi.

Özellikle doğu ile batı arasındaki ilişkilerin sürdürülebilir olarak artırılması için çok stratejik projelere önem verdiğini anlatan Yıldırım, "Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye'yi birbirine bağlayan Bakü-Tiflis Kars Projesi, 2013 yılının sonunda işletmeye alınacak. Çin'in Urumçi Bölgesi'nden yola çıkan tren, Londra'ya kadar Asya ve Avrupa kıtalarını denizin 60 metre dibinden birbirine bağlayan Marmaray tünelinden geçerek, Londra'yı Çin'e bağlayan tarihi İpekyolu'nu, modern demir İpekyolu olarak tekrar hayata geçiriyoruz. Bu bir hayaldi ama bugün artık gerçek olmasına günler sayıyoruz. Nasıl Osmanlı daha demiryollarının insanlığın hizmetine girdiği ilk günlerde, İstanbul-Bağdat Demiryolu'nu Sultan Abdulhamit'in vizyonuyla, uzak öngörüsüyle bütün karşı çıkmalara rağmen 5 yılda tamamladıysa bu önemli projeyi de biz sadece ülkemize, İstanbul'a değil, Kafkasya'ya, Ortaasya'ya, Uzakdoğu'ya, Balkanlara ve Kuzey Avrupa'nın en uç noktasına kadar kazandırıyoruz." diye konuştu. Bir başka projenin de Şahdeniz Projesi olduğunu ifade eden Bakan Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti: "Azeri gazının Erzurum'a taşınması ve buradan bütün Anadolu'ya hizmet verir şekilde dağıtılmasıdır. Yeni bir proje. Çok önemli bir proje de TANAP Projesi'dir. TANAP Projesi tam bir barış ve kardeşlik projesidir. Avrupa'nın enerji güvenliğini temin edecek Azerbaycan'dan başlayıp, Anadolu üzerinden Avrupa'ya uzanacak doğalgaz projesidir. Bu projede fiilen başlamıştır. Geçtiğimiz ay Azerbaycan'a yaptığımız ziyarette Sayın Başbakanımızın başkanlığında çok önemli bir karara vardık. Nedir bu karar? Yeni bir demir yolu projesi. Bu proje Kars, Susuz, Dilucu ve Nahcivan projesi. Böylece artık Nahcivan'da demir yoluyla Türkiye'ye ve oradan Avrupa'ya, Ortadoğu'ya bağlanır hale gelecek." dedi.


Kaynak : Ulaştırma Bakanlığı Web Sayfası


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET